Aihe: Kaapeista 1 2 | |
---|---|
![]() 16.05.2014 18:01:02 | |
johanssen: Mulla on samanlainen Orangutanki ja itteäkin on alkanu vähä kyllästyttämään noi V30 tötteröt. Pitäis varmaan hommata joku laadukas 1x12 boxi, joka on helposti operoitavissa kaikin puolin ja alkaa kajarirumba. Skeba- ja spedurumba kun on ohi ja vahvistinpuolellakin menee seesteisesti, olis hyvä ajaa ittensä uusiin kokeiluihin. Muutenhan sitä joutais vaikka treenaamaan. Ja Änäkäinenhän asuu tossa nurkilla ja tiedänkin kyllä miehen... Karin pakeille vain, tykkäät varmasti. :-) Jos V30 tyylinen muuten nappaa niin kannattaa huomioida WGS Retro ja Veteran. Reaper vaikuttaa myös kiinnostavalta. | |
![]() 16.05.2014 19:53:17 | |
Gabe: Karin pakeille vain, tykkäät varmasti. :-) Jos V30 tyylinen muuten nappaa niin kannattaa huomioida WGS Retro ja Veteran. Reaper vaikuttaa myös kiinnostavalta. Äkkiseltään melkein kaikki WGS:n elkut on hyviä, kunhan vaan sattuu makutottumusten ja tarpeiden kanssa kohdalleen. Karille täältäkin suositukset. Miulla on Änäkäinen Rumble 1x12" -kaappi WGS:n Reaper HP -elkulla sekä MaxiRumble 2x12" -kaappi WGS:n Retro 30- ja Reaper 55Hz -elkuilla. Pitää jatkaa tästä WGS -asiasta myöhemmässä vaiheessa tuolla omassa threadissaan, mutta Karille pitää antaa suitsutusta tässä omastakin puolesta. Miehellä on kustomointimahdollisuuksia kaappeihinsa ja asiakaspalvelu toimii. Hän jopa kiikutti miulle tuon isomman kaapin henkilökohtaisesti välin Kouvola - Lappeenranta ja jopa hoiti yhdessä vaiheessa pienen takuuhuollonkin niin, että haki kaapin miulta autolla, toi sen seuraavana päivänä täydessä kuosissa takaisin ja tietysti kaikki takuun piikkiin ilmaiseksi. Hieno mies, joka tekee hienoja ja hyväsoundisia kaappeja :) Karin kaapit ovat mukavan ilmavia ja luomuja soundiltaan. Työn jälkikin on ammattimaista ja huoliteltua. Kaapit mitoitutetaan Triodipajan (Lassi Ukkonen) avustuksella optimaaliseksi asiakkaan elementtitoiveen suhteen. Lisäksi kaapit ovat käytännöllisiä, sillä niissä elementtien vaihdettavuus on helppoa: Etuverkko lähtee kehikkonsa kanssa irti (on Dual Lockilla kiinni) ja Kari toimittaa kaapin haluttaessa abikoliittimillä varustetuilla liitäntäpiuhoilla. Lisäksi kaapeissa on etupuolella refleksiaukko (kaapit ovat siis takaa umpinaisia), johon saa erillisen sulkulevyn. Tämä on etenkin tuossa kahteen osastoon jaetussa MaxiRumblessa aika ovela systeemi, sillä tarvittaessa molempien kajareiden osaston pystyy sulkemaan erikseen. Pitää suorittaa vielä treenikämpällä laajempi testiajo, että miten tuo kaappi toimii milläkin sulkuasetuksilla, kun siinä on kuitenkin neljä vaihtoehtoa joista pikatesteillä kotivolyymeilla olen kehdannut kokeilla vain molempia auki. Reeniskaapiksihan mie tuon hankin Karilta. Pienempi Rumble 1x12" on hyvä harjoitus- / kotikäyttökaappi ja miksei myös pienemmille keikoille sopiva. Mielestäni Reaper HP sopii siihen kuin nenä päähän ainakin omaan vähän raskaamman soinnin ja soundin makuuni. Tämänkin refleksiaukko on suljettavissa sulkulevyllä, mutta ainakin tällä hetkellä tykkään soitella tuolla avonaisena. Suosittelen kovasti! Kari oli itselleni uusi tuttavuus, mutta hiton hyvä, että Gabe aikanaan vinkkasi. Nyt miulla ei ole muita kaappeja kuin nuo kaksi Karin tekemää ja eipä paljoa tarvii "veiraisiin kaappeihin" katsella :P "Naulat neljän tuumamitan lyöty pajavasaroin - haukan katse hanskojani vartioi" | |
![]() 17.05.2014 11:27:31 | |
Itselläni on tuo Orange PPC212 v30 elementeillä. Nuppeina toimii Krank Revolution 1+, sekä Marshall mg100hcfx. Tosiaan Tuon kaapin soundissa jokin mättää, se ei tarjoa mielestäni yhtä kirkasta saundia kuin esim Marshall kaapit ym. Onko "vika" elementeissä? Vesi hiiva ja sokeri. | |
![]() 10.06.2014 08:38:31 | |
Änäkäisen kaapeille kun ei omaa keskustelua ole ja täällä niistä on kuitenkin jonkin verran puhuttu, niin mainostetaanpa tänne: https://www.facebook.com/photo.php? … 3741828.1457889794448680&type=1 Karin Rumble -kaappeja siis esittelyssä ja testattavana Custom Soundsissa juhannukseen asti :) Hyviä kaappeja, kannattaa käväistä kokeilemassa, jos vaan ilmenee mahdollisuus! "Naulat neljän tuumamitan lyöty pajavasaroin - haukan katse hanskojani vartioi" | |
![]() 10.06.2014 08:54:57 | |
Mulla on kaappina Orangen PPC412 Compact. Eli snadisti matalampi ja kapeampi kuin normi oranki 4x12 (myös kevyempi). Diggailen paljonkin soundia vaikka sisällä ei ole V30 tötteröt vaan Orangen omat 12 tuumaset sisällä. Hyvältä soundaa. Ja töyn jälkikin on hyvää vaikka taitaa olla made in china joka kylläkään ei hinnassa näkynyt :D http://muusikoiden.net/dyn/users/118939.jpg (((MORE FUZZ))) | |
![]() 10.06.2014 09:03:32 | |
Stalkah: Änäkäisen kaapeille kun ei omaa keskustelua ole ja täällä niistä on kuitenkin jonkin verran puhuttu, niin mainostetaanpa tänne: https://www.facebook.com/photo.php? … 3741828.1457889794448680&type=1 Karin Rumble -kaappeja siis esittelyssä ja testattavana Custom Soundsissa juhannukseen asti :) Hyviä kaappeja, kannattaa käväistä kokeilemassa, jos vaan ilmenee mahdollisuus! Minun piti kans huhuilla tästä, menkäähän testaamaan! Ovat oikeasti tosi hyviä. | |
![]() 12.06.2014 09:27:12 (muokattu 12.06.2014 10:21:07) | |
yanera: Itselläni on tuo Orange PPC212 v30 elementeillä. Nuppeina toimii Krank Revolution 1+, sekä Marshall mg100hcfx. Tosiaan Tuon kaapin soundissa jokin mättää, se ei tarjoa mielestäni yhtä kirkasta saundia kuin esim Marshall kaapit ym. Onko "vika" elementeissä? V30 on mun mielestä jossain märin tummempi trebleosastolla kuin marsuissa usein käyterty g12t. Siinä on vähän sellasta vintage-nuhjua. Mulla on sama kaappi ja en ihan itsekkään ole ollut aina täysin tyytyväinen. Monet muut kyllä kehuvat. Laitoin aikanaan toisen vintagen tilalle celestionin classic leadin, joka vähän tasoitti ominaissoundia. Onko tuo sitten niin jötikkä kaappi, että se ei yhtään "elä" ja tekee soundista vähän "mötkön". | |
![]() 12.06.2014 14:54:00 | |
Laulava Kylätohtori: En modannut itse, vaan kaappi oli valmiiksi suljettavaa mallia. Kyllä ne elementit kai pääsääntöisesti ovat aika hyvin hinnan ja kaapin kanssa linjassa, vaikka toki poikkeuksiakin löytyy. Esim. Harley Bentonin kaapit, joissa on Celestionin V30:set saa kai lähes elementtien hinnalla. Tosin silti se kaappi itsessään on kuitenkin se heikoin lenkki. Kappeja voi tehdä myös itse. Siinä sitä pääsee kokeilemaan, miten eri ratkaisut oikeasti muuttavat soundia. Tuolta varmasti löytyy muutenkin tietoa, miten eri vaihtoehdot vaikuttavat kokonaisuuteen... http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=31&t=124105 Mitä tekisit HB/V30 4x12 kaapille että se ei olisi enää heikko lenkki? Jos ruuvaa sisäpinnoille lisäkerroksen lastulevyä niin muuttuuko kuappi Marshalliksi? Ihmettelen vaan kun tästä niin paljon puhutaan. | |
![]() 18.06.2014 09:01:03 | |
joku muu sikko: Mitä tekisit HB/V30 4x12 kaapille että se ei olisi enää heikko lenkki? Jos ruuvaa sisäpinnoille lisäkerroksen lastulevyä niin muuttuuko kuappi Marshalliksi? Ihmettelen vaan kun tästä niin paljon puhutaan. Tuskin se Marshalliksi muuttuu. Eikä itsellä ole henkilökohtaista kokemusta HB:ta, mutta aika yksimielisiä tuntuvat ihmiset olevan nettikommenteissaan. Eli kai tuo kotona toimii ihan hyvin, mutta isommilla volumeilla ei soi enää yhtä hyvin. Luulen, ettei tuollaiselle kannata tehdä mitään, vaan hommaa suoraan paremman kaapin. Tai tekee itse, mutta helposti se tulee kalliimmaksi kuin valmiit ratkaisut - ainakin, jos haluaa tolex-pinnan, kunnon kahvat, kulmaraudat ym... - Thunder will never die! | |
![]() 18.06.2014 13:57:23 (muokattu 18.06.2014 13:59:51) | |
Laulava Kylätohtori: Tuskin se Marshalliksi muuttuu. Eikä itsellä ole henkilökohtaista kokemusta HB:ta, mutta aika yksimielisiä tuntuvat ihmiset olevan nettikommenteissaan. Eli kai tuo kotona toimii ihan hyvin, mutta isommilla volumeilla ei soi enää yhtä hyvin. Luulen, ettei tuollaiselle kannata tehdä mitään, vaan hommaa suoraan paremman kaapin. Tai tekee itse, mutta helposti se tulee kalliimmaksi kuin valmiit ratkaisut - ainakin, jos haluaa tolex-pinnan, kunnon kahvat, kulmaraudat ym... Omaa kaappia suunnitellessa voi tähän sanoa että hintaa tulee jos alkaa suunnittelemaan nättiä. Tarkoituksena tehdä hieman oversize 212 kaappi, Tolexiin menee jo 60 e jos haluaa pinnan koko kaapin ympäri yhdellä palalla. Kaiutinkankaaseen 16 e, tolexille liimaa 22 e, varmaan joku 20 e kulmaraudoille ja kahvoille yms. Sitten vielä itse puumateriaali ja elementit. edit: WGS Retro 30 elementeillä hintaa tulee 250 e, ja mukana ei ole itse rakennusmateriaalia. | |
![]() 18.06.2014 14:24:04 | |
Laulava Kylätohtori: Tuskin se Marshalliksi muuttuu. Eikä itsellä ole henkilökohtaista kokemusta HB:ta, mutta aika yksimielisiä tuntuvat ihmiset olevan nettikommenteissaan. Eli kai tuo kotona toimii ihan hyvin, mutta isommilla volumeilla ei soi enää yhtä hyvin. Luulen, ettei tuollaiselle kannata tehdä mitään, vaan hommaa suoraan paremman kaapin. Tai tekee itse, mutta helposti se tulee kalliimmaksi kuin valmiit ratkaisut - ainakin, jos haluaa tolex-pinnan, kunnon kahvat, kulmaraudat ym... Tähän minä juuri hainkin vastauksia. Sen tiedän että hb kaapissa on ohuemmat sivu ja takaseinät, koska itsellä on kotikäytössä sellainen. Mietin vaan että jos ruuvaan sentin lisäkerroksen vaneria sisäpintoihin niin mikä on se maaginen ominaisuus mikä voi vielä marsussa tehdä paremman soundin. Nuo kaapit ei aivan avaruusrakettitekniikkaa kuitenkaan näyttäisi olevan noin silmämääräisesti arvioituna. :) Raskastakin Hifiäkin olen harrastanut ikäni mutta enpä vaan osaa arvata. | |
![]() 18.06.2014 14:26:32 | |
joku muu sikko: ...Nuo kaapit ei aivan avaruusrakettitekniikkaa kuitenkaan näyttäisi olevan noin silmämääräisesti arvioituna. :) Kaikista kaapeista eniten munstailua ja arvailua on kitarakaapeissa, munsta. ;-P Vielä joskus soitan, siihen asti selitän. | |
![]() 18.06.2014 14:48:10 (muokattu 18.06.2014 14:50:28) | |
Laulava Kylätohtori: Luulen, ettei ... ähä väärään vastasin | |
![]() 18.06.2014 14:49:53 | |
Tuupu: Omaa kaappia suunnitellessa voi tähän sanoa että hintaa tulee jos alkaa suunnittelemaan nättiä. Tarkoituksena tehdä hieman oversize 212 kaappi, Tolexiin menee jo 60 e jos haluaa pinnan koko kaapin ympäri yhdellä palalla. Kaiutinkankaaseen 16 e, tolexille liimaa 22 e, varmaan joku 20 e kulmaraudoille ja kahvoille yms. Sitten vielä itse puumateriaali ja elementit. edit: WGS Retro 30 elementeillä hintaa tulee 250 e, ja mukana ei ole itse rakennusmateriaalia. Räkkien kanssa sama homma. Jos alkaa ostamaan levy/puutavarat, kiskot, kulmapalat, kahvat, maalin/tolexista puhumattakaan niin tulee melko nopeasti kalliimpi kuin tehdasvalmis gator tai vastaava räkki thomskulla. Mutta askarteluhan onkin kivaa! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)