Entropia666 08.04.2016 09:16:58 | |
---|
|
nakedzen 08.04.2016 13:25:16 (muokattu 08.04.2016 13:27:04) | |
---|
Matampin Retro itsellä Mesan alla. Potkinut tieltään kaikki Mesaa, VHT:tä ja Framusta myöten laadussa. Ja bonuksena että tehdään tilauskäsityönä UK:ssa, eikä maksa maltaita. Soundillisesti menee ehkä vähän enemmän tuonne Mesan suuntaan, sellainen iso ja lämmin. http://www.matamp.co.uk/speaker-cabinets/2x12.htm |
Mikko L 08.04.2016 14:55:45 | |
---|
ML Sound Lab: Virallisia kaappipaketteja Fractal Audio Systems Axe-Fx:lle. |
Gabe 08.04.2016 15:13:16 | |
---|
Älkää unohtako kotimaan puuhaajia! Chief Customs, Änäkäinen, Bluetone, Monster ja mitä näitä nyt on. Onnistuu ihan varmasti sellainen kaappi kuin vain on tarpeen ja hintaakin tulee Mesaa vähemmän. Always be yourself, unless you can be Batman. Then always be Batman. |
Antti1 08.04.2016 15:47:46 | |
---|
nakedzen: Matampin Retro itsellä Mesan alla. Noi on kyl hyviä kaappeja, mulla oli pitkään pystymallinen 2x12". |
Myrkky Nuoli 08.04.2016 17:17:31 (muokattu 08.04.2016 17:17:58) | |
---|
Entropia666: Käyppä testaamassa jossain esim. Englin pysty 212-komoottia: http://media.musiciansfriend.com/is … inet/600327000000000-00-500x500.jpg Noi ei oo ihan hirveissä hinnan kiroissa, mutta on hyvä ja laadukas kaappi. Mulla oli tämmönen kaappi kerran "No jos on laadukas kaappi halvalla ni yritän kestää äärimmäisen luotaantyöntävän brändin" ja logo irti, mutta ihan sama mitä ämyreitä sinne tunki niin se saundas täysin sietämättömältä. Painaa ihan tarpeettoman paljon. Varmaan 10kg enemmän kun vastaavat muilta merkeiltä ja on ihan törkeen kireä ja jäykkä. Sama fiilis on jäänyt kyllä kaikista muistakin ENGLeistä, mutta tolle annoin sentäs rehdin mahiksen muutaman kuukauden soitolla muutamilla eri kajareilla. Noh, ken tykkää ken ei. More Nintendo, less Marshall. |
Entropia666 08.04.2016 18:25:10 | |
---|
Myrkky Nuoli: Mulla oli tämmönen kaappi kerran "No jos on laadukas kaappi halvalla ni yritän kestää äärimmäisen luotaantyöntävän brändin" ja logo irti, mutta ihan sama mitä ämyreitä sinne tunki niin se saundas täysin sietämättömältä. Painaa ihan tarpeettoman paljon. Varmaan 10kg enemmän kun vastaavat muilta merkeiltä ja on ihan törkeen kireä ja jäykkä. Sama fiilis on jäänyt kyllä kaikista muistakin ENGLeistä, mutta tolle annoin sentäs rehdin mahiksen muutaman kuukauden soitolla muutamilla eri kajareilla. Noh, ken tykkää ken ei. Kait tuo riippuu vähä musagenrestä. Rässihommissa on ihan passeli komootti mun mielestä, koska juurikin tuo tiukkuus. Painoasiaan en osaa sanoo kyllä mitään, mutta voishan tuossa tietty pyörät olla. |
BugBadWolf 08.04.2016 18:25:24 | |
---|
Myrkky Nuoli:... Noh, ken tykkää ken ei. Tämä pitäisi pistää joka toisen foorumiviestin perään. joka härveli kun ei toimi joka paikassa. Pärisytän partaani vielä Bentonista. Jos yrittää tunkea kumisevaan kaappiin väkisin bassoa saadakseen sen jyräämään, saa aikaan kamalia. Jotkut (ja tämä nyt ihan keneenkään henkilökohtaisesti viittaamatta, in case of sudden flame) yrittävät saada alakertaa kaappiin tuuppaamalla vain bassohanasta mahdollisimman paljon. Joka kaappi on kuitenkin erilainen ja toisilla toimii paremmin sellainen, että leikataan bassoa ja korvataan se volumella. Taas jyrisee, mutta ei piere/kumise. Yllättäen se äänenvoimakkuus ei välttämättä kasvakaan. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Entropia666 08.04.2016 18:28:00 (muokattu 08.04.2016 18:28:58) | |
