![]() 29.01.2015 13:07:36 (muokattu 29.01.2015 13:09:06) | |
---|---|
Myrkky Nuoli: Mitä jos lopettaisitte arvostelun ja vähättelyn ja vastaisitte kysymykseen? Käsittämättömän röyhkeetä touhua taas. Yksi lyhyt kysymys, jossa ei missään määritelty sukupuolia ja annettiin ymmärtää, että päätös on yhteinen. No kun tämmösiin kysymyksiin liittyy aina muutakin kun itse kysymys. Sitä alkaa väkisinkin miettimään että miten tähän asetelmaan on päädytty. Moraalisia juttuja. Se että joutuu jostain tärkeästä luopumaan yhteenmuuttaessa on jokseenkin järjetön. Surullista. Vähäpätöinen asia, mutta se voi olla merkki jostain ongelmasta parisuhteessa tulevaisuudessa. Kyllä mä ymmärtäisin jos tosapuolten pitäisi luopua vaikkapa irtosuhteista, huumeidenkäytöstä ja Harley Davidsonista, mutta että kitarasta? Kyllä asuntoon kuin asuntoon kaksi kitaraa mahtuu, kyse on nyt jostain aivan muusta.. Ja yhteinen päätös? Eihän tämä ole millään tavalla yhteinen päätös. Toinen on ehdottanut asiaa ja jompi kumpi joutuu nyt vastentahtoisesti omastaan luopumaan. Jos päätös olisi yhteinen, tätä keskustelua ei olisi tarpeen käydä m.netissä. Esim. toinen olisi vain yhtäkkiä heittänyt ilmoille että luovutaampa tästä Yamahasta ja toinen vaistaisi että joo. Simppeliä. Ja totta helvetissä mä kannustan säilyttämään kummankin kitaran. Se on vaihtoehdoista ylivoimaisesti paras. Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli P. M. Kostiainen Project | |
![]() 29.01.2015 13:11:40 | |
Loistavaa! Parin vuoden paasta tehdaan avioerohakemusta ja samalla sahataan Landolaa halki. En allekirjoita. | |
![]() 29.01.2015 13:12:03 | |
barclay: Ja yhteinen päätös? Eihän tämä ole millään tavalla yhteinen päätös. Miten niin ei ole? djrotta: mietittiin, että pidetään vain yksi akustinen kitara Tää on kyllä taas parasta mnettiä. | |
![]() 29.01.2015 13:23:05 (muokattu 29.01.2015 13:24:04) | |
Spiral: Miten niin ei ole? djrotta: mietittiin, että pidetään vain yksi akustinen kitara Lueppa tuota vähän niiku rivien välistä. Ja lue sitten heti perään mun perustelut asiaan. Jos asia olisi yhdessä päätetty sitä valintaa ei tartteisi täällä kysyä. "Tossa vaimon kanssa YHDESSÄ päätettiin että noi mun partakarvat saa nyt lähteä, kun ne on VAIMON mielestä niin rumat ja saavat mut kuulemma näyttämään ikäistäni vanhemmalta.." Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli P. M. Kostiainen Project | |
![]() 29.01.2015 13:24:09 | |
Asian vierestä...mutta sama aihe...itselläni on Landola F-6 (Hummingbirdin kopio). ITSE haluaisin siitä eroon ja hommata parempi akustinen (jopa itse G Hummingbird?). Puoliso ei anna myydä eikä yleensäkään hävittää Landolaa, kun sillä on ns. tunnearvo. Itse kyllä hävittäisin tarpeettomat kamppeet, eikä se koske vain kitaroita. "Tosta se taitaa lähteä.." | |
![]() 29.01.2015 13:28:22 | |
