![]() 11.03.2016 00:54:48 (muokattu 11.03.2016 00:57:02) | |
---|---|
petrin1: ite ainakin mieluummin ostan kitaran jossai ei mittään reikiä ole porattu.ihan sama mitä se kitara painaa kunhan soi hyvin. luulisi että painavampi peli soi paremmin kun tommonen täyteen reikiä porattu.. Minun Navigator LP Custom painaa nelisen kiloa, eikä ole minkäänlaisia porauksia tai kavennöksiä. Ei sen painava tartte olla vaikkei olisikaan reiätty. :) Yli 4,5kg kitara on ehdoton ei meikäläiselle. Ruokangas painaa kolmisen kiloa ja soi vielä paremmin. ;) Hyvän kitaran löytää varmasti niin Gibsonin kuin Tokainkin mallistosta. Tuossa hintaluokassa tosin kannattaa kokeilla ensin.. e. Itse en noiden porausten olemassaoloa huomaisi soundin perusteella. Eiköhän ne ole mietitty tarkkaan. | |
![]() 11.03.2016 01:02:49 | |
Gabe: Minun Navigator LP Custom painaa nelisen kiloa, eikä ole minkäänlaisia porauksia tai kavennöksiä. Ei sen painava tartte olla vaikkei olisikaan reiätty. :) Yli 4,5kg kitara on ehdoton ei meikäläiselle. Ruokangas painaa kolmisen kiloa ja soi vielä paremmin. ;) Hyvän kitaran löytää varmasti niin Gibsonin kuin Tokainkin mallistosta. Tuossa hintaluokassa tosin kannattaa kokeilla ensin.. e. Itse en noiden porausten olemassaoloa huomaisi soundin perusteella. Eiköhän ne ole mietitty tarkkaan. Näinpähän ne väittää. ;) Sulle ei sitten olis ollenkaan mieluinen kitara vaikka tuollanen AR-sarjalainen Ibanez Artist.. http://www.lehmo.com/fox/lataamo/AR3000full.jpg Karvan päälle 5 kg koko komeus.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1 | |
![]() 11.03.2016 08:10:38 | |
fox: Näinpähän ne väittää. ;) Sulle ei sitten olis ollenkaan mieluinen kitara vaikka tuollanen AR-sarjalainen Ibanez Artist.. http://www.lehmo.com/fox/lataamo/AR3000full.jpg Karvan päälle 5 kg koko komeus. Mulla on tullu vastaan 6kg painava 70-luvun lopun Les Paul. Siinä kyllä hymy hyyty kun sen otti syliin. More Nintendo, less Marshall. | |
![]() 11.03.2016 09:07:25 | |
Moi. petrin1: japsi tokait tai les paul studiota tohon hintaan tietysti kandee kattella. itse oon aina pitäny japsi tokaita jollain tavalla laadukkaampana kuin gibsonin studioita. Studioita ei ole ollut kuin yksi aikoinaan, joku 90-luvun trans-red, eikä ollenkaan ollut huono, vaikka alkuun niin uumoilinkin. Tokaita on sitten ollut enemmänkin, ja on edelleen, olen raaskinut myydä vain muutaman ja jättänyt kaikki joita ei ole ollut pakko myydä. Vaikka kitaraa ei tule soitettua juuri ollenkaan ;). 70-luvun alun mustaa kaksimikkistä customia lukuunottamatta ei "aidoista" Gibson LP:stä ole omistuskokemusta, mutta tuon ja kertaluontoisesti soittelemieni LP:den perusteella en voisi kuvitellakaan Gibsoniin rahojani laittavani, jos vaihtoehtona olisi Japanin Tokai. Ellei sitten sijoitusmielessä, mutta se on toinen juttu se... Puut ovat ja ovat olleet kaikissa omistamissani tai korjattavana olleissa Tokaissa huippuluokkaa, eivätkä paljon parjatut mikitkään oikeasti niin kamalan huonoja ole olleet. Ja mikkejä on senverran helppo vaihdella, etten muutenkaan juuri