askomiko 19.12.2013 11:53:07 | |
---|
Onko päämäärättömän GASin oire jos selaa torin hakua, ainoana kriteerinä oma lääni? On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
kekkuliheikki 19.12.2013 12:05:34 | |
---|
askomiko: Onko päämäärättömän GASin oire jos selaa torin hakua, ainoana kriteerinä oma lääni? On. Mika vaan alkaa kelpaamaan. En allekirjoita. |
darrell 19.12.2013 14:13:59 | |
---|
Tammikuussa ajattelin soittaa kitaroilla. Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
J.Nikkanen 19.12.2013 14:33:05 | |
---|
GAS varmaan vaivaa mutta vuodenvaihteen jälkeen tammikuussa en aio hankkiä mitään musaroinaa, en yhtään mitään ellei ole ihan pakko. Pakollisiksi tavaroiksi laskettakoon: -instrumentti-/kaappi-/mikki-/välipiuha rikkoutuneen tilalle -kielisatsi/kielet rikkoutuneiden tilalle Siinä ne. Ei yhtään purkkia, soitinta tahi nauhuria. Ei. Hei nyt ihan oikeesti. |
Stalkah 19.12.2013 14:55:04 | |
---|
Voi v mitä p:tä. Ei mitää syytä pitää GASitonta tammikuuta, kun homma pysyy niin hyvi hallussa muutenki (joo, tasan). Meinasin kyllä laittaa uuden vahvistimen heti alkuvuodesta tilaukseen, merkki / malli ei vaan ole vielä ihan varma. Sen lisäks kaasuttelen tässä jo hyvissä ajoissa muita ens vuoden hankintoja, mutta niistä sitten lisää tuolla sille vihityssä ketjussa. "Mikään ei ole käytännöllisempää kuin hyvä teoria. Mikään ei myöskään ole teoreettisempaa kuin hyvä käytäntö." |
kekkuliheikki 19.12.2013 15:24:53 | |
---|
Nyt pitaa saada kaupat paatoksen taman vuoden osalta. Muuten venyy tammikuulle. En allekirjoita. |
Laulava Kylätohtori 20.12.2013 09:39:29 | |
---|
jniska: Tohtorilla on joko lääkitys vähän pielessä tai pää on pehmentynyt kokonaan. Onneksi voi itse määrätä itselleen lääkettä. Akuuttiin gasiin auttaa toimintatonni torille. Mutta joo, eiköhän ostokset ole nyt hetkeksi tehty. Ei oikein innosta mikään. Jatkuva kamarumba on raskasta, eikä innosta tällä hetkellä ollenkaan. Pitäisi ehtiä jossain välissä opetella soittamaankin. Tuntuu, että taas on jämähtänyt pahasti paikalleen ja lurittelee vaan niitä samoja vanhoja juttuja... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
kekkuliheikki 20.12.2013 10:30:18 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Jatkuva kamarumba on raskasta... Ma olen ihan lopussa. Duunit karsii. Softa-arkkitehtuuri pain helvettia kun koko ajan kyttaa musakamoja. Puolustuksekseni sanottakoon, etta treenaan silti paljon iltaisin. Jazz-Chorus/Terada yhdistelmalla. Pedaalit ja muut kepit keraavat polya. Tosiasia on se, etta en tarvi kamaa. Tuossa on melkein se taydellinen yhdistelma jazzin soittoon. Fuusio-osastolle tarvin viela kunnon putkikombon. Sitten vois tulla pedaaleillekkin kayttoa enemman. Siihen taas sopisi vahan erilainen kitara jota minulla taas ei ole. Eli tarvin kamaa. *huoh* En allekirjoita. |
Laulava Kylätohtori 20.12.2013 11:02:53 | |
---|
kekkuliheikki: Ma olen ihan lopussa. Duunit karsii. Softa-arkkitehtuuri pain helvettia kun koko ajan kyttaa musakamoja. Puolustuksekseni sanottakoon, etta treenaan silti paljon iltaisin. Jazz-Chorus/Terada yhdistelmalla. Pedaalit ja muut kepit keraavat polya. Tosiasia on se, etta en tarvi kamaa. Tuossa on melkein se taydellinen yhdistelma jazzin soittoon. Fuusio-osastolle tarvin viela kunnon putkikombon. Sitten vois tulla pedaaleillekkin kayttoa enemman. Siihen taas sopisi vahan erilainen kitara jota minulla taas ei ole. Eli tarvin kamaa. *huoh* Ei ole helppoa pienellä ihmisellä... :) Itse tosin tarvitsen kunnon viben. Nyt on noita halpoja rakkineita tuossa pyörähdellyt ja täytyy todeta, että seuraavaksi ostan sitten sen kunnollisen. Halvalla ei hyvää saa, joten kai sitä voi henkisesti valmistautua isompaan rahan menoon. Tuntuu turhalta pilata muuten hyvä ja pitkälle hiottu soundi jollain halpisvibellä, joka kadottaa yläpään ja tuuttaa bassoja pasuunan lailla tai vaikuttaa muuten päälle liimatulta räikeältä "tarravibeltä"... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
J.Nikkanen 20.12.2013 11:36:37 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Ei ole helppoa pienellä ihmisellä... :) Itse tosin tarvitsen kunnon viben. Nyt on noita halpoja rakkineita tuossa pyörähdellyt ja täytyy todeta, että seuraavaksi ostan sitten sen kunnollisen. Halvalla ei hyvää saa, joten kai sitä voi henkisesti valmistautua isompaan rahan menoon. Tuntuu turhalta pilata muuten hyvä ja pitkälle hiottu soundi jollain halpisvibellä, joka kadottaa yläpään ja tuuttaa bassoja pasuunan lailla tai vaikuttaa muuten päälle liimatulta räikeältä "tarravibeltä"... Hmmm... Mulla olis Big Knob pedalsin vanha vihreä vibe. Tiedä sitten sen hyvyydestä. Tommonen stripille kasattu hökötys ilman patterikäyttömahdollisuutta kun on vissiin aika virtasyöppö. Ostat? |
stratomaster 20.12.2013 11:45:39 (muokattu 20.12.2013 12:02:23) | |
---|
Muistan, kun Simo Frangen jossain ohjelmassaan kehitteli ideaa ripotella tipaton tammikuu tasaisesti ympäri vuotta. Ei tarvitsisi olla selvinpäin kuin joka 12. päivä. Tuo saattaisi toimia myös kitarakamojen hankinnassa: 11 päivää ostelua ja 12. päivänä vaikka vain soittelisi niillä hankituilla kamoilla. |
Laulava Kylätohtori 20.12.2013 12:11:50 | |
---|
J.Nikkanen: Hmmm... Mulla olis Big Knob pedalsin vanha vihreä vibe. Tiedä sitten sen hyvyydestä. Tommonen stripille kasattu hökötys ilman patterikäyttömahdollisuutta kun on vissiin aika virtasyöppö. Ostat? Hmmm..... Ehkä panosta nyt kerralla kunnon laatuun ja jätän nämä välimallit ostamatta. Eikä ole rahaakaan juuri tällä hetkellä... Löysin jonkinlaisen vibe-arvostelun: http://www.gilmourish.com/?page_id=4537 Tämän perusteella MJM:n Sixties Vibe voisi olla juuri se oikea. Tai Dry Bellin Vibe Machine. Pitäisi vaan päästä testailemaan, ja vieläpä omilla kamoilla. Taitaa vaan olla mahdotonta... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
jniska 20.12.2013 12:45:38 | |
---|
kekkuliheikki: ...Fuusio-osastolle tarvin viela kunnon putkikombon. Sitten vois tulla pedaaleillekkin kayttoa enemman. Siihen taas sopisi vahan erilainen kitara jota minulla taas ei ole. Eli tarvin kamaa.*huoh* Vaihtoa, mä anna sulle Ceriatone JMP:n ja rahaa, sä annat mulle ESSin. Tarkkoa hommoa, melekein ku lietteen ajo iliman perälautoa. |