barclay: Lueppa tuota vähän niiku rivien välistä. Luin viestisi rivien välistä että vaimosi on pakottanut sinut tänne kirjoittamaan nuo edelliset viestit. Jos asia olisi yhdessä päätetty sitä valintaa ei tartteisi täällä kysyä. Väärin. Asia voi olla yhdessä päätetty, ei vaan tiedetä kummasta kitarasta luovutaan. Jos päätös olisi yksipuolinen niin juuri silloin ei luultavasti tarvitsisi kysyä kummasta luovutaan. "Tossa vaimon kanssa YHDESSÄ päätettiin että noi mun partakarvat saa nyt lähteä, kun ne on VAIMON mielestä niin rumat ja saavat mut kuulemma näyttämään ikäistäni vanhemmalta.." Tilanne olisi sama jos kysyisit että kummalta parta lähtee, sinulta vai vaimolta. | |
![]() 29.01.2015 13:33:18 | |
Yallup: Asian vierestä...mutta sama aihe...itselläni on Landola F-6 (Hummingbirdin kopio). ITSE haluaisin siitä eroon ja hommata parempi akustinen (jopa itse G Hummingbird?). Puoliso ei anna myydä eikä yleensäkään hävittää Landolaa, kun sillä on ns. tunnearvo. Itse kyllä hävittäisin tarpeettomat kamppeet, eikä se koske vain kitaroita. Annat vaimolle sen Landolan ja ostat itelles uuden. Win/win ;) I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx- | |
![]() 29.01.2015 13:59:05 | |
Täysin väärä lähtökohta. Ensinnäkin pidätte molemmat kitarat ja jos sinä olet suhteenne miespuolinen osapuoli niin alat keräämään lisää kitaroita. Näin on Darwin asian aikanaan päättänyt. | |
![]() 29.01.2015 16:09:11 (muokattu 29.01.2015 16:10:42) | |
Spiral: Väärin. Asia voi olla yhdessä päätetty, ei vaan tiedetä kummasta kitarasta luovutaan. Jos päätös olisi yksipuolinen niin juuri silloin ei luultavasti tarvitsisi kysyä kummasta luovutaan. No minä en nyt usko että he ovat yhtäkkiä samanaikaisesti yhteenääneen tokaisseet että "Nyt luovutaan toisesta kitarasta". Kyllä se on jomman kumman suusta ensin lähtenyt ja toinen on myötäillyt. Lähetäänpä nyt vääntämään taas rautalangasta: 1. Jos ei ketjun aloittaja ole trolli, on kysymys ainakin absurdi. Jo ensinnäkin se että pitää tollein valita. Loogisempi kysymys ois ollu vaikkapa "meillä on kaksi kitaraa ja rahapula, kummasta kitarasta luovumme?" 2. On kaksi kitaraa joita ovat nämä osapuolet itse aina soitelleet, oletettavasti pitkään. Miten ihmeessä me M.nettiläiset jotka emme ole kumpaistakaan kitara itse koskaan soittaneet, pystyisimme valitsemaan näitten kitaroita itse käyttävien puolesta? Järjetöntä. Kitarat ovat yksilöitä, (niinkuin käyttäjätkin). Jos lähetään hakemaan parempaa kitaraa ei sillä merkillä, hinnalla ja mallilla ole mitään merkitystä. Se että Landola on nykyään harvinaisempi kuin Yamaha oli varmasti ketjun aloittajallakin tiedossa. Oletan myöskin että kumpikin kitara on yhtä hyvässä soittokunnossa, muutenhan päätös olisi ollut naurettavan helppo. Joten minä veikkaan että homman nimi on seuraava: Yamahan omistaja on sanonut että "kahta kitaraa ei meidän taloon mahdu, toisen on lähdettävä". Djrotta on myötäillyt "Ookoo. Jos on pakko". Yammunomistaja ei ole ollut valmis omasta kitarastaan luopumaan eikä myöskään Djrotta omastaan. Riita. Ketjun aloittaja on sitten lähtenyt suuttuneena pikkupäissään hakemaan täältä M.netistä kannatusta Landolansa pitämiseen (huomio rekisteröinti- ja ketjun aloitusaika). Ja totta helvetissähän me ollaan Landolan omistajan puolella! Tämänkin voi tavallaan lukea aloitusviestistä: "ITSELLÄNI on Landola