Aihe: Mistä hyvä särö/od/fuzz linjaan?
1 2
Antti1
17.09.2014 17:04:25
hallu: onko kukaan kokeillut yliohjata transistorivahvistinta? onnistuko se samalla tavalla kuin putkivahvistimen buustaaminen.

Olen, onnistuu tai ei onnistu. Vahvarin kytkennästä, säädöistä, kaiuttimesta ja polkimestahan se riippuu aina. Ei kaikki putkaritkaan aina boostattuna soundaa paskakokkaretta kummoisemmalta.
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
RaskasMielinen
17.09.2014 21:36:55

jaskaryt: Moro kaikille,

Hei tällainen juttu; aikaisemmin kun soitin VOX AC15:n kautta, särö kun särö tuntui hyvältä. Jopa humppari ja Voxin oma Top Boost riitti maukkaaseen säröön.

Sittemmin rupesin soittamaan suoraan linjaan (mikserin kautta Geneleceihin) ja soundi tietenkin muuttui kokonaan. Vanhat säröt (esim. TS9 tai TC Dark Matter) eivät toimineet enää ollenkaan, soundista tuli vaan sellainen kireä ja ohut.

Mikä avuksi? Joku MC402, Velvet Fuzz, Big Muff vai millä sen maukkaan särön saa ilman putkivahvistinta? Oon yrittänyt emuloida ketjun alkuun putkivahvistinta Tech21 Liverpoolilla sekä Tonelab ST:lla mutta ei tullut hyvä.

Ideoita?

Tämmöinen villi? idea/ehdotus: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=919819

Siis Vox lil' Nightrain 2w täysputki, josta löytyy lineout. 115 € siis. Omani myin jo aikaa sitten, koska vaikka itsekin soitan/nauhoitan mikserin kautta, niin sitä ennen signaalitie on mulla Koch LoadboxII (jossa balansoitu lineout xlr-liittimellä sekä pari kaappi- ja mikitysmallinnosta) ja sitä ennen tilanteesta riippuen (Powerball, Stiletto tai JCM800 - kaikki 100w, egon ja hedroomin sekä ominaisuuksien takia).

Tuolla lil' Nightrainilla en koskaan kokeillut mikseriin, mutta eiköhän se onnistuisi. Koska käytettynä noiden hinta siis pyörii vain satasen pinnassa, niin sanoisin halvaksi kokeiluksi. Siihen sitten vielä pelaaleja eteen maun mukaan, tosin sinänsä tuosta pikkuisesta lähtee laidasta laitaan. Noin pieneksi ja yksinkertaiseksi peliksi käsittämättömän monipuolinen - kannattaa tutustua arvosteluihin netissä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)