Aihe: Kimppatreeniksen hommaaminen
1 2
Osteri
09.02.2015 10:48:35 (muokattu 09.02.2015 10:49:48)
Kaikki treenikset joissa itse olen ollut bändien kanssa on toimineet siten, että yksi henkilö oman bändinsä edustajana solmii vuokrasopimuksen ja vastaa koko vuokrasta vuokraajalle. Tilan koosta riippuen 1 bändi hankkii sinne toisen tai kolmannen bändin alivuokralaiseksi ja nämä keskenään sopivat maksut sille sopijalle. Yleensä ovat osuneet lopulta sellaiseen 50,- per ukko per kuukausi.
Sopimus vielä siitä selväksi että jos joku meinaa lähteä kävelemään, niin sama irtisanomisaika koskee kaikkia maksajia, kuin mikä aika on sillä sopijahemmolla papereissa. Yleensä noissa on 1-2 kk vuokratakuu/ irtisanomisaika.

Tosiaan kaikkien kamat on yleensä salilla ja sillä on merkitystä ketä siihen kavereiksi ottaa. Muusikonretaleita on niin moneen junaan. Itse olen kitarat kantanut aina mukana mutta muu treeniksellä.

Tuollaiseen paikkaan on mielestäni hieman hankalaa päästä yksinään mukaan kun esim 3 bändiä jo jakaa omat vuoronsa ja sitten vielä niiden yksittäiset soittajat käyvät hinkkaamassa omaa juttuaan jos sattuu tyhjää olemaan kalenterissa.
En sano ettei onnistu mutta mun näkemyksen mukaan erittäin haasteellista ainakin tuollaisten bänditiloja vuokraavien "hotellien" kautta.

Olisiko ratkaisu siinä että kyselee vaikka firmojen kellaritiloja ihan soolona? Riittävän pieni omaan soittamiseen mutta ei tarpeeksi iso jotta firmalle kaatuisi sinne bändin kokoinen mölyporukka säännöllisesti, kun eivät sellaista kuitenkaan taloon halua. Joku kiinteistöpäällikkö saattaisi suhtautua asiaan positiivisesti, en tiedä mutta tuli mieleen. Koulujen ja päiväkotien kanssa voisi myös neuvotella suoraan, niillähän on monilla ihan hyviäkin saleja (tosin kaikuu, mutta ehkä sitten luokkahuone...tms...? ) .

Et sellaista.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)