![]() 19.04.2015 07:32:58 | |
---|---|
Mikko L: Mielestäni olin aika kiltti Kemperiä kohtaan kuitenkin. Noh lähdetäänpäs taas leikkiin mukaan. Jos nyt sen verran korjaan tätä sanomaasi, että puhutaan ensimmäisen generaation Axe-Fx:stä jonka Rectosta oli leikattu tietoisesti alapäät pois koska sitä oli Fractalin mielestä liikaa. Hommasin niinä aikoina POD HD500:n midipedaaliksi Axelle ja omistin myös oikean Dualin niihin aikoihin. Postasin clipit että miten POD HD:n preamp oli lähempänä oikeaa kuin Axen preamp Dualin päätteen läpi. Olin siis oikeassa, jonka jälkeen tuli mallinnokset joissa oli "se oikea määrä" alapäätä. Se miten huonot uutiset otettiin siellä päässä vastaan on asia erikseen. :) POD HD ei kuitenkaan ikinä voi kilpailla minkään "nykymallintavan" kanssa kun niiden kaapit on niin surkean kuuloiset ainakin minun mielestäni. Miksei niissä voi olla custom IR ominaisuutta? Kritiikki voi joskus olla rakentavaa ja johtaa kehitykseen. Rinta rottingilla voin sanoa että minun kriittisyyden takia Axessa on mm. tone matching (ehdotin 2 vuotta ennen Kemperiä), mic+di impulssikaappaus, parhaat tehdaskaappimallinnokset... :) Ehkä se puhuu puolestaan, että kaikista näistä väännöistä huolimatta (joista suurin on ehdottomasti se että puolustin Kemperiä aikoinaan tuolla foorumilla) itse Fractalin johto otti minuun yhteyttä ja halusi palkata minut heille töihin. Olen ainoa Amerikan ulkopuolinen työntekijä Fractalilla. En mielestäni sanonut missään välissä että "hyvän putkivahvistimen fiilistä ei voi mikään mallintava toistaa". Tässä on pätkä mun studiolta jossa on oikea Mesa Mark IV vs Axe-Fx II uusimmalla firmwarella. Myös soittotuntuma on sellainen että en uskaltaisi laittaa rahapanosta arvaukselle: https://soundcloud.com/irotlas/fw18-mk-iv-real-mk-iv Jatketaanko on topic? Ei jatketa, molemmat laitteet ovat senverran hyviä. Kommenttini oli liian kärkevä, pahoittelut siitä... Peace... :-) | |
![]() 19.04.2015 10:16:22 | |
vaikeamuistaa: Jännä juttu, oikeastaan omat kokemukset on täysin päinvastaisia :) Kemperin omat fuzzit on aika heikkoja esityksiä, mutta oikeat pedaalit toimii ihan yhtä hyvin kuin putkivahvistimen edessä. Ehkä riippuu vähän profiilista ja pedaalista. Hmmm.... pitääpä kokeilla uudelleen. Oma kokeillu oli noin puolisen tuntia ja sitten luovutin. Onko vinkkiä minkä profiilin kanssa pelaisi hyvin? | |
![]() 19.04.2015 11:13:57 | |
Tyytyväinen olen Kemperiin soundien ja tuntuman puolesta. Suurin miinus tulee siitä, ettei kamppeen kaikkia toimintoja voi ohjata tietokoneella. . | |
![]() 19.04.2015 11:30:16 | |
steelduck: Hmmm.... pitääpä kokeilla uudelleen. Oma kokeillu oli noin puolisen tuntia ja sitten luovutin. Onko vinkkiä minkä profiilin kanssa pelaisi hyvin? Amp Factoryn Trainwreck ja Supro 1624T, varmasti muitakin löytyy. En osaa sanoa tarkalleen mikä profiili, koska aikoinaan laittelin säädöt kohdalleen ja tallensin omalla nimellä, enkä enää muista mikä profiili siinä oli pohjalla. Joka tapauksessa aavistus säröä vahvistimesta pohjalle ja fuzz face -tyylinen pedaali päälle, niin hyvin toimii :) If you don't have ability, you wind up playing in a rock band. | |
![]() 19.04.2015 16:21:44 | |
vaikeamuistaa: Amp Factoryn Trainwreck ja Supro 1624T, varmasti muitakin löytyy. En osaa sanoa tarkalleen mikä profiili, koska aikoinaan laittelin säädöt kohdalleen ja tallensin omalla nimellä, enkä enää muista mikä profiili siinä oli pohjalla. Joka tapauksessa aavistus säröä vahvistimesta pohjalle ja fuzz face -tyylinen pedaali päälle, niin hyvin toimii :) Kiitos... heti testaamaan... :) | |
