Aihe: Uuden vahvistimen hommaaminen.
1 2
Tuoppi99
15.08.2015 21:22:48
Ei vissiin pysty noissa id sarjalaisissa kanavan vaihto pedaalia käyttään vai?
steelduck
15.08.2015 22:09:34

Tuoppi99: Ei vissiin pysty noissa id sarjalaisissa kanavan vaihto pedaalia käyttään vai?

Niihin on se oma pedaali millä voi tehdä vaikka mitä..
Metalkallo
15.08.2015 22:12:27 (muokattu 15.08.2015 22:12:45)
steelduck: Niihin on se oma pedaali millä voi tehdä vaikka mitä..

Mutta muistaakseni se ID- sarjalaisen pedaali pitää ostaa erikseen jos oikein muistan?
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä...Vieläkin.
Tuoppi99
18.08.2015 20:11:27
Mutta voiko sillä pedaalilla vaihtaa esim. Cleanista säröön?
steelduck
18.08.2015 20:55:06

Tuoppi99: Mutta voiko sillä pedaalilla vaihtaa esim. Cleanista säröön?

Voi... eli sulla voi olla kymmeniä presettejä missä on aivan eri säädöt.. cleani, särö, efektit jne. ja niitä voi sitten vaihdella polkemalla.
Tuoppi99
18.08.2015 21:00:57
Kiitos tiedosta! Omaan korvaan tuon hintaseksi vahvistimeksi loistavan kuulonen kovasti alkaa aatteet sen puoleen taipua :).
Tuoppi99
18.08.2015 21:18:30
Sellainen kysymys tuli vielä mieleen, että pelittääkö esim id 30tvp kanssa dunlopin cry baby hyvin?
Laulava Kylätohtori
18.08.2015 22:13:15
Tuoppi99: Sellainen kysymys tuli vielä mieleen, että pelittääkö esim id 30tvp kanssa dunlopin cry baby hyvin?

Makukysymys. Jonkun mielestä Cybaby ei toimi minkään kanssa hyvin ja joku tykkää kaikkien kanssa. Mutta ei siinä ainakaan mitään periaatteellista estettä ole, joten ei muuta kuin Itkupillikaupoille ja testaamaan...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Tuoppi99
19.08.2015 21:45:31
Onko http://www.musamaailma.fi/blackstar-id-30tvp-kitaracombo.html tuo ihan hyvä vaihtoehto esimerkiksi?
Lunnu
25.08.2015 20:19:13 (muokattu 25.08.2015 20:19:31)
Lainaan tätä ketjua kun en viitsi nillitykselleni uuttakaan avata.
Olen jo jonkin aikaa seuraillut toria uuden styrkkarin hankinnan tiimoilta ja minua on alkanut ihmetyttämään nämä 5-7 watin putiikkipöntöt jotka maksaa sen tonnin ja siitä ylöspäin.
Meinaan, olisko se niin iso vaiva laittaa sinne päättäriin vaikka kaksi 6l6 putkea sen yhden sijaan ja tarjota mahdollisuus toisen kynttilän sammuttamiseen (niinkuin nyt esim mesa tekee) tehon pienentämismielessä tarjoten kuitenkin myös sen mahdollisuuden isompaan heædroomiin?
Voisi olla meinaan isompi ostajakunta sellaisella. Tai sitten olen taas ihan pihalla näistä putiikkihifistelyostä....
Nostalgy is not what it used to be
harryk
25.08.2015 20:29:40

qal: Lainaan tätä ketjua kun en viitsi nillitykselleni uuttakaan avata.
Olen jo jonkin aikaa seuraillut toria uuden styrkkarin hankinnan tiimoilta ja minua on alkanut ihmetyttämään nämä 5-7 watin putiikkipöntöt jotka maksaa sen tonnin ja siitä ylöspäin.
Meinaan, olisko se niin iso vaiva laittaa sinne päättäriin vaikka kaksi 6l6 putkea sen yhden sijaan ja tarjota mahdollisuus toisen kynttilän sammuttamiseen (niinkuin nyt esim mesa tekee) tehon pienentämismielessä tarjoten kuitenkin myös sen mahdollisuuden isompaan heædroomiin?
Voisi olla meinaan isompi ostajakunta sellaisella. Tai sitten olen taas ihan pihalla näistä putiikkihifistelyostä....

