Aihe: Peavey 6505 putkien vaihto ja bias tarkistus.
1 2
Fossiili
20.10.2015 21:47:33
Jucciz: On koneita, joissa vaikuttaa selvästi ja koneita, joissa vaikuttaa vähemmän selvästi. 6505:ssa soundi rakennetaan pitkälti etuasteessa, jos olen oikein ymmärtänyt.

Miten tuo pääteasteen 4 putkea toimii ? Onko 2 putkea clean ja 2 putkea overdrive vai mikä on homman nimi ?
tommiot
20.10.2015 21:49:56
Jucciz: On koneita, joissa vaikuttaa selvästi ja koneita, joissa vaikuttaa vähemmän selvästi. 6505:ssa soundi rakennetaan pitkälti etuasteessa, jos olen oikein ymmärtänyt.

Totta, mutta se ei tarkoita etteikö pääteputkilla olisi merkitystä. Ainakin jos ne on ihan loppuun soitetut.

Fossiili: Miten tuo pääteasteen 4 putkea toimii ? Onko 2 putkea clean ja 2 putkea overdrive vai mikä on homman nimi ?

Kaikki putket toimivat samaan aikaan aina.
Myrkky Nuoli
20.10.2015 22:22:47
tommiot: Totta, mutta se ei tarkoita etteikö pääteputkilla olisi merkitystä. Ainakin jos ne on ihan loppuun soitetut.

Kaikki putket toimivat samaan aikaan aina.

Jep. Etuasteputket tai esim. niiden puolikkaat saattaa olla kanavakohtaisia.
More Nintendo, less Marshall.
Wolfheart
23.10.2015 16:50:34
6505:ssa ei muistaakseni ole ollenkaan bias-säätöä. Plus-mallissa taas on, mutta siinä säätövara on niin pieni, ettei säädöllä ole soundiin käytännössä mitään vaikutusta. Vaihtamalla vastuksen saa säätövaraa kuitenkin helposti lisättyä.
Fossiili
23.10.2015 19:45:21
Wolfheart: 6505:ssa ei muistaakseni ole ollenkaan bias-säätöä. Plus-mallissa taas on, mutta siinä säätövara on niin pieni, ettei säädöllä ole soundiin käytännössä mitään vaikutusta. Vaihtamalla vastuksen saa säätövaraa kuitenkin helposti lisättyä.

Hain tänään uudet etuasteputket postista

7025 WA TAD HIGHGRADE Premium Selected (V1 selected)

12AX7A/ECC83 TAD Premium Selected (~ 7025, 12AX7WA, E83CC)

Sunnuntaina pääsee testaamaan, pistän raporttia sitten loppuko ulinat.
Nupe
25.10.2015 19:48:33
Muutama vuosi sitten tuli vaihatettua Uraltonella omaan 6505:seen Tungsolia etusiin ja JJ:tä päättäriin kun soundi oli turhan ponnetonta. Sen jälkeen on ollut ääni kuin pala taivasta Mesan 4x12 Recton kyljessä.
Fossiili
27.10.2015 18:51:59
Nupe: Muutama vuosi sitten tuli vaihatettua Uraltonella omaan 6505:seen Tungsolia etusiin ja JJ:tä päättäriin kun soundi oli turhan ponnetonta. Sen jälkeen on ollut ääni kuin pala taivasta Mesan 4x12 Recton kyljessä.

Okei, vaihdoin noi etuasteputket. Saundi parani huomattavasti mutta kevyttä kiertämistä havaittavissa edelleen.
Skeba on Randy mallin kitara mihin on vaihdettu Seymor Duncanin tallamikki. Täytyy huomenna kokeilla mitä Les Paul sanoo.
Voiko kiertäminen johtua kulahtaneista pääteputkista ? Noise gate on harkinnassa myös.
ÄrGee
27.10.2015 19:01:15
Fossiili: Voiko kiertäminen johtua kulahtaneista pääteputkista ? Noise gate on harkinnassa myös.

Tuskin, tehon putoaminen on yleisempää niiden kohdalla. Ja noise-gate on aika pakollinen näiden kanssa, gainia on jo niin paljon mikä synnyttää häiriötä.
Fossiili
27.10.2015 19:06:15
Mites Nupe kiertääkö sun styrkkari kovalla volalla ?

Itellä pre gain 6
post gain 7
low 7
mid 8
high 7
resonance 6
presence 8

Näillä mennään kun veivataan rumpujen kanssa.
Fossiili
27.10.2015 19:07:36 (muokattu 27.10.2015 19:09:24)
ÄrGee: Tuskin, tehon putoaminen on yleisempää niiden kohdalla. Ja noise-gate on aika pakollinen näiden kanssa, gainia on jo niin paljon mikä synnyttää häiriötä.

