Laulava Kylätohtori 28.01.2015 18:46:24 (muokattu 28.01.2015 18:53:04) | |
---|
mpekkanen: Kyllä. Jotkut vaan tekevät niin, että kokeilevat soitinta liikkeessä ja tilaavat sen sitten jostain muualta. Siksi kirjoitin noin. Kyllähän tuossa aloituksessa oli myös lueskeltu keskustelufoorumeja joiden perusteella tuo kannattaa ostaa. Kysytään myös onko tämä laadultaan hyvä? Kitara on varmasti laadultaan ja soundeiltaan ihan OK, vaikka hyvä on aika subjektiivinen juttu. Tässähän ei oikein osattua sanoa, onko kitara materiaaleiltaan ja mikeiltään hyvä. Toin vain esille, että tuolla hinnalla on toki muitakin vaihtoehtoja, mikäli on sellaisista kiinnostunut. Kyllähän nuo materiaaleiltaan ja laadultaan on hyviä. Enemmän kuin ihan ok. Tosin mikit ovat oudon tuhnut muuten niin hyvässä kitarassa - ei siis mene muun kokonaisuuden kanssa samalle tasolle. Mutta mikkijumppahan on monille vakiokauraa, vaikka ostaisi minkä kitaran. Minusta niihin mikkeihin ei kannata tuijottaa, koska niiden vaihto on helppoa. Useinhan niissä on jotain "all around" mikkejä, jotka harvoin osuvat vähänkin vaativamman tai spesifisemmän maun kanssa yksiin. Toki käytettyä aina voi ehdotta ja joskus se onkin aivan ehdoton ratkaisu. Tämä riippuu niin monista asioista. Mutta toisaalta, jos kysytään mielipiteitä uudesta kitarasta X, niin on aika turha alkaa ehdottamaan jotain muuta käytettynä (vastaavaa tapahtuu kyllä Mnetissä paljon). Toki joskus voi antaa vinkkejä vastaavista, mutta silloin pitäisi hieman tarkemmin kertoa merkkejä, malleja sekä perusteluita, että miksi se on hyvä korvike... Mulle ei ainakaan tule heti yhtään korviketta mieleen, jos halutaan Q-kannella (ja varmaan halutaan, tuskin se vahingossa on otsikossa) ja vastaavaa laatua about samaan hintaan.... e. Uusi vs käytetty on vähän sellainen, että jos haluaa jotain tietyillä spekseillä, eikä ole valmis tyytymään vain johonkin sinnepäin olevaan, niin helposti se täytyy uutena ostaa. Kyllä sille torin kyttäykselle, odottelulle ja vitutukselle, kun se viimein tulee kuukausien jälkeen torille ja joku muu ehtii ostamaan sen nenän edestä, täytyy laskea hintaa. Jos taas spekseillä ei ole niin väliä, niin käytettyjä on tarjolla paremmin... Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
Teme.H 28.01.2015 18:59:29 | |
---|
No itellä on nyt ollut n. 3 vuotta Lc-85, jonka käytettynä ostin. Orkkismikkien huonoudesta/hyvyydestä en sano mitään kun ei ole kokemusta, tuossa omassa on Seymour Duncanin APH-1:set ollut siitä asti kun se tuli ostettua. Kyllä toi on helvetin hyvä kitara, tosi hyväntuntunen soittaa ja tuhti soundi. Oman kokemuksen perusteella kehtaa kyllä suositella. Kannattaa varmaan testailla Tokaita ja Gibsonia ja ostaa sitten se kummasta tykkää enemmän. |
blues guitar 28.01.2015 19:46:45 | |
---|
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
Tiku35 28.01.2015 19:48:17 | |
---|
Kiitoksia mielipiteistä ja muista kommenteista. Jokaisella on oikeus sanoa milelipiteensä ja niin edelleen... Minun mielestä se hinta ei tässä ole se pointti. Varmasti halvemmissa malleissa on myös hyviä yksilöitä, mutta haluan japanin tokain, koska ovat kehuttuja ja laadultaan oletettavasti parempia kuin kiinalaiset(korealaiset). Lisäksi haluan les paul mallisen kitaran, mutta en halua Gibsonia. Minun mielipide on se, että tonnilla ei saa hyvää Gibsonia. Ja moneen kertaan jo todettu, että uusi on aina uusi. Minulle kitara on kuitenkin se henkilökohtainen soitin, etten anna kenen tahansa koskea kitaroihini, joten en halua muiden vanhoja. Jos nyt vaan unohdetaan kokonaan se hinta ja puhutaan kitaran rakenteesta, materiaaleista, mikeistä ja muista osista. Esimerkiksi miten eroaa tokai kitaroiden Paf vintage mikit: mk2, mk3, mk4? Tiku Flaxwood |
Tiku35 28.01.2015 19:50:58 | |
---|
Tiku35: Kiitoksia mielipiteistä ja muista kommenteista. Jokaisella on oikeus sanoa milelipiteensä ja niin edelleen... Minun mielestä se hinta ei tässä ole se pointti. Varmasti halvemmissa malleissa on myös hyviä yksilöitä, mutta haluan japanin tokain, koska ovat kehuttuja ja laadultaan oletettavasti parempia kuin kiinalaiset(korealaiset). Lisäksi haluan les paul mallisen kitaran, mutta en halua Gibsonia. Minun mielipide on se, että tonnilla ei saa hyvää Gibsonia. Ja moneen kertaan jo todettu, että uusi on aina uusi. Minulle kitara on kuitenkin se henkilökohtainen soitin, etten anna kenen tahansa koskea kitaroihini, joten en halua muiden vanhoja. Jos nyt vaan unohdetaan kokonaan se hinta ja puhutaan kitaran rakenteesta, materiaaleista, mikeistä ja muista osista. Esimerkiksi miten eroaa tokai kitaroiden Paf vintage mikit: mk2, mk3, mk4? Tiku Lisään vielä sen, että kun haluan uuden kitaran niin ostan sen suomalaisesta kaupasta ja haluan sen heti. Lisäksi se on kiva hakea vaikka töiden jälkeen paikallisesta liikkeestä, eikä ajaa toiselle puolelle suomea. Flaxwood |
LaMotta 28.01.2015 19:52:31 (muokattu 28.01.2015 19:58:59) | |
---|
Tiku35: Minun mielestä se hinta ei tässä ole se pointti. Siitäs kuulitte. Lisäksi haluan kitaran, mutta en Gibsonia. Lällällällää. Ja moneen kertaan jo todettu, että uusi on aina uusi. Ajatelkaapa mitä kaikkea möhnää käytetyn kitaran otelaudassa on. Itse desinfioin ensi töikseni otelaudan kun ostan käytetyn kitaran, pa kun olen. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Rg505bk 28.01.2015 19:57:33 | |
---|
Mulla on ollut kymmenisen vuotta LS75-Q, joka siis lienee tuota vastaava malli. Taitaa olla se kitara, jota en myy. On tuota tosin tullut samasta syystä aika reippaanlaisesti modattuakin. Mikit kannattaa tosiaan vaihtaa, ainakin nuo alkuperäiset Gotoh MKII oli aika aneemiset ja muutama mikki tuossa on jo ollutkin. Tällähetkellä onni löytyy Sd:n Alnico II Pro parista. Paras modi mitä tuolle tein oli lakan poisto kaulasta, aivan loistava tatsi tuon jälkeen. Varovasti vain kaavin polyuretaanilakan pois kaulalta ja hioin kevyesti + perään käsittely Liberon Finishing oililla. Jälleenmyyntiarvolle ei varmaan tee hyvää, mutta jos kitarasta ei aio luopua, niin mitäpä väliä tuolla on. |
McNulty 28.01.2015 20:03:44 | |
---|
Iso penis, pieni ego... vai olikohan se just toistepäin? |
blues guitar 28.01.2015 20:04:56 | |
---|
Itsekin uskallan parin LS/LC:n kokemuksella suositella. ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
LaMotta 28.01.2015 20:09:47 (muokattu 28.01.2015 20:14:02) | |
---|
McNulty: Skippaa tuo LS107, koska mielestäni maksat siinä turhasta. Mielummin esim. tämä, jos Tokai japanilainen LP-malli pitää olla: http://www.musamaailma.fi/kitaristi … rat/perinteiset/tokai-ls-95-vf.html Makumielipide, mutta koska VF väri on mielestäni aika aneminen, niin mieluummin itse ottaisin tuon loimukantisen noista kahdesta. Kansi tekee tuosta kepistä arvokkaamman näköisen. Visuaalinen juttu. Vähän samaan tapaan kun kuorettomat humpparimikit tekee kitarasta heti halvan näköisen. Jos aiheeseenkin sanoisi jotain, niin kyllä nuo japsi LPt on ihan jeespelejä, ei siinä mitään. Itsekin voisin sellaisen Gibsonin sijaan huolia, jos ostaisin LP-tyyppisen kitaran. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Gary the pine 28.01.2015 20:39:43 | |
---|
