![]() 17.09.2016 18:04:04 | |
---|---|
Haeroe: Toki jos kauppias jotain keksii, on aina parempi, mutta nyt ei oikein voi kiukutella paljoa, kun en sitä looppia testannut ennen ostamista. Tyhmästä päästä kärsii koko lompakko. No ei nyt ihan niinkään. Kyllä se on perusedellytys, että efektilooppi toimii, ei sitä pitäisi tarvita erikseen testata. Tämä on kuitenkin uutena kaupasta ostettu. Ihme touhua kyllä Fenderiltä, jos tuo on tosiaan vahvarin ominaisuus.... Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. | |
![]() 17.09.2016 18:42:15 | |
Laulava Kylätohtori: No ei nyt ihan niinkään. Kyllä se on perusedellytys, että efektilooppi toimii, ei sitä pitäisi tarvita erikseen testata. Tämä on kuitenkin uutena kaupasta ostettu. Ihme touhua kyllä Fenderiltä, jos tuo on tosiaan vahvarin ominaisuus.... Efektiloopin toiminta on perusedellytys, mutta hurinan määrä lienee suhteellista, kuten olemme tuolta Bluetone-ketjusta onnellisesti lukeneet parinkymmenen sivun verran. Ostin tämän styrkkarin käytettynä, ja käsittääkseni takuuvastuu ei siirry uudelle omistajalle, vaikka takuuta olisi vielä jäljellä. Onko jollain tästä parempaa tietoa? Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. | |
![]() 17.09.2016 18:55:11 | |
Haeroe: Efektiloopin toiminta on perusedellytys, mutta hurinan määrä lienee suhteellista, kuten olemme tuolta Bluetone-ketjusta onnellisesti lukeneet parinkymmenen sivun verran. Ostin tämän styrkkarin käytettynä, ja käsittääkseni takuuvastuu ei siirry uudelle omistajalle, vaikka takuuta olisi vielä jäljellä. Onko jollain tästä parempaa tietoa? Oman BT:n lenkki on täysin äänetön. Tiedä muista sitten, mutta se keskustelu oli kyllä surullinen... Takuu siirtyy myös seuraavalle omistajalle. Ainakin kotimaisissa liikeissä. Se on oikein lakisääteinen juttu, mitä kauppias ei voi kumota... Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. | |
![]() 17.09.2016 19:22:39 | |
Laulava Kylätohtori: Oman BT:n lenkki on täysin äänetön. Tiedä muista sitten, mutta se keskustelu oli kyllä surullinen... Jep, se oli täyttä tuubaa se keskustelu. Yritin vain olla hauska. Huumori on vaikea laji varsinkin kirjoitettuna ilman ilmeitä. Pahoitteluni. Mullakin oli Bluetone, jossa oli äänetön lenkki, minkä takia tämä fenkku-episodi hämmentää. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. | |
![]() 18.09.2016 10:44:17 (muokattu 18.09.2016 10:45:06) | |
Osaiskohan joku vahvistinkorjaaja tehdä sille Bassbreaker 15:n hurisevalle efektiloopille jotain? Takuuhan siinä raukeaa jos menee omatoimisesti sörkkimään vahvistimen sisuksia. Mutta jos ei jaksa odotella Fenderin takuusuhmurointia ja ylimääräistä massia löytyy, niin miksipä ei? Nopeammin asia ainakin hoituisi sitä kautta. Itse päädyin dumppaamaan toistaiseksi haaveet Bassbreakereista. Ostin Marshall Class 5 -nupin käytettynä ja se riittää mulle tähän hätään. Tosin ominaisuuksiensa puolesta Bassbreaker 15 combona voisi olla seuraava vahvistimeni hamassa tulevaisuudessa. More Gary, Less Paul | |
![]() 18.09.2016 11:07:01 | |
