Aihe: Gibson 1959 Les Paul Suomessa
1 2
BugBadWolf
02.05.2016 21:29:38
antnis: Hämeenlinan Musiikissa ilmeisesti.

Suonette anteeksi, jos ilmaisen epäilykseni tähän asiaan.

Eivät suhtautuneet kovin innokkaasti minkäänlaisiin myyntitilihommiin (jos ei sitten kavereille ollut eri palvelut) ja en keksi yhtään sellaista Fazer-ketjun laitetta, johon tuollaisen olisi voinut vaihtaa.

Hasa löytyy Tevarista vieläkin, joten sieltähän voi kysellä olisiko joskus mokoma aarre ollut nurkissa.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
antnis
02.05.2016 21:42:05
BugBadWolf: Suonette anteeksi, jos ilmaisen epäilykseni tähän asiaan.

Eivät suhtautuneet kovin innokkaasti minkäänlaisiin myyntitilihommiin (jos ei sitten kavereille ollut eri palvelut) ja en keksi yhtään sellaista Fazer-ketjun laitetta, johon tuollaisen olisi voinut vaihtaa.

Hasa löytyy Tevarista vieläkin, joten sieltähän voi kysellä olisiko joskus mokoma aarre ollut nurkissa.

Jooh sain käsityksen, että se olis ollut siellä myynnissä jonkun puolesta, tiedä sitten onko asia ollut todellakin näin vai ei :)
ÄrGee
02.05.2016 22:39:45
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
fox
02.05.2016 23:03:30

BugBadWolf:

Daven ja Hasan aikoihin tuo sitte ajais.. (1982) vaan tuskinpa. Toki Tevarissa oli "vähä kalliimpia" Gibsoneitakin, eip sillä. Salamiselta kysyn kyllä, sevverran rupes asia "kiehtomaan". =)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
antnis
02.05.2016 23:40:39
Minä muuten ostin TV-Sävelestä ES-335:n vuonna -81, ois hauska tietää et mikä senkin tarina oli ja missähän se nykyään juoksee, jollekin ulkomaiselle soittajalle lähti kitarapajasta muutama vuosi tuon jälkeen.
Laulava Kylätohtori
03.05.2016 08:27:55
ÄrGee: Pari miljoonaa... taitaa olla mojokas peli.
http://www.guitarworld.com/kirk-ham … moores-les-paul-see-it-action/25904

Kyl Tokaissa olis ollut paljon parempi hinta/laatu-suhde....
They pass too much electricity. -SRV
hollstro
03.05.2016 17:53:18

Melko varmaa on, että tuo Löffen 1959 Les Paul on ainut lajiaan Suomessa. Se on ollut vähän aikaa sitten myynnissä, mutten tiedä miten siinä kävi. Voihan se olla että se meni kaupaksi ulkomaille.

https://www.facebook.com/1946309039 … 738513472853067/?type=3&theater
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
aristoteles666
03.05.2016 19:02:44

hollstro: Melko varmaa on, että tuo Löffen 1959 Les Paul on ainut lajiaan Suomessa. Se on ollut vähän aikaa sitten myynnissä, mutten tiedä miten siinä kävi. Voihan se olla että se meni kaupaksi ulkomaille.

se on ollut vuosia myynnissä, mutta ostajaa ei ole löytynyt.
tai ei ainakaan ollut ennen, tästä päivästä en tiedä.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Sammo
04.05.2016 09:02:05
hollstro: Melko varmaa on, että tuo Löffen 1959 Les Paul on ainut lajiaan Suomessa. Se on ollut vähän aikaa sitten myynnissä, mutten tiedä miten siinä kävi. Voihan se olla että se meni kaupaksi ulkomaille.