Tämmöstä Boss NS-2 olen kytänny. Onko kokemuksia kyseisestä laitteesta ?

Thomann myy aika edullisiakin Noise gateja mutta en ole kovin luottavainen näiden toimintaan.
ÄrGee
27.10.2015 19:14:52
Fossiili: Tämmöstä Boss NS-2 olen kytänny. Onko kokemuksia kyseisestä laitteesta ?

Thomann myy aika edullisiakin Noise gateja mutta en ole kovin luottavainen näiden toimintaan.

NS-2:ssa on se vika että se hieman ''imee'' soundia. Kierrätän sitä vielä efekti-loopin kautta mikä lisää sitä. Mutta kun on kaikkea muuta pedaalia kompensoimassa, niin ei se oikeastaan haittaa. Riippuu tietysti mitä kaikkea on efekteinä.

Suosittelen ettet laita säröä ja alataajuuksia yli vitoselle tuolla 6505:lla. Tulee pelkkää puuroa, ja erottelevuus heikkenee.

Jos on varaa niin TC Electronic Sentry tai ISP Decimator ovat hyviä.
Fossiili
27.10.2015 19:20:38
ÄrGee: NS-2:ssa on se vika että se hieman ''imee'' soundia. Kierrätän sitä vielä efekti-loopin kautta mikä lisää sitä. Mutta kun on kaikkea muuta pedaalia kompensoimassa, niin ei se oikeastaan haittaa. Riippuu tietysti mitä kaikkea on efekteinä.

Suosittelen ettet laita säröä ja alataajuuksia yli vitoselle tuolla 6505:lla. Tulee pelkkää puuroa, ja erottelevuus heikkenee.

Minkälainen pedaalilauta sulla on ?
ÄrGee
27.10.2015 19:32:41
Fossiili: Minkälainen pedaalilauta sulla on ?

Overdrive ja kompura boostaamassa, loopissa on eq millä saa vielä lisää muokattua vahvarin soundia. Tosin kompura on aika turha, koska on aktiivimikrofonit tällä hetkellä kitarassa. Ne eivät edes ole laudassa kiinni ja olen kai luopumassa irtopedaaleista :D
Fossiili
27.10.2015 20:10:21
ÄrGee: Overdrive ja kompura boostaamassa, loopissa on eq millä saa vielä lisää muokattua vahvarin soundia. Tosin kompura on aika turha, koska on aktiivimikrofonit tällä hetkellä kitarassa. Ne eivät edes ole laudassa kiinni ja olen kai luopumassa irtopedaaleista :D

Ookoo. Toi ISP decimator alkoi kiinnostamaan, kovasti sitä kehuskellaan soveltuvan metallimusaan.
Fossiili
28.10.2015 20:33:18
ÄrGee: NS-2:ssa on se vika että se hieman ''imee'' soundia. Kierrätän sitä vielä efekti-loopin kautta mikä lisää sitä. Mutta kun on kaikkea muuta pedaalia kompensoimassa, niin ei se oikeastaan haittaa. Riippuu tietysti mitä kaikkea on efekteinä.

ISP Decimatorista on kaupat sovittu, näin se homma etenee.
Nupe
30.10.2015 10:14:15
Fossiili: ISP Decimatorista on kaupat sovittu, näin se homma etenee.

Hyvä, hyvä - noise gate on tosiaan ehdoton palikka näihin setteihin. Muuten kyllä vinkuu ja kiertää ihan kestämättömän paljon, varsinkin kun itse joutuu reeniksen koon takia kohtalaisen lähellä kaappia soittelemaan.

Mulla on juurikin tuo Bossin NS-2, pari vuotta palvellut jo oikein mallikkaasti. Ilman muita pedaaleita se kieltämättä imee hieman soundia, mutta Maxonin OD808 overdriven kanssa toimii mitä parhaiten.
Fossiili
12.12.2015 10:01:07
Nupe: Hyvä, hyvä - noise gate on tosiaan ehdoton palikka näihin setteihin. Muuten kyllä vinkuu ja kiertää ihan kestämättömän paljon, varsinkin kun itse joutuu reeniksen koon takia kohtalaisen lähellä kaappia soittelemaan.

Mulla on juurikin tuo Bossin NS-2, pari vuotta palvellut jo oikein mallikkaasti. Ilman muita pedaaleita se kieltämättä imee hieman soundia, mutta Maxonin OD808 overdriven kanssa toimii mitä parhaiten.

Nyt on soiteltu ISP Decimatorin kanssa ja täytyy sanoa, että aivan ehdoton vehje.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)