kekkuliheikki 20.12.2013 12:51:03 | |
---|
jniska: Vaihtoa, mä anna sulle Ceriatone JMP:n ja rahaa, sä annat mulle ESSin. En ole ikina Ceriatonesta kuullutkaan. En allekirjoita. |
Gabe 20.12.2013 13:04:51 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Tämän perusteella MJM:n Sixties Vibe voisi olla juuri se oikea. Tai Dry Bellin Vibe Machine. Pitäisi vaan päästä testailemaan, ja vieläpä omilla kamoilla. Taitaa vaan olla mahdotonta... Keksin että kun on toinen vahvistin tulossa niin tietty se tarvitsee ihan oman lautansa. Tästäpä saatiin taas jo taltutettu Fuzz ja Vibe gas takaisin henkiin. Olen tuota Vibe Machinea myös kuolannut, vaikuttaa oikein mielenkiintoiselta. |
Laulava Kylätohtori 20.12.2013 13:53:25 | |
---|
Gabe: Keksin että kun on toinen vahvistin tulossa niin tietty se tarvitsee ihan oman lautansa. Tästäpä saatiin taas jo taltutettu Fuzz ja Vibe gas takaisin henkiin. Olen tuota Vibe Machinea myös kuolannut, vaikuttaa oikein mielenkiintoiselta. Nerokasta. :) Tuli muuten mieleen, että onhan mullakin kaksi vahvistinta, mutta vain yksi lauta, joten.... ;) Onko kokemuksia Black Catin Vibestä. Tuollaisen räkkimallisen saisi upotettua lautaan kätevästi ja se on muutenkin oikein tyylikkään näköinen... http://www.blackcatpedals.com/products/black-cat-vibe/ Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Vainottu 20.12.2013 15:04:21 | |
---|
Ei pysy!! En lähde tipattomaan enkä kaasuttomaan koska mulla ei ole ongelmia itsehillinnän suhteen!!! Mutta vähän kyllä himotti tuo Hughes & Kettnerin Grandmeister... Taidan ottaa pikku tumut jos se auttaisi asiaa.... Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause. |
Gabe 20.12.2013 15:33:48 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Nerokasta. :) Tuli muuten mieleen, että onhan mullakin kaksi vahvistinta, mutta vain yksi lauta, joten.... ;) Onko kokemuksia Black Catin Vibestä. Tuollaisen räkkimallisen saisi upotettua lautaan kätevästi ja se on muutenkin oikein tyylikkään näköinen... http://www.blackcatpedals.com/products/black-cat-vibe/ Kyllähän se pitää jokaisella vahvistimella olla omansa. ;) Enpäs ole kuullut tästä, vaikuttaa oikein hyvältä. Pitääpäs tutustua lähemmin, kiitos vinkistä. :) Muita huomionarvoisia näiden kahden lisäksi on Guitar Systemsin Vibetool ja Jam Pedalsin Retro Vibe. |
kekkuliheikki 23.12.2013 10:04:42 | |
---|
Ilmoitan etukateen. Hankinta on tehty. 7-kielinen ESP:n customharveli fuusioprojektiin. Saattaa menna tammikuun puolelle kun tulee joten ei lasketa. En allekirjoita. |
Myrkky Nuoli 23.12.2013 14:14:52 | |
---|
Pitäs löytää bändiin laulaja niin ei tarttis wemputtaa kitarasaundien kanssa. Aion kanavoida GASini tammikuussa ultimaattisen germanium fuzzin suunnittelemiseen erillisellä oktaaverilla. Jospa ei tarttis hirveesti muuta hankkia. NKT275 yms. vintage germanium trankkuja mieluisilla vahvistuksilla tuli jo GAS-päissään tätä prokkista varten hankittua :) Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä. |