Aihe: Mitkä asiat tekevät vahvistimen helposti/kevyesti soitettavaksi?
1 2
Ekku01
20.02.2015 23:40:42
Laulava Kylätohtori:Se on kyllä harvinaisen totta, että pitäisi tosiaan saada ne vehkeet hanskaan niin, että homma toimii ilman ihmettelyä. Esim. kitaran volumen, tonen ja mikkivaihtoehtojen käyttö niin, että koko potentiaali on oikeasti käytettävissä. Ainakin itsellä on tilanne, että mitä enemmän vahvariin, kitaraan ja niiden yhteistoimintaan pääsee sisälle, sen turhemmalta säröpurkit tuntuvat.

Juuri tämä!

Mulla on ollut periaate, että volumepotikasta vääntämällä pitäisi irrota puhtaista laulaviin garymoore-leadeihin. Jostain kumman syystä sitä kuvittelee, että vielä pitäisi olla joku pedaali - aina antamassa sen ylimääräisen boostin, vaikka kaikki toimisi jo ihan hyvin.

Käytännössä tuo on onnistunut aika hyvin erilaisilla vahvistimilla kun väliin tyrkkää jonkun od-purkin (niitä soolosäröjä varten). Ja yleensä se od:kin saa sitten olla päällä koko ajan - volanupilla vaan sitten särön määrää sopivaksi.

Parastahan on, jos on kitaran säätimet hanskassa ja siihen päälle vielä pedaaleita tarpeen mukaan...

Niinpä. Pedaaleihin mulla on viha-rakkaus -suhde: niitä on kiva haalia, mutta tuntuvat aina loppupeleissä aika turhilta omassa käytössäni. Tosin diy MXR:n Phase 45 on tuntunut aika pitkään jo kivalta jutulta.
"Joh. 3:16"
Ossi
21.02.2015 00:38:35

Laulava Kylätohtori: Ainakin itsellä on tilanne, että mitä enemmän vahvariin, kitaraan ja niiden yhteistoimintaan pääsee sisälle, sen turhemmalta säröpurkit tuntuvat.

Touché! Itse en tunnustaudu minkään sortin puristi eivätkä lisävärkit ole inhotus, kuten ei niiden käyttäjätkään.

Ehkä ikäkin vaikuttaa - mitä vähemmän elämässä ja soittamisessa on liikkuvia osia, sen parempi. Edellyttäen,että homma toimii ja kuulostaa omalta itseltä :)
Jucciz
21.02.2015 00:56:17 (muokattu 21.02.2015 00:57:27)
Ossi: Touché! Itse en tunnustaudu minkään sortin puristi eivätkä lisävärkit ole inhotus, kuten ei niiden käyttäjätkään.

Ehkä ikäkin vaikuttaa - mitä vähemmän elämässä ja soittamisessa on liikkuvia osia, sen parempi. Edellyttäen,että homma toimii ja kuulostaa omalta itseltä :)

Joo, ja just semmonen yleinen filosofia, että enemmänkin pyrkisi selvittämään, mitä kaikkea senhetkisestä laitteistosta saa irti ennenkö hommaa hirvittävän määrän muuta laitteistoa...

...koska lopultakin tuntuu olevan niin, että aika yksinkertaisistakin laitteistokombinaatioista saa vaikka minkälaista äänimaisemaa irti, jos vaan soittaja itse osaa komentaa niitä laitteita.

Eri homma on tietty se, jos koko ajan päässä tuntuu soivan joku semmoinen soundi, joka ei nykyisellä kalustolla ole mahdollinen. Sit ehkä pitää panna paletti uusiksi, mutta sitä varten on Muusikoiden.netin tori. :)
Jos tarvitset putkien mittauspalveluita, tsekkaa täältä. Jos komppilaput kiinnostavat, tsekkaa sivut täältä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)