Haeroe: Efektiloopin toiminta on perusedellytys, mutta hurinan määrä lienee suhteellista, kuten olemme tuolta Bluetone-ketjusta onnellisesti lukeneet parinkymmenen sivun verran. Ostin tämän styrkkarin käytettynä, ja käsittääkseni takuuvastuu ei siirry uudelle omistajalle, vaikka takuuta olisi vielä jäljellä. Onko jollain tästä parempaa tietoa? Tässä kohtaa on pakko oikaista väärinkäsitys takuuvastuusta. Nimittäin sellaista ei ole olemassa eikä myöskään mitään yleisiä takuuehtoja. Takuu on valmistajan tai myyjän (tai usein molempien) tuotteelle myöntämä "lisäturva" ja niin ollen takuun myöntäjä saa itse määritellä haluamallaan tavalla takuuehdot ja ne voivatkin olla todella kirjavia ja välillä oikein naurattaa minkälaisista asioista myyjä/valmistaja raukaisee takuun :-). Sen sijaan tuotevastuu on lakisääteinen ja sen ehtoja ei tietenkään ole tarkasti määritelty ja riitatapauksissa kuluttajariitalautakunta tms. muu taho määrittelee tapauskohtaisesti vastuun kohtuullisia rajoja. Takuu voidaan nähdä valmistajan/myyjän yrityksenä rajata omaa vastuutaan ja se on vain taitavasti naamioitu näyttämään (myönnetyltä edulta). Toki jos takuu ylittää ns. "tuotevastuun" rajat eli valmistaja/myyjä ottaa tuotteestaan enemmän vastuuta kuin laki edellyttäisi, niin silloinhan se on juuri sitä miksi se usein tulkitaan. Toisaalta aika usein saa lukea tai kuulla "kuningas kuluttajassa" tapauksista joissa valmistaja/myyjä koittaa luikerrella lakisääteisestä vastuusta vetoamalla takuuehtoihin joten kuluttajan kannattaa olla hereillä näissä asioissa. Tottakai takuuta kannattaa ensin käyttää ja myyjän/valmistajan kanssa neuvotella ja selvittää miten asiassa voi edetä. Ei myyjän eikä valmistajan intressi voi olla kuluttajan "kusettaminen" ja yllättävän usein joustavuutta ja neuvotteluhalukkuutta löytyy kun vaan rohkeasti ottaa yhteyttä ja kysyy. Me kuluttajat nimittäin ollaan niitä, jotka Fenderinkin elättää ja Thomannin myös :-). Kuluttaja-asiamieheen kannattaa ottaa yhteys vasta sitten jos uskoo aidosti kärsineensä vääryyttä eikä neuvottelujen kautta pääse minkäänlaiseen ratkaisuun. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka | |
![]() 18.09.2016 11:43:16 | |
Corto: Osaiskohan joku vahvistinkorjaaja tehdä sille Bassbreaker 15:n hurisevalle efektiloopille jotain? Takuuhan siinä raukeaa jos menee omatoimisesti sörkkimään vahvistimen sisuksia. Mutta jos ei jaksa odotella Fenderin takuusuhmurointia ja ylimääräistä massia löytyy, niin miksipä ei? Nopeammin asia ainakin hoituisi sitä kautta. Itse päädyin dumppaamaan toistaiseksi haaveet Bassbreakereista. Ostin Marshall Class 5 -nupin käytettynä ja se riittää mulle tähän hätään. Tosin ominaisuuksiensa puolesta Bassbreaker 15 combona voisi olla seuraava vahvistimeni hamassa tulevaisuudessa. Tutkin pikaisesti sen Bassbreakerin konehuonekuvaa. Se ei ole ainakaan huollon kannalta mikään märkä uni, eli tuon vian selvitys voi viedä aikaa ja rahaa laitteen sisäisen rakenteen takia. Iso osa nykyvahvareista tuntuu olevan ns. huoltovapaita, mikä tarkoittaa käytännössä kertakäyttökulttuuria. Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi | |
![]() 18.09.2016 16:46:49 | |
hallu: Tottakai takuuta kannattaa ensin käyttää ja myyjän/valmistajan kanssa neuvotella ja selvittää miten asiassa voi edetä. Ei myyjän eikä valmistajan intressi voi olla kuluttajan "kusettaminen" ja yllättävän usein joustavuutta ja neuvotteluhalukkuutta löytyy kun vaan rohkeasti ottaa yhteyttä ja kysyy. Me kuluttajat nimittäin ollaan niitä, jotka Fenderinkin elättää ja Thomannin myös :-). Kuluttaja-asiamieheen kannattaa ottaa yhteys vasta sitten jos uskoo aidosti kärsineensä vääryyttä eikä neuvottelujen kautta pääse minkäänlaiseen ratkaisuun. Paikallinen musakauppa saa tämän keissin suhteen ison plussan, koska antoivat varastyrkkarin, kun takuuhuollosta ei kuulu mitään. Olen siis todella tyytyväinen heidän toimintaansa. He eivät sille mitään voi, että varastyrkkarinkin looppi hurisee. Fenderin syy tämä on. Tällä hetkellä olen rauhallisella mielellä, mutta jos saan styrkkarini takaisin, ja se hurisee edelleen, alan keskustella liikkeen ja maahantuojan kanssa. 