Aihe: RetroValves - etuasteputkien korvaajat 1 2 | |
---|---|
![]() 19.03.2015 11:02:25 | |
Genitalripper:Tuohon aikaisempaan viestiin viitaten, mä kyllä väittäisin että vahvistintarjonta on tällähetkellä aikalailla putkikoneisiin painottunut. Jos esim. Thomannin tarjontaa katselee niin juu, nuppien kohdalla tilanne on lukumäärien osalta selvä putkivahvistimien hyväksi. Kombojen kohdalla onkin tasaisempaa. Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista. | |
![]() 19.03.2015 11:06:04 | |
zedder: Jos esim. Thomannin tarjontaa katselee niin juu, nuppien kohdalla tilanne on lukumäärien osalta selvä putkivahvistimien hyväksi. Kombojen kohdalla onkin tasaisempaa. Varmaan aika paljon sellaisia ihmisiä, jotka ovat vaan ajautuneet käyttämään putkivahvistinta, vaikkei ne putket ole itseisarvo. Monet varmasti olisivat valmiit vaihtamaan putket tuollaisiin, jos niillä tosiaan saisi jotain lisäarvoa - säädettävyyttä, kestävyyttä, parempaa soundia, pienempiä huoltokustannuksia. Putkipuristit sitten tietysti erikseen... Believe what you want, it doesn't mean you're right... | |
![]() 19.03.2015 11:06:34 | |
zedder: Jos on puhtaasti vain ja ainoastaan niistä soundeista kiinnostunut, niin eikö silloin nuo Kemperit, Axe Fx:t yms. ole oikeampi valinta? Itseäni ei valikkovahvistimet kiinnosta kovinkaan paljoa käytännön syistä, vaikka lähtökohtaisesti olen halukas ja avoin etsimään saundia ties mistä vinkkelistä, eikä tässä kohtaa ole mitään väliä sillä, onko kyseessä aito putkivahvistin mikäli saman saundin saisi vaikka mallintavasta. Tässä tapauksessa kiinnostaa ajatus kestävistä, häiriöttömistä ja hyväsaundisista etuaste"putki"vaihtoehdoista, tyhjiöputkien laadun ja kestävyyden ollessa tänä päivänä paljon heikompi kuin kulta-aikaan joskus 40-50 vuotta sitten. Kun on jo valmiiksi hyväksi havaittu ja toimiva alusta (se putkivahvistin), niin en tarvitse mitään valikkohelvettiä tilalle. Kuitenkin saundia pystyy muokkaamaan ja hienosäätämään "järkevällä haarukalla" etu- ja pääteputkivaihtoehtojen myötä. Putkimojollakin on puolensa ja puolensa, vaikka rumiahan nuo mehujääpuikot ovat. SATANIC JAZZ BAND | |
![]() 19.03.2015 11:10:53 | |
zedder: Jos esim. Thomannin tarjontaa katselee niin juu, nuppien kohdalla tilanne on lukumäärien osalta selvä putkivahvistimien hyväksi. Kombojen kohdalla onkin tasaisempaa. Okei, en ole komboja seurannut vuosiin, joten niiden tarjonnasta ei mitään hajua. Nuppeja siis tarkoitinkin. Laulava Kylätohtori: Varmaan aika paljon sellaisia ihmisiä, jotka ovat vaan ajautuneet käyttämään putkivahvistinta, vaikkei ne putket ole itseisarvo. Monet varmasti olisivat valmiit vaihtamaan putket tuollaisiin, jos niillä tosiaan saisi jotain lisäarvoa - säädettävyyttä, kestävyyttä, parempaa soundia, pienempiä huoltokustannuksia. Putkipuristit sitten tietysti erikseen... Näin mäkin siis yritin tarkoittaa. | |
![]() 19.03.2015 13:07:07 | |
zedder: Putkivahvistimista en kauheasti ymmärrä, mutta on se jotenkin huvittavaa että halutaan soittaa putkikoneella ja sitten siihen kuitenkin laitettaisiin "moderneja" puolijohteita kauniisti hehkuvien lasiputkien tilalle. Mitä järkeä? Taitaa tuo "mojokkuus" kärsiä kun ei enää voi sanoa soittavansa "putkikoneella". Onhan kaiketi tarjolla toimivia ja kohtuullisen hyvän kuuloisia jo valmiiksi puolijohteilla toteutettuja vahvistimiakin...? Miksi pitäisi "tumpuloida" putkivahvistia tuollaisilla "mallintavilla" tuubeilla? Mun mielestä ei todellakaan tartte "tumpuloida" mitään. Kysehän on siitä saako noista jotain lisäarvoa ja on itselleni kaikkein olennaisinta. Mitä taas putkivahvistimiin tulee, niin olen itse paljon soittanut puktivahvistimilla ja pari transistorivahvariakin on ollut käytössäni ja itselleni ona aivan se ja sama, vaikka vahvistin toimisi koiranpaskalla (luomu siis). Soundi, käyettävyys ja sen tapaiset asiat ovat ratkaisevia. Olet oikeassa, että ainakin parikolme sellaista transistorivahvsitinta on uutenakin tarjolla jotka kelpaisivat minulla vallan mainiosti ja luultavasti enemmänkin jos asiakseni ottaisin alkaa niitä testata. Vanhoista vintagevehkeistä mieluisia vaihtoehtoja löytyisi enemmänkin. Omalla kohdallani on kyse enemmän siitä, että minulla on jo vahvistin jolla olen soittanut parikymmentä vuotta ja se on jotakuinkin sellainen kuin halua ja osaan sitä ymmärtää joten en ole halukas alkmaan vaihtamaan sitä. Mutta jos sitä voisi pienellä vaivalla trimmata vielä vähän paremmin tämän hetken toiveitani vastaavaksi, niin kyllä kelpaisi ainakin minulle. Mitä tulee Axeen tai Kemperiin, niin kyllä ne varmaan mulle kelpaisi. Ne on vaan aika hinnakkaita ja sitten kun ne on kuitenkin vaan tietokoneita ja itselläni on jo tietokone jolla pääsee vieläpä facebookkiin, niin vähän vierastan ajatusta alkaa maksamaan tuollaisesta noin paljon. Jos Axe ja Kemperi keksii joskus alkaa myydä tuota tuotettaan softana vaikkapa iPadille tai macille, niin voisin kyllä hyvinkin olla kiinnostunut ja valmis maksamaan siitä. Tähän saakka tietokoneiden mallinnussoftat ja halvemmat mallinnuslaitteet ovat omalla kohdallani saaneet asenteeni hiukan varaukselliseksi noiden kemperiden ja axien suhteen. Niistä kyllä puhutaan pelkkää hyvää joten ei ne varmaan ole huonoja missään tapauksessa, mutta kun ei sitä voi tietää kun ei niitä meikäläinen pääse mihinkään kokeilemaankaan, niin ovatten vähän kalliita rakkineita vain testattavaksi. Pysyttelen siis näissä vehkeissä jotka ihan varmasti tunnen edes jotenkin. Olisipa jo kevät | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)