Ei tuo ainakaan teknisesti mikään ylivoimainen juttu ole, varsinkin jos halutaan ns. parallel single ended-pääte. Vuorovaihekytketyssä päätteessä toisen pääteputken pimentäminen on myös teknisesti mahdollista, mutta loppusaundeista ei ole takuuta.
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
Osmo
16.09.2015 09:40:04 (muokattu 16.09.2015 10:10:12)
Lainataanpa ketjua.

Olen ajatellut luopua kotivahvistimen virkaa toimittavasta Mesasta, ja siirtyä vähän toisenlaisiin tunnelmiin. Hakusessa olisi siis joku perinteikkäämpi vahvistin hyvillä cleaneilla ja/tai pikkucrunchilla varustettu pömpeli. Ehkä sellaista bluesihtavaa pink floyd tunnelmointia olisi haaveissa veivata. Olisi kiva, että se toimisi kotivolyymeilla mukavasti, mutta voisi siinä potkua riittää myös rumpalin kanssa veivaamiseen (ei kuitenkaan välttämätöntä). Pedaaleita saisi myös kelpuuttaa, joten sieltä varmaan haen lisäsaundeja sitten. Onko vinkkejä? Itse vähän katsellut Fenderin Deluxe Reverbiä tai jotain Voxia. Löytyisikö näistä jotain sopivaa?

Edit. Niin ja budjetti olisi alle tonnin, eli käytettynä todennäköisesti tulisi hommattua.
Gabe
16.09.2015 15:30:18
Osmo: Lainataanpa ketjua.

Olen ajatellut luopua kotivahvistimen virkaa toimittavasta Mesasta, ja siirtyä vähän toisenlaisiin tunnelmiin. Hakusessa olisi siis joku perinteikkäämpi vahvistin hyvillä cleaneilla ja/tai pikkucrunchilla varustettu pömpeli. Ehkä sellaista bluesihtavaa pink floyd tunnelmointia olisi haaveissa veivata. Olisi kiva, että se toimisi kotivolyymeilla mukavasti, mutta voisi siinä potkua riittää myös rumpalin kanssa veivaamiseen (ei kuitenkaan välttämätöntä). Pedaaleita saisi myös kelpuuttaa, joten sieltä varmaan haen lisäsaundeja sitten. Onko vinkkejä? Itse vähän katsellut Fenderin Deluxe Reverbiä tai jotain Voxia. Löytyisikö näistä jotain sopivaa?

Edit. Niin ja budjetti olisi alle tonnin, eli käytettynä todennäköisesti tulisi hommattua.

Pitäisi ensin määrittää mitä tarkoittaa kotivolyymit ja mikä on riittävän hyvää. :) Itse en ole saanut mistään koneesta parhautta kerrostalokämppään sopivilla äänenpaineilla. 1-5 wattiakin on jo ihan liikaa jos sitä vahvistinta haluaa oikeasti kurittaa. Kääntäisin katseen ehkä jotai mallintavia kohtaan. Yamahan THR-sarja, Kemper käytettynä.. jne. Mutta jokus pikkukone keinokuorman kanssa voisi olla jos on pakko putket löytyä. Swartin ST-6v6se esim. on huikea pikkukone.
Osmo
16.09.2015 15:38:25
Gabe: Pitäisi ensin määrittää mitä tarkoittaa kotivolyymit ja mikä on riittävän hyvää. :) Itse en ole saanut mistään koneesta parhautta kerrostalokämppään sopivilla äänenpaineilla. 1-5 wattiakin on jo ihan liikaa jos sitä vahvistinta haluaa oikeasti kurittaa. Kääntäisin katseen ehkä jotai mallintavia kohtaan. Yamahan THR-sarja, Kemper käytettynä.. jne. Mutta jokus pikkukone keinokuorman kanssa voisi olla jos on pakko putket löytyä. Swartin ST-6v6se esim. on huikea pikkukone.

