Aihe: Suhr Guitars boikottiin - Epic Fails -
1 2 3 4 522 23 24 25 26
kekkuliheikki
23.06.2014 20:45:18
Tossa tulee helposti Cliff Chase vs. Tony MacKenzie tilanne.
En allekirjoita.
KUNU
23.06.2014 20:59:26 (muokattu 23.06.2014 21:10:11)
Hynkel: Ehdottomasti oikein toimittu.

Ja halvan korjata jos käytin väärää ilmaisua tuossa, en itse kokenut asiaa uhkailuna vaan lähinnä kävi naurattamaan että onko tämmönen edes totta että pienellä painostuksella pyydetään poistamaan paskaa omasta firmasta netistä. Kertoo vain siittä kuinka arvossaan jenkit ja ite omistajat pitävät ommaa puljua. Sain jopa paskaa niskaan foorumin käyttäjiltä ja kovvaa haukkua paskan puhumisesta.
Kyllä mullaki vituttais jos koku sanois että Valmetti häviää John Deerile :)
KUNU
23.06.2014 21:00:36
kekkuliheikki: Tossa tulee helposti Cliff Chase vs. Tony MacKenzie tilanne.

Avvaa toki tuota tilannetta, itelle tuntematon juttu.
Lancelot
23.06.2014 21:06:55
Saikohan myös Guthrie Govan samaa palvelua ku vaihtoi Suhrista Härveliin..
kekkuliheikki
23.06.2014 21:07:44
KUNU: Avvaa toki tuota tilannetta, itelle tuntematon juttu.

http://www.tonymckenzie.com/axe-fx-II.htm
En allekirjoita.
KUNU
23.06.2014 21:11:27
Lancelot: Saikohan myös Guthrie Govan samaa palvelua ku vaihtoi Suhrista Härveliin..

Vähän veikkaan että siinä oli kyse puhtaasti rahakkaasta Fenderin diilista mutta ken tietää.
KUNU
23.06.2014 21:23:15
Se että kitaroita tehdään tilausten välissä vaikka kuinka luvataan toimittaa niin nopeasti tavaraa kuin mahdollista, kertoo mulle vain se että ei paljon kiinnosta firmaa yksittäinen tillaaja tai edes oma maine tässä tapauksessa.
Little Savage
23.06.2014 22:09:25
Mä en vaan ymmärrä miksi pitää käyttää välikäsiä ja teettää tilaus jälleenmyyjän kautta. Pahimassa tapauksessa tarkoin harkittu speksi lista kulkee jonkun pilveä polttelevan pitkätukan avustuksella tehtaalle. Tässä on mun mielestä on jo iso riski mennä pieleen.
ÄÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄÄ. Anna sakkoa saatana.
KUNU
23.06.2014 22:19:26
Little Savage: Mä en vaan ymmärrä miksi pitää käyttää välikäsiä ja teettää tilaus jälleenmyyjän kautta. Pahimassa tapauksessa tarkoin harkittu speksi lista kulkee jonkun pilveä polttelevan pitkätukan avustuksella tehtaalle. Tässä on mun mielestä on jo iso riski mennä pieleen.

Hinta on varmaanki se ainoa syy, puhuthaan kuitenki 20-30% hinnan noususta jos tillaa suoraan tehtaalta, älä kysy miksi koska sitä en tiä.
Jos specsilista on asiakkaan, diilerin sekä valmistajan hyväksymä niin siinä on aivan turhaa alkaa syyttämää diileriä kuten näissäki tilauksissa valmistaja teki. Ei se jälleemyyjä käy kusemassa sitä työnjälkeä sielä, jos mokathaan niin vastuu pittää kantaa ko miehet.
askomiko
23.06.2014 22:20:09
kekkuliheikki: http://www.tonymckenzie.com/axe-fx-II.htm

Höhö, muistan tuon arvostelun, se on ihan käsittämätöntä tuubaa, jotain ulkokuoren hitsauksia ja prosessorin ulkonäköä arvosteli. ?? Sori vaan, mutta se oli ihan typerä arvostelu oikeasti.
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
kekkuliheikki
23.06.2014 22:30:43
askomiko: Höhö, muistan tuon arvostelun, se on ihan käsittämätöntä tuubaa, jotain ulkokuoren hitsauksia ja prosessorin ulkonäköä arvosteli. ?? Sori vaan, mutta se oli ihan typerä arvostelu oikeasti.

Niin varmaan mutta tassa nakyy hyvin lumipalloefekti.
En allekirjoita.
Vladi
23.06.2014 22:38:52
askomiko: Höhö, muistan tuon arvostelun, se on ihan käsittämätöntä tuubaa, jotain ulkokuoren hitsauksia ja prosessorin ulkonäköä arvosteli. ?? Sori vaan, mutta se oli ihan typerä arvostelu oikeasti.

Itse muistan tapauksen, mutta en ehtinyt nähdä sitä itse arvostelua. Jos se oli oikeasti kuvailemasi kaltainen, eikö sen olis voinut nimenomaan jättää huomioimatta? Mä ehdin kyllä nähdä niitä firman pomojen foorumipostauksia ja ne oli epäammattimaisia ja loukkaavia.

Vaikea ymmärtää tämmöistä toimintaa minkään menestyvän firman osalta. Eikö tuotteiden ylistävät arvostelut, pitkät tilausjonot ja iso artistirosteri riitä? Mikä pakko on käydä yksittäisen käyttäjän kimppuun tai kuten tässä Suhr-tapauksessa nähtiin, yrittää suoranaista sensurointia?
Harashoo tovaarish!
askomiko
23.06.2014 22:53:58
Eihän se toki sivistynyttä ole, en nähnyt muita kun "rewiever is a knucklehead" -kommentin ja minusta se ole hirmu ilkeästi sanottu. Kai insinööriä ahisti jos tuotetta arvioidaan hieman kyseenalaisella metodologialla.
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
KUNU
23.06.2014 23:00:44
Vladi:
Vaikea ymmärtää tämmöistä toimintaa minkään menestyvän firman osalta. Eikö tuotteiden ylistävät arvostelut, pitkät tilausjonot ja iso artistirosteri riitä? Mikä pakko on käydä yksittäisen käyttäjän kimppuun tai kuten tässä Suhr-tapauksessa nähtiin, yrittää suoranaista sensurointia?

Juurikin näin. Ja jos nämä ovat yksittäistapauksia niin eikö tämänkin kokoisella firmalla ole oikeasti munnaa tarjota jotaki kunnon hyvitystä näin selvistä kämmäilyistä. Tappelun kautta sain raavittua pari sattaa dollaria pois loppuhinnasta.
Näile firmoille maine on kullan arvoinen juttu ja tämmösissä se kustaan ja pahasti. Ja tosiaanki ensin alkoivat jo hehkuttaman kuinka olivat vuosi taaksepäin antaneet reilun satasen pedaalin ilmaseksi mikä heille lienee maksanut muutaman kympin.
Krice
23.06.2014 23:46:26

Vladi: Mikä pakko on käydä yksittäisen käyttäjän kimppuun tai kuten tässä Suhr-tapauksessa nähtiin, yrittää suoranaista sensurointia?

Raha. Sehän se. Suhr on yksi niistä merkeistä, joista tuli custom-menestys. Yleensä ottaen minusta custom-kitaroita ostavat sellaiset soittajat, joille "erilaisuus" on merkittävä asia. Eipä sitten ihmekään jos niille löytyy markkinat, jossa laaduntarkistus pääsee välillä unohtumaan.
Mr. Speed
23.06.2014 23:51:36
Krice: Raha. Sehän se. Suhr on yksi niistä merkeistä, joista tuli custom-menestys. Yleensä ottaen minusta custom-kitaroita ostavat sellaiset soittajat, joille "erilaisuus" on merkittävä asia. Eipä sitten ihmekään jos niille löytyy markkinat, jossa laaduntarkistus pääsee välillä unohtumaan.

Pitäsköhän sitä mennä keskustelemaan jostain aiheesta - vaikka Angry Birds -paidoista - josta sulla on jotain tietoa? :D Ei custom pajat elä pelkällä erilaisuudella. Ne elää laadulla, asiakaspalvelulla, luotettavuudella ja omista huolen pitämisellä. Niillä ei ole ison brändin turvaa, joka antaa jotain virheitä anteeksi. Custom-pajat joutuu tappelemaan suhteellisen isoilla kustannuksilla mojokasta ja nimekästä merkkiä vastaan, jolla kustannukset on volyymeista johtuen pienemmät. Juuri ne volyymit on se, joka mahdollistaa laadunvalvonnan heikkenemisen. Ihmiset tahtoo Custom Shop -keppejä saadakseen todella huolella juuri itselle tehdyn kitaran. Ja juu, juuri niillä omilla spekseillä, jotka voi olla vaikka sitten ihan peruskauraa. Volapotikkakin väärässä paikassa.
http://www.sieni.us/?id=38
Krice
23.06.2014 23:59:12

Mr. Speed: Ne elää laadulla, asiakaspalvelulla, luotettavuudella ja omista huolen pitämisellä.

Taidat olla hieman naiivi. Varmaan lähes kaikki valmistajat pitävät yllä mielikuvaa laadusta, mutta todellisuus voi olla jotakin muuta. Jos kysyntää on niin siinä voi varmasti tulla sellainen käsitys, että ei tarvitse olla mitään noista. Esim. Fender ja Gibson on molemmat sellaisia brändejä, että ei tarvitse tehdä mitään, ihmiset ostavat joka tapauksessa niitä kitaroita.

Juuri ne volyymit on se, joka mahdollistaa laadunvalvonnan heikkenemisen.

Ei volyymillä ole mitään merkitystä. Kyse on valmistajan tyylistä. Jotkut tekevät huolellisen laaduntarkistuksen ja toisilta pääsee kauppaan asti melkoisia virityksiä.
Mr. Speed
24.06.2014 00:05:48
Krice: Taidat olla hieman naiivi. Varmaan lähes kaikki valmistajat pitävät yllä mielikuvaa laadusta, mutta todellisuus voi olla jotakin muuta. Jos kysyntää on niin siinä voi varmasti tulla sellainen käsitys, että ei tarvitse olla mitään noista. Esim. Fender ja Gibson on molemmat sellaisia brändejä, että ei tarvitse tehdä mitään, ihmiset ostavat joka tapauksessa niitä kitaroita.

Niin. Meidän kahden ero vain on se, että mä olen omistanut ja soittanut custom shop-kitaroita, sellaisia tilannut ja ollut kitararakentajiin yhteydessä. Mä puhun custom pajoista ja tarkoitan juurikin pienempiä puljuja, en siis vaikkapa Gibsonia tai Fenderiä. Niitä, kuten sanoit, jengi ostaa anyways, koska mun mainitsemat mojo ja brändi. Kuten sanottu, pieni paja elää hyvällä asiakaskokemuksella juurikin nimettömyyden takia. Jos asiakkaalle tulee huono kokemus, hän valitsee jonkun muun. Kun tilauksia ei muutenkaan paljon, on jokainen asiakas tärkeä. Custom pajoilla ei ole siis varaa menettää asiakkaita.

Ei volyymillä ole mitään merkitystä. Kyse on valmistajan tyylistä. Jotkut tekevät huolellisen laaduntarkistuksen ja toisilta pääsee kauppaan asti melkoisia virityksiä.

Sun mielestä siis kitaroiden valmistusmäärillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa kuinka tarkkaan voidaan valikoida soittimeen käytettäviä puita, kuinka tarkkaan kitara voidaan viimeistellä (siihen kuinka paljon on aikaa käytettävissä per soitin) ja kuinka tarkkaan asiakkaan toiveet voidaan toteuttaa? Sulla ei taida olla mitään käsitystä oikeasti custom order-soittimista, jos kerran vertailet niitä, joita kitarakauppojen hyllyillä notkuu.
http://www.sieni.us/?id=38
Hynkel
24.06.2014 00:07:09
Krice: Taidat olla hieman naiivi.

Ei volyymillä ole mitään merkitystä.

Ei mulla muuta, kuin että jos ei oikeasti tiedä mitä puhuu, on joskus parempi olla puhumati. Asioista saa ottaa selvää, sen jälkeen mielipiteiden perusteleminen muuttuu paljon hepommaksi. Suosittelen lämpimästi Kinnulan suuntaan.
Meditation is not what you think.
Entropia666
24.06.2014 00:08:29

Krice: Taidat olla hieman naiivi. Varmaan lähes kaikki valmistajat pitävät yllä mielikuvaa laadusta, mutta todellisuus voi olla jotakin muuta. Jos kysyntää on niin siinä voi varmasti tulla sellainen käsitys, että ei tarvitse olla mitään noista. Esim. Fender ja Gibson on molemmat sellaisia brändejä, että ei tarvitse tehdä mitään, ihmiset ostavat joka tapauksessa niitä kitaroita.

Sääääh. Gibson ja Fenderkin on sen brändisä ansainnu. Monelle niitten se lafkan nimi on synonyymi laadukkaalle kitaralle. Noilla custom pajoilla sitä brändistatusta ei ole, niinku speedo totes. Jos G ja F alkas molemmat tekemään paskoja kitaroita, niin se näkyis kyllä myynnissä.
Rässiä: Inkvisitor || Kuvia: H A J E . F I
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)