2/3 hurisevaa looppia ei ole kovin kova suoritus Fenderin kokoiselta firmalta eli jotain tuossa vahvistintyypissä on pielessä. Olin tänään keikalla styrkkarin kanssa. Siinä on hieno saundi eli jos saavat tuon looppiongelman korjattua, voin suositella ko. styrkkaria tuossa hintaluokassa. Luin jenkkifoorumeita, kun vian viikkoja sitten huomasin. Sama ongelma on ollut, mutta Fender väittää uudempiin versioihin ongelman korjanneensa. Mene ja tiedä. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. | |
![]() 18.09.2016 23:37:54 | |
15w Bassbrekereissa tuo efektilooppi-hurina on kaiketi hyvin yleinen vika. Ulkomaan foorumeilta löytyy erittäin paljon juttua tuosta vaivasta. Onkohan näissä nyt laadunvalvonta vai suunnittelu jäänyt vähän sikseen. Tuntuu että Kiinastakin tulee nykyään laadukkaampaa tavaraa. Aiemmin mainitsemani Bassbreaker 007:n hurina vaikuttaa niin omien kuin erinäisten foorumien kommenttien perusteella olevan ihan yleinen riesa jonka kanssa joko on elettävä tai olla elämättä. F-Musiikin kanssa olin asiasta kontaktissa, ja palauttamani kombo kävi heillä tutkinnassa. Heidän mukaansa laite toimi kuten pitääkin, eli mitään vikaa ei kuulemma ollut... Itse totesin laitteen kohtuullisilla kerrostalovolumeilla äänityskäyttöön kelvottomaksi pääte- tai verkkomuuntajasta tulevan hurinan vuoksi. Soundit oli kyllä muuten kivat. Ja tosiaan, kuten nimim. harryk tuossa mainitsikin, kertakäyttömeiningillä on kasattu sisälmykset näihin (kuten niin moniin muihinkin nykyvahvareihin...). Ei ole huoltohommat ainakaan helpoimmasta/halvimmasta päästä. | |
![]() 19.09.2016 09:11:59 | |
harryk: Tutkin pikaisesti sen Bassbreakerin konehuonekuvaa. Se ei ole ainakaan huollon kannalta mikään märkä uni, eli tuon vian selvitys voi viedä aikaa ja rahaa laitteen sisäisen rakenteen takia. Iso osa nykyvahvareista tuntuu olevan ns. huoltovapaita, mikä tarkoittaa käytännössä kertakäyttökulttuuria. Jaahas. Olihan tuo toki tavallaan ennakoitavissakin halvan hinnan takia. Mutta kyllä nyt vähän kärsii Bassbreaker 15 -himo kolauksen kun lueskelee noista hurinaongelmista eri foorumeilla. Paperilla hyvät speksit, mutta käytännön toteutus ei oikein loista. No jaa, jos vaikka odottelisi paranneltua kakkosversiota... More Gary, Less Paul | |
![]() 20.09.2016 12:34:35 | |
Tarina jatkuu. Fenderin huolto ei ollut löytänyt efektiloopista mitään vikaa, ja tähän meni viisi viikkoa. Joko hurina on heidän mielestään ok tai todennäköisemmin tuo malli ei pidä efekteistäni. Jos jälkimmäinen osoittautuu ongelmaksi, taitaa olla viisainta luovuttaa. Ei jaksa vääntää määräänsä enempää. Fender on sitä mieltä, että minun kuuluu kustantaa rahdit, jos/kun he eivät löydä vikaa, joten edestakaisin eri vahvistinten lähettäminen ei nyt hotsita. Suosittelen kaikkien ko. vahvistinta harkitsevien harkitsemaan tarkkaan ja testaamaan kaikilla mahdollisilla kombinaatioilla laitteen toimivuus omassa käytössä. Perussaundi tuossa on hyvä. Palaan asiaan, kunhan asia etenee. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. | |
![]() 20.09.2016 17:10:52 | |
