mopar 11.10.2014 18:57:25 | |
---|
Meisselimies: Hei, miltäs kyseinen vibe kuulostaa? Onko tuhti ja syvä soundi vai enemmän phaserin kaltainen? Olen ymmärtänyt uuden M68:n olevan aika lailla sama vehjes, mutta ilman hienompia maaleja. Aika vähällä käytöllä on tää ollu, eikä mulla ole muita vibe pedaaleja ikänä ollut omistuksessa eli vertailupohjaa ei oo. En kyllä phaserin kaltaiseksi sanois... |
Tigerstedt 11.10.2014 19:24:27 | |
---|
Meisselimies: Tällä perusteella Voodoo Labin Micro Vibe vaikuttaisi aika täydelliseltä vaihtoehdolta, mutta olen lukenut paljon juttuja joissa mainitaan purkin olevan liian tunkkainen/bassovoittoinen/tummasoundinen ja sillä voi olla vaikeuksia erottua livemiksauksessa. Hifistelijöiden juttuja vai todellinen ongelma? Mulla ei ainakaan ole ollut minkäänlaista ongelmaa bändin kanssa veivatessa Micro Vibellä. Onhan siinä sitä alataajuuksien pulputusta, mutta niin vibessä kuuluukin olla. Mulla toi on pedaalisäröjen jälkeen signaaliketjussa. That gum you like is going to come back in style. |
Meisselimies 11.10.2014 20:09:14 (muokattu 11.10.2014 20:40:40) | |
---|
mopar: Aika vähällä käytöllä on tää ollu, eikä mulla ole muita vibe pedaaleja ikänä ollut omistuksessa eli vertailupohjaa ei oo. En kyllä phaserin kaltaiseksi sanois... Hyvä jos phaser ei tule soundista mieleen. Phase 45 hoitaa nämä tarpeet mainiosti, joten mahdollisimman vibemäinen tunnelma nimenomaan onkin hakusessa. Tigerstedt: Mulla ei ainakaan ole ollut minkäänlaista ongelmaa bändin kanssa veivatessa Micro Vibellä. Onhan siinä sitä alataajuuksien pulputusta, mutta niin vibessä kuuluukin olla. Mulla toi on pedaalisäröjen jälkeen signaaliketjussa. Totta, tummasoundiset styrkkarit ja humpparit vain hieman huolettavat, eli ettei vaan menisi tummuus yli. Kovasti kyllä kehujakin laitteesta löytyy ja vähättelevämmät kommentit tuntuvat tulevan lähinnä butiikkipuolen miehiltä. Itselle ei sinänsä väliä onko kaikki purkin ruuvit täsmälleen samoja kuin 60-luvun alkuperäisten vastaavat. Edit. Toisaalta, onpa Micro Vibestä myös kommentteja, joissa sitä pideään aivan liian treblynä. Sijainti ketjussa taitaa olla melko ratkaisevassa asemassa, samoin muiden laitteiden ominaisuudet. En pääse ko. vehjettä testaamaan, mutta melkeinpä kallistuisin ottamaan pienen riskin ja hommaamaan Micro Viben, niin tuleepahan sitten selvyys asiaan. Jos kuitenkin MXR pärjää soundinsa puolesta MV:lle, niin sen edullisuus kyllä houkuttelisi. |
mopar 11.10.2014 20:22:36 | |
---|
Saattaa hyvinkin olla että toi mun anniversary vibe on sama ku toi M68. Ainakin youtube-pätkien perusteella kuulostaa hyvinkin samalta. |
Meisselimies 13.10.2014 19:08:10 | |
---|
Noniin, kuten yleensä, nytkin tuli muutoksia matkaan. Sain tarjouksen uudesta Mojo Handin Villanova vibestä Micro Viben hinnalla, joten siihenhän oli tartuttava. Jos kyseinen purnukka osoittautuu pettymykseksi, on vaihto Micro Vibeen tai vaikkapa MXR:ään helppoa. Win-win. |
Tigerstedt 13.10.2014 20:47:16 | |
---|
Meisselimies: Noniin, kuten yleensä, nytkin tuli muutoksia matkaan. Sain tarjouksen uudesta Mojo Handin Villanova vibestä Micro Viben hinnalla, joten siihenhän oli tartuttava. Jos kyseinen purnukka osoittautuu pettymykseksi, on vaihto Micro Vibeen tai vaikkapa MXR:ään helppoa. Win-win. Toi on kiinnostava purkki myöskin. Enpä usko, että kovinkaan kauas metsään menet tolla. Demot on ainakin maukkaan kuuloisia. That gum you like is going to come back in style. |