LaMotta 31.01.2015 20:00:24 (muokattu 31.01.2015 20:15:52) | |
---|
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Metalkallo 31.01.2015 20:42:30 | |
---|
Duncanilta keraamisia ovat ainakin SH-5 eli custom ja SH-6 eli distortion. Sekä tietty SH-8 eli invader. Ja taisipa olla keraaminen tuo dimebuckerkin. Dimebucker taitaa olla noista se tehokkain, muttei paras. Makuasia tietty tämäkin. Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä. |
yanera 02.02.2015 20:47:26 | |
---|
Vesi hiiva ja sokeri. |
JaaGeRMaisTeR 02.02.2015 22:49:01 | |
---|
yanera: Voito luetella keraamisia passiivi humbuckereja tai laittaa linkkiä? SD:llä Black winter, sentient, pegasos ja nazgul ainakin. Bkp:lta löytyy tiedot kotisivuilta tuolta löytyy myös keraamista: http://www.vikingpickups.com/index.htm Siinä nyt hyvä alku. |
metlica 03.02.2015 07:55:46 | |
---|
Halpiksia kuuluu ja pitää modata oman näköiseksi ja kuuloiseksi! Mikit helppo lähteä liikkeelle, muuten vaikka kaulan hiontaa, kitaran maalausta, koristelua, osien vaihto yms. Itse ole päätynyt kalliimpiin malleihin, koska olen löytänyt lähes täydellisiä kitaroita omaan kouraan, ei tartte modata ja jälleenmyynti helpompaa. Osatkin maksaa aika paljon jos halpiksia lähtee isommin parantelemaan. Myös sointiin (puut yms) vaikuttaminen vaikeaa. Kalliitakin kitaroita olis hauska modata, jos olis varaa :) Katotaan nyt parin pitopelin kanssa jos uskaltais. "Pitopelin" :D Get it fucking done. |
santakasa 03.02.2015 10:07:14 | |
---|
Metalkallo: Duncanilta keraamisia ovat ainakin SH-5 eli custom ja SH-6 eli distortion. Sekä tietty SH-8 eli invader. Ja taisipa olla keraaminen tuo dimebuckerkin. Dimebucker taitaa olla noista se tehokkain, muttei paras. Makuasia tietty tämäkin. Mulla on kahdessa skebassa invaderit ja yhdessä dimebucker. Itse tykkään kyllä enemmän invaderista. Saan siitä mukavamman rouheen ja raskaamman soundin. Dimebucker kyllä erottelee soiton hyvin ja on tuotteltaan kyllä laatua, mutta turhan terävä mun makuun. in särö we trust |
BurningSensation 03.02.2015 16:55:05 | |
---|
Ei se DC resistanssi kerro suoraan mikin ulostuloa tai kuumuutta vaan se kuvaa käämilangan määrää. Ulostuloon vaikuttaa lisäksi magneettien luoma magnettikenttä ja mikkien paikka sekä etäisyys kielistä. Näin ollen tone zone voi ihan hyvin toimia tallassa noiden HZ mikkien kanssa, kun säätää korkeudet kohdilleen. Mulla on nuo molemmat mikit eri kitarassa kylläkin. Tone zone on aika basso- ja keskiääni voittoinen ja ärhäkkä. Sitten HZ H4 on ehkä hivenen miedompi ja eikä anna keskikaistaa niin paljon. Molemmat on kuitenkin ihan Ok mikkejä. |
yanera 05.02.2015 22:00:44 | |
---|
Nyt on asennettu OFR tallaan JA Tone Zone DP 155 tallamikiksi. Kaulamikiksi jäi Jacksonin oma mikki huoltotöiden vuoksi. Sillä ei niin väliä kuin pää-asiassa tallamikillä vetelen. Keikkaa odotellessa. Vesi hiiva ja sokeri. |
JaaGeRMaisTeR 05.02.2015 22:23:35 | |
---|
yanera: Nyt on asennettu OFR tallaan JA Tone Zone DP 155 tallamikiksi. Kaulamikiksi jäi Jacksonin oma mikki huoltotöiden vuoksi. Sillä ei niin väliä kuin pää-asiassa tallamikillä vetelen. Keikkaa odotellessa. Kuvia kuvia!! |
yanera 07.02.2015 00:04:09 | |
---|
Randall, Marshall, Peavey - Läpi Orangen. |
JaaGeRMaisTeR 07.02.2015 13:48:47 | |
---|
yanera: Laitoin yhden kuvan OFR ja DIMarzio näkyy kuvassa mun omalla sivulla: http://muusikoiden.net/jasenet/60722 Katos.. Se on hiukka pienempi kuin jaskan oma. Hyvin meni ilman jyrsintä. |
Vihapiirakka 08.02.2015 12:30:10 | |
---|
yanera: Laitoin yhden kuvan OFR ja DIMarzio näkyy kuvassa mun omalla sivulla: http://muusikoiden.net/jasenet/60722 Hyvännäkönen kyllä! Pienilläki muutoksilla saa soittimeen iha toisenlaisen ilmeen. Itelläni riitti potikanhattujen vaihto Epiluuriin. "Hieno juttu, ettet juuri sinä ole raiskannut ketään. Se ei silti lohduta niitä, jotka joku muu on raiskannut." |
Groke 09.02.2015 19:14:27 | |
---|
BurningSensation: Ei se DC resistanssi kerro suoraan mikin ulostuloa tai kuumuutta... ...mutta silti vain enemmistö täällä(kin) opastaa tämän asian suhteen juuri tismalleen päinvastoin. Stratoissakin on ajasta ikuisuuteen se tremolo vakiovarusteena, Gibsoneissa on usein Coil Tap jne. Melko toivotonta hommaahan se on näitä yrittää oikoa. :-p Mutta kun nyt kerran sattuu olemaan helposti käsillä, kopu/pastetan alle keräämäni listan yhden valmistajan passiivisista mikrofoneista. Ja kyllä, se on tosiaankin tuo jännite voltteina (V), jota kannattaa mikrofonien "kuumuuden" suhteen tarkastella. Verratkaapa sitä resistanssiin. Eli joskus on selkeä analogia resistanssin kasvun ja mikrofonin "kuumuuden" välillä (hyvin samankaltaiset mikrofonit). Joskus taas ei ole pätkänkään vertaa, mikä sekin on varsin yleistä ja normaalia. Ainakin ko. valmistajalla monet mikrofonit ovat keloiltaan asymmetrisiä. Esim. eripaksuista käämilankaa keloissa tms. Lisäksi magneetti voidaan tarkoituksella jättää hieman irti naparuuveista tms. (Air*). Sekä monta muutakin jippoa.
In general, resistance does not reliably tell how "hot" pickup is. For example: ---------------------------------------------------- DiMarzio's model Voltage* Resistance PU's type ---------------------------------------------------- X2N 510 mV 15.83 kOhm HB Evolution Bridge 404 mV 13.84 kOhm HB D Activator Neck 385 mV 7.22 kOhm HB The Tone Zone 375 mV 17.31 kOhm HB Evolution Neck 294 mV 13.04 kOhm HB PAF 36th Bridge 285 mV 8.60 kOhm HB Humbucker From Hell 226 mV 5.89 kOhm HB EJ Custom Neck 178 mV 7.01 kOhm HB FS-1 160 mV 14.23 kOhm SC The Cruiser Neck 140 mV 3.13 kOhm SC-size HB True Velvet Middle 130 mV 6.21 kOhm SC HS-3 93 mV 23.72 kOhm Stacked HB ----------------------------------------------------
Ja vielä, jännite voi tietenkin olla sama, vaikka soundi olisikin varsin erilainen. Esim. toinen mikki todella bassovoittoinen ja toinen todella middlekäs. Jännitteen mittaustapoja on sen verran paljon, että yleisesti ottaen ei kannata vertailla eri valmistajien jännitelukemia keskenään. Useimmiten varmastikin riittää se tyypillinen Hot/Medium/Vintage -jaottelu. Soundia voi arvuutella vaikkapa resonassitaajuuden ja käyttämänsä johdotuksen perusteella (Series/Parallel Humbucker, mikit rinnan/sarjassa, Coil Split, HOOP, No Load Tone-potikka...). D'oh! |
yanera 20.02.2015 08:52:41 | |
---|
Randall, Marshall, Peavey - Läpi Orangen. |