Omakotitalon kellarissa, joten ääntä voi ihan lähteäkin. THR löytyy jo, näin ollen hakusessa on pikkasen orgaanisempaa saundia. Ja en ole hirveä hifistelijä, joten olen melko avoin ehdotuksille. Täytyypä vähän tutkia Swarteja. Ei meinaan ole tuttuja entuudestaan.
iec
16.09.2015 17:24:24

Osmo: Lainataanpa ketjua.

Jos et sitä integroitua tremoloa kaipaa, niin miksi ei saman tien deluxe reverbin sijaan Super Sonic 22? Käytännössä aika sama kampe kuin deluxe reverb, mutta mukana on maukas särökanava ja efektilenkki. Lisäksi cleanille löytyy fat-moodi, jota voi käyttää esim clean-boostina. Mulla on tuollainen SS22 ja olen kyllä ollut tyytyväinen hankintaani.

-iec
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Gabe
16.09.2015 17:30:23
Osmo: Omakotitalon kellarissa, joten ääntä voi ihan lähteäkin. THR löytyy jo, näin ollen hakusessa on pikkasen orgaanisempaa saundia. Ja en ole hirveä hifistelijä, joten olen melko avoin ehdotuksille. Täytyypä vähän tutkia Swarteja. Ei meinaan ole tuttuja entuudestaan.

No sitten. :) Kannattaa tsekata Swartit, ne parikymmentäwattisetkin.. niitä on jos jonkinlaisia. Itse tykkään omasta ASTsta ainakin ihan älyttömästi.
Osmo
16.09.2015 17:48:43
iec: Jos et sitä integroitua tremoloa kaipaa, niin miksi ei saman tien deluxe reverbin sijaan Super Sonic 22? Käytännössä aika sama kampe kuin deluxe reverb, mutta mukana on maukas särökanava ja efektilenkki. Lisäksi cleanille löytyy fat-moodi, jota voi käyttää esim clean-boostina. Mulla on tuollainen SS22 ja olen kyllä ollut tyytyväinen hankintaani.

-iec

Juu tuota super sonicia vähän katselinkin, mutta jossain mainittiin että se särökanava olisi melko modernia räimettä. Tietysti vois käydä testaan, että miltä se omaan korvaan kuulostaa!
iec
16.09.2015 18:44:22

Osmo: Juu tuota super sonicia vähän katselinkin, mutta jossain mainittiin että se särökanava olisi melko modernia räimettä. Tietysti vois käydä testaan, että miltä se omaan korvaan kuulostaa!

Kyllä se on ennemminkin melko bluesrock ainakin mun korvaan :) Siinä on tosiaan kaksi eri gain-astetta, joita vääntelemällä saa symmetristä ja asymmetristä säröä aikaan ja niitä voi yhdistellä portaattomasti, jolloin löytää sen oman "sweetspotin". Toki Super-Sonicista saa irti rankempaakin säröä. Pääasia on että kampe toimii maltillisemmillakin säröillä hyvin.

Tässä pari videoklippiä:
https://www.youtube.com/watch?v=qO_aM8y-n-g
https://www.youtube.com/watch?v=MsQQyohTDaI

-iec
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Tuoppi99
17.09.2015 22:35:28
Täytyypä tähän chattiini vielä lisätä että blackstar id 30 tvp combon hommattuani olen ollut ERITTÄIN tyytyväinen! Kiitos vielä kaikille jotka mainitsivat vahvistimen :).
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)