Tänks tästä!! Luulin jossain vaiheessa että tuo myynnissä oleva oli eri kitara kuin Löffen kitara. Itse kuulin taksikuskien tietotoimistolta viime syksynä että eräällä nimekkäällä Suomikitaristilla, joka on profiloitunut toisenlaisen sähkäkitaran soittajaksi, olisi 'Bursti.
I'm very highly educated. I know words, I have the best words.
fox
04.05.2016 09:34:22

Sammo: .. Itse kuulin taksikuskien tietotoimistolta viime syksynä että eräällä nimekkäällä Suomikitaristilla, joka on profiloitunut toisenlaisen sähkäkitaran soittajaksi, olisi 'Bursti.

Tuolla edellisen sivun puolella totesin:
Mitenkään poissuljettua ei tietenkään ole, että joku on saattanut ihan omiin nimiin ostaa -59 LP:n esmerkiksi Euroopasta ja tuoda Suomeen tullessaan, vaikka sitten ihan viime vuosina....
Eli onhan se ihan mahdollista, semminkin kun/jos on ollut liikkeellä ns. "matalalla profiililla", emmehän voi tietää. Ja juttuahan voi sekoittaa, jos on vaikka joku re-issue, ja siitä sitten lähtenyt kaikenmoiset stoorit kiertämään. Vaikka me täällä palstoilla tiedämme mitä meinaa "re-issue", ei välttämättä ihan asiaan perehtymätön tuollasta tiedä. Viisysi kuin viisysi. =)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
p130
04.05.2016 09:47:41

Sammo: Tänks tästä!! Luulin jossain vaiheessa että tuo myynnissä oleva oli eri kitara kuin Löffen kitara. Itse kuulin taksikuskien tietotoimistolta viime syksynä että eräällä nimekkäällä Suomikitaristilla, joka on profiloitunut toisenlaisen sähkäkitaran soittajaksi, olisi 'Bursti.

Burstiksi muutetusta ja mahdollisesti humbuckeriroutatusta goldopista olen huhuja kuullut ja Heikki Silvennoinen on niiden mukaan omistaja. Pitäneekö paikkaansa?

Pari versiota olen antanut itselleni kertoa, routattu 56 tai "vain" refin 57.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
tuskiz
04.05.2016 10:45:47
p130: Burstiksi muutetusta ja mahdollisesti humbuckeriroutatusta goldopista olen huhuja kuullut ja Heikki Silvennoinen on niiden mukaan omistaja. Pitäneekö paikkaansa?

Goldttop Lespalla on mies ainakin soittanut 90-luvun alkupuolella josta löytyy todisteeksi Mature and Cool albumin kansi sekä Kummelin pilottijaksoissa olleet musanäytteet.
hollstro
04.05.2016 17:50:37

p130: Burstiksi muutetusta ja mahdollisesti humbuckeriroutatusta goldopista olen huhuja kuullut ja Heikki Silvennoinen on niiden mukaan omistaja. Pitäneekö paikkaansa?

Ihan aito 57 Gold Top se on mun mielestä. Sen verran relikki jo 25 vuotta sitten etten usko olleen refin. Meni myyntiin Heikiltä jo aikoja sitten. Olen nähnyt sen kitaran.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
KNAC
05.05.2016 22:55:58
Riippuu mikä lasketaan Les Pauliksi...ainakin '59 Special löytyy.

https://muusikoiden.net/dyn/users/146197.jpg

Tarinoiden on tapana muuttua faktoiksi. Kuvan Customin on väitetty olevan kolmemikkinen '58 Black Beauty, todellisuudessa modattu 68/69.
wjacobs
26.08.2019 22:37:28 (muokattu 26.08.2019 22:56:55)
Kitaristi Antero Jakoilan elämänkerta ilmestyi keväällä. Massivinen teos, yli 400 sivua. Sisältää mielenkiintoisia tietoja Suomen ainoasta sunburst 1959 Gibson Les Paul kitarasta, m.m. omistajahistoria. Hankintatapahtumasta on elävä kuvaus. Arkistojen kätköistä on jopa löytynyt valokuva viidenkymmenen vuoden takaa,

riffi.fi/artikkelit/kirja-arviot/kitarassa-antero-jakoila-suomalaisen-kitarismin-moniottelija-antero-jakoila
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)