Aihe: Gibson SG ja repsottavat bindingssit?
1 2 3
LesPaul70
01.12.2013 13:45:27
Mulla vähän kaksijakoiset kokemukset DLX:stä. Toisaalta ovat hyvin auttavaisia, rentoja jne. Saa testailla rauhassa, ei painosteta ostamaan. Neuvovat hyvin, kun kysyy. Jos jotain ei löydy hyllystä, tilailevat ripeästi. Ja yleensä päästään myös oikein kohtuullisiin hintoihin.

Toisaalta...

Jos sitten jonkin hankitun kaman kanssa on probleemaa, onkin suhtautuminen vähän nihkeämpää. Ei nyt suoraan anneta ymmärtää että "mitäs ostit mokoman ritsan" mutta asenteesta tulee selväksi, että eivät enää koskaan halua nähdä sellaista kapistusta, joka on kerran kaupan ovesta ulos kiikutettu. Itselläni jäänyt viime vuosina vähemmälle DLX:ssä asiointi (ainakin arvokkaampien kamojen osalta) juuri tästä syystä.

Jos tuon asiakastuen saisivat edes tyydyttävälle tasolle, olisi oikein mainio puoti.
Mikä biisi? http://muusikoiden.net/dyn/users/83923.jpg
Jos tunnistat, laita pikaviesti!
steelduck
02.12.2013 16:17:18

Maanantaipäivitys... ihan asiallisesti homma hoitui DLX:ssä ainakin tähän saakka. Katsoivat kaulaa ja totesivat, että käytetään kitara Oeschilla, jolta saadaan lausunto. Jos on kaverin mukaan valmistusvirhe, niin sitten ottavat yhteyttä maahantuojaan ja sitä kautta Gibsoniin.

Kiikutin kepin itse Oeschille, kun asun lähellä ja sanoi tutkivansa ja palaa asiaan. Epäili, että pahimmillaan otelauta saattaa olla irti, mutta katsotaan ennenkuin hutkitaan.

Eli prosessi on käynnistynyt. Katsellaan miten etenee...
korvaoo
03.12.2013 13:14:48 (muokattu 03.12.2013 13:18:30)
aivan päivänselkee valmistus/materiaalivikahan tuossa on, ellei nyt tohon väliin ole kukaan tökännyt esim talttaa... Suomessa on satojatuhansia kitaroita vastaavissa oloissa ja ei niissä yleensä otelaudan päät repsahtele. Itse en edes kuuntelisi mitään mutinoita vaan korjautus/uusi keppi tahi vuosisadan mediamylläkkä päälle.
Se on pienoinen ihme soittimien suhteen että olisi jotenkin ok soittimissa jos työn jälki on sutta ja kusta, että kyllähän ne soittaja omaan piikkiin sitten pistää kuntoon. Ei siis noin, sen takia niissä se takuu on että soitin on virheetön kun asiakas sen kaupasta ostaa.
Omasta mielstä uutena kun ostetaan kitara tai mikä tahansa soitin, on se sellaisessa säädöissä että normaalitoimin sillä pystyy soittamaan ilman näkyviä tai kuuluvia virheitä. Normaalitoimiin ei kuulu tallansäätö/kaulansäätö/puolen kitaran uudelleenrakennus.
kaikki paitsi on turhaa.
Rämppy
04.12.2013 10:10:42
korvaoo: aivan päivänselkee valmistus/materiaalivikahan tuossa on, ellei nyt tohon väliin ole kukaan tökännyt esim talttaa... Suomessa on satojatuhansia kitaroita vastaavissa oloissa ja ei niissä yleensä otelaudan päät repsahtele. Itse en edes kuuntelisi mitään mutinoita vaan korjautus/uusi keppi tahi vuosisadan mediamylläkkä päälle.
Se on pienoinen ihme soittimien suhteen että olisi jotenkin ok soittimissa jos työn jälki on sutta ja kusta, että kyllähän ne soittaja omaan piikkiin sitten pistää kuntoon. Ei siis noin, sen takia niissä se takuu on että soitin on virheetön kun asiakas sen kaupasta ostaa.
Omasta mielstä uutena kun ostetaan kitara tai mikä tahansa soitin, on se sellaisessa säädöissä että normaalitoimin sillä pystyy soittamaan ilman näkyviä tai kuuluvia virheitä. Normaalitoimiin ei kuulu tallansäätö/kaulansäätö/puolen kitaran uudelleenrakennus.