painoarvoa mikeille anna, ellei kyse ole joistain todistetusti vintageosastoa olevista. Vaikka (vanhojen) Tokaiden hinnnat ovat edelleenkin pysytelleet kohtuullisina ominaisuuksiin nähden, arvostus on noussut tasaisesti vuosi(kymment)en saatossa. Poikkeuksena korkeintaan tahot joille hyvää soitinta tärkeämpää on lavan teksti. Vaikka omat Tokait eivät myytävänä olekaan, suosittelen lämpimästi mahdollisimman monen testaamista, yksilöitä kun toki nuokin kaikki ovat. T:Samuli | |
![]() 11.03.2016 13:38:11 | |
ostakaas joku nyt toi mun huippu hyvä charvel pois hyvään hintaan niin saan lespan hommattua :) Petri Rintala | |
![]() 11.03.2016 13:55:09 | |
Mulla oli LP studio taannoin, ja vallan hyvä kitara ol se. Jatkoi matkaa lähinnä siksi, että kaula oli ihan himppusen liian paksu. Viimeistely oli mallia meleko karu, mutta en mä sillä viimeistelyllä soita. Kevennysporauksilla ei ole mitään muuta merkitystä kuin se, että se kitara on kevyempi kuin ilman porauksia. Mikä mun mielestä on vallan hyvä juttu. Tokain LP:tä en ole omistanut, monia toki soittanut. Ei pahaa sanaa niistä(kään). Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head "Dunnet Headin musa on parhaiten kuvattavissa silleen, että se muistuttaa sitä kuin suomalaiset aikuisrokkarit kirjoittais irlantilaisia juomalauluja." - Arttu | |
![]() 11.03.2016 14:42:33 | |
fox: Näinpähän ne väittää. ;) Sulle ei sitten olis ollenkaan mieluinen kitara vaikka tuollanen AR-sarjalainen Ibanez Artist.. http://www.lehmo.com/fox/lataamo/AR3000full.jpg Karvan päälle 5 kg koko komeus. Meikäläiselle tulee ärsyttävän helposti migreeni päälle noista painavimmista soittimista. Yksi Gibsonin Tradi mulla oli reilu viisi vuotta sitten, helvetin hyvä kitara muuten mutta painoi kuin synti eikä tuon migreeni vaivan takia tullut sitten sillä paljon soiteltua. Kevyet soi yhtä hyvin, jos ei paremminkin, niin en sitten koe mielekkääksi painavaa ottaa. | |
![]() 11.03.2016 14:52:10 | |
Gabe: Meikäläiselle tulee ärsyttävän helposti migreeni päälle noista painavimmista soittimista. Yksi Gibsonin Tradi mulla oli reilu viisi vuotta sitten, helvetin hyvä kitara muuten mutta painoi kuin synti eikä tuon migreeni vaivan takia tullut sitten sillä paljon soiteltua. Kevyet soi yhtä hyvin, jos ei paremminkin, niin en sitten koe mielekkääksi painavaa ottaa. Tämä on hyvä pointti. Siis jos (ja kun) painava skeba, vaikka olis miten mukava ja leveä remmi, aiheuttaa moisia juttuja, oli sitten syy mikä hyvänsä, vaikka joku kaularangan tms. ongelma. Ei se niin herkkua ole, vaikka olis muuten miten hieno ja hyvä soitin, jotain 4 settiä paahtaa menemään illassa.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1 | |
![]() 12.03.2016 13:25:55 | |
