Aihe: Käyttökokemuksia+vihjeitä 500e setille - kombo vai nuppi/kaappi 1 2 | |
---|---|
![]() 20.12.2014 14:24:08 | |
Believe what you want, it doesn't mean you're right... | |
![]() 20.12.2014 14:42:28 (muokattu 20.12.2014 14:44:32) | |
s8na: Hyvin venyy ja paukkuu aloittajan budjetti. Säästä vähän ja bogneria kolmella tonnilla :P Onko muka oikeasti muuta tietä? :D Laulava Kylätohtori: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=951228 Tosta kaappi.... Vaikka Harley Benttonia muuten karttelen, niin pakko sanoa että tuo HB:n vanerikaappi on halpiksista varasti paras. Ihan hyvältä se kuulostaa. | |
![]() 20.12.2014 15:09:23 (muokattu 20.12.2014 15:10:43) | |
Gabe: Onko muka oikeasti muuta tietä? :D Se pitkä tie, kama kiertää, päädytään kalliisiin prolaitteisiin lopulta ja sitten vaan myydään ne ja aloitetaan kierto alusta. :) Vaikka Harley Benttonia muuten karttelen, niin pakko sanoa että tuo HB:n vanerikaappi on halpiksista varasti paras. Ihan hyvältä se kuulostaa. Jep, vähän se kumisee kovalla volalla, mut nauhottaessa ei siitä mitään tarttunu tietokoneelle. Ja sit kun rumpali polkasee niin aivan sama. Toi on vähä sellanen hintaluokka et joutuu vähän kompromisseja tekemään hevihommissa. Bluusihommiin varmaan sais jo oikein laatupelejä pikkucomboina. | |
![]() 20.12.2014 15:17:30 | |
Gabe: Vaikka Harley Benttonia muuten karttelen, niin pakko sanoa että tuo HB:n vanerikaappi on halpiksista varasti paras. Ihan hyvältä se kuulostaa. Tämä on kyllä totta. Miksi sitä maksaa samanlaisesta kaapista useaa satkua, koska merkki on joku "hienompi". Sama tuunata bentonia. Pysyy samalla nuo budjetit toivotussa. | |
![]() 20.12.2014 15:24:53 | |
s8na: Se pitkä tie, kama kiertää, päädytään kalliisiin prolaitteisiin lopulta ja sitten vaan myydään ne ja aloitetaan kierto alusta. :) No niin.. Tähän se päätynee vääjäämättä. :D Jep, vähän se kumisee kovalla volalla, mut nauhottaessa ei siitä mitään tarttunu tietokoneelle. Ja sit kun rumpali polkasee niin aivan sama. Toi on vähä sellanen hintaluokka et joutuu vähän kompromisseja tekemään hevihommissa. Bluusihommiin varmaan sais jo oikein laatupelejä pikkucomboina. Eikä nuo tolexitkaan ole kyllä laadukkaimmasta päästä. Mutta pikkurahalla varmasti parasta. JaaGeRMaisTeR: Tämä on kyllä totta. Miksi sitä maksaa samanlaisesta kaapista useaa satkua, koska merkki on joku "hienompi". Sama tuunata bentonia. Pysyy samalla nuo budjetit toivotussa. Kyllä rahalla saa parempaa kaappienkin kanssa, mutta tuolla tulee kyllä toimeen. | |
![]() 20.12.2014 15:53:24 | |
JaaGeRMaisTeR: Tämä on kyllä totta. Miksi sitä maksaa samanlaisesta kaapista useaa satkua, koska merkki on joku "hienompi". Sama tuunata bentonia. Pysyy samalla nuo budjetit toivotussa. Niin siis jos Benttoni kumisee, niin ottaapi auki ja panee paremmat fyllit sisään tai tukee sen kotelon paremmin jos tuntuu ettei se ole riittävän jämerä. En tiedä onko kaapin materiaalilla merkitystä soundiin (siis puu vs. faneri ja kuinka paksusta kamasta se on tehty), mutta olen joskus kuullut väitettävän että ainakin joissain musatyyleissä saattaisi olla pieniä soundieroja (itse vähän epäilen että silloin ollaan jo viinikorkkiosastolla). Näppärä kaverihan nikkaroi kaapin vaikka itse. Uraltoneltahan saa myös valmiita rakennussarjoja kaapin tekemiseen. Olisipa jo kevät | |
![]() 20.12.2014 16:06:01 (muokattu 20.12.2014 16:06:42) | |
hallu: Niin siis jos Benttoni kumisee, niin ottaapi auki ja panee paremmat fyllit sisään tai tukee sen kotelon paremmin jos tuntuu ettei se ole riittävän jämerä. En tiedä onko kaapin materiaalilla merkitystä soundiin (siis puu vs. faneri ja kuinka paksusta kamasta se on tehty), mutta olen joskus kuullut väitettävän että ainakin joissain musatyyleissä saattaisi olla pieniä soundieroja (itse vähän epäilen että silloin ollaan jo viinikorkkiosastolla). Näppärä kaverihan nikkaroi kaapin vaikka itse. Uraltoneltahan saa myös valmiita rakennussarjoja kaapin tekemiseen. Jos itse tekee kunnollisen tolexeineen päivineen, niin yllättävän kallis siitäkin tulee. Jos taas silmä kestää pienet kompromissit, niin itse tehtynä saa kohtuu hintaan hyvän. Ei kai kitarakaapeissa noin yleensä ole fyllejä ollenkaan.... Believe what you want, it doesn't mean you're right... | |
![]() 20.12.2014 16:12:39 | |
Laulava Kylätohtori: Jos itse tekee kunnollisen tolexeineen päivineen, niin yllättävän kallis siitäkin tulee. Jos taas silmä kestää pienet kompromissit, niin itse tehtynä saa kohtuu hintaan hyvän. Ei kai kitarakaapeissa noin yleensä ole fyllejä ollenkaan.... Ajattelin lähinnä jotain vaimennusmattoja vähentämään sitä kuminaa. Itse en ole nähnyt kitarakaappia jossa olisi fyllejä, mutta ei kai se mahdoton ajatus ole jos alapää kumisee. Toisaalta voi se huonekin kumista, eli pitää ensin selvittää mistä se kumina tulee. Olisipa jo kevät | |
![]() 20.12.2014 18:19:23 | |
hallu: Ajattelin lähinnä jotain vaimennusmattoja vähentämään sitä kuminaa. Itse en ole nähnyt kitarakaappia jossa olisi fyllejä, mutta ei kai se mahdoton ajatus ole jos alapää kumisee. Toisaalta voi se huonekin kumista, eli pitää ensin selvittää mistä se kumina tulee. Bentonin takaseinämässä itseasiassa on fylliä. JuSU | |
![]() 20.12.2014 19:34:42 | |
hallu: Ajattelin lähinnä jotain vaimennusmattoja vähentämään sitä kuminaa. Itse en ole nähnyt kitarakaappia jossa olisi fyllejä, mutta ei kai se mahdoton ajatus ole jos alapää kumisee. Toisaalta voi se huonekin kumista, eli pitää ensin selvittää mistä se kumina tulee. Itsekin tässä tuota HB:n 2x12" kaappia tsuumailemassa. Voisikohan tällainen tavara olla asiallista tuota kuminaa eliminoimaan: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu--- … materiaali-kaiuttimiin-5-kpl-31605/ Kokemuksia kenelläkään tuosta Bilteman tavarasta? | |
![]() 20.12.2014 19:49:23 (muokattu 20.12.2014 20:01:31) | |
Ochmo: Itsekin tässä tuota HB:n 2x12" kaappia tsuumailemassa. Voisikohan tällainen tavara olla asiallista tuota kuminaa eliminoimaan: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu--- … materiaali-kaiuttimiin-5-kpl-31605/ Kokemuksia kenelläkään tuosta Bilteman tavarasta? ...vai munan muotoinen...vaimennuksesta en tiedä...i'll get my coat edit: voisiko olla parempi vahvistaa rakennetta ja estää sen eläminen, esim lisärimoituksella tai 2by2 "pönkällä" etu- ja takalevyn välissä, niinkuin vaikka Marsun 4x12 kaapeissa | |
![]() 20.12.2014 20:31:22 | |
Confidentum: ...vai munan muotoinen...vaimennuksesta en tiedä...i'll get my coat edit: voisiko olla parempi vahvistaa rakennetta ja estää sen eläminen, esim lisärimoituksella tai 2by2 "pönkällä" etu- ja takalevyn välissä, niinkuin vaikka Marsun 4x12 kaapeissa Hitto! Enpäs tuota munahommaa huomannutkaan vaan luin automaagisesti munakennokkaaksi :D Munasta on moneksi. Täytyypi tuota rakennetta hieman pähkäillä ja ihmetellä jos tuollainen tulee hommattua. Huomion arvoinen ehdotus tuo 2x2... | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)