Haeroe: Tarina jatkuu. Fenderin huolto ei ollut löytänyt efektiloopista mitään vikaa, ja tähän meni viisi viikkoa. Joko hurina on heidän mielestään ok tai todennäköisemmin tuo malli ei pidä efekteistäni. Jos jälkimmäinen osoittautuu ongelmaksi, taitaa olla viisainta luovuttaa. Ei jaksa vääntää määräänsä enempää. Fender on sitä mieltä, että minun kuuluu kustantaa rahdit, jos/kun he eivät löydä vikaa, joten edestakaisin eri vahvistinten lähettäminen ei nyt hotsita. Suosittelen kaikkien ko. vahvistinta harkitsevien harkitsemaan tarkkaan ja testaamaan kaikilla mahdollisilla kombinaatioilla laitteen toimivuus omassa käytössä. Perussaundi tuossa on hyvä. Palaan asiaan, kunhan asia etenee. Asia etenee. Häiriö tulee, kun käytän T-Rex Chameleon -virtalähdettä. Riittää, että tuo on sähköissä kiinni ja lähellä loopissa olevaa pedaalia, vaikka T-Rexissä ei olisi ainuttakaan piuhaa kiinni. Nuo eivät ole yhteensopivia eli oletettavasti Fender tulkitsee tämän ominaisuudeksi. Jos virtalähde olisi halpis, syyttävä sormi osoittaisi sitä, mutta koska kyseessä on oikealla rahalla ostettu oikea virtalähde, syyttävä sormeni osoittaa styrkkaria. Jokin suojaus siinä on huono. Toistan, mitä aikaisemmin kirjoitin. Testatkaa kaikki kombinaatiot ennen ostamista. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. | |
![]() 20.09.2016 17:13:47 | |
Haeroe: Asia etenee. Häiriö tulee, kun käytän T-Rex Chameleon -virtalähdettä. Riittää, että tuo on sähköissä kiinni ja lähellä loopissa olevaa pedaalia, vaikka T-Rexissä ei olisi ainuttakaan piuhaa kiinni. Nuo eivät ole yhteensopivia eli oletettavasti Fender tulkitsee tämän ominaisuudeksi. Jos virtalähde olisi halpis, syyttävä sormi osoittaisi sitä, mutta koska kyseessä on oikealla rahalla ostettu oikea virtalähde, syyttävä sormeni osoittaa styrkkaria. Jokin suojaus siinä on huono. Toistan, mitä aikaisemmin kirjoitin. Testatkaa kaikki kombinaatiot ennen ostamista. ei, syy on virtalähteessä, ainoastaan. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. | |
![]() 20.09.2016 17:17:32 (muokattu 20.09.2016 17:22:16) | |
aristoteles666: ei, syy on virtalähteessä, ainoastaan. Näin oletan Fenderinkin sanovan, mutta jos ko. virtalähde toimii viiden muun styrkkarin kanssa, miten syy on ainoastaan virtalähteessä? En muista, mainitsinko, mutta kun tuolla virtalähteellä syötetyt spedut syötetään Fenkun etuasteeseen, ei tule mitään häiriötä. En siis aio vängätä Fenderin kanssa tästä, mutta kysyn aivan filosofiselta kannalta. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. | |
![]() 20.09.2016 21:50:41 | |
Haeroe: Näin oletan Fenderinkin sanovan, mutta jos ko. virtalähde toimii viiden muun styrkkarin kanssa, miten syy on ainoastaan virtalähteessä? En muista, mainitsinko, mutta kun tuolla virtalähteellä syötetyt spedut syötetään Fenkun etuasteeseen, ei tule mitään häiriötä. En siis aio vängätä Fenderin kanssa tästä, mutta kysyn aivan filosofiselta kannalta. Onhan toi nyt melkosen kummaa ja kurjaa. Itellä HB Powerplant Junior syöttää efektiloopin pedaaleja Bassbreaker 15 kanssa eikä ole mitään ylimääräisiä hurinoita. Varsin hiljaiseksi olen muutenkin omani todennut noitten häiriöäänien osalta. JCM: Jätkä on kyllä vähän semmoinen elävä vihan katedraali. Karvamammutti: Sie oot kyllä mystinen mehiläinen. | |
![]() 21.09.2016 09:39:07 | |
Kitaravirtuaali: Onhan toi nyt melkosen kummaa ja kurjaa. Itellä HB Powerplant Junior syöttää efektiloopin pedaaleja Bassbreaker 15 kanssa eikä ole mitään ylimääräisiä hurinoita. Varsin hiljaiseksi olen muutenkin omani todennut noitten häiriöäänien osalta. Mulle ei tule muuta asiaan ehkä vaikuttavaa mieleen kuin, että virtalähteeni on jonkin verran järeämpi kuin tuo HB. Jos viitsisin, testailisin muilla järeillä virtalähteillä loopin käyttäytymistä, mutta enpä taida jaksaa. Fenderin toki kannattaisi vähän tutkia asiaa, koska kyllä styrkkarin kuin styrkkarin pitäisi toimia yleisten virtalähteiden kanssa. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. | |
