Aihe: 25 Wattia Treenikämpälle
1 2 3 4
hannlain
01.04.2016 20:47:56
Tuli aikoinaan soiteltua aika paljonkin F-30-combolla, ja se ainakin oli pirun kovaääninen ollakseen vain 30-wattinen. Tosin sen 2xEL84 -putket oli jollain "Dyna-Watt(tm)" judanssilla kytketty, kun taas Expressin kanssa ei ole. Tuolla F-30:llä ei yli puolen välin tarvinnut koskaan isommassakaan (oisko ollu lähemmäs 40m^2:n treenis tuolloin olla) treenikämpässä masteria laittaa.

Omasta mielestä tuo Express 5:25 plussa vaikuttaa oikein houkuttelevalta peliltä, vaikka itse pidä 6L6-päättäreiden soundista enemmän kuin EL84:sta. Tosin juuri kyseisiä vahvistimia en oo itse testannut.
Old is not 0xdead.
high_society
01.04.2016 20:55:19 (muokattu 01.04.2016 21:07:09)
Noh, oli miten oli, niin ostat vaan sen mesan siihen marsun viereen, ni ei tuu paha mieli ja jossittelua tulevaisuudessa.

Asiasta kolmanteen just pyöritän kemperissä rig exchangen 67 plexi profiilia...ja on muuten nami. Kokeilkaa !

Pientä twiikkiä trebleen ja bassoon, mut ei pahaste.

Edit.
Tubescreameri etee nolla drivellä, -1.1 tonella ja +0.7 volumella
..ainiii kitarana telecaster. Kaulassa laimea sinkku ja tallassa joku suht hot vitu vanha tokai humbuuki.
KASARI,KASARI.....KKKKKAAAASSSAAARRIIIIII !!!!!!!!!!!!!!!
Kura
01.04.2016 20:57:58
Kyllä tässä nyt pitää viikonlopun yli miettiä...
Tää on nyt varmaan se paljon puhuttu GAS :D
high_society
01.04.2016 21:02:19
Kura: Kyllä tässä nyt pitää viikonlopun yli miettiä...
Tää on nyt varmaan se paljon puhuttu GAS :D

Menet nyt sinne pankkis joustoluotto osastolle ja nakkaat sen mesa fyrkan sin poteroo ja mietit akan kans(jos löytyy) ens viikol sit mitä syötte pari kk.

Lets go Champ !
Kura
01.04.2016 21:03:15
hannlain: Tuli aikoinaan soiteltua aika paljonkin F-30-combolla, ja se ainakin oli pirun kovaääninen ollakseen vain 30-wattinen. Tosin sen 2xEL84 -putket oli jollain "Dyna-Watt(tm)" judanssilla kytketty, kun taas Expressin kanssa ei ole. Tuolla F-30:llä ei yli puolen välin tarvinnut koskaan isommassakaan (oisko ollu lähemmäs 40m^2:n treenis tuolloin olla) treenikämpässä masteria laittaa.

Omasta mielestä tuo Express 5:25 plussa vaikuttaa oikein houkuttelevalta peliltä, vaikka itse pidä 6L6-päättäreiden soundista enemmän kuin EL84:sta. Tosin juuri kyseisiä vahvistimia en oo itse testannut.

Joo vähän nyt juututtiin tuohon 5:25seen...
Kyllä tässä on kaikkea kateltu Peavey Classic 50 4*10 oli aikoinaan kaverilla ja oli kova peli. Jopa ENGL screamer 50 mietin.. Katsotaan nyt. On tämä haitarista... :)

On tuossa 5:50 plussassa muuten sitten nuo 6L6:set. Voi olla että jos se olisi tullut vastaan niin tämä keskustelu olisi aiheeton. Ehkä se GAS menee ohi kaapin vaihtamisella.

Tai sitten ei ;)
Kura
01.04.2016 21:04:42
high_society: Menet nyt sinne pankkis joustoluotto osastolle ja nakkaat sen mesa fyrkan sin poteroo ja mietit akan kans(jos löytyy) ens viikol sit mitä syötte pari kk.

Lets go Champ !

Just otin asuntolainan, voi olla että akka on toista mieltä :)
Corto
01.04.2016 21:08:03
Kura: Just otin asuntolainan, voi olla että akka on toista mieltä :)

Asuntolainahan on paras mahdollinen tekosyy pikku sivuhankinnoille! Lainassa pitää olla aina vähän "remonttivaraa", juu nou?
En ole brändirasisti: minulle kelpaa niin Gibson kuin Fenderkin
high_society
01.04.2016 21:08:13

Pelimies keksii aina jotain...=)
BugBadWolf
01.04.2016 21:09:47

Ei se akkasikaan sinulta lupaa kysy ostellessaan terveyssiteitä ja muita naisten juttuja. Vaippa tai vahvistin, periaatteessa sama asia ;D
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Kura
01.04.2016 21:22:24
Mutta JOS nyt käy niin että marsu jää niin kertokaa millä konstilla volumebuusti? Oon kokeillu jos jonkun näköstä purkkia mutta ei tunnu löytyvän.
Joskus tästä kyselinkin täällä Mnetissä mutta jäi vähän hakuseen...
BugBadWolf
01.04.2016 21:28:24
Kura: Mutta JOS nyt käy niin että marsu jää niin kertokaa millä konstilla volumebuusti...