sl-25, KUMPPANILLA Yamaha cg-100a". Jos asia olisi kerta yhdessä päätetty ja sovittu, ei olisi mitään tarvetta kertoa meille tuntemattomille kumpi omistaa minkäkin kitaran. Merkityksetön asia. "Meillä on kaksi kitaraa: toinen on Landola ja toinen Yamaha" Kummatkin ovat tavallaan jo nyt yhteisiä ja toinen kitaroista jää yhteiseksi jatkossa. Mutta kun tuo omistajuus on kerta ilmaistu niin sehän vaikuttaa tietysti äänestystulokseen. Totta helvetissä mä olen tämän ketjun aloittajan puolella, koska Yammun omistaja jää tuntemattomaksi.. Mutta edelleenkin suositan että kumpikin osapuoli pitää oman kitaransa. Jos suhde siihen kaatuu niin sitte kaatuu. Jos ihmiset soittaisivat enemmän kitaraa olisi tämäkin maailma parempi elää. Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli P. M. Kostiainen Project | |
![]() 29.01.2015 16:10:36 | |
Hei jätkät, hyvin te vedätte. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart | |
![]() 29.01.2015 16:13:16 | |
>kysy kumpi kahdesta kitarasta on mnettiläisten mielestä parempi >vastaanota parisuhdeneuvoja | |
![]() 29.01.2015 16:54:09 | |
Juho1: >kysy kumpi kahdesta kitarasta on mnettiläisten mielestä parempi >vastaanota parisuhdeneuvoja No johtuskohan jo pelkästään siitä että noi "kumpi on parempi, x vai y ?" -tyyppiset kysymykset ovat lapsellisia ja turhia. Ja näin koska (tähänkään) kitarakysymykseen ei ole olemassa yhtä ja ainoaa oikeaa vastausta. Kysymyksen sijasta huomio kiinnittyy miksi kysyjä tommosta kysyy. Kumpi on absoluuttisesti parempi Metallica vaiko Megadeth? No sehän riippuu kumman bändin kannattajalta sitä kysyy. Lisäksi on ihmisiä joiden mielestä kumpikin bändi on yhtä hyvä tai yhtä huono. Ja sitten on sitä sakkia joita ei voisi vähempää kiinnostaa kumpi on parempi. Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli P. M. Kostiainen Project | |
![]() 29.01.2015 17:02:32 | |
Ottakaa rennosti. Kuunnelkaa tata. https://www.youtube.com/watch?v=_qN … Wn4wYCs&feature=player_embedded En allekirjoita. | |
![]() 29.01.2015 17:06:05 (muokattu 29.01.2015 17:07:09) | |
barclay: No johtuskohan jo pelkästään siitä että noi "kumpi on parempi, x vai y ?" -tyyppiset kysymykset ovat lapsellisia ja turhia. Mitähän lapsellista tai turhaa on kysyä jos ei kerta kaikkiaan osaa päättää. Kaikilla ei ole samaa kokemusta kitaroista kuin sinulla ja monella muulla täällä. Eikö silloin kannata kysyä kokeneemmilta neuvoa. Ois hauska kuulla musakaupassa alottelijan kysyessä parasta kitaraa myyjän vastatessa miten lapsellinen ja typerä olet. Nää on varmaan jtn mnetin näkymättömän ohjekirjan säännöstöjä jotka kaikkien tulisi tietää. Mitä jos joku tekisi " kielletyt kysymykset ja puheenaiheet " ketjun? | |
![]() 29.01.2015 17:07:15 | |
No nyt on ymmärretty aloitus ihan väärin. Pariskunnan tarkoitus on jättää talouteen yksi AKUSTINEN kitara, jää enemmän tilaa sähkökitaroille. Loogista ja järkevää. Yksi akustinen riittää pariskunnalle hyvin, sähkiksiä sitten viisi per naama. Aloittajalle en anna parisuhde neuvoja vaan lyhyen vastauksen kysymykseen: Pitäkää Landola ja myykää Yamaha. | |
