Aihe: vahvistin/nuppi suosituksia
1 2
Metalkallo
08.06.2016 01:05:31
Jucciz: Älä helkkarissa!

Mitähän mä olin ottanut tuolloin? :D
Mikä on musiikkia minulle ei välttämättä ole musiikkia muille.
high_society
08.06.2016 01:16:35
Ja millanen se "hyvä" puhdas kanava sitten pitäis olla niiku?
Meet sinne torille/ebayhin ja ulostat himaan jcm800 "yks" kanavaisen kombon, ni homma hoidossa ja ei tartte miettiä enempiä.
En uskois että tulee pettymyksiä suuntaan tai toiseen.
KASARI,KASARI.....KKKKKAAAASSSAAARRIIIIII !!!!!!!!!!!!!!!
Dropped C
08.06.2016 11:30:37
Shredator: Toki helpottaisi varmaan jos kertoisit mitä mallia tarkoitat? 1959/1987, sekä 2203/2204 ovat taatusti kaksikanavaisia mutta kuten aiemmin sanoin, eivät siinä merkityksessä kuin nykyään tällaiset ymmärretään. Eli kanavaa ei voi vaihtaa kuin vain siirtämällä piuhan toisesta inputista toiseen (HI ja LO -kanavat). Toki 1959/1987 toimii a/b-switchilläkin, vaikkakin kanavat vuotavat hieman.

Näitä kaksi inputtisia ovat. Mun kirjoissa lo/hi input ei tod. tee vahvaimesta kaksikanavaista.
Metalkallo
08.06.2016 11:41:03
high_society: Ja millanen se "hyvä" puhdas kanava sitten pitäis olla niiku?
Meet sinne torille/ebayhin ja ulostat himaan jcm800 "yks" kanavaisen kombon, ni homma hoidossa ja ei tartte miettiä enempiä.
En uskois että tulee pettymyksiä suuntaan tai toiseen.

Semmoinen joka puhuttelee, että soittaessa ei edes muista mikä särökanava on? :)
iec
08.06.2016 11:51:33

Metalkallo: Semmoinen joka puhuttelee, että soittaessa ei edes muista mikä särökanava on? :)

Esim. Fender Deluxe Reverb tai joku vastaavan tyylinen voisi olla kova sana. Tai 5E3 on kuulopuheiden mukaan ihan hyvä myös... ja Princeton ja... Onhan noita vaikka mitä tarjolla, mutta hintapyynnöt saattaa olla joskus aika kovia.

Ite oon ollut kyllä tyytyväinen Fender Super Sonicin cleaneihin ja siihen tulee kaupan päälle vielä maukas särökanava. Tuossa jotain pätkää aiheesta (DR vs SS):
https://www.youtube.com/watch?v=C7g5dP9g7Ls
https://www.youtube.com/watch?v=dddDz1Gu2AQ

-iec
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Metalkallo
08.06.2016 12:04:09
iec: Esim. Fender Deluxe Reverb tai joku vastaavan tyylinen voisi olla kova sana. Tai 5E3 on kuulopuheiden mukaan ihan hyvä myös... ja Princeton ja... Onhan noita vaikka mitä tarjolla, mutta hintapyynnöt saattaa olla joskus aika kovia.

Ite oon ollut kyllä tyytyväinen Fender Super Sonicin cleaneihin ja siihen tulee kaupan päälle vielä maukas särökanava. Tuossa jotain pätkää aiheesta (DR vs SS):
https://www.youtube.com/watch?v=C7g5dP9g7Ls
https://www.youtube.com/watch?v=dddDz1Gu2AQ

-iec

Sehän se juuri, kalliita ovat nuo Fenkut. Super champ x2 15w olis ehkä ihan jees kun siinäkin Fender puhtaat, mutta kiikarissa olis ehkä juuri hieman isompi tehoinen ja kaappiin liitettävä laitos.

Tuo super sonic olis aika varmasti oikeanlainen laitos combona mitä nuo pätkät kuuntelin, mutta hintaaaaaaa. :/
iec
08.06.2016 12:48:20 (muokattu 08.06.2016 12:51:20)

Metalkallo: Sehän se juuri, kalliita ovat nuo Fenkut. Super champ x2 15w olis ehkä ihan jees kun siinäkin Fender puhtaat, mutta kiikarissa olis ehkä juuri hieman isompi tehoinen ja kaappiin liitettävä laitos.

Tuo super sonic olis aika varmasti oikeanlainen laitos combona mitä nuo pätkät kuuntelin, mutta hintaaaaaaa. :/

Fender clean-kuumeeseen löytyy myös tällainen ratkaisu:
http://www.uraltone.com/rakennussar … -deluxe-osasetti-rakennussarja.html

Tuohon vielä ostat kotelomateriaalit ja teet itse. A-vot, se on sitten siinä :) Teet vaikka nupiksi, kun sulla näyttää olevan jo 4x12 komootti. Meniskö arviolta 100 euroa kotelon materiaaleihin (vaneri/liimapuu, tolex, nurkkapalat, kahva, kumitassut, kontaktiliima...)

EDIT: tai jos ei rakentelu miellytä, niin oletkos tutustunut tällaiseen laitokseen: http://www.gear4music.fi/fi/Kitarat … assot/Fender-Bassbreaker-15-HD/1FRS
Ei olisi hinnan puolesta ollenkaan paha.

-iec
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Laulava Kylätohtori
08.06.2016 12:54:31
Metalkallo: Sehän se juuri, kalliita ovat nuo Fenkut. Super champ x2 15w olis ehkä ihan jees kun siinäkin Fender puhtaat, mutta kiikarissa olis ehkä juuri hieman isompi tehoinen ja kaappiin liitettävä laitos.

Entäs HRD tai Blues Deluxe? Mummiälest pieksää kyllä tuon Super Champin, on 40 wattinen (headroomia piisaa) ja hinta siinä 500 päällä...
They pass too much electricity. -SRV
Metalkallo
08.06.2016 15:44:53 (muokattu 08.06.2016 15:47:09)
iec: Fender clean-kuumeeseen löytyy myös tällainen ratkaisu:
http://www.uraltone.com/rakennussar … -deluxe-osasetti-rakennussarja.html

Tuohon vielä ostat kotelomateriaalit ja teet itse. A-vot, se on sitten siinä :) Teet vaikka nupiksi, kun sulla näyttää olevan jo 4x12 komootti. Meniskö arviolta 100 euroa kotelon materiaaleihin (vaneri/liimapuu, tolex, nurkkapalat, kahva, kumitassut, kontaktiliima...)

EDIT: tai jos ei rakentelu miellytä, niin oletkos tutustunut tällaiseen laitokseen: http://www.gear4music.fi/fi/Kitarat … assot/Fender-Bassbreaker-15-HD/1FRS
Ei olisi hinnan puolesta ollenkaan paha.

-iec

Hyvä on kyllä sointi mitä kuuntelin oikeaa Fender tweed deluxea tubesta, tuli ihan hymy naamaan. :)

Hieman kyllä harmittaa kun tuossa tweedissä ei näytä olevan muuta kuin volat ja tone... Bassolle, keskialueelle ja kirkkaudellekin olisi hyvä olla säädöt. Mulla oli aiemmin marsun jtm1 joka ei ollut sitten lopulta tarpeeksi tehokas, ja huomasin silloin myös, että halusin että olisi nuo eq säädöt vahvarissa koska ne oli tarpeen selvästi. Tuossa tweedissä on kyllä sen verta hyvät soundit et tiedä sitten?

Onko tuo 15wattia? Tuossa näyttäis olevan myös 2 volumea, pystyykö tuolla soittamaan kotona/kin hyvin/hyvillä soundeilla? Pystyykö esim. toisesta volasta luukuttamaan ja toisella säätää kokonaistason, että saisi säröäkin ilman että kukaan häiriintyy?

Mä en oo kyllä koskaan tehnyt vahvaria, että en tiedä mitä siitäkin sitten tulisi? Pakko silti sanoa, että tuo alkoi kyllä hiukan jo kutkuttamaan. Combo siitä tulisi jos tulisi.

Bassbreakerista en nyt niin ole innostunut.

iec: Laulava Kylätohtori: Entäs HRD tai Blues Deluxe? Mummiälest pieksää kyllä tuon Super Champin, on 40 wattinen (headroomia piisaa) ja hinta siinä 500 päällä...-iec

Muistaisin että noissa deluxeissa olisi ollut joitain vikoja, tai tiettyjä juttuja joista jotkut ei oo tykänny? Jotain osia tai vastaavaa.

Tässä jotain niistä: https://www.youtube.com/results?sea … h_query=fender+blues+deluxe+problem

Muuten vois ehkä ollakin, ehkä. Ei taida kyllä löytyäkään comboa jossa ei voisi olla mitään vikaa?
Laulava Kylätohtori
08.06.2016 16:00:03
Metalkallo: Hyvä on kyllä sointi mitä kuuntelin oikeaa Fender tweed deluxea tubesta, tuli ihan hymy naamaan. :)

Hieman kyllä harmittaa kun tuossa tweedissä ei näytä olevan muuta kuin volat ja tone... Bassolle, keskialueelle ja kirkkaudellekin olisi hyvä olla säädöt. Mulla oli aiemmin marsun jtm1 joka ei ollut sitten lopulta tarpeeksi tehokas, ja huomasin silloin myös, että halusin että olisi nuo eq säädöt vahvarissa koska ne oli tarpeen selvästi. Tuossa tweedissä on kyllä sen verta hyvät soundit et tiedä sitten?

Onko tuo 15wattia? Tuossa näyttäis olevan myös 2 volumea, pystyykö tuolla soittamaan kotona/kin hyvin/hyvillä soundeilla? Pystyykö esim. toisesta volasta luukuttamaan ja toisella säätää kokonaistason, että saisi säröäkin ilman että kukaan häiriintyy?

Mä en oo kyllä koskaan tehnyt vahvaria, että en tiedä mitä siitäkin sitten tulisi? Pakko silti sanoa, että tuo alkoi kyllä hiukan jo kutkuttamaan. Combo siitä tulisi jos tulisi.

Eipä saa säröä kuin luukuttamalla. Tuossa on omat volumet bright ja normal kanaville. Toisaalta toinen vaikuttaa myös toisen soundiin, mutta mainitsemasi skenaario ei onnistu ilman jälkiasenteista master volumea.

Tuota vahvarin tekemistä kannattaa miettiä vielä toisen ja kolmannen kerran. Voi tulla tuskien taival, jos sähköhommat ovat hepreaa. Tai siis tulee varmasti. Ei se mahdotonta ole, mutta ei varmasti käy tuosta vaan. Ja varsinkin vikojen hakeminen voi olla aika hankalaa...

Muistaisin että noissa deluxeissa olisi ollut joitain vikoja, tai tiettyjä juttuja joista jotkut ei oo tykänny? Jotain osia tai vastaavaa.

Tässä jotain niistä: https://www.youtube.com/results?sea … h_query=fender+blues+deluxe+problem

Muuten vois ehkä ollakin, ehkä. Ei taida kyllä löytyäkään comboa jossa ei voisi olla mitään vikaa?

En nyt pysty tuota katsomaan, mutta sellaista vahvaria ei maan päältä löydy, missä ei jonkun mielestä olisi jotain vikaa. Käsittääkseni nuo HDR:t ovat ihan asiallisia ja kestäviä, koska ovat keikkaileville muusikoille suunniteltu eikä makuuhuonekitaristeille. Kai ne kestää sen, minkä muutkin. Ja soundi on hyvä, jos siitä tykkää... :)
They pass too much electricity. -SRV
Metalkallo
08.06.2016 16:41:03
Laulava Kylätohtori: Eipä saa säröä kuin luukuttamalla. Tuossa on omat volumet bright ja normal kanaville. Toisaalta toinen vaikuttaa myös toisen soundiin, mutta mainitsemasi skenaario ei onnistu ilman jälkiasenteista master volumea.

Tuota vahvarin tekemistä kannattaa miettiä vielä toisen ja kolmannen kerran. Voi tulla tuskien taival, jos sähköhommat ovat hepreaa. Tai siis tulee varmasti. Ei se mahdotonta ole, mutta ei varmasti käy tuosta vaan. Ja varsinkin vikojen hakeminen voi olla aika hankalaa...

En nyt pysty tuota katsomaan, mutta sellaista vahvaria ei maan päältä löydy, missä ei jonkun mielestä olisi jotain vikaa. Käsittääkseni nuo HDR:t ovat ihan asiallisia ja kestäviä, koska ovat keikkaileville muusikoille suunniteltu eikä makuuhuonekitaristeille. Kai ne kestää sen, minkä muutkin. Ja soundi on hyvä, jos siitä tykkää... :)

Noista neuvoista päätellen tweed on luultavasti pakko unohtaa. Tietty puhtaan päälle saa pedaalilla lisää puhtia. Voi olla, että jos Fenderin hankkisi niin varmaan olis se super champ x2 koska sillä voi luultavasti soittaa kotona että ulkosalla (jos joskus olis tarvis ulkosalla). Ei taida paljon Fendereitä olla joilla pystyy soittamaan hyvin kotona että ulkosalla?
hallu
08.06.2016 16:54:17
Metalkallo: Noista neuvoista päätellen tweed on luultavasti pakko unohtaa. Tietty puhtaan päälle saa pedaalilla lisää puhtia. Voi olla, että jos Fenderin hankkisi niin varmaan olis se super champ x2 koska sillä voi luultavasti soittaa kotona että ulkosalla (jos joskus olis tarvis ulkosalla). Ei taida paljon Fendereitä olla joilla pystyy soittamaan hyvin kotona että ulkosalla?

Muista, että jos soundit on kohdillaan, niin tone riittää ja jos soundit ei ole kohdillaan niin täydellisinkään tonestäkki graafisine equineen ei sitä pelasta. Nuo perinteiset kytkennät pitävät sisällään sen että niitä nappuloita ei niin paljoa ole ja tonestäkin toteutus on osa sitä signaaliketjua ja vaikuttaa siihen soundiin.

Tarkitan, että voi olla ettei tuo vahvistin ole sinulle se oikea, mutta siihen tonestakin toteutukseen ei kannata liikaa tuijotella, niilllä teknisillä ratkaisuilla on aina syynsä. Jos kysyt keneltä tahansa perinnefenkun soittajalta pitäisikö tonestäkki korvata monipuolisemmalla, niin huomaat että ei.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
LaXu
08.06.2016 17:14:53
Metalkallo:
-Marshall dsl40c 40w (tätä on tullut mietittyä aika rankasti, vaikuttaisi ehkä parhaimmalta vaihtoehdolta koska lukenut paljon hyvää tästä netistä. Tietty netti ei kerro kaikkea, mutta on se alku. Hyvät perus marsu soundit ja marsusta pidän, mutta ne puhtaat? Varmaan ihan hyvät, mutta kuinka hyvät? Marsuja pidetään monesti aikalailla rokki/hevi vehkeinä ja se ei ole mulla pääasia vaan vähän molemmat. Blues ja rock pääasia. Onko vahvarissa huonojakin puolia? Pystyykö soittamaan myös kotona suht hyvillä soundeilla?)

Näähän oli muistaakseni aikoinaan juuri tunnetusti epäluotettavia ja niistä tuli joku uudempi versiokin joka vissiin piti korjata lämpenemisongelmat jotka aiheutti kylmäjuotoksia tms. Ellei toi DSL40C sitten ole joku uusi versio tms.
Myydään Yamaha Pacifica 1511MS telecaster ( https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1126960 )
Metalkallo
08.06.2016 17:34:03 (muokattu 08.06.2016 17:40:54)
LaXu: Näähän oli muistaakseni aikoinaan juuri tunnetusti epäluotettavia ja niistä tuli joku uudempi versiokin joka vissiin piti korjata lämpenemisongelmat jotka aiheutti kylmäjuotoksia tms. Ellei toi DSL40C sitten ole joku uusi versio tms.

Se oli DSL401 jossa EL84 putket joka kuumeni. Tämä DSL40C on se uudempi jossa EL34 putket. En tiedä sitten onko tuosta 40c:stä vieläkin uudempi 40c versio? Tuskin?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)