![]() 19.04.2015 17:20:14 (muokattu 19.04.2015 17:27:31) | |
vaikeamuistaa: Amp Factoryn Trainwreck ja Supro 1624T, varmasti muitakin löytyy. En osaa sanoa tarkalleen mikä profiili, koska aikoinaan laittelin säädöt kohdalleen ja tallensin omalla nimellä, enkä enää muista mikä profiili siinä oli pohjalla. Joka tapauksessa aavistus säröä vahvistimesta pohjalle ja fuzz face -tyylinen pedaali päälle, niin hyvin toimii :) Perun kaikki sanani - oli näköjään profiilista kiinni. Kokeilin Dr Z Wreck clean profiilin ZVEX Fuzzololla ja hyvää päivä... :D Kemperin parhaus hyppäsi just seuraavalle tasolle. :D Sweet Honey Overdrivekin toimii hullun hyvin ja tottelee kitaran volumepotikkaa. Fuzzolostakin sai vaikka mitä soundeja volapotikalla. Kyllä Marshall täysillä treenikämpällä vielä tuo pieksee, mutta aika lähellä ollaan. | |
![]() 19.04.2015 17:25:46 | |
Huonoa Kemperissä on/oli sen kuulokelähtö, joka ei toistanut laadukkaasti profiilien hienouksia. Tämä on kokemukseni ihan alkupään Kempsusta, en tiedä ovatko parantaneet rautatoteutusta myöhempiin malleihin. Kuulokesoittoon itelle ostin ja siinä saundit oli niin huonot, että lähti Kemper takaisin kotikonnuilleen. Hyvää Kemperissä on jäähdytys ilman puhallinta. Kotisoitossa ja varsinkin kuulokkeilla tuo puhaltimen hurina on todella ärsyttävää, sen takia Axe-II:sta luopuminen oli todella helppoa :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) | |
![]() 19.04.2015 17:46:22 | |
steelduck: Perun kaikki sanani - oli näköjään profiilista kiinni. Kokeilin Dr Z Wreck clean profiilin ZVEX Fuzzololla ja hyvää päivä... :D Kemperin parhaus hyppäsi just seuraavalle tasolle. :D Sweet Honey Overdrivekin toimii hullun hyvin ja tottelee kitaran volumepotikkaa. Fuzzolostakin sai vaikka mitä soundeja volapotikalla. Kyllä Marshall täysillä treenikämpällä vielä tuo pieksee, mutta aika lähellä ollaan. Jeps, profiileissa on eroja. Hieno homma että nyt toimii! If you don't have ability, you wind up playing in a rock band. | |
![]() 19.04.2015 18:48:05 | |
TTV: Huonoa Kemperissä on/oli sen kuulokelähtö, joka ei toistanut laadukkaasti profiilien hienouksia. Tämä on kokemukseni ihan alkupään Kempsusta, en tiedä ovatko parantaneet rautatoteutusta myöhempiin malleihin. Kuulokesoittoon itelle ostin ja siinä saundit oli niin huonot, että lähti Kemper takaisin kotikonnuilleen. Hyvää Kemperissä on jäähdytys ilman puhallinta. Kotisoitossa ja varsinkin kuulokkeilla tuo puhaltimen hurina on todella ärsyttävää, sen takia Axe-II:sta luopuminen oli todella helppoa :-) Itse en ole huomannut eroa Kemperin oman kuulokelähdön vs. M-Audio 2626 äänikortin mihin tuo Kemper on mulla kytketty. Oliko kuulokelähdön Space toiminto huomioitu? Kuulokkeina AKG K271 MkII ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... | |
![]() 19.04.2015 18:56:08 | |
blues guitar: Oliko kuulokelähdön Space toiminto huomioitu? Empäs muista tuota, olikohan edes softassa mukana vielä silloin? Ite kokeilin BD:n DT770M ja AKG K81DJ ja K518DJ luureilla, eikä noilla ainakaan saundi korvia hivellyt. Ehkäpä joskus annan vielä Kemperille mahdollisuuden vakuuttaa... "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
![]() 19.04.2015 19:20:08 (muokattu 19.04.2015 19:21:37) | |
Minusta tuo toimii kuulokkeilla vallan mainiosti, joskin minulla on kokemusta vain uusista koodeista. Ostin Bluetoneen Custom Soundsin pääsiäisalesta Kochin loadboxin ja ajattelin, että sillä olisi kiva soitella kuulokkeilla. Olin väärässä - aivan kamalalta kuullosti. Kemper on aivan tolkuttoman paljon paremman kuulonen. Luureina minulla on Sennheiser HD595 | |
![]() 19.04.2015 19:20:32 | |
TTV: Empäs muista tuota, olikohan edes softassa mukana vielä silloin? Ite kokeilin BD:n DT770M ja AKG K81DJ ja K518DJ luureilla, eikä noilla ainakaan saundi korvia hivellyt. Ehkäpä joskus annan vielä Kemperille mahdollisuuden vakuuttaa... Muistan tämän tapauksen, kun valittelit aikoinaan tästä huonosta kuulokelähdöstä. Tuolloin ei vielä oltu julkaista tätä space-toimintoa. Itelle tuo space on kyllä aivan must-toiminto, lisää soittomukaavutta todella paljon kotisoittoon. Tasoittaa sopivasti pahinta yläpääkihinää pois ja nimen mukaisesti tuo kuulokesaundiin tilan tuntua. Space-toiminto toimii myös ihan hyvin monitorien kautta soitettaessa, mutta bändin seassa olen kytkenyt sen aina pois, koska tuntuu että jonkinlainen attack häviää. | |
![]() 19.04.2015 19:32:25 | |
Skebaristi: Muistan tämän tapauksen, kun valittelit aikoinaan tästä huonosta kuulokelähdöstä. Tuolloin ei vielä oltu julkaista tätä space-toimintoa. Itelle tuo space on kyllä aivan must-toiminto, lisää soittomukaavutta todella paljon kotisoittoon. Tasoittaa sopivasti pahinta yläpääkihinää pois ja nimen mukaisesti tuo kuulokesaundiin tilan tuntua. Space-toiminto toimii myös ihan hyvin monitorien kautta soitettaessa, mutta bändin seassa olen kytkenyt sen aina pois, koska tuntuu että jonkinlainen attack häviää. Ok, sittenhän mä todellakin taidan antaa Kemperille uuden mahdollisuuden, olin vaan aikoinaan liian nopea hommaamaan ton, ettei softa ja ominaisuudet pysyneet mukana :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
![]() 19.04.2015 20:11:50 | |
Kolmisen viikkoa on tullut Kemperillä leikittyä ja hyvältähän tuo vaikuttaa. Huonoa tuossa on lähinnä tietokoneohjauksen puute, niin kuin aiemmin todettiinkin. Myöskin porfiileissa on melkoisesti eroa, mukaan mahtuu myös aika keskinertaisia - varsinkin rig exchangen puolelta. Aika pitkäään meni ennen kun löysin mieleisen AC-DC henkisen profiilin. Mun käyttöön tolla pääsee tarpeeksi lähelle mallinnettavia vahvistimia, toisaalta eipä mulla kyllä kovin laajaa vertailupohjaa ole. Myös omat vahvarit oli luonnollisesti profiloitava, Rig Exchangesta löytyykin nyt Anvil etunen ja Uraltone Jr. Etenkin toi Anvil on kyllä melko lähellä alkuperäistä. Ut:n otin DI-boksin kautta ja se ei ehkä ihan yhtä hyvin onnistunut... | |
![]() 19.04.2015 20:21:41 | |
fenkkuvanhus: Pahoittelen kun olen koko ajan äänessä. Pari vuotta sitten tilasin Kemperin Saksasta. Saat iha nvarmaan jopa paremmalla hinnalla Custom Soundilta. Ei viellä heillä ollut ohjelmassa. Omien vahvistimien mallinnus ei ole niin helppoa kuin ehkä annetaan ymmärtää. Mikrofonien valinta ja sijoittelu vaikuttaa tosi paljon. Mitä tulee tosi hyviin saundeihin, yksi toimittaja on ollut ylitse muiden, AMP Factoty, Andy44. Ei paljon maksa mutta kannattaa ostaa. Jep. Mulla on jo valmiina behkun FCB1010 oikeella chipillä, kun torilta edukkaasti sain. Nyt vaan kuumeisesti ootan, että niitä CS:lle saapuu. Mikitys ja äänityshommat on niin tuttuja, joten kuvittelisin kykeneväni saamaan omat soundit kunnialla talteen, mikäli se on tällaselle tavalliselle kuolevaiselle mahdollista. Myöskin AMPFactorin tarjontaan on jo tutustuttu ja tietty Kemperin manuskatkin jo selattu, että pääsee heti tosi toimiin, kun sen joskus saa. asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat... | |
![]() 20.04.2015 05:19:34 (muokattu 20.04.2015 05:21:35) | |
Mikko L: Kritiikki voi joskus olla rakentavaa ja johtaa kehitykseen. Rinta rottingilla voin sanoa että minun kriittisyyden takia Axessa on mm. tone matching (ehdotin 2 vuotta ennen Kemperiä), mic+di impulssikaappaus, parhaat tehdaskaappimallinnokset... :) Ehkä se puhuu puolestaan, että kaikista näistä väännöistä huolimatta (joista suurin on ehdottomasti se että puolustin Kemperiä aikoinaan tuolla foorumilla) itse Fractalin johto otti minuun yhteyttä ja halusi palkata minut heille töihin. Olen ainoa Amerikan ulkopuolinen työntekijä Fractalilla. Siinäs kuulitta Kemperiurpot, päällikkö on puhunu. Nuita meriittejä vastaan on turha huuella muuta, hienoa että Suomesta löytyy ossaamista, hyvä Mikko! Suhr=Ongelma | |
![]() 20.04.2015 14:27:44 | |
KUNU: Siinäs kuulitta Kemperiurpot, päällikkö on puhunu. Nuita meriittejä vastaan on turha huuella muuta, hienoa että Suomesta löytyy ossaamista, hyvä Mikko! No on se aika Äijä... ihan huimaa. Itte en enää olekkaan Kemperurpo kun myin Kemperin just poies. Eli ihan tavallinen urpo vaan... :D | |
![]() 20.04.2015 14:43:43 | |
fenkkuvanhus: No on se aika Äijä... ihan huimaa. Itte en enää olekkaan Kemperurpo kun myin Kemperin just poies. Eli ihan tavallinen urpo vaan... :D Kemperin omistaneena, Axen jokaista mallia kokeilleena ääni Kemperille. Tuli tuossa vuosi aikaa jopa soitettua Axen läpi samalla kun Sir Clark Kent sitä sääti ja esitteli saundejaan, tuosta huolimatta jäi Kemperiä ikävä. Nyt kuitenki onnellinen Mirco Cuben omistaja vuodesta 2006 lähtien. Suhr=Ongelma | |
![]() 20.04.2015 15:35:58 | |
Mikko L: Ihan rehellisyyden nimessä sanoisin että Kemperin yksi huono ominaisuus on se, ettei se profilointi ole aivan "unelmatarkka". Kyllä meidän studiossa kaikki tunnisti oikean ja mallintavan eron soundissa finetuninging jälkeenkin. Kun tekee palm muteja perus metalli E-jynkytystä niin siinä huomaa aika paljon mikä puuttuu Kemperissä. Esim. Mesa Roadster ja Orange Rockerverb oli aivan mahdotonta Kemperille kaapata dynaamisuutensa puolesta. Kuitenkin nämä erot on sellaisia että ei joku yleisössä oleva tyyppi osaisi sanoa korvakuulolta kumpi on oikea ja kumpi mallintava. Tohon palm mute ongelmaan tuli "korjaus"/"hienosäätöä" tässä jo tovi sitten. Noiden korjausten jälkeen kukaan ei ole enää asiasta pahemmin valitellut, ainakaan Kemper-foorumilla. Uusimmissa Kemper-firmwareissa onkin sitten tämä direct profile-mahdollisuus ja nyt laite sopii paljon paremmin yhteen jos haluaa perinteistä putkipäättäriä ja/tai kitarakaappia. Itse en ole testannut enkä moista kaipaa (Atomic CLR toimii mulla), mutta monet on tykännyt. Jos nyt jotain heikkouksia on pakko keksiä niin, Rig Manager vois olla monikäyttöisempi (tosin tähän on tulossa kehitystä, mutta pienellä valmistajalla tuppaa kestämään näissä hankkeissa). Editori koneelle olis ehkä kiva, mut ei mitenkään välttämätön. Kemper on ollut mun paras soittokama-hankita ylivoimaisesti. Tappoi mun vahvistin / efekti kaasuttelun kuin seinään jo pari vuotta sitten. | |
![]() 20.04.2015 20:49:12 | |
Itse siirryin Axe Fx I:n ja II:n kautta Kemperiin jokunen vuosi sitten. Tarve on monipuoliselle laitteelle cover-bändin keikoille, treeneihin ja satunnaiseen studiotyöhön. Minulle Kemper oli tuolloin ainoa mallintava, josta sain tarpeeksi monipuolisesti soundeja eri tilanteisiin. Sama leivänpaahdin on edelleen päivittäisessä käytössä. Ainut oikeasti huono puoli tässä (kuten kaikissa mallintavissa) on, että vaikka suurin osa haluamistani soundeista on kelvollisia, niin muutama "legendaarinen" soundi ei vaan tyylipuhtaasti irtoa kuten analogisilta esikuvilta. No, nämä on sitten käytännön tilanteissa korvattu jollain muulla. Rock Rooster - Shakin' Up the Henhouse!
http://www.rockrooster.com | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)