![]() 25.12.2014 22:30:59 | |
---|---|
Confidentum: Mulla on ollut flyrig5 käytössä siitä asti kun se markkinoille tuli ja joko suoraan PAhan tai Power Enginen kanssa keikkaillut. Aika tarkkana saa olla että löytää hyväsoundiset asetukset ja volaa saa laittaa kunnolla. Keikoilla, kun saa volaa reippaammin auki, niin kyllä sieltä varsinkin humbuckereilla saa murinaa irti. Keveytensä/kokonsa takia kätevä laite, jos antaa vähän anteeksi soundien ja dynamiikan kohdalla. Ei pärjää putkikoneelle ja speduille, mutta kätevä peruskattaus moneen tilanteeseen. Jos joku nyt haluaisi tämän minulta ostaa, niin voisin hyvinkin altistua siiä luopumaan... Pitääpä varmaan vuodenvaihteessa alistua tekemään testikierros jossakin. Tuntuu vaan, että näin parikymppisenä rokkarinretkuna palvelu on vähän kehnoa, kun ei kukaan usko, että mitään ostaisin. Palkkapäivä on tasan viikon päästä, joten se rajoittaa näitä heräteostoksia ja pakottaa ihan miettimään kaikki vaihtoehdot läpi. | |
![]() 26.12.2014 23:25:52 | |
Tappajabanaani: Pitääpä varmaan vuodenvaihteessa alistua tekemään testikierros jossakin. Tuntuu vaan, että näin parikymppisenä rokkarinretkuna palvelu on vähän kehnoa, kun ei kukaan usko, että mitään ostaisin. Palkkapäivä on tasan viikon päästä, joten se rajoittaa näitä heräteostoksia ja pakottaa ihan miettimään kaikki vaihtoehdot läpi. Fly Rig ei soundien puolesta vakuuttanut, vaikka muuten olisi ollut tarkoitukseeni oikein käyttökelpoinen laite. Bongasin Kochilta OD63- ja Superlead -etuset. Mitään näistäkään ei löytynyt, mutta pari soundinäytettä oli kyllä todella vakuuttavia. Ehkä tilaan tuon Superleadin Thomannilta testiin ja laitan takaisin jos ei miellytä. Hintaa on saman verran, kuin tuolla Fly Rigillä, vaikka efektejä ei polkimessa olekaan. | |
![]() 26.12.2014 23:42:52 | |
Tappajabanaani: Fly Rig ei soundien puolesta vakuuttanut, vaikka muuten olisi ollut tarkoitukseeni oikein käyttökelpoinen laite. Bongasin Kochilta OD63- ja Superlead -etuset. Mitään näistäkään ei löytynyt, mutta pari soundinäytettä oli kyllä todella vakuuttavia. Ehkä tilaan tuon Superleadin Thomannilta testiin ja laitan takaisin jos ei miellytä. Hintaa on saman verran, kuin tuolla Fly Rigillä, vaikka efektejä ei polkimessa olekaan. Tuosta laitteesta en osaa sanoa, mutta itselläni on Koch Pedaltone ja ei ole kuin hyvää sanottavaa. Kuvien perusteella tuo kaavailemasi laite vaikuttaa pätevältä noin niinkö laadullisesti. Olisipa jo kevät | |
![]() 27.12.2014 00:27:39 | |
hallu: Tuosta laitteesta en osaa sanoa, mutta itselläni on Koch Pedaltone ja ei ole kuin hyvää sanottavaa. Kuvien perusteella tuo kaavailemasi laite vaikuttaa pätevältä noin niinkö laadullisesti. Pedaltonea taisit joskus mulle ehdotellakin jossain toisessa ketjussa, mutta se oli muistaakseni melko kallis. Olen tässä kyllä budjettiani nostellut koko ajan ylemmäs. Noita ei vaan näytä hirveästi mistään saavan edes. | |
![]() 27.12.2014 11:13:40 | |
Tappajabanaani: Pedaltonea taisit joskus mulle ehdotellakin jossain toisessa ketjussa, mutta se oli muistaakseni melko kallis. Olen tässä kyllä budjettiani nostellut koko ajan ylemmäs. Noita ei vaan näytä hirveästi mistään saavan edes. Joo tyyris se on, mutta käytettynä (en tiedä onko niitä uutena oikein enää saatavanakaan) menee tuohon sun budjettiin kyllä (kolmensadan nurkilla). Toisaalta tuo sun kaavailema pedaali näyttää tosi hyvältä ja on liitettävyydeltään ihan vastaava kuin pedaltonekin eli monipuolinen. Lähinnä mun mielestä Koch on soundipoliittisesti ja laadullisesti aika parhautta. Siis kovaa keikkakäyttöä silmälläpitäen kestävä rakenne. Tuossa sun laitteessakin näyttää olevan ruuvivarmisteinen XLR, potikoille turvakaari ja tukeva metallikuori ja balansoitu lähtö PA:le maalenkin katkaisumahdollisuuksineen, niin kyllä siinä on ammattihenkilön tarpeita ajateltu. Meinaan, että jos soundillisesti osuu maaliin, niin aika ikuisia laitteitahan nuo ovat. Itse joskus treenikämpällä kokeilin padaltonea suoraan PA:han, niin kyllä sitä täytyy valmistautua vähän säätämään, nimittäin helposti se soundi on aika "naamassa" eli pikkuisen eq:ta ja kaikua kehiin, että kitara pääsee hengittämään. Kitarapäättärissä toimii suoraan paremmin ja jos tie nousee linjan kanssa pystyyn niin sekin mahdollisuus kannattaa tsekata, joskin se roudattavuuden idea on sitten mennyttä samantien. Olisipa jo kevät | |
![]() 27.12.2014 12:09:48 | |
hallu: Joo tyyris se on, mutta käytettynä (en tiedä onko niitä uutena oikein enää saatavanakaan) menee tuohon sun budjettiin kyllä (kolmensadan nurkilla). Toisaalta tuo sun kaavailema pedaali näyttää tosi hyvältä ja on liitettävyydeltään ihan vastaava kuin pedaltonekin eli monipuolinen. Lähinnä mun mielestä Koch on soundipoliittisesti ja laadullisesti aika parhautta. Siis kovaa keikkakäyttöä silmälläpitäen kestävä rakenne. Tuossa sun laitteessakin näyttää olevan ruuvivarmisteinen XLR, potikoille turvakaari ja tukeva metallikuori ja balansoitu lähtö PA:le maalenkin katkaisumahdollisuuksineen, niin kyllä siinä on ammattihenkilön tarpeita ajateltu. Meinaan, että jos soundillisesti osuu maaliin, niin aika ikuisia laitteitahan nuo ovat. Itse joskus treenikämpällä kokeilin padaltonea suoraan PA:han, niin kyllä sitä täytyy valmistautua vähän säätämään, nimittäin helposti se soundi on aika "naamassa" eli pikkuisen eq:ta ja kaikua kehiin, että kitara pääsee hengittämään. Kitarapäättärissä toimii suoraan paremmin ja jos tie nousee linjan kanssa pystyyn niin sekin mahdollisuus kannattaa tsekata, joskin se roudattavuuden idea on sitten mennyttä samantien. Juu lähinnä linjahommiin tuota olin ajatellutkin. Pedaltone taitaa olla kyllä hieman vanhempi kapine ja elättelinkin toivoa, että näissä uudemmissa olisi sitä paremman kuuloinen kaiutinsimulointi. En kyllä tiedä onko sille puolelle mitään tehty. Pitänee joka tapauksessa kierrättää muutama laite, että löytyy mieleinen. Uutena en mieluusti osta mitään, mutta Thomannilta tilatessa pystyy sentään palauttamaan testattuaan omilla kamoilla ja just siinä käytössä, johon oli itse kaavaillut. | |
![]() 27.12.2014 13:24:25 (muokattu 27.12.2014 13:24:41) | |
Jos on taskussa iLaite, niin BIAS on aika huikea mallintava ohjelmisto. Tuolla ulkomaiden palstoilla porukka kertoo vetäneen keikkoja puhelimella ja BIAS / Jam up softalla. https://www.youtube.com/watch?v=aW6mF4gp_zg | |
![]() 27.12.2014 13:51:40 | |
steelduck: Jos on taskussa iLaite, niin BIAS on aika huikea mallintava ohjelmisto. Tuolla ulkomaiden palstoilla porukka kertoo vetäneen keikkoja puhelimella ja BIAS / Jam up softalla. https://www.youtube.com/watch?v=aW6mF4gp_zg Perhana, että on hienoja nuo mallintimet nykyään. Minä taidan siirtyä tuollaista käyttämään. Mulla on iPad Air, mahtaako pyöriä siinä? ja mitä se tarvitsee lisäksi? mulla on iRig se halvin passiivinen malli kitaran kytkemiseksi kuulokepistokkeeseen. Olisipa jo kevät | |
![]() 27.12.2014 14:20:45 (muokattu 27.12.2014 14:24:16) | |
hallu: Perhana, että on hienoja nuo mallintimet nykyään. Minä taidan siirtyä tuollaista käyttämään. Mulla on iPad Air, mahtaako pyöriä siinä? ja mitä se tarvitsee lisäksi? mulla on iRig se halvin passiivinen malli kitaran kytkemiseksi kuulokepistokkeeseen. Toimii hyvin iRigillä ja iPad Air pyörittää ihan heittämällä... kovaa ajoa vaan. Jam Up on sitten tuon "kaveri softa" mihin voit tuoda tuommoisen tekemäsi vahvistimen ja Jam Upissa on sitten paljon efektejä ja studio kilkkeitä. Tuossä BIAS:ssa on vain itse vahvistin. | |
![]() 27.12.2014 16:02:43 | |
steelduck: Toimii hyvin iRigillä ja iPad Air pyörittää ihan heittämällä... kovaa ajoa vaan. Jam Up on sitten tuon "kaveri softa" mihin voit tuoda tuommoisen tekemäsi vahvistimen ja Jam Upissa on sitten paljon efektejä ja studio kilkkeitä. Tuossä BIAS:ssa on vain itse vahvistin. Kiitos, minä ehdottomasti tutustun tuohon. On se sen verran veikeä softa. Olisipa jo kevät | |
![]() 27.12.2014 16:16:23 | |
hallu: Kiitos, minä ehdottomasti tutustun tuohon. On se sen verran veikeä softa. Laita tekstiä kokemuksesta sitten. Itse en ole kuin vähän hiplaillut ja hyvältä on vaikuttanut. | |
![]() 29.12.2014 16:26:49 | |
Tää on ihan mielenkiintoinen aihe ja tuntuu, että vahvistimettomat rigit yleistyvät koko ajan. Fiksasin meidän uudelle bändille ihan pätevän setupin, jonka avaaminen vois osua aiheen ytimeen: Setti koostuu käytännössä Macbook pro:sta ja 4 unitin räkistä, missä on pari interfacea (20 in / 38 out), kuulokevahvistimet ja lähettimet. Lisäksi on kolme iPadia, joista kahdesta tulee kitara-, syna- ja bassomallinnokset ja kolmannella FOH-miksaus. Macissa pyörii koko mixin lisäksi myös yksi kitaramallinnos ja taustanauhat. Soittimien setupeja kontroilloi sekä Mainstage automaattisesti biisikohtaisesti ja soittajat itse Blueboardeilla. Rumpali kontrolloi biisien vaihtoja ja tarvittaessa osia Korgin nanoKontrollilla. Aluksi oli ihan järkyttävää säätöä ton kanssa, mutta muutaman treenikerran jälkeen onkin kulkenut tosi smoothisti. | |
![]() 29.12.2014 22:44:56 | |
Osaakos joku kertoa voiko rocktronin velocity 100 käyttää monona? Eli tyyliin etunen - efekti - velocity ja siitä pelkästää yks piuha kaapin perään. | |
![]() 29.12.2014 22:45:39 (muokattu 29.12.2014 22:46:39) | |
antikristus: Osaakos joku kertoa voiko rocktronin velocity 100 käyttää monona? Eli tyyliin etunen - efekti - velocity ja siitä pelkästää yks piuha kaapin perään. Voi sitä käyttää, mutta sitä ei pysty siltaamaan. On siis vain puolet tehoista käytössä. Toisesta kanavasta sit vielä volat alas, jos sulla on uudempia malleja käytössä. "NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014 | |
![]() 02.01.2015 10:47:25 | |
Tappajabanaani: Juu lähinnä linjahommiin tuota olin ajatellutkin. Pedaltone taitaa olla kyllä hieman vanhempi kapine ja elättelinkin toivoa, että näissä uudemmissa olisi sitä paremman kuuloinen kaiutinsimulointi. En kyllä tiedä onko sille puolelle mitään tehty. Pitänee joka tapauksessa kierrättää muutama laite, että löytyy mieleinen. Uutena en mieluusti osta mitään, mutta Thomannilta tilatessa pystyy sentään palauttamaan testattuaan omilla kamoilla ja just siinä käytössä, johon oli itse kaavaillut. Pedaltone on tosiaan jo aika vanha laitos, mutta eihän se välttis mikään huono asia ole (kuin ehkä sen kaiutinsimulaation kannalta ;) Täältä kuitenkin löytyis halvalla yksi käytetty: http://store.thesegoto11.se/product … o.php?cPath=56&products_id=3609 Hmm, hieman erilainen ulkonäkö kyllä kuin kotisivuilla, tiedä sitten syytä! | |
![]() 02.01.2015 11:29:30 | |
Samuello: Pedaltone on tosiaan jo aika vanha laitos, mutta eihän se välttis mikään huono asia ole (kuin ehkä sen kaiutinsimulaation kannalta ;) Täältä kuitenkin löytyis halvalla yksi käytetty: http://store.thesegoto11.se/product … o.php?cPath=56&products_id=3609 Hmm, hieman erilainen ulkonäkö kyllä kuin kotisivuilla, tiedä sitten syytä! Se ulkonäköero johtuu siitä, että kotisivuilla on esille Pedaltone 2 joka paranneltuversio, mutta pääpiirteittäin aika samanlainen kuin tuo ykkönenkin. Tuo linkkisi Pedaltone on sitä vanhempaa mallia. Olisipa jo kevät | |
![]() 03.02.2015 20:50:33 | |
Oon nyt jonkun aikaa käynyt kitaratunneilla ja salakavalasti on alkanut kiinnostamaan mahdollisuus saada sähkökitarasta ääni tietokoneelle. Pöytäkone on kytketty viritinvahvistimeen ja kohtuullisiin kaiuttimiin. Unelmissani istun sohvalla ja potkin pedalboardista efektejä äänivallin sulkiessa minut sisäänsä. Haaveilenko liikoja? Suunnittelin ensin ostavani Focusriten Scarlett 2i2:n ja sen perus Behringerin (FCB1010?) sekä Guitar Rigin tai jonkun vastaavan softan, mutta tässä taitaa jo tulla mutkia matkaan. Midiohjaus löytyy näköjään vasta seuraavasta Scarlett 2i4:stä. Olenko nyt ymmärtänyt oikein, että pedalboard kytkettäisiin ulkoisen äänikortin persiiseen ja kitaran piuha siihen etureunan pistokkeeseen? Siihen jäisi sitten toinen vielä vapaaksi vaikka mikkiä varten, ja data liikkuisi koneelle USBia pitkin. Tarkoituksena olisi siis lähinnä fiilistellä kitarasoundeja reaaliajassa, koska juuri mitään äänittämisen arvoista eivät nämä nakit ole vielä tuottaneet. Samalla setupilla kuitenkin uskoisin äänityshommienkin sitten joskus hoituvan. Olisi kiva jos joku asiasta perillä oleva voisi ottaa kantaa suunnitelman järkevyyteen, ettei taas tule kannettua lisää tarpeetonta kamaa nurkkiin pölyyntymään. | |
![]() 04.02.2015 06:42:11 | |
drone: Oon nyt jonkun aikaa käynyt kitaratunneilla ja salakavalasti on alkanut kiinnostamaan mahdollisuus saada sähkökitarasta ääni tietokoneelle. Pöytäkone on kytketty viritinvahvistimeen ja kohtuullisiin kaiuttimiin. Unelmissani istun sohvalla ja potkin pedalboardista efektejä äänivallin sulkiessa minut sisäänsä. Haaveilenko liikoja? Suunnittelin ensin ostavani Focusriten Scarlett 2i2:n ja sen perus Behringerin (FCB1010?) sekä Guitar Rigin tai jonkun vastaavan softan, mutta tässä taitaa jo tulla mutkia matkaan. Midiohjaus löytyy näköjään vasta seuraavasta Scarlett 2i4:stä. Olenko nyt ymmärtänyt oikein, että pedalboard kytkettäisiin ulkoisen äänikortin persiiseen ja kitaran piuha siihen etureunan pistokkeeseen? Siihen jäisi sitten toinen vielä vapaaksi vaikka mikkiä varten, ja data liikkuisi koneelle USBia pitkin. Tarkoituksena olisi siis lähinnä fiilistellä kitarasoundeja reaaliajassa, koska juuri mitään äänittämisen arvoista eivät nämä nakit ole vielä tuottaneet. Samalla setupilla kuitenkin uskoisin äänityshommienkin sitten joskus hoituvan. Olisi kiva jos joku asiasta perillä oleva voisi ottaa kantaa suunnitelman järkevyyteen, ettei taas tule kannettua lisää tarpeetonta kamaa nurkkiin pölyyntymään. Guitar Rigiin oli muistaakseni oma kontrolleri, joka toimi samalla äänikorttina. Sitä ei tosin taida enää saada uutena mistään, mikä on harmi, sillä se olis varmaan ollut simppelein ratkaisu. En tiedä sitten onko tuolle jotain korvaavaa tuotetta tullut/tulossa, mutta kai noita käytettynä liikkuu? | |
![]() 04.02.2015 09:16:59 | |
Jo nuorna miehenä kultaisella ysärillä tehtiin yhdellä bändillä jokunen keikkaa siten, että molemmille kitaristeilla oli originaalit SansAmpit ja joku multiefekti sen perässä, rumpalilla sähkörummut ja basisti veti suoraan PA:han ja kyllä sitä mekkalaa saatiin aikaan noinkin vaikka aikaa tuosta on jo yli 20 vuotta aikaa. Kuvittelisin tekniikan niistä ajoista kehittyneen sen verran, että luulisi tuon onnistuvan tänä päivänä vähintäänkin yhtä hyvin kuin silloin. IK-Multimedialta on tulossa Android puhelimille ja tableteille mielenkiintoinen ulkoinen DSP laatikko, joka kytketään USB:llä mobiililaitteeseen ja tällä systeemillä luvataan päästävän 2ms roundtrip latenssiin kun kaikki efekteihin ja äänenkäsittelyyn liittyvä laskenta tehdään tässä uloisessa boksissa, jota vaan ohjataan Android laitteessa pyörivällä softalla. Laskentatehoa boksissa on sen verran, että vahvistin ja kaappimallinnosten lisäksi pystytään samaan aikaa ajamaan kolmea stompbox efektiä. 80 euroa näyttäisi olevan hintaa kapistuksella ja aattelin hommata tuollaisen vähän aikaa sitten ostamani satasen Android tabletin kaveriksi kunhan tulevat kauppoihin. http://www.ikmultimedia.com/products/irigua/ Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. | |
![]() 04.02.2015 15:03:50 | |
IK-Multimedialta on tulossa Android puhelimille ja tableteille mielenkiintoinen ulkoinen DSP laatikko, joka kytketään USB:llä mobiililaitteeseen ja tällä systeemillä luvataan päästävän 2ms roundtrip latenssiin kun kaikki efekteihin ja äänenkäsittelyyn liittyvä laskenta tehdään tässä uloisessa boksissa, jota vaan ohjataan Android laitteessa pyörivällä softalla. Laskentatehoa boksissa on sen verran, että vahvistin ja kaappimallinnosten lisäksi pystytään samaan aikaa ajamaan kolmea stompbox efektiä. 80 euroa näyttäisi olevan hintaa kapistuksella ja aattelin hommata tuollaisen vähän aikaa sitten ostamani satasen Android tabletin kaveriksi kunhan tulevat kauppoihin. http://www.ikmultimedia.com/products/irigua/ Oho täähän ois jännä. En ole Applen tuotteita ikinä omistanut, joten jäänyt aika vähälle tällaisten seuraaminen. Android löytyy, joten voisi mennä tämä harkintaan jahka julkaistaan. Amplitube on mulla ollu satunnaisesti käytössä, mutta soundit, joita siitä olen saanut ulos ovat olleet vaan ihan ok. Ehkä käyttäjässä vika. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)