---|
BugBadWolf: Tämä pitäisi pistää joka toisen foorumiviestin perään. joka härveli kun ei toimi joka paikassa. Pärisytän partaani vielä Bentonista. Jos yrittää tunkea kumisevaan kaappiin väkisin bassoa saadakseen sen jyräämään, saa aikaan kamalia. Jotkut (ja tämä nyt ihan keneenkään henkilökohtaisesti viittaamatta, in case of sudden flame) yrittävät saada alakertaa kaappiin tuuppaamalla vain bassohanasta mahdollisimman paljon. Joka kaappi on kuitenkin erilainen ja toisilla toimii paremmin sellainen, että leikataan bassoa ja korvataan se volumella. Taas jyrisee, mutta ei piere/kumise. Yllättäen se äänenvoimakkuus ei välttämättä kasvakaan. Itsehän soittelin tuota bassonamikka ykkösellä ja silti kumis. Meikän soundi on muutenkin niin keskiäänipainotteinen, että ei toi voi johtua ku rakenteellisista ongelmista. Kahdella muulla V30-komootilla ongelmaa ei ollut, toinen oli 212 ja toinen 412. |
BugBadWolf 08.04.2016 18:40:14 | |
---|
Entropia666:...Meikän soundi on.... Ja vire alhaalla vielä? Kyllähän tuo siltä kuulostaa että ainakin kaapin takalevy olisi osallistunut äänenmuokkaukseen. Umpikaappi voi myös mennä bassosta "tukkoon", joskin tuollainen on enemmän boksin koosta ja muodosta, kuin materiaaleista kiinni. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Entropia666 08.04.2016 18:46:03 (muokattu 08.04.2016 19:05:37) | |
---|
BugBadWolf: Ja vire alhaalla vielä? Kyllähän tuo siltä kuulostaa että ainakin kaapin takalevy olisi osallistunut äänenmuokkaukseen. Umpikaappi voi myös mennä bassosta "tukkoon", joskin tuollainen on enemmän boksin koosta ja muodosta, kuin materiaaleista kiinni. Puolikas alas, eli ei mitenkään poikkeuksellisen matala. Lisäks kitarassa keskiäänipainotteiset mikit ja vahvarin eessä TS joka leikkaa bassoo muutenkin. Toi sama "ominaisuus" on ollu kaikissa HB 412 komooteissa mitä oon testannu. Kyllä sille on syynsä miks se maksaa vähemmän. Ei mun kaapissa mitään rikki ollu tai löysällä. edit. tosta voi ihmetellä sitä soundia millä nykyää vedän ja pohtia onko liikaa alapäätä: https://youtu.be/RdckjZxCBQ8 |
high_society 08.04.2016 18:58:27 | |
---|
KASARI,KASARI.....KKKKKAAAASSSAAARRIIIIII !!!!!!!!!!!!!!! |
Entropia666 08.04.2016 19:02:10 (muokattu 08.04.2016 19:02:43) | |
---|
|
high_society 08.04.2016 19:10:09 | |
---|
Jees ! Alapömpeli huutaa kans samanlaista grilliä ku toi ylempi. Vaiks kaikki kamat väisty kemperin tieltä vuos sitte, ni aina välillä on takaraivossa jyskyttäny idea SLO kloonista. Ja nimen omaan kloonista, jotta siihen saa sen oman kädenjäljen, niinku sulla on aika vahvasti läsnä, vaikkakaan ei vissiin oo itse kasattu. np Yks votkaredbulltuoremehu sille ! KASARI,KASARI.....KKKKKAAAASSSAAARRIIIIII !!!!!!!!!!!!!!! |
Entropia666 08.04.2016 19:21:23 | |
---|
high_society: Jees ! Alapömpeli huutaa kans samanlaista grilliä ku toi ylempi. Vaiks kaikki kamat väisty kemperin tieltä vuos sitte, ni aina välillä on takaraivossa jyskyttäny idea SLO kloonista. Ja nimen omaan kloonista, jotta siihen saa sen oman kädenjäljen, niinku sulla on aika vahvasti läsnä, vaikkakaan ei vissiin oo itse kasattu. np Yks votkaredbulltuoremehu sille ! Emmä jaksa askarrella tota alakaappia maalia enempää. Lisäks tommosta jämäkkää verkkoo on yllättävän vaikee löytää. Oli tohon nupin paneeleiden paikallekki vähä tiukassa että löyty. Nuppi ei oo ite kasattu, vaan jäsen ZZY on värkänny. Siinä ei mitään modaushommia taida olla kuin depth-potikka ja Warren Haynes -kytkin cleanille. Ite otan Caipiroskan tuossa myöhemmin vastineeks! |
BugBadWolf 08.04.2016 19:35:42 | |
---|
Entropia666:... tosta voi ihmetellä sitä soundia millä nykyää vedän... No eipä se nyt varsin bassoista pörinää ole. Pitäisi tietää, miten (laitteet nokan edessä siis) se tehdään niin voisi alkaa arvailemaan paremmin. On kyllä sanottava että itse sain Bentonista varsin toimivaa tavaraa ulos. Ehkä en kotioloissa vääntänyt masterista ihan mahdottomia, mutta eiköhän nämä kotisoitot tapahdu kuitenikin monen treeni/keikkavolumella. En kuitenkaan soita ihan tuollaista musiikkia. Itse en ole oikein koskaan saanut tehtyä soundeja "perinteisillä" menetelmillä. On (kuulemma) aina väärät kamat musiikkityyliin ;D Voihan se olla että sinunkin käsialasi on niin omanlaisensa, että soundiin tarvittava kamasetti ei käyttäydy enää normaalisti. En ole ainoa joka sen Bentonin on todennut ihan toimivaksi. Sitä ei kuitenkaan pidä käsittää niin, että väittäisin sitä maailman parhaaksi. Silti, jos ei eräs vaihtokappakumppani olisi kapinetta välttämättä (rahan sijaan vielä) halunnut, se olisi tuossa yhden vanhan vahvistinräppänän kaverina. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
high_society 08.04.2016 19:38:22 | |
---|
koskaha joku puuttuu? Kuranttiroska on vielä parempaa. Absolut kuranttia ja tavallisen sokerin sijaan fariini sokeria. Mut joo...En itse ole ikinä tykännyt v30:sien saundista mitenkään liiempi, onhan niille silti paikkansa. Enivei, miks kaikki kaappi markkinat on nykyään infested with v30? KASARI,KASARI.....KKKKKAAAASSSAAARRIIIIII !!!!!!!!!!!!!!! |
BugBadWolf 08.04.2016 19:40:41 | |
---|
high_society:...Enivei, miks kaikki kaappi markkinat on nykyään infested with v30? Muoti on muoti. Mussiikkilaitteissakin. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
Entropia666 08.04.2016 19:47:07 (muokattu 08.04.2016 19:50:19) | |
---|
BugBadWolf: No eipä se nyt varsin bassoista pörinää ole. Pitäisi tietää, miten (laitteet nokan edessä siis) se tehdään niin voisi alkaa arvailemaan paremmin. SM57 ja MD421 45 asteen kulmassa kohti pölykupin reunaa, etäisyys neljä sormea. Voihan se olla että sinunkin käsialasi on niin omanlaisensa, että soundiin tarvittava kamasetti ei käyttäydy enää normaalisti. En ole ainoa joka sen Bentonin on todennut ihan toimivaksi. Sitä ei kuitenkaan pidä käsittää niin, että väittäisin sitä maailman parhaaksi. Silti, jos ei eräs vaihtokappakumppani olisi kapinetta välttämättä (rahan sijaan vielä) halunnut, se olisi tuossa yhden vanhan vahvistinräppänän kaverina. Meikällä ei kyllä todellakaan ole mikään erikoinen tatsi, ois kyllä nättiä jos olis. :D |
Entropia666 08.04.2016 19:48:27 | |
---|
high_society: koskaha joku puuttuu? Kuranttiroska on vielä parempaa. Absolut kuranttia ja tavallisen sokerin sijaan fariini sokeria. Tummaa sokeriahan tuohon pitää laittaa. Mulla on kaapissa muista jutuista jääny raakapalmusokeria, sopinee tuohon juomaan ku isä äitiin. Mut joo...En itse ole ikinä tykännyt v30:sien saundista mitenkään liiempi, onhan niille silti paikkansa. Enivei, miks kaikki kaappi markkinat on nykyään infested with v30? Hevissähän nuo toimii erityisen hyvin ja varmaan siitä syystä moni niitä haluaakin ja sitä kautta markkinoille semmosia tulee. |