Gabe: Meikäläiselle tulee ärsyttävän helposti migreeni päälle noista painavimmista soittimista. Yksi Gibsonin Tradi mulla oli reilu viisi vuotta sitten, helvetin hyvä kitara muuten mutta painoi kuin synti eikä tuon migreeni vaivan takia tullut sitten sillä paljon soiteltua. Kevyet soi yhtä hyvin, jos ei paremminkin, niin en sitten koe mielekkääksi painavaa ottaa. Itsellä sama juttu. Vaikuttaa kai jotenkin aivojen verenkiertoon, kun on painava möhkäle hartioilla. Kaikki eivät sitä ymmärrä ja kitaroiden ostotilanteessa olenkin monesti saanut takas suoraa tai epäsuoraa kettuilua, kun olen kitaran painoa kysellyt. Ei kuitenkaan viitsis ostaa kitaraa, jota pystyy soittaa vain istualtaan. | |
![]() 12.03.2016 14:13:16 | |
Itse soittelin yhdessä vaiheessa about vuoden pelkästään kaksikaulaisella skeballa. Täyttä mahonkia, painoa enemmän kuin painavimmilla LP:lla. Vaikka soundi oli erinomainen, ei sitä painoa ja kokoa oikein jaksanut pidemmän päälle. Laitetaan osastoon "nuoruusvuosien hei tässähä saa kaks skebaa yhden hinnalla" logiikan piikkiin. Nykyinen LP kopsuni on jotain 4.5 kilon paikkeilla ja sen kanssa olen ihan ok. Myydään Yamaha Pacifica 1511MS telecaster ( https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1103860 ) | |
![]() 13.03.2016 09:56:15 | |
bloodsucker: Itsellä sama juttu. Vaikuttaa kai jotenkin aivojen verenkiertoon, kun on painava möhkäle hartioilla. Kaikki eivät sitä ymmärrä ja kitaroiden ostotilanteessa olenkin monesti saanut takas suoraa tai epäsuoraa kettuilua, kun olen kitaran painoa kysellyt. Ei kuitenkaan viitsis ostaa kitaraa, jota pystyy soittaa vain istualtaan. No itse olen joskus syyllistynyt kuittailuun kun tonewoodkeskusteluiden ärsyynnyttämänä, mutta sellainen kuittailu on kyllä oikeasti tosi persiistä. Ergonomia on ihan tosi tärkeä asia eikä siinä ole kahta sanaa jos painava kitara ei käy niin se ei sitten käy. Onneksi nykyisin on valinnanvaraa ja kevyet kitarat ovat ihan yhtä hyviä ja hyväsoundisia, niin mitäpä sitä kärvistelemään jonkun painavan pökäleen kanssa jos ei ole pakko. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka | |
![]() 13.03.2016 12:04:52 | |
Pitäisiköhän Les Paulin tyyppisiä kitaroita hankkiville tehdä kuntosaliohjelma aina kaupanpäälisiksi? | |
![]() 13.03.2016 12:29:39 | |
tuskiz: Pitäisiköhän Les Paulin tyyppisiä kitaroita hankkiville tehdä kuntosaliohjelma aina kaupanpäälisiksi? Itsellänikin esimerkiksi on pituutta lähemmäs pari metriä ja painoa lähemmäs sata kiloa ja harrastan liikuntaa säännöllisesti.. eli ei tässä nyt siitä ole kyse etteikö jotain kuuden - seitsemän kilon painoa jaksaisi kantaa vaikka koko päivää. Eikä tuollainen painavampi kitara siinä soittaessa sillä hetkellä mitään haittaa, ne on ne pari päivää tuollaisen tunnin soittelun jälkeen mitkä on kurjaa migreenissä kärvistelyä. Jotenkin se pelkästään toisella hartialla lepäävä paino vaikuttaa verenkiertoon tms. Saman saa aikaan esimerkiksi pelkästään toisen hartian päällä lepäävä reppu. Eli en näe mitään järkeä omistaa painavaa kitaraa kun keveitäkin kerran tehdään, Les Paul mallisiakin. | |
![]() 13.03.2016 12:45:50 | |
Gabe: Eli en näe mitään järkeä omistaa painavaa kitaraa kun keveitäkin kerran tehdään, Les Paul mallisiakin. Nykyäänhän on Gibsonilla se ohuempi les paul joka ei ole yhtä paksu rungoltaan kuin normaali lespa, on ehkä hyvä tuota paino asiaa silmällä pitäen. Stratossa pitää olla iso lapa! | |
