Aihe: Klon Centaurin erikoinen historia
1 2
Gabe
16.06.2015 16:41:32
Onko tämä nyt jo kolmas "vihdoin täydellinen kopio"? :D Itse odotan rauhassa sitä neljättä, se tulee olemaan jotain.
Väsykäsi
16.06.2015 17:57:09
Laulava Kylätohtori: Ah, v i h d o i n k i n . . . . :)

Onhan tuo vähän koomista. Mutta silti kiinnostaisi testat tuollaista. Varmaan huikeat erot hopeisessa ja kultaisessa todellisuudessa. :) Mutta kultainen on hienompi, sellaisen itse ostaisin. Ei vaan ollut Custom Soundsilla (vielä?) myynnissä...

Mutta minkälaista soundia tuosta oikeasti lähtee? Gain nollassa clean boostia, mutta tarkoittaako clean särötöntä vai särötöntä ja muuttumatonta soundia? Ja saako tuosta gainia nostamalla esim. TS808:n tyylistä middle boostia vai honottaako se gain nollassakin? Vai onko tuo vaan yksi tavallinen ylihypetetty low gainer?

Joo hienompi toi kultanen kyllä on.

Gain nollassa ja treble about keskellä pedaali on täysin clean boost. Ei säröä ja soundi säilyy muuttumattomana. Gain-säätimen alkupuoli ei varsinaisesti tuo säröä vaan kevyttä middleboostia ja kompressiota. Vasta n. kello kahdentoista jälkeen särön alkaa huomaamaan ja kello viittä kohti mennessä säröä onkin jo reippaasti, eikä puhdasta signaalia enää ole mukana. Tuo puhtaan signaalin määrän säätely gain-potikassa on musta todella hieno ominaisuus. Se mahdollistaa sen, että saa säädettyä just sopivan määrän middleboostia ja kompressiota soolosoundia varten soundin pysyessä silti selkeänä ja hengittävänä. TS:ään verrattuna juuri edellämainittu on merkittävä ero ja muutenkin Klo... Archerin soundi on ilmavampi varsinkin alapäästä. Pedaalin oma särö on aika perus "tube like" settiä.

Klon voi olla ylihypetetty, mutta hyvä pedaali se silti on. Itelle ainakin Klon-tyyppisten pedaalien hienous aukesi vasta, kun pääsin testaamaan Archeria. Olin aina ajatellut, että Klon ja Klonet soundaa aika tavanomaisilta demovideoissa ja ihmettelin sitä jäätävä hypeä. Ja onkin totta, että yksistään säröpedaalina Archer ei välttis erotu valtavasta butiikki overdrivejen joukosta. Jos haluaa hyvän säröpedaalin, niin on olemassa paljon parempia vaihtoehtoja. Archerin hienous piilee ainakin itselle juuri siinä, miten se vaikuttaa koko muuhun rigiin ihan siihen asti, miltä soundi tuntuu soitaa. Tämä on juttu, joka ei tule ilmi demovideoista.

Hypers will hype.
JaaGeRMaisTeR
16.06.2015 18:01:22
Olisi kiva testata tuollanen archer.. Pitää odottaa joskos tulisi käytettynä tarjolle.
Kappale on kuin tulkitsijansa. Yleensä vähän vajaa.
Laulava Kylätohtori
16.06.2015 18:04:30
Väsykäsi: ...

Selkääsi sietäisit saada, inha ryökäle. :D Nythän tässä iski pahimman luokan archer-gas...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
Kunnallisjäte
06.07.2015 23:50:49 (muokattu 07.07.2015 00:01:25)

Kitaroita kuolatessa iski silmään tämä:
http://www.maxguitarstore.com/products/klon-silver-centaur/

Itsellä muuten käytössä tämä:
http://www.fredric.co.uk/zombie-klone
80€ torilta, olen riittävän tyytyväinen.
"When I die, they'll say 'he couldn't play shit, but he sure made it sound good!'" - Hound Dog Taylor
Gabe
07.07.2015 00:05:59
Archer testattu, postista treenikselle ja sieltä suoraan takaisin postiin. Eipä ollut yhtään minun juttu tuo, ihan hyvä selkeä ja dynaaminen OD mutta eihän niillä mitään tee. Jos lähdetään kerran säröä lisäämään niin kyllä siinä pitää olla kunnolla räkää ja rähinää..
Ziggy Bubba
07.07.2015 00:34:50

Gabe: Archer testattu, postista treenikselle ja sieltä suoraan takaisin postiin. Eipä ollut yhtään minun juttu tuo, ihan hyvä selkeä ja dynaaminen OD mutta eihän niillä mitään tee. Jos lähdetään kerran säröä lisäämään niin kyllä siinä pitää olla kunnolla räkää ja rähinää..

Hauska kuulla, nimittäin just toi Archer kiinnosti itteä Soul Foodin jälkeen.
Meikä Youtubessa: ZE BUBBA's gear demos
Sarko
07.07.2015 10:41:39
Juu, ei noi Klonet mitään RATejä ole ja hyvä niin.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)