Aihe: Les Paul Studio 2012 AW CH
1 2
Yallup
27.11.2013 11:24:38
zedder: Ostamani Studion lavan takana oli leima Model 2013, mutta kyseinen keppi on kuitenkin tehty loppuvuodesta 2012. Tilasin sen 2012 -mallisena.

Tuskinpa noilla vuosilukuun perustuvilla malleilla on yhtään mitään muuta käytännön eroa kuin se että ehkä lakanhaju on vanhemmista yksilöistä hiukan hälvennyt...

Voin kyllä luopua uuden lakan hajusta, jos säästän 1111e-888e=223e. Minusta se on aika edullinen LP-Studio. Panenpa tilaukseen, kun niitä vielä saa.
"Tosta se taitaa lähteä.."
Yallup
03.12.2013 09:25:28
No nyt tuli Studio uuteen kotiin. Thomannilla sattui olemaan sopivasti ainakin yksi kappale B-stokissa, joten hinnaksi asettui 804 e ja kun postikuluja ei tullut, niin sanoisin varsin edukkaaksi ostokseksi!

Tarkastustodistuksen mukaan keppi oli valmistunut huhtikuussa 2012, joten aika kauan se oli ollut varastoituna. Olihan se tietysti käynyt jollakin minua ennen ja siinä oli selviä jälkiä pletrasuojassa, että oli soiteltu. Muuten se oli siisti ja kunnossa kaikin puolin.

Ihmetystä herätti, että virittäessä ohuemmat kielet "napsahtelivat" satulassa, jota pidän omituisena tuon hintaluokan vehkeessä ja niihin piti tarjoilla heti lyijykynää. Olisiko kielet päässeet varastoinnissa asettumaan liikaa? Liekö sitten se nitrolakka, mutta aika vahva tuoksu siinä on ja se tarttuu käsiinkin soitellessa. Mikään "ikuisen sustainin" vehje se ei ole ja stratokin jaksaa soittaa ainakin E-kieltä paljon kauemmin.

Pelkäsin hieman tuon kaulan melko leveää otelautaa, mutta käytännössä se passaa ainakin puhtaille paremmin ja barree-otteillakin kaikki kielet soi nätisti. Se ei ole itsestään selvää straton kohdalla, vaikka olen lyhytsorminen. Tuossahan kaula on jo satulassa saman levyinen kuin strato viimeisellä nauhalla ja muistuttaa aika paljon akustista. Paino on yllättävän pieni, sama kuin stratossa 3,6 kg. Kuvittelin saavani raskaamman möhkäleen, joten se oli oikein positiivista.
"Tosta se taitaa lähteä.."
JaaGeRMaisTeR
03.12.2013 16:58:00
Yallup: Ihmetystä herätti, että virittäessä ohuemmat kielet "napsahtelivat" satulassa, jota pidän omituisena tuon hintaluokan vehkeessä ja niihin piti tarjoilla heti lyijykynää. Olisiko kielet päässeet varastoinnissa asettumaan liikaa?

Veikkaan lyijykynä operaatiota. Mutta testaa uusilla kielillä ensin. :)
MrGuitarrica
04.12.2013 15:00:48
Itse omista kyseisen vuoden 2008 mallin kullatuilla mikeillä ja tallalla. Erinomainen soittopeli on! Ainut vaan mistä en tykkää kovin paljon on lakattu kaula. Se muuttuu sellaseks tahmeeks aika ajoin, mutta jos pesee kädet ennne soittoa-itse ainakin pesen- ja putsaa vaikka Big Bendsin Gloss saucella kaulan niin pysyy hyvässä kondiksessa.

Tosta edellämainitusta kaulan paksuudesta en menis valittamaan, ku ei mun tietääkseni LP:llä pidä ollakaan sellasta ESP:n ohutta shred-kaulaa. Se on Les Paul.

Osta pois, jos kiinnostaa :)
Nikkels
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)