machinehead72 14.04.2015 06:54:26 | |
---|
Williamsit jättäisin itse kyllä laskuista, harley benttonilla saattaa päästä alkuun(itse kyllä pääsin) Mutta tuo 120e on tuosta setistä kyllä liikaa.. Itse suosittelisin kyllä noita squiereita. Nuo Affinityt hintaluokassaan hyviä vaihtoehtoja:) https://soundcloud.com/machinehead72 --> Pohojanmaan räkäsintä röck n rollia! |
eskohurri 14.04.2015 12:12:53 | |
---|
Kiitoksia vastauksista! Näillä tiedoilla pääsee jo vähän eteenpäin. Mutta taitaakin kitaran hankinta jäädä myöhemälle, vuokran ja laskujen jälkeen kun käteen jäi pyöreät 0€. Mut ei se mitää, palaan aiheen pariin taas kun se ihme koittaa että rahaa onkin kasassa, vaikka sit pulloja keräämällä. |
oamkbonor 14.04.2015 16:23:24 | |
---|
Mulla on tuommonen "Williams-ritsa". Ostettu kaverilta 20 vuotta sitten 150 markalla. Olen soittanut sillä useamman keikan ja vielä 2010 se oli keikoilla varakitarana. Modauksena Duncanin humppari takamikkinä, muut mikit vain muovikuoret, pelkkä volapotikka toiminnassa ja Williams-teksti hiottu pois lavasta:) |
vmak 15.04.2015 00:59:04 | |
---|
Jos aloittaja on pääkapunkiseudulta niin mä myyn sulle ton torilla myynnissä olevan LTD:n kepin vaikka viidellä kympillä, jos se harrastuksen aloittaminen meinaa jäädä siitä kiinni. Sitten ostat vaikka seuraavasta palkasta käytettynä microcuben tai muun vastaavan pikkuvahvistimen. Päälle hihna, viritysmittari ja plektrat ni varmaan kokonaissumma jää edelleen alle 150 euron. |
Töynävä 15.04.2015 13:56:27 | |
---|
vmak: Jos aloittaja on pääkapunkiseudulta niin mä myyn sulle ton torilla myynnissä olevan LTD:n kepin vaikka viidellä kympillä, jos se harrastuksen aloittaminen meinaa jäädä siitä kiinni. Sitten ostat vaikka seuraavasta palkasta käytettynä microcuben tai muun vastaavan pikkuvahvistimen. Päälle hihna, viritysmittari ja plektrat ni varmaan kokonaissumma jää edelleen alle 150 euron. Hieno mies - plussaa! Oon mukana talkoissa ja laitan hihnan, plekuja, kielisetin ja gig bag'in omista varannoista. Sujuvaa kauppaa: slx900, tiluttaja-pro, albero, DZN, JMT, tipi tuovinen, avantz, mattipar, Rakoni... |
Generalissimo 15.04.2015 14:00:27 | |
---|
vmak: Jos aloittaja on pääkapunkiseudulta niin mä myyn sulle ton torilla myynnissä olevan LTD:n kepin vaikka viidellä kympillä, jos se harrastuksen aloittaminen meinaa jäädä siitä kiinni. Sitten ostat vaikka seuraavasta palkasta käytettynä microcuben tai muun vastaavan pikkuvahvistimen. Päälle hihna, viritysmittari ja plektrat ni varmaan kokonaissumma jää edelleen alle 150 euron. Hienoa.. Osta aloittaja tuo LTD sillä pääsee niin pitkälle että ei jää soittimesta ainakaan kiinni kehitys kitaristina! |
Alfons Åberg 15.04.2015 17:09:10 | |
---|
Funkånaut: E: Akustinen kitara on kuitenkin melko eri soitin ku sähkökitara. Kyllä, jos jätetään mikitetty akustinen tarkastelun ulkopuolelle niin kyseessä on kaksi eri soitintaa missä yhteistä on vain "käyttöliittymä" eli otelauta. "Linkkejä artikkeleihin tai tutkimuksiin, joissa Hulkon muusikon uran näytöt todetaan merkittäviksi" -Jazzmies |
J.Nikkanen 15.04.2015 17:53:58 | |
---|
Presidentti: Kyllä, jos jätetään mikitetty akustinen tarkastelun ulkopuolelle niin kyseessä on kaksi eri soitintaa missä yhteistä on vain "käyttöliittymä" eli otelauta. Kyllä mä jotenkuten osaan sähkistä soittaa, akustisen kanssa olen pulassa. Ei voi muuta kuin kompata tätä. Komp komp! |
s8na 16.04.2015 09:44:36 | |
---|
|
machinehead72 16.04.2015 13:43:44 | |
---|
Turha tuolle mitään näköjään tarjoilla/ehdotella kun ei näköjään edes käy täällä lukemassa vastauksia:D https://soundcloud.com/machinehead72 --> Pohojanmaan räkäsintä röck n rollia! |
vmak 16.04.2015 14:36:58 | |
---|
machinehead72: Turha tuolle mitään näköjään tarjoilla/ehdotella kun ei näköjään edes käy täällä lukemassa vastauksia:D Samaa katoin itsekin, kerrankin kun olisin ollut sillä tuulella että oisin voinut jopa olla avuksi :) |
mpekkanen 16.04.2015 15:21:14 | |
---|
machinehead72: Turha tuolle mitään näköjään tarjoilla/ehdotella kun ei näköjään edes käy täällä lukemassa vastauksia:D Tampereen suunnalla ilmeisesti asuu ja kyllä sieltäkin päin kyllä löytyy edullisesti soittimia jos ei ole liian nirso. Tosin monesti sellaisilla jotka omassa kämpässä asuu(tai vuokralla) on jo jonkinlaiset soittokamat jos se soittamisen harrastaminen oikeasti kiinnostaa. Niitä voi myös hommata pikkuhiljaa ja torilta saa ja m.netistäkin löytää välillä aika halvalla kitaroita ja vahvareitakin. Muutamilla kympeillä saattaa saada jo jotain. Kun täällä aletaan lahjoittamaan tavaraa, niin jos hakija ei tule itse hakemaan niin jobbareille ne menee. Saattaa mennä kyllä muutenkin. Eipä ole kauan kun yksi kitara oli myynnissä 70 eurolla ja olisin sen itse ostanut ja tehnyt siitä sellaisen sikarilaatikkokitara projektin. Aikataulut eivät vaan sopineet, kun oli eri paikkakunnalla. Jo seuraavana päivänä sama kitara oli jo 190 euron hintaan myynnissä kaverilla jolla on lukuisia ilmoituksia ja ihan koko ajan. Ketjun aloittaja olisi voinut kyllä olla, mielestäni, hieman aktiivisempikin. Jos ja kun se soittaminen ihan oikeasti kiinnostaa?! Kitaroissa ja soittamisessa kun on aika paljon muutakin, mikä on tärkeää ihan jo sitä varsinaista soittamista ajatellen. Siihen kyllä kelpaisi ihan akustinenkin, mutta se oli ilmeisesti täysin huono ehdotus. Itsellä on muuten 80-luvun alusta ensimmäinen Landola vielä tallessa. Ensimmäistä ja sitä seuraavia useita sähkökitaroita ei taas ole tallessa ja eipä niitä niin ikävä olekkaan. Kyllä itsekkin ostin sen ensimmäisen akustisen jälkeen sähkökitaran. Sillä soittelin muutaman kuukauden ja sitten sain vasta vahvarin säästettyä. Nykyään varmaan kaikki pitää saada heti ja nyt tai koko homma jää siihen. |
vmak 16.04.2015 16:53:12 | |
---|
Ei tässä ainakaan itsellä ole tarkoitus ruveta mitään soittimia jatkuvasti lahjoittamaan, tässä tapauksessa lähinnä olisin voinut myydä hieman halvemmalla. Tosin vaikuttaa siltä, ettei aloittajaa välttämättä koko soitinharrastus kiinnosta pidemmän päälle, kun ei ole palannut edes lukemaan vastauksia. |
Jeszse 16.04.2015 17:36:06 | |
---|
vmak: Ei tässä ainakaan itsellä ole tarkoitus ruveta mitään soittimia jatkuvasti lahjoittamaan, tässä tapauksessa lähinnä olisin voinut myydä hieman halvemmalla. Tosin vaikuttaa siltä, ettei aloittajaa välttämättä koko soitinharrastus kiinnosta pidemmän päälle, kun ei ole palannut edes lukemaan vastauksia. Tässähän nyt vois myös muistaa että kitarapalstaa pääsee kyllä lukemaan kirjautumattakin. |
Metalkallo 16.04.2015 17:57:47 | |
---|
Totta, kirjautumattakin pääsee lukemaan ja se on mielestäni myös ihan hyväkin asia. Toivottavasti siihen ei tule koskaan muutosta koska sillä tavalla pystyy kuka vaan lukemaan ehtaa asiaakin kaikesta musiikkiin liittyvästä ja jopa ehkä sitten rekisteröitymään. :) Toisekseen...Nyt on lähiakoina suht monta uutta aihetta tehty juuri kysyäkseen jotain mutta ei pahemmin palattu vastaamaan niihin joten välillä ainakin itse miettinyt pelleileekö joku vain koska jäsen on aina rekisteröitynyt samana päivänä kun on laittanut kyselyn? En nyt kuitenkaan syytä ketään mistään, oli vaan ajatuskupla. Tietty on aina se että joku vaan haluaa kysyä jotain ja se on aivan ok tietenkin koska kysyä pitää jos jokin mietityttää. Kolmanneksi...Jos henkilöä oikeasti kiinnostaa musiikin soittaminen on hän valmis kuluttamaan soittimiin suht paljon rahaa se nyt on selvä. Jotkut haluaa vaan kokeilla ja sekin on ok, halvalla ainakin jos pääsee ja into lopahtaa niin eipähän häviä paljoa rahaa. Toki huonoilla välineillä (kuten sanottu) on huono soittaa eikä into lisäänny. Eli aloittajalle neuvoksi ostaa torilta vehkeet halvalla. Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä. |
vmak 16.04.2015 18:58:00 | |
---|
Jeszse: Tässähän nyt vois myös muistaa että kitarapalstaa pääsee kyllä lukemaan kirjautumattakin. Totta tämäkin ja hyvä niin. |