Vähissä konstit. Yksi - ainoa tuntemani - tapa on se, että vahvistin on perussäädöiltään pedaalialusta. Lehmänhenkäys siis. Varsinaiset soundit nappaat tuupskiriimerillä (tuohon kohtaan valitsemasi säristin/etunen) ja volume boost tulee tämän jälkeen pedaalimuodossa. Rakennat systeemin sillä tavalla että aloitat soolosoundista ja kesytät sitä sitten alaspäin.

Ei välttämättä parassoundinen ratkaisu, koska komppi on kompromissi. Jollakin pedaalien ohjaushimmelillä kaksi eri lenkkiä säröjä ja sen sellaisia toiminee paremmin.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
high_society
01.04.2016 21:29:43
Kura: Mutta JOS nyt käy niin että marsu jää niin kertokaa millä konstilla volumebuusti? Oon kokeillu jos jonkun näköstä purkkia mutta ei tunnu löytyvän.
Joskus tästä kyselinkin täällä Mnetissä mutta jäi vähän hakuseen...

Nyt en oo varma millaista buustia oot vailla, tai mitä oikeen tarkoitat.
BugBadWolf
01.04.2016 21:34:13
high_society: Nyt en oo varma millaista buustia oot vailla, tai mitä oikeen tarkoitat.

Soolopuustista se puhhuu. Lissee melua leat-kitaroennii ajjaaks.
Kura
01.04.2016 21:35:28
high_society: Nyt en oo varma millaista buustia oot vailla, tai mitä oikeen tarkoitat.

Kaikessa yksinkertaisuudessaan sooloihin lisää volaa.
high_society
01.04.2016 21:37:39
BugBadWolf: Soolopuustista se puhhuu. Lissee melua leat-kitaroennii ajjaaks.

Toihan on ihan vahvistimesta riippumatonta shaibaa...
Meen soffal lepää..kokeilkaa tuota Kemper profiilia jollette jo oo.
Nice !
Kura
01.04.2016 21:45:52
Taidan kanssa ottaa erää tuon wiskipullon kanssa ja ruveta pohtimaan asiaa syvällisemmin.
BugBadWolf
01.04.2016 21:46:58
high_society: Toihan on ihan vahvistimesta riippumatonta shaibaa...

No ei. Riippuu nimenomaan vahvistimesta. Monissa on nykyisin joko kasakaupalla kanavia, tai ihan oma soolovolume. Vanhemmat yksikanavaiset ovat toimineet looppiin laitetun eq:n/boostin avulla, jos sellainen on ollut tarjolla.

Jos ei noita ole tarjolla, vaihtoehdot ovat varsin vähissä. On siis tehtävä vahvistimesta lehmänhenkäys ja värkättävä soundit purkeissa. Varsin monet juutuubivideoidenkin cleanit ovat aika apeita ja (kuin ihmeen kaupalla ;D) sitten polkaistaan pedaalia X.

Wanha tapa tehdä tuo oli kitaran volumepotikka. SeKIN syö kompista täydellisyyden pois.
Kura
01.04.2016 21:51:37
BugBadWolf: No ei. Riippuu nimenomaan vahvistimesta. Monissa on nykyisin joko kasakaupalla kanavia, tai ihan oma soolovolume. Vanhemmat yksikanavaiset ovat toimineet looppiin laitetun eq:n/boostin avulla, jos sellainen on ollut tarjolla.

Jos ei noita ole tarjolla, vaihtoehdot ovat varsin vähissä. On siis tehtävä vahvistimesta lehmänhenkäys ja värkättävä soundit purkeissa. Varsin monet juutuubivideoidenkin cleanit ovat aika apeita ja (kuin ihmeen kaupalla ;D) sitten polkaistaan pedaalia X.

Wanha tapa tehdä tuo oli kitaran volumepotikka. SeKIN syö kompista täydellisyyden pois.

Nimenomaan. Ainahan se FX-looppi ois mahdollista modailla tuohon. Onkohan isokin rojekti? Jotenkin vaan ajatus orkkiskoneen muokkaamisesta ei lämmitä..
high_society
01.04.2016 21:56:03
BugBadWolf: No ei. Riippuu nimenomaan vahvistimesta. Monissa on nykyisin joko kasakaupalla kanavia, tai ihan oma soolovolume. Vanhemmat yksikanavaiset ovat toimineet looppiin laitetun eq:n/boostin avulla, jos sellainen on ollut tarjolla.

Niinno..periaattessa nuo pedaalit ja muut tsydeemit on aivan sama asia kuin vahvarin eri kanavat.

Siis rankasti yleistettynä, mutta kaiken saa aikaan kun hiukan miettii niitä juttuja.

Pää tulee kipeeks miettimisestä hahah.
BugBadWolf
01.04.2016 22:15:57
high_society: Niinno..periaattessa nuo pedaalit ja muut tsydeemit on aivan sama asia kuin vahvarin eri kanavat...

Teoriassa kyllä, vaan eivät toki kaikki pedaalit.

Kun kutistat vahvistimesta omat säröt pois, teet siitä tavallaan pelkän päätevahvistimen, jota sitten herättelet takaisin henkiin jollain etuasteena toimivalla overdrivella. Tämä tietenkin muokkaa lopputulosta niiden pedaalien soundin mukaiseksi, joten jos kaipaa sitä Marshallia, hankkii marsuinnäpoks-pedaaleja.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)