Samaa mieltä. Ja minkäänlaista nihkeää asennetta tai kuittailua myyjäliikkeen tai maahantuojan taholta ei pidä sietää.
En sitten malttanut olla sanomatta.
steelduck
07.01.2014 17:25:35

Päivitetäänpäs tämän tapauksen tilanne.

Menin siis DLX musiikkiin näyttämään kitaraa ja sanoivat, että laitetaan kitara Oeschille tarkastettavaksi ja tuomio oli, että otelauta on tosiaan irronnut ensimmäisen nauhan pituudelta. Maanhantuojakaan ei nikotellut ja sanoivat, että laitetaan kuntoon maahantuojan piikkiin, kun ei noin saa käydä.

Olen tyytyväinen tulokseen, koska pidän kyseisestä SG:stä todella paljon ja mukava saada se takaisin käyttöön. Samalla käynnillä Oechilla laitettiin 50's wiring, CTS potikat ja Orange dropsit, piirilevyn tilalle Lollareita komentamaan. :)
the-Antero
07.01.2014 17:38:05

Hyvin siis kävi :) loistavaa. Onko sulla kuva SG:stä?
Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja.
hallu
07.01.2014 18:06:26
steelduck: Päivitetäänpäs tämän tapauksen tilanne.

Menin siis DLX musiikkiin näyttämään kitaraa ja sanoivat, että laitetaan kitara Oeschille tarkastettavaksi ja tuomio oli, että otelauta on tosiaan irronnut ensimmäisen nauhan pituudelta. Maanhantuojakaan ei nikotellut ja sanoivat, että laitetaan kuntoon maahantuojan piikkiin, kun ei noin saa käydä.

Olen tyytyväinen tulokseen, koska pidän kyseisestä SG:stä todella paljon ja mukava saada se takaisin käyttöön. Samalla käynnillä Oechilla laitettiin 50's wiring, CTS potikat ja Orange dropsit, piirilevyn tilalle Lollareita komentamaan. :)

Onneksi olkoon. Olen iloinen että sinulle kävi hyvin tuon kanssa. Parasta tuossa on se, että hyvin korjattu on parempi kuin uusi;-).
Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden
Numb
07.01.2014 18:29:08

steelduck: Päivitetäänpäs tämän tapauksen tilanne.

Olen tyytyväinen tulokseen, koska pidän kyseisestä SG:stä todella paljon ja mukava saada se takaisin käyttöön.

Excellent!

Tietty tuommoista ei pitäisi sattua lainkaan, mutta hyvä nähdä, että vastuu kannetaan siellä missä se kuuluukin kantaa.
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head
hallu
07.01.2014 19:58:56
Numb: Excellent!

Tietty tuommoista ei pitäisi sattua lainkaan, mutta hyvä nähdä, että vastuu kannetaan siellä missä se kuuluukin kantaa.

Ei pitäisi ei, mutta me ollaan suomessa, joka on aika armoton soittimille. Tai armoton siinä mielessä, että meitin ilmasto kaivaa valmistusvirheet armotta esille. Tuossakin varmasti joku liimausvirhe tehtaalla täytyy olla taustalla, muutenhan joka ginsonnia joutuisi liimailemaan kasaan uudelleen täällä. Kalifornian leppeissä tuulissa gibsonit pysynevät läjässä vähän vähäisemmälläkin liimalla;-)
Vilpur1
07.01.2014 20:19:14
LesPaul70: Mulla vähän kaksijakoiset kokemukset DLX:stä. Toisaalta ovat hyvin auttavaisia, rentoja jne. Saa testailla rauhassa, ei painosteta ostamaan. Neuvovat hyvin, kun kysyy. Jos jotain ei löydy hyllystä, tilailevat ripeästi. Ja yleensä päästään myös oikein kohtuullisiin hintoihin.

Toisaalta...

Jos sitten jonkin hankitun kaman kanssa on probleemaa, onkin suhtautuminen vähän nihkeämpää. Ei nyt suoraan anneta ymmärtää että "mitäs ostit mokoman ritsan" mutta asenteesta tulee selväksi, että eivät enää koskaan halua nähdä sellaista kapistusta, joka on kerran kaupan ovesta ulos kiikutettu. Itselläni jäänyt viime vuosina vähemmälle DLX:ssä asiointi (ainakin arvokkaampien kamojen osalta) juuri tästä syystä.

Jos tuon asiakastuen saisivat edes tyydyttävälle tasolle, olisi oikein mainio puoti.

Itse olen kerran joutunut palauttamaan kitaran DLX musiikkiin ja kaikki meni silloin ainakin nappiin. Palvelu oli ystävällistä ja ripeää enkä ite juuri joutunut päätäni vaivaamaan.

Ostin noin puolivuotta käytetyn Gibson Les Paulin (huom. Torilta) jonka lavan lakka rupesi kupruilemaan ja halkeilemaan vuoden käytön jälkeen. Lähetin kuvat kitarasta Tampereen DLX musiikkiin josta sen oli edeltävä omistaja hankkinut ja he ilmoittivat maahantuojalle. Muutaman päivän päästä vein kitaran Helsingin liikkeeseen josta se jatkoi matkaansa asiantuntijalle. Hetken päästä tuli ilmoitus että tuota lakkaa ei korjattaisi ja että voisin hakea/tilata uuden Gibsonin. Värinkin sain päättää.

Hienoa että aloittajan kitara saatiin kuntoon!
I got myself a Cadillac But I can't afford the gasoline
Midrange
07.01.2014 20:42:14
LesPaul70: mutta asenteesta tulee selväksi, että eivät enää koskaan halua nähdä sellaista kapistusta, joka on kerran kaupan ovesta ulos kiikutettu.

Eipä tuota voi paremmin tiivistää. Tuohon tiivistyy valitettavan hyvin joidekin suomalaisten kivijalkojen asenne. Ja sillä ne monet asiakkaat on menetetty toisille kivijaloille tai ulkomaisten musakauppojen asiakkaiksi.
20% soittamista ja 80% muusikoiden.nettiä
steelduck
07.01.2014 21:42:54

the-Antero: Hyvin siis kävi :) loistavaa. Onko sulla kuva SG:stä?

Voin napsia kuvat alkuviikosta, kun on taas kamera hanskassa, mutta ihan perus 2009 SG Standard (Cherry Red)...
hallu
07.01.2014 21:55:47
steelduck: Voin napsia kuvat alkuviikosta, kun on taas kamera hanskassa, mutta ihan perus 2009 SG Standard (Cherry Red)...

Eli se ainoa oikea väri SG:le:-). Rock on! Teillä hyvä herra on minun unelmieni kitara:-D jahka rikastun ja unohdan, että minulla on jo neljä lankkua niin saatan itsekin ostaa tuollaisen.
poppamies
07.01.2014 22:02:37 (muokattu 07.01.2014 22:08:04)

steelduck:
Kuva:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/1009781/GibsonSG2009m.jpg

Musta tuntuu että kitara on saanut tällin ja otelauta on irronnut. Silloinhan tietenkin bindingit lähtee tuolla tavalla mukaan. Onko molemmilta puolilta?
Edit:En jaksanut lukea kaikkia kirjoituksia mutta näinhän asia ilmeisesti oli. Onko kitara kaatunut taikka kolahtanut.
G strings are for strippers
steelduck
07.01.2014 22:27:33

poppamies: Musta tuntuu että kitara on saanut tällin ja otelauta on irronnut. Silloinhan tietenkin bindingit lähtee tuolla tavalla mukaan. Onko molemmilta puolilta?
Edit:En jaksanut lukea kaikkia kirjoituksia mutta näinhän asia ilmeisesti oli. Onko kitara kaatunut taikka kolahtanut.