![]() 21.09.2016 09:48:44 (muokattu 21.09.2016 09:54:19) | |
Haeroe: Mulle ei tule muuta asiaan ehkä vaikuttavaa mieleen kuin, että virtalähteeni on jonkin verran järeämpi kuin tuo HB. Jos viitsisin, testailisin muilla järeillä virtalähteillä loopin käyttäytymistä, mutta enpä taida jaksaa. Fenderin toki kannattaisi vähän tutkia asiaa, koska kyllä styrkkarin kuin styrkkarin pitäisi toimia yleisten virtalähteiden kanssa. Tuota olisi hyvä testata esim. Voodoo Labin tai Cioksin virtalähteellä, jotka ovat samaa "järeysastetta". Näin saadaan selville, onko ongelman aiheuttaja tuo T-Rex. Joskus vaan on niin, että jotkut palikat eivät ole keskenään yhteensopivia. Jos ongelma on sama näillä muillakin taatusti laadukkailla virtalähteillä, on vika selkeästi vahvistimessa. Ja vielä pakollinen tyhmä kysymys: onhan sulla maadoitettu pistorasia eikä lähietäisyydellä häiriölähteitä, kuten päällä oleva tietsikka tai tietsikan virtalähde, joka ainakin mun taloudessa aiheuttaa pistorasiaan kytkettynä melkoista pärinää kitaravahvistimessa, vaikka itse tietsikka olis pois päältä. In Finland we have this thing called "diu diu". | |
![]() 21.09.2016 10:03:54 | |
Rämppy: Ja vielä pakollinen tyhmä kysymys: onhan sulla maadoitettu pistorasia eikä lähietäisyydellä häiriölähteitä, kuten päällä oleva tietsikka tai tietsikan virtalähde, joka ainakin mun taloudessa aiheuttaa pistorasiaan kytkettynä melkoista pärinää kitaravahvistimessa, vaikka itse tietsikka olis pois päältä. Vika toistui myös paikallisen kirkon kirkkosalissa. Kotona on maadoitettun pistorasia, ja sähköt on laitettu muutama vuosi sitten uusiksi. Tämän lisäksi täsmälleen samassa paikassa samalla setupilla homma on pelittänyt ainakin VHT Pitbull:lla, Engl Screamerillä ja Bluetonen Dusty Roadilla. Kaikissa olen siis käyttänyt looppia. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. | |
![]() 30.09.2016 17:40:10 | |
Jaahas kuulkaa. Nyt tämäkin keissi saatiin päätökseen. Vanha styrkkari jäi Swedoniaan. Lähettivät sieltä uuden, mutta kuten epäilin, sama vika oli siinäkin eli kyllä tuo T-Rexin virtalähde on nyt tässä syyllinen. Pidän lainastyrkkarin, kauppa myy Ruotsista saamansa uuden vermeksen, ja Fenderin huolto kannibalisoi tai mitä nyt ikinä tekevätkin huoltovaihdokeille. Seuraavaksi käännyn virtalähteen valmistajan puoleen puhtaasti akateemisesta mielenkiinnosta. Siitä on takuu rauennut aikapäiviä sitten, mutta asia kiinnosta, koska kitarakamat kiinnostaa. Ugh. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. | |
![]() 04.10.2016 17:32:54 | |
Mulla Bassbreaker 15 combo eikä onneksi ongelmaa loopin pedaalien kanssa. Virtalähteenä VoodooLabin PedalPower2+ On muuten todella hyvä vahvistin, parhaimmillaan varsinkin kun luukuttaa kunnolla ja pääte pääsee tekemään töitä. Puhdistuu hyvin kitaran volapotikalla ja ottaa pedaaleja hyvin vastaan. Mulla keskimmäisellä gain stagella ja sillä vetää volumen kanssa cleaneista kovempaan crunchiin/leadiin joka boostautuu pedaaleilla aina high gain osastolle asti. Mulla tuo meni 4x12 kaappiin kiinni ja toimii sitten omalla kaiuttimellaan pienemmissä paikoissa. Ainoa idiotismi tuossa on se ettei gain stageja voi vaihtaa pedaalilla. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)