Jamz 05.01.2015 10:46:01 | |
---|
tommi m: Tavara liikkuu veronpalautusten aikaan. Joo ja monesti nämä samat tavarat palautuu tammikuussa takaisin torille. :) Raja se on raittiudellakin. |
Krice 05.01.2015 11:31:37 | |
---|
Osteri: Kyllä. Porukoilla ei ole rahaa siihen malliin kuin aiemmin. Ei tuo ole ainoa selitys. Minullakin on sellainen tilanne, että turhaa tavaraa on kertynyt aika mojovasti ja vaikka rahaa onkin niin ei ole yksinkertaisesti tarvetta ostaa kun on kamarunckeloinnin ohessa oppinut, että määrä ei korvaa laatua. Kitara/musiikkikamoja sinällään ostetaan varmaan enemmän kuin koskaan. |
Mr. Speed 05.01.2015 11:34:38 | |
---|
Krice: Ei tuo ole ainoa selitys. Minullakin on sellainen tilanne, että turhaa tavaraa on kertynyt aika mojovasti ja vaikka rahaa onkin niin ei ole yksinkertaisesti tarvetta ostaa kun on kamarunckeloinnin ohessa oppinut, että määrä ei korvaa laatua. Kitara/musiikkikamoja sinällään ostetaan varmaan enemmän kuin koskaan. Sä meinaat, että kamarunkkarit on sukupuuttoon kuolemassa oleva laji ja uusia runkvisteja ei synny? http://www.sieni.us/?id=38 |
VIPMetal 05.01.2015 15:33:45 | |
---|
Mr. Speed: Sä meinaat, että kamarunkkarit on sukupuuttoon kuolemassa oleva laji ja uusia runkvisteja ei synny? Nuoriso ei soita enää. Ne räppää. "I'm waiting for a sunrise, I'm waiting for the end" |
joku muu sikko 05.01.2015 15:46:20 | |
---|
Mr. Speed: Sä meinaat, että kamarunkkarit on sukupuuttoon kuolemassa oleva laji ja uusia runkvisteja ei synny? Raudalla runkkaus taitaa olla häviävää perinnettä. Kohta kaikilla on kemperi ja sitten heitellään vaan tiedostoja sähköpostin liitteenä tai ladataan netistä. |
iec 05.01.2015 18:29:19 | |
---|
joku muu sikko: Raudalla runkkaus taitaa olla häviävää perinnettä. Kohta kaikilla on kemperi ja sitten heitellään vaan tiedostoja sähköpostin liitteenä tai ladataan netistä. Tuskinpa kuitenkaan kokonaan. Pitihän LP-pyörittimienkin hävitä sukupuuttoon, mutta ainakin mun tutut ja puolitutut ostelevat kilvan uusia pyörittimiä, äänivarsia ja rasioita. Rauta on jotenkin niin konkreettista, että siitä saa aivan omanlaisensa vibat :) -iec Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
Juhani_t 05.01.2015 18:41:11 | |
---|
Liikuttaisin yhden kohtuuhintaisen kitaran jokseenkin heti torilta vaan kun ei ole sopivaa tai jos on niin hinta on jotain t-kaupan hinnasta -10%. Kyllä mä tämän toisaalta ymmärränkin. Ei niitä hyviä kamoja kannata ilmaiseksi pistää menemään. Huom. tämä ei sitten ollut mikään ostoilmoitus. "Mikä midi? Levysoitinliitinhän tämä on." |
Krice 06.01.2015 00:27:04 | |
---|
Mutta jos aiheeseen palataan niin korealaiset Dean ML:t menee aika huonosti kaupaksi, vaikka ainoa "huono" puoli niissä on hieman epäsovinnainen muotokieli ja ehkä myös kaulapaino, vaikka se ei ole ainoa malli missä sitä esiintyy. Esimerkiksi minulla on thinline telecaster, joka on ihan selvästi kaulapainoinen, jopa hankalampi tapaus kuin ML. |
Osteri 06.01.2015 00:53:42 | |
---|
iec: Rauta on jotenkin niin konkreettista, että siitä saa aivan omanlaisensa vibat :) Kuten siitäkin saa vibat että levyssä on kansipaperit, lyriikat, thanxit ja kaikki muu mikä kuuluu ihan perinteiseen äänilevyyn. Olkoon sitten vinyyli tai cd, mutta se paperi ja vihko on hienoo. |
JaaGeRMaisTeR 06.01.2015 01:32:01 | |
---|
Krice: Mutta jos aiheeseen palataan niin korealaiset Dean ML:t menee aika huonosti kaupaksi, vaikka ainoa "huono" puoli niissä on hieman epäsovinnainen muotokieli ja ehkä myös kaulapaino, vaikka se ei ole ainoa malli missä sitä esiintyy. Esimerkiksi minulla on thinline telecaster, joka on ihan selvästi kaulapainoinen, jopa hankalampi tapaus kuin ML. Kaulapainoisuutta ei täällä ainakaan havaittu. On kyllä melko jämäkkä remmikin. |
kekkuliheikki 06.01.2015 09:34:08 | |
---|
Osteri: Kuten siitäkin saa vibat että levyssä on kansipaperit, lyriikat, thanxit ja kaikki muu mikä kuuluu ihan perinteiseen äänilevyyn. Olkoon sitten vinyyli tai cd, mutta se paperi ja vihko on hienoo. Ai vittu sita fiilista kun aikanaan osti CD:n tai C-kasetin ja selaili niita vihkoja samalla kun luukutti mankasta. Talla hetkella muusikoiden torilla nayttaa liikkuvan kusettajat. Aika hyvin on lypsetty viime aikoina, eika vielakaan saatu tyyppeja kakkuun. En allekirjoita. |
joku muu sikko 06.01.2015 09:52:41 (muokattu 06.01.2015 10:15:35) | |
---|
Krice: Mutta jos aiheeseen palataan niin korealaiset Dean ML:t menee aika huonosti kaupaksi, vaikka ainoa "huono" puoli niissä on hieman epäsovinnainen muotokieli ja ehkä myös kaulapaino, vaikka se ei ole ainoa malli missä sitä esiintyy. Esimerkiksi minulla on thinline telecaster, joka on ihan selvästi kaulapainoinen, jopa hankalampi tapaus kuin ML. Ostin kerran huvikseni Dean Mustainen ku halvalla sain. Se on hintaisekseen ällistyttävän hyvä kitara. Kaulan vire on parasta mitä olen alle 2,5 tonnin kitarassa nähnyt, viimeistely, nauhat ym. parhaiden ESP:ien luokkaa. Ja lavassa lukee Korea. En vieläkään meinaa uskoa että noin halvalla voi saada noin hyvää. Näitä sitten kersat myy mekein ilmaiseksi torilla eteenpäin kun ei ala Daven riffit sujua. On sekin vähän kaulapainoinen mutta hihnalla helposti korjatavissa |
jappo121 06.01.2015 09:53:51 (muokattu 06.01.2015 09:54:29) | |
---|
kekkuliheikki: Ai vittu sita fiilista kun aikanaan osti CD:n tai C-kasetin ja selaili niita vihkoja samalla kun luukutti mankasta. Edelliseen löysästi liittyen: Suoratoiston piti tappaa CD. Itse olen suurinpiirtein kolminkertaistanut CD ostot spotifyn hankinnan jälkeen. Uutta hyvää löytyy kokoajan ja se fyysinen äänitallenne on minulle tärkeä. Toisaalta vanhoja "varmoja tapauksia" on jäänyt ostamatta koska ne on voinut kuunnella etukäteen ja osa on todettu kuraksi... Tätä voi tuskin yleistää, mutta näin meillä... Ja otsikkoon liittyen: CD+kirjat on mnetissä aiheuttaneet henkilökohtaista ostoinnostusta. "En tunne, enkä tiedä hänestä henkilönä mitään, en halua häntä millään tavalla loukata tai muutenkaan kenenkään mieltä pahoittaa."
Lause joka oikeuttaa kommentoimaan mitä vaan kenestä vaan... |
kekkuliheikki 06.01.2015 09:56:06 | |
---|
jappo121: Edelliseen löysästi liittyen: Suoratoiston piti tappaa CD. Itse olen suurinpiirtein kolminkertaistanut CD ostot spotifyn hankinnan jälkeen. Uutta hyvää löytyy kokoajan ja se fyysinen äänitallenne on minulle tärkeä. Toisaalta vanhoja "varmoja tapauksia" on jäänyt ostamatta koska ne on voinut kuunnella etukäteen ja osa on todettu kuraksi... Tätä voi tuskin yleistää, mutta näin meillä... Ja otsikkoon liittyen: CD+kirjat on mnetissä aiheuttaneet henkilökohtaista ostoinnostusta. Olen miettnyt pitkaan jos ostaisi oikein LP-soittimen ja kuuntelis vanhaa hevia ja jazzia tippa linssissa. En allekirjoita. |
Krice 06.01.2015 10:22:52 | |
---|
JaaGeRMaisTeR: Kaulapainoisuutta ei täällä ainakaan havaittu. On kyllä melko jämäkkä remmikin. Nahkahihna tai vastaava auttaa usein lievään kaulapainoon, kuten ML:n tapauksessa. |
jappo121 06.01.2015 11:43:37 | |
---|
kekkuliheikki: Olen miettnyt pitkaan jos ostaisi oikein LP-soittimen ja kuuntelis vanhaa hevia ja jazzia tippa linssissa. Vanhaa ja vanhoja tulee itsekin kuunneltua LP:nä. Jostain kumman syystä uusissa vinyyleissä on hyvin vaihteleva äänenlaatu,,, Liekö masteroinnin taito unohtunut näiltä osin. Tekijämiehiä enää kourallinen jäljellä eikä nörttejä kiinnosta "käsityö"... Toki hyvälaatuisiakin löytyy seasta. Otin joulun vapaapäivien ratoksi kasettisoittimenkin taas pitkästä aikaa käyttöön. Siihenkin taisi idea tulla mnetin torilta kun näin jonkun kauppaavan vanhoja c-kasetteja. "En tunne, enkä tiedä hänestä henkilönä mitään, en halua häntä millään tavalla loukata tai muutenkaan kenenkään mieltä pahoittaa."
Lause joka oikeuttaa kommentoimaan mitä vaan kenestä vaan... |
Sarko 06.01.2015 12:16:39 | |
---|
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart |