Aihe: Mistä pätevä kitarantekijä?
1 2
Metalkallo
19.09.2014 19:49:52 (muokattu 19.09.2014 19:56:28)
Mr. Speed: Eikö olisi helpompaa blockata talla vaikka 9V paristolla?

Tehty on aikoja sitten ja yhä blokattuna, mutta se ei ole aivan saman tuntuinen kuin oikea tom talla. Unelmissa ollut pitkään kiinteällä tallalla oleva jacksonin king v, ja kun oma on vielä jaappanin tuote niin laatukin on kohdillaan. Olis tosi hieno ja hyväsoittoinen myös kiinteänä, ehkä jopa parempi. Tässä on myös se, että luultavasti haluan pitää tuon kitaran, sen takia muutostyö olisi mukavampi kuin kokonaan uuden skitan osto. Tietty voisin ostaa jacksonin kvt pro:n ja itse modauttaa sen, mutta en tiedä sitten laadusta ja kuten kerroin aikaisemmin...
Järki joskus jäässä mutta tukka yhä päässä.
kojones
19.09.2014 21:17:09
Metalkallo: Ja paljonkohan mahtaisi kustantaa?

Jyrsintää, täyttöä ja uus pintakäsittely, jotain 400-800€ luokkaa.
Mr. Speed
19.09.2014 21:42:25
Metalkallo: Tehty on aikoja sitten ja yhä blokattuna, mutta se ei ole aivan saman tuntuinen kuin oikea tom talla. Unelmissa ollut pitkään kiinteällä tallalla oleva jacksonin king v, ja kun oma on vielä jaappanin tuote niin laatukin on kohdillaan. Olis tosi hieno ja hyväsoittoinen myös kiinteänä, ehkä jopa parempi. Tässä on myös se, että luultavasti haluan pitää tuon kitaran, sen takia muutostyö olisi mukavampi kuin kokonaan uuden skitan osto. Tietty voisin ostaa jacksonin kvt pro:n ja itse modauttaa sen, mutta en tiedä sitten laadusta ja kuten kerroin aikaisemmin...

Eihän se joo tunnu samalta. Tosiaan, tuo operaatio tulee kustantamaan sen verran, että lienee rahallisesti kannattavampaa myydä Jacko pois ja ostaa uusi kitara.
http://www.sieni.us/?id=38
Metalkallo
19.09.2014 22:35:36
kojones: Jyrsintää, täyttöä ja uus pintakäsittely, jotain 400-800€ luokkaa.

Jyrsintää? Mut siinähän on jo floikan reikä, mitä siinä pitäisi jyrsiä? Eikö se olisi pelkkä aukon täyttö ja maali+kait lakka ja reiät runkoon+talla.

Kyseisen kitaran myyminen ei kuitenkaan tule kysymykseenkään. :)
Myrkky Nuoli
19.09.2014 23:41:28
Metalkallo: Jyrsintää? Mut siinähän on jo floikan reikä, mitä siinä pitäisi jyrsiä? Eikö se olisi pelkkä aukon täyttö ja maali+kait lakka ja reiät runkoon+talla.

Kyseisen kitaran myyminen ei kuitenkaan tule kysymykseenkään. :)

Eiköhän se jyrsitä neliskanttiseen muotoon ensin täyttöä varten. Aika paha sitä floikan routtaukseen on lähtee puuta istuttamaan.
When in doubt, lower your expectations.
Kefiiri
20.09.2014 07:59:18
Juu kyllä siinä kuluu aikaa ja tupakkia, ihan halvalla ei selviä millään.
En ole musiikin asiantuntija.
Mandarax
20.09.2014 10:43:08
Metalkallo: Kyseisen kitaran myyminen ei kuitenkaan tule kysymykseenkään. :)

Jos tuo nykyinen kitara miellyttää kuitenkin niin itse tekisin niin että pitäisin tuon nykyisen tuollaisenaan ja ostaisin LISÄKSI sen kiinteätallaisen version - sitten kun lompakko sen sallii.

Omat mieltymykseni ainakin tuppaavat vaihtelemaan kausittain, on hyvä olla vähän erilaisilla spekseillä varustettuja kepukoita reservissä eri tarkoituksiin ja fiiliksiin. Tuon KV Eliten modaaminen tulisi (ammattilaisella) kustantamaan öbaut saman verran mikä sen arvo nyt on, mutta jos päätyisit joskus sen myymään niin luultavasti kuitenkin modaus nähtäisiin arvonalennuksena.
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Metalkallo
20.09.2014 14:36:49
Mandarax: Jos tuo nykyinen kitara miellyttää kuitenkin niin itse tekisin niin että pitäisin tuon nykyisen tuollaisenaan ja ostaisin LISÄKSI sen kiinteätallaisen version - sitten kun lompakko sen sallii.

Omat mieltymykseni ainakin tuppaavat vaihtelemaan kausittain, on hyvä olla vähän erilaisilla spekseillä varustettuja kepukoita reservissä eri tarkoituksiin ja fiiliksiin. Tuon KV Eliten modaaminen tulisi (ammattilaisella) kustantamaan öbaut saman verran mikä sen arvo nyt on, mutta jos päätyisit joskus sen myymään niin luultavasti kuitenkin modaus nähtäisiin arvonalennuksena.

Näinhän se on. Tuossa floikan blokkauksessa on se hyvä puoli, että vire pysyy todella hyvin kun on ne lukittuvat ruuvit siellä yläsatulassa ja itse floikassa hienosäätö, mutta sitten vastapainoksi kielten vaihto kestää pitempään kun joutuu pyörittelemään asioita auki ja kiistämään. Mutta tosiaan tuo vireen pysyminen on tuon blokkauksen vahva puoli ehdottomasti. Floikassa kanssa kun kielet ei lepää minkään päällä niin ne kestää pidempään, tavallaan, ainakin mulla on kestänyt.

Kyllähän se kolmas kitara on ollut mielessä, mutta en toisaalta sitten tiedä kun en haluaisi ehkä vielä kolmattakin kepukkaa. Katsoo nyt. :) Kiitos.
Jeszse
21.09.2014 17:39:30
Confidentum: ...no aattelin silleen, että jos kysyjällä on alta vuoden kokemus yleensäkään kitaran soitosta, niin ihan ensimmäisenä asiana ei minulla ainakaan ollut opetella säätämään kitaraa...kyllä sen sitten ehtii opetteleman, jahka ensin on vähän opetellut soittamaan sitä kitaraa...

No tässäkin nyt on varmaan yhtä monta toimintatapaa ku soittajaa.

Ite aikanaan opettelin akkarin kans soittamaan, olin soittanu just joku 9kk tai jotain ennenku ostin ekan sähkökitarani ja ensimmäisenä vaihdoin siihen kielet ja samalla tutustuin vähän siihen rakenteeseen. Siinä tuli opeteltua samalla sit kaularaudan, intonaation ja kielten korkeuden säätö.
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku. || The Jasser Arafats || Crimson Day
Confidentum
21.09.2014 17:56:57
Jeszse: No tässäkin nyt on varmaan yhtä monta toimintatapaa ku soittajaa.

Ite aikanaan opettelin akkarin kans soittamaan, olin soittanu just joku 9kk tai jotain ennenku ostin ekan sähkökitarani ja ensimmäisenä vaihdoin siihen kielet ja samalla tutustuin vähän siihen rakenteeseen. Siinä tuli opeteltua samalla sit kaularaudan, intonaation ja kielten korkeuden säätö.

...ikäkysymys myös...itse aloitin kitaran soiton 6 vuotiaana...ei tullu mieleen säätöhommat
Jeszse
21.09.2014 17:59:45
Confidentum: ...ikäkysymys myös...itse aloitin kitaran soiton 6 vuotiaana...ei tullu mieleen säätöhommat

:D No sekin tietty, itse alotin vasta 16 -vuotiaana...
Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku. || The Jasser Arafats || Crimson Day
Mr. Speed
21.09.2014 20:42:11
Confidentum: ...ikäkysymys myös...itse aloitin kitaran soiton 6 vuotiaana...ei tullu mieleen säätöhommat

Tää on kyl. Toisaalta, jos itse osaa kuitenkin suht jepa ketjun aloittaa Muusikoiden.netissä, niin kannattanee harkita sitä itse säätämistä. Foorumin perusteella näyttäisi kitaran säätäminen olevan helpompaa kuin selkokielinen ulosanti.
http://www.sieni.us/?id=38
Confidentum
21.09.2014 21:02:58
Juu ollaan varmaan säädetty jo vähän sivuraiteille tätä ketjua. Alkuperäinen kysymyshän oli, mistä löytyy kitarapaja, joka tekee mattamustia stratoja :) I'll get my coat
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)