Ei ainakaan minulla. Olen "makuuhuone" kitaristi - eli se on joko kotelossa tai minun sylissä tuossa sohvalla. Se on ollut kahdesti huollossa neljän vuoden aikana (perus huolto ja mikit vaihdettiin) ja jotenkin luulisi, että ammattihuoltaja ei kitaraa paiskohuoltaessaan.
Musima Multistar Deluxe
07.01.2014 22:43:56
LesPaul70: Mulla vähän kaksijakoiset kokemukset DLX:stä. (...)

Vahvistan tätä. Kyseisesä paikassa oli oikein mukava asioida tasan siihen saakka, kunnes eräänä kauniina kevätpäivänä kävelin ovesta sisään rahatukku taskussa tarkoituksena ostaa eräs tietty Fenderi. Sitten asiat lähtivät mutkistumaan ja lopputuloksena sain pitää rahatukkoni ja ostella kitarani muualta. Näistä tapahtumista tulee tässä pian kymmenen vuotta kuluneeksi enkä tällä jaksolla ole enää harkinnut käveleväni tuon firman kynnyksen yli. Mahdollisesti ihan hyvä kaikkien osapuolten kannalta. En selvästi ollut oikeanlainen asiakas heille. Ei kaiken tietysti tarvitsekaan sopia kaikille. Todella hieno juttu joka tapauksessa, että aloittajan SG on saamassa asianmukaista hoitoa.
"Yön kiitäjät syyttä taikka syystä, yössä siintävät." - Sir Mr. Taf
the-Antero
07.01.2014 22:45:23

steelduck: Voin napsia kuvat alkuviikosta, kun on taas kamera hanskassa, mutta ihan perus 2009 SG Standard (Cherry Red)...

Nice :) se on hieno väri. Itellä myös -06 Cherry ja 2010 Mustana.

Onne kivoi. Tosiaan, hieno homma että sait kuntoon SG:n
steelduck
21.01.2014 13:55:01

Luvatut kuvat. Otelauta ja Bindings korjaus oli odotetusti hyvä ja samalla kitarasta otettiin sähköt pihalle ja vaihdettiin piirilevyratkaisun tilalle "50s wiring", uudet 500K potikat ja orange dropit Lollar imperialeiden kaveriksi. Mikit olivat hyvät ennenkin, mutta 300K -> 500K ja tuo 50s wiring oli kyllä muikea muutos.

Kuvat löytyvät täältä:
http://www.flickr.com/photos/steelduck/sets/72157640004271054/
the-Antero
21.01.2014 14:18:16

steelduck: Luvatut kuvat.

No ohan se nyt vaan nätti :)
Myrkky Nuoli
21.01.2014 23:07:14
steelduck: Luvatut kuvat. Otelauta ja Bindings korjaus oli odotetusti hyvä ja samalla kitarasta otettiin sähköt pihalle ja vaihdettiin piirilevyratkaisun tilalle "50s wiring", uudet 500K potikat ja orange dropit Lollar imperialeiden kaveriksi. Mikit olivat hyvät ennenkin, mutta 300K -> 500K ja tuo 50s wiring oli kyllä muikea muutos.

Kuvat löytyvät täältä:
http://www.flickr.com/photos/steelduck/sets/72157640004271054/

Epäilemättä. Tuo 300k potikoiden tunkeminen on Gibsonilta ihan käsittämätöntä touhua. Ne lähtee mun kitaroista pois heti ekana päivänä.
Kun kissat on hiiriä, mummot hyppii pöydillä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)