![]() 20.03.2016 12:56:32 (muokattu 20.03.2016 12:57:49) | |
aika heikosti on varsinais-suomessa jaappanin tokaita tarjolla ja ne mitä on niin kaikissa on joku "vika" joko nauhat kuopilla tai sitten otelauta ei miellytä jne :D täytyykö se perkele ostaa uus kun en kokeilematta viitsi ostaa jos joku kiinnostava keppi toisella puolella suomea :) Petri Rintala | |
![]() 20.03.2016 15:40:49 | |
petrin1: aika heikosti on varsinais-suomessa jaappanin tokaita tarjolla ja ne mitä on niin kaikissa on joku "vika" joko nauhat kuopilla tai sitten otelauta ei miellytä jne :D täytyykö se perkele ostaa uus kun en kokeilematta viitsi ostaa jos joku kiinnostava keppi toisella puolella suomea :) Samaa vähän itsekin manaillut täällä etelä-rannikolla. Tokaita tekis mieli mutta kaikki lähimaastossa olevat ehdokkaat mustia joka nyt ei tällä hetkellä iske. Marshall Amps have a thundering sound of a good ol' Alabama Train. | |
![]() 20.03.2016 22:12:22 (muokattu 20.03.2016 22:13:26) | |
nyt löytyi lepakko!! tokai lc-60 musta vuoden 1984 tokain näkemys `57 les paul customista. kokomahonkinen body. tokain 57 paf mikit.(ihan eri mikit kuin nykyiset tokain mikit! vitun hyvät! 3,61kg! nauhat tosi hyvässä kunnossa ja elektroniikka toimii viimeisen päälle hyvin ilman rahinoita. kaikki alkuperäistä! Petri Rintala | |
![]() 21.03.2016 00:02:54 | |
petrin1: nyt löytyi lepakko!! tokai lc-60 musta vuoden 1984 tokain näkemys `57 les paul customista. kokomahonkinen body. tokain 57 paf mikit.(ihan eri mikit kuin nykyiset tokain mikit! vitun hyvät! 3,61kg! nauhat tosi hyvässä kunnossa ja elektroniikka toimii viimeisen päälle hyvin ilman rahinoita. kaikki alkuperäistä! Todella siistinnäköinen peli, hintakin varmasti jätti taskurahaa vielä. Ihan mielenkiinnosta, onko kukaan mittaillut Tokain kaulaprofiileita läpi vuosien? Nykyjäänhän on niin, että kaikissa Gibson-kopioissa taitaa olla sama profiili, sellanen puolituhti d-profiili, onko asia aina ollut näin? | |
![]() 21.03.2016 07:21:41 | |
ihmettelen kyl miksi tokai ei käytä noin hyviä mikkejä nykyisissäkin malleissaan? toi on ihan perkeleen hyvä mikki toi alkuperäinen 57 paf mikä tuossa on :) Petri Rintala | |
![]() 21.03.2016 19:07:36 | |
tuskiz: Todella siistinnäköinen peli, hintakin varmasti jätti taskurahaa vielä. Ihan mielenkiinnosta, onko kukaan mittaillut Tokain kaulaprofiileita läpi vuosien? Nykyjäänhän on niin, että kaikissa Gibson-kopioissa taitaa olla sama profiili, sellanen puolituhti d-profiili, onko asia aina ollut näin? Mittasin joskus mun LC85:n kaulan; 1. Nauhalta 22,8 mm ja 12. Nauhalta 24.8 mm. Mun mielestä toi on aika samaa luokkaa kun Gibson LP traditionalin 50's kaula, voi olla et ehkä toi on ihan snadisti tuhdimpi. Niin ja siis toi mun Tokai on vuodelta 2007. Ainakin tossa muutama vuosi sitten korea/Kiina Tokaissa oli vähän sirompi kaula kuin noissa japanilaisissa. Ja ilmeisesti tuolla 80-90 luvulla on sitten noita japanilaisiakin ollut sirommalla kaulalla. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)