McNulty: Ketjun aloittajalle totean... Skippaa tuo LS107, koska mielestäni maksat siinä turhasta. Mielummin esim. tämä, jos Tokai japanilainen LP-malli pitää olla: http://www.musamaailma.fi/kitaristi … rat/perinteiset/tokai-ls-95-vf.html Hinnanerotuksella hommaat vaikka Duncanin mikkisatsin tuohon LS95-skebaan ja saat kerrassaan mainion soittimen. Niin, sinun mielestäsi. Mutta koska aloittaja haluaa Q-kannen, niin ei se plaintoppi silloin liene vaihtoehto. Mulla on ollu Mk2 ja niillä saa aika kivasti vanhahkoa soundimaailmaa, vähän semmoset tunkkaset tosiaan on. Vaihdoin omaani Gibsonin mikit ja siinäpä se sitten oli. Tulin, näin, paskoin housuun. |
Tiku35 28.01.2015 21:13:08 | |
---|
Flaxwood |
Durty 28.01.2015 21:25:02 (muokattu 28.01.2015 21:25:50) | |
---|
Tiku35: Kiitoksia mielipiteistä ja muista kommenteista. Jokaisella on oikeus sanoa milelipiteensä ja niin edelleen... Minun mielestä se hinta ei tässä ole se pointti. Varmasti halvemmissa malleissa on myös hyviä yksilöitä, mutta haluan japanin tokain, koska ovat kehuttuja ja laadultaan oletettavasti parempia kuin kiinalaiset(korealaiset). Lisäksi haluan les paul mallisen kitaran, mutta en halua Gibsonia. Minun mielipide on se, että tonnilla ei saa hyvää Gibsonia. Ja moneen kertaan jo todettu, että uusi on aina uusi. Minulle kitara on kuitenkin se henkilökohtainen soitin, etten anna kenen tahansa koskea kitaroihini, joten en halua muiden vanhoja. Jos nyt vaan unohdetaan kokonaan se hinta ja puhutaan kitaran rakenteesta, materiaaleista, mikeistä ja muista osista. Esimerkiksi miten eroaa tokai kitaroiden Paf vintage mikit: mk2, mk3, mk4? Tiku Empiiristen tutkimusten jälkeen totean, että ALS-malleissa on MK4-mikit, LS-95:ssa on MK3:set ja siitä ylöspäin MK2:set. Tosin mikkien vaihto esim Duncaneihin on jo niin halpaa, että orkkismikeillä ei käytännössä ole mitään merkitystä. Mun Gibsoninkin mikit meni heti vaihtoon ja Tokaihin tuli myös Duncanit. |
Ziggy Bubba 28.01.2015 21:50:51 | |
---|
Tiku35: Onko tietoa, että miksi täällä: http://www.tokairegistry.com/tokai-info/tokai-gibson-models.html Sanotaan, että ls-100 sarjalaisissa olisi Dimarzio PAF mikit. Voiko olla noin? Ei ne numerot ainakaan enää toimi kuten tuolla sanotaan. LS = Les Paul Standard kopio, numero siinä perässä kitaran arvo jeneissä. Joku noista kirjoitti kattavammin tämän ketjun alussa. |
Ziggy Bubba 28.01.2015 21:54:06 | |
---|
Omassa Tokain japanilaisessa ES-335 -kopsussa (vuodelta 2003) muuten lukee sisäpuolen paperissa mallinumero ES-40L, mutta tuossa lienee kyseessä kirjoitusvirhe tai muuten vaan erikonen logiikka. Poikkeus vahvistaa säännön, vai miten se menee :) |
Mr. Speed 28.01.2015 23:10:45 | |
---|
http://www.sieni.us/?id=38 |
LaMotta 28.01.2015 23:22:15 (muokattu 29.01.2015 16:48:55) | |
---|
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Tiku35 29.01.2015 18:43:05 | |
---|
Miten muuten kitarasta näkee, että mikä on kitaran malli? Jos kitarassa lukee vain "Tokai" ja "made in japan"? Kaupassa kun noita kitaroita on seinä täynnä Tiku Flaxwood |
Ziggy Bubba 29.01.2015 21:00:57 (muokattu 29.01.2015 21:07:11) | |
---|
Tiku35: Miten muuten kitarasta näkee, että mikä on kitaran malli? Jos kitarassa lukee vain "Tokai" ja "made in japan"? Kaupassa kun noita kitaroita on seinä täynnä Tiku Tokain kohdalla homma on hankalampaa, siis sen numeron osalta. Lopulta noita Tokain malleja ei kuitenkaan kovin montaa ole. LS- ja LC-mallit erottaa suorilta ihan kuten vastaavat Gibsonit ja nätimmän kannenkin bongaa heti. Tokai on harvinaisen huono merkkaamaan vuosikertaa tai mallia kitaraan. Erittäin usein japseista puuttuu myös sarjanumero, kuten omasta Breezysound telestä - paha on sanoa koska kitara on tehty. Sama homma presari-bassoni kanssa. Mutta, japsi Tokai on japsi Tokai, eli hyvin kasattu kitara ja aika samaa kamaa vuodesta huolimatta. Suurimmalla osalla merkeistä kitaran tarkat tiedot selviävät viimeistään sarjanumeron kautta. |
hollstro 29.01.2015 21:03:39 | |
---|
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |