Aihe: Tallas Dimebucker, osaatkos sanoa mikä kaulaan? :) 1 2 | |
---|---|
![]() 29.04.2014 22:45:52 (muokattu 29.04.2014 23:22:47) | |
Noniin Luuviulu. Mitenkäs on alkanut Dimebuckerit ja muut pelaamaan? Mulla kans loppu hermot tuon Katanan omien mikkien kanssa(halitsematon kierto yber säröillä) ja sain siihen Mnetistä tilalle EMG:n HZ4 ja 4a setin varsin kohtuulliseen hintaan ja tänään asentelin ne. Tuo HZ4:han on samanlainen keraamisella magneetilla ja bladillä, kun tuo Dimekin. En kyllä olisi arvannut. miten tuo keppi aukesi ihan toiseen tasoon tuon jälkeen. Siitä lähtee nyt sellaiset Grazy horse tason säröt ilman mitään lautoja suoraan marsusta ja ulinat on kaukana takana. Ei ole nuo drop säädöt vielä ollu kokeilussa, mutta ihan tavan viritykselläkin kyllä lähtee aivan mainiot TOOL meiningit. Ja saa vielä selvääkin tuosta pörinästä, kunhan hieman hieroo tatsia ensin. Heitin plekun pois vähäksi aikaa ja tuohan tottelee jo vaikka kämmenellä hieromistakin ja läpyttelyä. Kitarasta pitää sanoa, että se on hieman väärän muotoinen nyttemmin, mutta aivan tajuttoman mainio soitin tuosta tuli esiin. Tekisi melkein mieli viedä se jollekkin uudelleen muotoiluun, kun siinä nuo muut osat aivan parasta. Tuossa HZ 4 setissä tuntuisi tuo kaulan 4a olevan aivan osiin sopimaton ja siihen täytyy kyllä ettiä joku korvaava tilalle. Se puskee niin reilusti bassoa esiin, että pitäisi suorittaa säätöä jo vahvistimesta aina mikkiä vaihtaessa. Mutta mites tuo 59 on sulla sopinut tuohon yhdistelmään, tai onko jollakin antaa vihjettä tuon 4a:n suhteen, että miten se on pelannut. Pitääkö laskea ihan pohjaan asti, vai mitä tehdä? Saako sitä edes pelaamaan mitenkään, vai laitetaanko tilalle joku muu? | |
![]() 01.05.2014 14:11:46 | |
Moi! :) Juu, todella hyvä soitin se on, mut originaali-mikit, ni miten sen nyt sanois... ..vaikka näin, että Fender ei osaa tehdä hevi-mikkejä.. Mul on Dimebucker tallas ja Duncan Distortion kaulassa, joka on myös nyt puolitettu. Nyt se on äärettömän hyvä soitin kaikinpuolin. Mul on muutama sen esikuva, eli Rhandy Rhoadseja ollut ja missään ei ole niin hyvää kaulaa ollut, eikä vire ole pysynyt niin hyvin. Ruma se on ku saatana, mut mulle ei merkkaa ulkonäkö, vaan ainoastaa soundi ja soitettavuus. Ulkonäkö ei kuulu musiikkiin siitä yksinkertaisesta syystä, kun ulkonäköä ei asiti korvilla........ Ulkonäkö jos alkaa merkitsee, ni meen museoon kattoo Picassoja tms........ | |
![]() 01.05.2014 14:11:46 | |
Moi! :) Juu, todella hyvä soitin se on, mut originaali-mikit, ni miten sen nyt sanois... ..vaikka näin, että Fender ei osaa tehdä hevi-mikkejä.. Mul on Dimebucker tallas ja Duncan Distortion kaulassa, joka on myös nyt puolitettu. Nyt se on äärettömän hyvä soitin kaikinpuolin. Mul on muutama sen esikuva, eli Rhandy Rhoadseja ollut ja missään ei ole niin hyvää kaulaa ollut, eikä vire ole pysynyt niin hyvin. Ruma se on ku saatana, mut mulle ei merkkaa ulkonäkö, vaan ainoastaa soundi ja soitettavuus. Ulkonäkö ei kuulu musiikkiin siitä yksinkertaisesta syystä, kun ulkonäköä ei asiti korvilla........ Ulkonäkö jos alkaa merkitsee, ni meen museoon kattoo Picassoja tms........ | |
![]() 01.05.2014 19:48:52 | |
Picasso ja ulkonäkö :D | |
![]() 02.05.2014 12:36:23 (muokattu 02.05.2014 17:31:53) | |
Ei tuo ulkonäkö nyt ihan mahdottomasti enää paina, kun alkaa vain vääntämään ja äänten sulosoinnut vie. Mutta kun ikää on jo sen verran, että aikanaan odottelin Black Sabbathin Paranoidin ilmestymistä kauppoihin vinyylinä, niin se on joku asenne juttu vain tuo ulkonäkö. Mutta asiaan vielä tuosta. Luuviulu laittoi kelanpuolituksella sen kaula mikin vai? Mites tuohon saisi laitettua sellaisen kelanpuolitus/ rinnan/vaiheenkääntö kytkin hässäkän ilman, että porataan yhtään reikää originaaliin runkoon? Mulla on tuo HZa sellainen vanha malli, jossa ei ole kuin 2 johdinta mikiltä, eikä purkamaan pysty. Noh ostin sitten siihen toisen HZ:n, joka siis on keraaminen ja bar vehje, mutta piuhoja löytyy se 5 . Laitan sen tuohon kaulalle ja alkuun nyt ainakin mietityttää, josko olisi liian tymäkkä sarjakytkettynä, niin miettinyt sitä rinnankytkentä mallia ja yksikelaisenakin voisi kokeilla, mutta mihin helvettiin niitä kytkimiä saisi siististi leviteltyä? | |
![]() 02.05.2014 14:10:16 | |
kosoha-7: Ei tuo ulkonäkö nyt ihan mahdottomasti enää paina, kun alkaa vain vääntämään ja äänten sulosoinnut vie. Mutta kun ikää on jo sen verran, että aikanaan odottelin Black Sabbathin Paranoidin ilmestymistä kauppoihin vinyylinä, niin se on joku asenne juttu vain tuo ulkonäkö. Mutta asiaan vielä tuosta. Luuviulu laittoi kelanpuolituksella sen kaula mikin vai? Mites tuohon saisi laitettua sellaisen kelanpuolitus/ rinnan/vaiheenkääntö kytkin hässäkän ilman, että porataan yhtään reikää originaaliin runkoon? Mulla on tuo HZa sellainen vanha malli, jossa ei ole kuin 2 johdinta mikiltä, eikä purkamaan pysty. Noh ostin sitten siihen toisen HZ:n, joka siis on keraaminen ja bar vehje, mutta pihoja löytyy se 5 . Laitan se tuohon kaulalle ja alkuun nyt ainakin mietityttää, josko olisi liian tymäkkä sarjakytkettynä, niin miettinyt sitä rinnankytkentä mallia ja yksikelaisenakin voisi kokeilla, mutta mihin helvettiin niitä kytkimiä saisi siististi leviteltyä? Push/pull potikat, superswitch? I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. | |
![]() 02.05.2014 14:30:41 | |
Olenko minä palstan ainoa joka EI automaattisesti suosittele Dimebuckerin kaveriksi kaulamikiksi '59-modelia tai Jazzia? Ehkä, ehkä en... mutta perusteluni onpi: Dimebucker on todella kuuma mikki, Jazz ja '59 taasen miedommasta päästä. Volume-ero tallamikiltä vaihtaessa kaulamikille on selkeä ja joskus jopa häiritsevä asia. Varsinkin jos vaikkapa 2-kanavaisen vahvistimen molempia kanavia haluaisi käyttää molemmilla mikeillä. Mikäli kaulamikin vielä puolittaa, tulee entistä suurempi porras/kynnys äänitasojen välille. Volumetasojen kanssa joutuu siis hakemaan kompromissia, joka ei välttämättä ole hyvä asia. Jos tuon asian kanssa kykenee elämään, niin sitten toki '59 ja Jazz ovat molemmat asiallisia vaihtoehtoja. Mä lähtisin kuitenkin hakemaan vastausta siitä "medium output" luokasta Dimebuckerin kaveriksi kaulamikiksi. Parempi balanssi, hivenen kuumempi mikki puolittuu myös kivasti (ei jää jalkoihin) jne. Tulin teille ku en ihimisihin keherannu mennä. | |
![]() 02.05.2014 17:29:15 | |
Niin noh. Mulla tulee just tuohon molemmiksi mikeiksi "dimebuckerit". Ja just sen takia, että tuolla puolittamisella/kelat rinnan putoo output kyllä selvästi, niin se keraaminen "hot" hieman kompensoisi sitä tehon pudotusta sitten. Sain kuulla kautta rantain, että nuo HZ 4/4A on myös laitettu niinpäin, että tuo alnico eli 4a on lyöty tallaan ja se keraaminen HZ 4 viety kaulalle ja se muka toimisi. Veikkaan, että monet on huomannu tuon 4a:n liian tummaksi kaulalla ja siitä olen samaa mieltä. Saa nyt nähdä sitten, että miten tuo HZ 4 toimii tuossa kaulalla, kun samanlainen on tallassa, ilman mitään puolituksia tai rinnankytkentää. Samat lässytykset tietysti pätee tuohon dimebuckeriinkin, itse kun pidän näitä HZ 4:ia ihan yks yhteen, jos nyt ihan pienet erot jätetään pois. Olisin siis laittanut 2 dimebuckeria ja sitten tuunausta tuolle kaulan mikille. Tähän tallaan ei tartte oikein tehdä mitään muutoksia ainakaan tällä kitaran rungolla ja kirkkaalla kaulalla. Saas nyt sitten nähdä. Pitää mennä kolvaamaan. | |
![]() 02.05.2014 22:33:40 | |
Päivitetään sen verta, että kun laitoin tuon toisen keraamisen siihen kaulalle, niin en taida tarvita siihen yhtään mitään muutosta enää. Eli tuossa voisi toimia sama homma tuon Dimebuckerinkin kanssa, eli samat koneet kaulalle ja tallaan. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)