![]() 29.01.2015 17:18:59 | |
freakingenius: Mitähän lapsellista tai turhaa on kysyä jos ei kerta kaikkiaan osaa päättää. Kaikilla ei ole samaa kokemusta kitaroista kuin sinulla ja monella muulla täällä. Eikö silloin kannata kysyä kokeneemmilta neuvoa. No kun hauskintahan tässä on että ketjun aloittaja on itse soittanut kumpaakin kitaraa. Miten me muut kokeneet kitaristit voimme tässä auttaa kun emme ole kyseisiä kitarayksilöitä kumpaakaan soittaneet? Suurin kokemus näistä kahdesta kitarasta on ketjun aloittajalla, ei meillä. Tämä tekee kysymyksestä lapsellisen ja turhan, koska parhaan vastauksen kysymykseensä tietää ketjun aloittaja. Ei se nimi, malli, hinta yms tekijät merkkaa mitään. Ei kukaan voi tietää toisen puolesta minkälaisesta kitaratuntumastas yms ominaisuuksista toinen pitää. Ne on kaikki henkilökohtaisia niinkuin mielipiteetkin. Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli P. M. Kostiainen Project | |
![]() 29.01.2015 20:16:44 | |
barclay: No minä en nyt usko että he ovat yhtäkkiä samanaikaisesti yhteenääneen tokaisseet että "Nyt luovutaan toisesta kitarasta". Ei ehdotuksen tarvitse tulla kummaltakin yhtäaikaisesti ja päätös voi olla silti yksimielinen. Ehkä on puhuttu useammasta eri vaihtoehdosta, ja sitten on yksissä tuumin päädytty siihen että luovutaan toisesta kitarasta. Ai niin, mutta sinä luet rivien välistä, | |
![]() 29.01.2015 20:45:15 (muokattu 29.01.2015 20:46:13) | |
Spiral: Ei ehdotuksen tarvitse tulla kummaltakin yhtäaikaisesti ja päätös voi olla silti yksimielinen. Ehkä on puhuttu useammasta eri vaihtoehdosta, ja sitten on yksissä tuumin päädytty siihen että luovutaan toisesta kitarasta. No niinkuin sanoin, en usko että tilanne on aivan näin yksiseliteinen ja ruusuinen kun ketjun aloittaja kirjoittaa. Ja olen perustellut väitteeni. Me voidaan jatkaa tätä juupas eipäs väittelyä ihan niin kauan kuin itse haluat. Ja oli miten oli, niin en kuitenkaan hyväksy ketjunaloittajan radikaalia ideaa toisesta kitarasta luopumisesta. Kaksikitaraisuus (tai jopa monikitaraisuus) on paljon parempi vaihtoehto. Kaksi kitaraa, niinkuin Topi Sorsakoski aikoinaan lauloi, sulassa vireessä keskenään. Toinen komppaa silloin kun toinen vetää liidiä. Ja näin. Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli P. M. Kostiainen Project | |
![]() 29.01.2015 22:56:48 | |
barclay: en kuitenkaan hyväksy ketjunaloittajan radikaalia ideaa toisesta kitarasta luopumisesta. Jep, ei auta aloittajan muu kuin sanoa akalle että ei tullut mnetin raadilta lupaa kitaran myymiseen. | |
![]() 29.01.2015 23:19:56 | |
barclay: No niinkuin sanoin, en usko että tilanne on aivan näin yksiseliteinen ja ruusuinen kun ketjun aloittaja kirjoittaa. En usko että sinulla on mitään sellaista tietoa aiheesta mitä muilla tässä ketjussa ei olisi. Ja olen perustellut väitteeni. Olet esitellyt omia mutuilujasi, et perusteluja. niin en kuitenkaan hyväksy ketjunaloittajan radikaalia ideaa toisesta kitarasta luopumisesta. Älä hyväksy. Olet silti täysin ja iänkaikkisesti väärässä, kaikesta. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)