Funkånaut 04.06.2015 01:25:02 | |
---|
Telen mikkikytkin neliasentoiseksi, jolloin käytössä on kaksi erilaista kahden mikin yhdistelmää, joista toinen on vastavaiheinen. Kun en keksinyt muutakaan sanottavaa, yritin kääntää tilanteen huumoriksi toteamalla "tööt", mutta jostain täysin käsittämättömästä syystä sain vastaukseksi avokämmentä. - Vessajono |
PIM 04.06.2015 08:38:47 | |
---|
Osteri: "Pienet mutta oleelliset tuunaukset - omat suosikkisi?" Tiedä ny sitten onko pientä vai suurta mutta lähtökohtaiset tuunauksen SUOSIKIT on erityisesti 90-lukulaiset Washburn kitarat. Tehdasmikit ja sähköt vaan reilusti ulos ja laadukkaampaa tilalle. En oo kyllä huomannut että omasta WM-100:sta tarvis mikkejä vaihtaa. Tosin se on Washburnin Chigagon custom shopin tekeleitä ja orggismikit on Seymour Duncanit. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
PIM 04.06.2015 08:45:37 | |
---|
Funkånaut: Telen mikkikytkin neliasentoiseksi, jolloin käytössä on kaksi erilaista kahden mikin yhdistelmää, joista toinen on vastavaiheinen. Itse laittasin kyllä ennemmin rinnakkain/sarjassa vaihtoedot. Uusimmassa telessäni, missä on Harry Haüselin mikit, oon huomannut, että humbuckertyyppinen sarjakytkentä tuottaa pehmeämmän ja hieman muita vaihtoehtoja hiljaisemman komppisoundin, josta on sitten helppo soolon tullen siirtyä johonkin kolmesta muusta soundista tarpeesta riippuen. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
Osteri 04.06.2015 13:53:28 | |
---|
PIM: En oo kyllä huomannut että omasta WM-100:sta tarvis mikkejä vaihtaa. Tosin se on Washburnin Chigagon custom shopin tekeleitä ja orggismikit on Seymour Duncanit. Good point. Jos mullekin olisi osunut käsiin joku vaikka P4, niin tuskin sitäkään olis ollut tarvis modailla, saatikka sitten Custom shop. Vähemmän noita on täällä markkinoilla/markkinoitu, kun eihän porukat pääsääntöisesti edes tunne edullisempiakaan versioita. Yksi positiivinen yllätys noissa orkkis-konstruktioissa oli WI-310 jossa Randall Ultra mikit. Myin aikanaan Gibson SG:n pois kun tämä soi huomattavasti tanakammalla soundilla. - Rock ! - |
Arms 04.06.2015 22:38:53 | |
---|
askomiko: Stratojen mikkivalitsimen pitää olla napakasti vaihtuva eikä lötkö. Osaatko suositella Stratoon, kenen valmistama mikkivalitsin olisi tuollainen napakasti vaihtuva? Kovasti tuollaisen itse haluaisin. Kiitoksia! ja nimenselvennys |
barclay 04.06.2015 23:00:59 | |
---|
Pickguard pois Les Paulista. Ruma ja tarpeeton muovihärpäke. Entiten ulkonäkökysymys, mutta myöskin psykolooginen juttu. Tuntuu että tilaa vapautuu enemmän soittokädelle. |
klobasa 04.06.2015 23:43:47 (muokattu 04.06.2015 23:49:33) | |
---|
Arms: Osaatko suositella Stratoon, kenen valmistama mikkivalitsin olisi tuollainen napakasti vaihtuva? Kovasti tuollaisen itse haluaisin. Kiitoksia! Kokeileppa sen merkkistä kuin Fender. En tiedä kenen valmistamia ne on, mutta muutamia hyvän näköisiä mutta toiminnoiltaan aivan surkeita kytkimiä kokeilleena en enää suostu ostamaan muita kuin Fenderin nimellä myytäviä kytkimiä. Napsuu kohdilleen just eikä melkein, mutta ei ole jäykkiä. PS. Tarkoitan siis niitä avoimia Oak Grigsby tyylisiä Fenderin varaosia. Mulla on just parhaillaan kaksi käytännössä identtisen näköistä kytkintä pöydällä. Toinen joutaa roskikseen, toinen on täydellinen. Jännä homma, näyttävät ulkoisesti samalaisilta. Fender on se hyvin toimiva. |
Juzpe 05.06.2015 00:11:21 | |
---|
barclay: Pickguard pois Les Paulista. Ruma ja tarpeeton muovihärpäke. Entiten ulkonäkökysymys, mutta myöskin psykolooginen juttu. Tuntuu että tilaa vapautuu enemmän soittokädelle. Juu... ja yleisöllä on kivempi olla kun niitä muovinpalasia ei lentele sieltä lavalta. Yhdessä kitarassa koitin. Kesti keikalla noin 2 biisiä. Sipaloitui. |
hallu 05.06.2015 10:11:01 | |
---|
klobasa: Kokeileppa sen merkkistä kuin Fender. En tiedä kenen valmistamia ne on, mutta muutamia hyvän näköisiä mutta toiminnoiltaan aivan surkeita kytkimiä kokeilleena en enää suostu ostamaan muita kuin Fenderin nimellä myytäviä kytkimiä. Napsuu kohdilleen just eikä melkein, mutta ei ole jäykkiä. PS. Tarkoitan siis niitä avoimia Oak Grigsby tyylisiä Fenderin varaosia. Mulla on just parhaillaan kaksi käytännössä identtisen näköistä kytkintä pöydällä. Toinen joutaa roskikseen, toinen on täydellinen. Jännä homma, näyttävät ulkoisesti samalaisilta. Fender on se hyvin toimiva. Ja kestää, mulla on stratossa orrkiskytkin jota pentuna runkkasin ihan hulluna kun siitä sai edestakaisin heiluttelemalla sellaista hauskaa huojuntaa pitkiin nuotteihin. Silti se yhä toimii napakasti näiden vuosikymmenten jälkeen. Toisaalta tuon Bajatelen mikkikytkin temppuili heti kolmen vuoden käytön jälkeen. Siellä kytkimessä se toinen ääriasento lakkasi toimimasta kosketushäiriön takia, mutta sen sai korjattua kun puristi sen metallilärpäkkeen takaisin paikoilleen. Ajattelin, että seuraavan kerran sattuessa kohdalle, vaihdatan koko kytkimen ja nyt tiedän että siis fenderin kytkimeen sen sitten vaihdatan (nyt en tullut katsoneeksi minkä merkkinen siellä on paikoillaan). Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
Megadethh2 05.06.2015 12:28:52 | |
---|
barclay: Pickguard pois Les Paulista. Ruma ja tarpeeton muovihärpäke. Entiten ulkonäkökysymys, mutta myöskin psykolooginen juttu. Tuntuu että tilaa vapautuu enemmän soittokädelle. Komppia, olen tästä kyllä täysin samaa mieltä, ja soittotilaa todellakin vapautuu pikkauskädelle, en kyllä käsitä miten joku pystyy soittamaan sen läpyskän kanssa, mutta kukin tavallaan... Vihaleipä There is no dark side in the moon, really. Matter of fact, it's all dark. |
heviäijä 05.06.2015 18:22:01 | |
---|
barclay: Pickguard pois Les Paulista. Ruma ja tarpeeton muovihärpäke. Entiten ulkonäkökysymys, mutta myöskin psykolooginen juttu. Tuntuu että tilaa vapautuu enemmän soittokädelle. Ite otin sen pois koska ajattelin kokeilla vaikuttaako soittoon. Eipä tommonen muoviämpärin kyljestä leikattu lärpytin kovin hieno ole. MYYKÄÄ MULLE JACKSON!!!!!!! |
heviäijä 05.06.2015 18:22:45 | |
---|
Ei oo ollu ongelmaa sen kanssakaan mutta nyt vaan soitellaan ilman sitä MYYKÄÄ MULLE JACKSON!!!!!!! |
iso paha susi 05.06.2015 19:05:22 | |
---|
Vaahtomuovia kielien alle lapaan satulan vierelle. Ilman ei pysty elää. Ainakaan kovasäröisissä hevihommissa. |
sustain65 05.06.2015 19:41:24 | |
---|
iso paha susi: Vaahtomuovia kielien alle lapaan satulan vierelle. Ilman ei pysty elää. Ainakaan kovasäröisissä hevihommissa. Mitä hyötyä tuosta on? Kerro tietämättömälle, kun ei ole nyt mitään sopivaa jolla kokeilla. Poistaa jotain tiettyjä häiriöääniä? Onko kitaramallista riippuvainen juttu? |
askomiko 05.06.2015 19:56:11 | |
---|
Joissain kitaroissa kielet jää vinkumaan satulan takaa ja se kuuluu ikävästi kun on tarpeeksi säröä. Teippi, vaahtomuovi tms. demppaa sen. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
sustain65 05.06.2015 20:08:19 | |
---|
askomiko: Joissain kitaroissa kielet jää vinkumaan satulan takaa ja se kuuluu ikävästi kun on tarpeeksi säröä. Teippi, vaahtomuovi tms. demppaa sen. OK, jotain tuollaista arvailinkin. En siis ole soittanut vielä tarpeeksi kovaa isolla säröllä. Tai sitten kitaroissani ei ole tuota ilmiötä. Tarttis kyllä olla paikka jossa saisi laittaa Mesoista nupit kaakkoon. |
jhlamm 05.06.2015 21:22:10 | |
---|
Tietysti se oman mieltymyksen kielisetti ja säätö itselle sopivaksi. Jos jotain oikein pitäisi muutella normaalista, niin se on ilman muuta mikit mieleisiksi. Tähän mennessä (kun kiinteätallaisia soitan) olen todennut halvempienkin velmpeleiden perus hardwaren melko riittäväski. "Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." |
min 06.06.2015 06:19:06 | |
---|
sustain65: OK, jotain tuollaista arvailinkin. En siis ole soittanut vielä tarpeeksi kovaa isolla säröllä. Tai sitten kitaroissani ei ole tuota ilmiötä. Tarttis kyllä olla paikka jossa saisi laittaa Mesoista nupit kaakkoon. Juu, järjestäin näkee juutuuppi videoissa metalli pätkissä tyypeillä jonkinlaiset demppaukset kitaroissa. Sama homma itselläni, kun soittelee kovalla säröllä droppi d juttuja, niin ilman demppausta kuuluu sellainen korkea "vink". |
Redneck Thunder 10.06.2015 01:34:29 | |
---|
No, intonaation säädän mittarilla itse ja sellaiset vanhan patenttikorkin tiivisteet hihnalukoiksi. |
hallu 10.06.2015 03:11:10 | |
---|
Redneck Thunder: No, intonaation säädän mittarilla itse ja sellaiset vanhan patenttikorkin tiivisteet hihnalukoiksi. Musafasulla oli muuten myytävänä noita patenttikorkin tiivisteitä jotain kolme euroa neljätsibaletta juurikin tuohon tarkoitukseen. Kokeilin ja on kyllä toimiva ratkaisu. Nyt pitää vaan keksiä mistä noita saisi halvemmalla lisää:-). Myydäänkö niitä patenttikorkkeja jossakin että saisi niistä otettua? Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |