Old Joe 18.09.2013 22:30:08 | |
---|
korvaoo: jostain syystä vaan suomesta saa lähes kaiken halvemmalla kun t- marketista jne... Viime kesänä, 2012, ostin äFfältä Fender logoilla varustetun kaapelin. Heräte ostoksena, koska oli mielestäni tosi halpa. 3 m. kulma/suora metalliset liittimet. Kaapeli tuhtia, mutta notkeaa. En muista hintaa, oisko ollut kympin tai pari. Vuosi päivittäistä häiriötöntä käyttöä ja veikkaan vuosia vielä edessä. Kullatuista sen verran, että hyöty saadaan irti kun myös vastapuoli on kullattu, arvometalli kun tuppaa hapettamaan halvempaa. Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä. |
ruukki 18.09.2013 22:31:11 | |
---|
|
Wradlin 18.09.2013 22:49:52 | |
---|
korvaoo: jostain syystä vaan suomesta saa lähes kaiken halvemmalla kun t- marketista jne... Siulla on sitten hyvä tuuri tai oikea naama. Tai eri paikkakunta kuin joillain muilla. |
Yallup 19.09.2013 15:01:13 | |
---|
"Tosta se taitaa lähteä.." |
gunner 19.09.2013 15:59:20 | |
---|
Osta kerralla muutama ylimääränen varalle. Turha niitä kalliita kaapeleita on ostella, ääneen ne ei vaikuta käytännössä ollenkaan verrattuna mihinkään muuhun, ja rikki nekin menee. Itse en tunne ketään, joka alkaisi korjailla rikkinäisiä piuhoja, parempi ottaa suoraan käyttöön uusi ja varmasti toimiva. Etenkin kun ne piuhat menee yleensä rikki muualta kuin siitä helposti vaihdettavasta liittimestä. Jos itsekunnioitus ei kestä sneikkejä, osta cordialia. |
Myrkky Nuoli 19.09.2013 16:34:32 (muokattu 19.09.2013 16:36:26) | |
---|
gunner: Osta kerralla muutama ylimääränen varalle. Turha niitä kalliita kaapeleita on ostella, ääneen ne ei vaikuta käytännössä ollenkaan verrattuna mihinkään muuhun, ja rikki nekin menee. Itse en tunne ketään, joka alkaisi korjailla rikkinäisiä piuhoja, parempi ottaa suoraan käyttöön uusi ja varmasti toimiva. Etenkin kun ne piuhat menee yleensä rikki muualta kuin siitä helposti vaihdettavasta liittimestä. Jos itsekunnioitus ei kestä sneikkejä, osta cordialia. Uh, aika outo kommentti. Mä ainakin korjaan kaikki kaapelini jos on tarvis ja en oo vielä eläessäni törmännyt kaapelin joka hajoaa mistään muualta kun liittimestä. On varmasti mahollista vaikka puottaa symbaali päälle tai vetää muuten ihan näkkärille, mutta en kyllä ymmärrä miten järkevässä käytössä saa muualta kuin plugeja nyhtämällä rikki. Itsekään en kyllä silkkihansikkain noita kohtele ja solmin miten sattuu repun pohjalle, ei ne siitä mikskään mee, varsinkaan jos on liittimen päällä kutistesukat, eikä kyllä muutenkaan jos on neutrikit päässä. Mulle tuo varmasti toimiva on nimenomaan se minkä työn jäljen oon itse nähnyt ja tehnyt. Enempi kaupallisten vehkeitten kanssa on luottamuspulaa. Itsehän en oo ainuttakaan kaapelia saanut ees temppuilemaan muutamaan vuoteen. Sen siitä saa kun korjaa tai tekee itse :) Kalliista kaapeleista samaa mieltä, ei millään sen arvoista. Aloittaja valkkas varmasti järkevimmän vaihtoehdon tuossa Cordial/Neutrik letkussa! Ssssnakeissa menee kyllä muukin kuin itsekunnioitus. Järestään se juotosjälki on niin käsittämätöntä romua ja plugit semmosta uuden vuoden tinaa, että menee kertanykäsystä rikki. |
Murgo 19.09.2013 20:15:48 (muokattu 19.09.2013 20:19:47) | |
---|
Joo, kyllähän se kaapeli käytännössä aina hajoaa joko niin että irtoaa liittimestä (Neutrikin kanssa vähemmän todennäköistä) tai katkeaa liittimen juuresta mistä se joutuu suurimmalle taivuttelulle. Tai jos on keskeltä poikki niin siinä on sitten ihan näkyvä vaurio. Itselläni on kaapelien korjauksessa ollut se "kaava" että katkaisen kummastakin päästä 10-15 cm pois ja juotan liittimet uudelleen kiinni. Ajatuksena että on turhaa työtä yrittää mittailla tms. kummasta päästä pätkii, jos toinen pää on jo poikki niin toinenkin on todennäköisesti väsynyt joten kannattaa korjata molemmat jolloin kaapelin luotettavuus palautuu käytännössä uutta vastaavaksi. Aikaa hommaan menee tottuneelta ehkä varttitunti kun ei hosu eli tuntipalkka on ihan kevollinen jos uusi piuha maksaa kympin. Tähän asti kaikki pätkivät piuhat ovat tällä konstilla korjaantuneet. Edellyttää tietty että on avattavat liittimet mutta niitä valetuilla muovipäillä olevia kannattanee muutenkin välttää. Rikkoutunut liitin taas sitten tietty pitää vaihtaa uuteen, sen kyllä näkee jos on hajalla, joko jotain on irti/poikki tai osat pyörivät toisiinsa nähden. Aika yleinen hajoamistapa on että se "sleeve" eli holkkiosa alkaa pyöriä kun keskipiikin niittaus löystyy. Myös keskipiikki saattaa tällöin löystyä jolloin piuha helposti irtoaa juotoksestaan. Neutrik on tässäkin omassa sarjassaan, holkki on samaa metallia liittimen rungon kanssa joten se ei voi löystyä. Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa! |
Alex_K 21.09.2013 07:35:11 | |
---|
Lainaan topickia. Pahoittelen. Laatua kannattaa aina ostaa, halvalla ei saa kuin hermot riekaleiksi. Minun ongelma on kuitenkin se että tässä ibanezin s420:ssä on tajuttoman tiukka piuhaplugi, ja se on niin syvällä että kitarajohdon irroittaminen on työn ja tuskan takana. Sormenpäillä justiin saa piuhaan kiinni että saa nitkutettua sen irti. Onko olemassa pitemmällä plugilla olevia johtoja, vai miten tämän ongelman ratkaisee.? |
Hi-Power 21.09.2013 07:46:22 (muokattu 21.09.2013 07:47:00) | |
---|
Alex_K: Lainaan topickia. Pahoittelen. Laatua kannattaa aina ostaa, halvalla ei saa kuin hermot riekaleiksi. Minun ongelma on kuitenkin se että tässä ibanezin s420:ssä on tajuttoman tiukka piuhaplugi, ja se on niin syvällä että kitarajohdon irroittaminen on työn ja tuskan takana. Sormenpäillä justiin saa piuhaan kiinni että saa nitkutettua sen irti. Onko olemassa pitemmällä plugilla olevia johtoja, vai miten tämän ongelman ratkaisee.? http://karaokekeskus.com/product_info.php?products_id=1067 tommonen kaapeli jossa on magneetilla se piuha kiinni plugissa(siihen saa irtona noita lisä päitä) tai sitten voisi ajatella tollasta kulmaplugia... en tiä toimiiiko mutta saaha sitä ihiminen kokkeilla http://www.soitintukku.fi/siteshop/item/-/id/954 |
yussipee 21.09.2013 08:19:07 | |
---|
|
Alex_K 21.09.2013 08:21:32 | |
---|
Hi-Power: http://karaokekeskus.com/product_info.php?products_id=1067 tommonen kaapeli jossa on magneetilla se piuha kiinni plugissa(siihen saa irtona noita lisä päitä) tai sitten voisi ajatella tollasta kulmaplugia... en tiä toimiiiko mutta saaha sitä ihiminen kokkeilla http://www.soitintukku.fi/siteshop/item/-/id/954 Tuo magneettikiinnitys vois olla aika toimiva.. Mutta, mutta. Pitäähän sen saada sieltä jotenkin poiskin. Ja tuollainen tumppi olisi siellä helkkarin syvällä, että tarvii kirvellä veistää aukkoa isommaksi.. Tuo mutkainenkin versio voisi ajaa asiansa, jos se vain olisi pitempi mitä tavallinen johdon pää. Ei se haittaa vaikka se olisi täysin suora, kunhan olisi vain pari cm pitempi metalliosa, minkä saa helposti vedettyä pois kitarasta. Hyvännäköinen suunnittelu,mutta kusee näin käytännössä pahoin. Tai sitten tuo jackiliitin tuossa kepissä on vain niin tuore, ettei häviä tiukkuudessa neitsyelle. |
ReBeat 21.09.2013 08:30:33 | |
---|
Alex_K: Tai sitten tuo jackiliitin tuossa kepissä on vain niin tuore, ettei häviä tiukkuudessa neitsyelle. Kyllä sitä plugin kytkentätiukkuutta pystyy säätämään. Avaa tekniikkaonkalo kitaran takaa ja katsele miten plugi lepää siellä paikoillaan kun se on kitaraan kytketty. Tutki mikä aiheuttaa sen tiukkuuden. |
Alex_K 21.09.2013 08:35:50 | |
---|
ReBeat: Kyllä sitä plugin kytkentätiukkuutta pystyy säätämään. Avaa tekniikkaonkalo kitaran takaa ja katsele miten plugi lepää siellä paikoillaan kun se on kitaraan kytketty. Tutki mikä aiheuttaa sen tiukkuuden. Kiitos. Pitää tarkistaa. :) |
arppah8 22.09.2013 11:36:32 | |
---|
yussipee: Mitenkäs Bullet Cable? www.plektra.com/product_details.php?p=229 Onko merkkinä laadukas? Kivaa saparoa ainakin on. Mulla on pari suoraa BulletCablea, toinen vielä pähiällä punaisella lakulla ja sytytystulppaplugeilla. Miusta aika hyvälaatuista piuhaa. Ja kelpaahan se esim. Dweezil Zappalle ja Paul Gilbertille kanssa. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. |
Kivijalka 22.09.2013 12:03:41 | |
---|
arppah8: Mulla on pari suoraa BulletCablea, toinen vielä pähiällä punaisella lakulla ja sytytystulppaplugeilla. Miusta aika hyvälaatuista piuhaa. Ja kelpaahan se esim. Dweezil Zappalle ja Paul Gilbertille kanssa. Täältä löytyy myös. Aivan parhainta kaapelia kotiin, kun se imeytyy pois tieltä automaattisesti... Muissa olosuhteissa en ole varma kestävyydestä. "Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!" |
arppah8 22.09.2013 12:08:16 | |
---|
Kivijalka: Täältä löytyy myös. Aivan parhainta kaapelia kotiin, kun se imeytyy pois tieltä automaattisesti... Muissa olosuhteissa en ole varma kestävyydestä. On mulla olleet noi keikkakäytössä vuoden-puoltoista, ei valittamista tähän saakka. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. |
J-PPP 22.09.2013 12:32:26 (muokattu 22.09.2013 12:33:47) | |
---|
yussipee: Mitenkäs Bullet Cable? www.plektra.com/product_details.php?p=229 Onko merkkinä laadukas? Kivaa saparoa ainakin on. Noita ja muitakin Bullet Cablen kaapeleita saa muuten Sound-Shopin konkurssin jäljiltä täältä http://th-market.fi/ alle kympillä. Mulla on tosta kyseisestä piuhasta kolmen metrin malli ollut nyt muutaman kerran käytössä, ei valittamista. |
Kivijalka 22.09.2013 13:43:03 | |
---|
J-PPP: Noita ja muitakin Bullet Cablen kaapeleita saa muuten Sound-Shopin konkurssin jäljiltä täältä http://th-market.fi/ alle kympillä. Mulla on tosta kyseisestä piuhasta kolmen metrin malli ollut nyt muutaman kerran käytössä, ei valittamista. Väittäisin diiliä aika hyväksi. "Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!" |
slapvete 23.09.2013 23:41:52 | |
---|
Kaapeleissa on soundieroja, vaikkei välttämättä uskoisi. Oma lemppari on Mogami 2524 Neutrikin liittimillä. Ei spekseiltään ehkä hifein laku maailmassa, mutta toimii kitaran kanssa raivokkaan hyvin, on kestävä ja helppo työstää. Pieksi omassa kotitestissä Klotzit, George L:t, DiMarziot ja Spectraflexit. Onpa muutama muukin ollut tuohon yhdistelmään tyytyväinen... Evidencen piuhoista olen kuullut kanssa hyvää, mutta omakohtaiset testikokemukset puuttuvat toistaiseksi. "There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people."
- Slipperman |
hallu 24.09.2013 01:58:32 | |
---|
slapvete: Kaapeleissa on soundieroja, vaikkei välttämättä uskoisi. Oma lemppari on Mogami 2524 Neutrikin liittimillä. Ei spekseiltään ehkä hifein laku maailmassa, mutta toimii kitaran kanssa raivokkaan hyvin, on kestävä ja helppo työstää. Pieksi omassa kotitestissä Klotzit, George L:t, DiMarziot ja Spectraflexit. Onpa muutama muukin ollut tuohon yhdistelmään tyytyväinen... Evidencen piuhoista olen kuullut kanssa hyvää, mutta omakohtaiset testikokemukset puuttuvat toistaiseksi. Eikös se soundiero liity sen letkun pituuteen myös? yli kuuden metrin letku alkaa jo syömään tonea, mutta joku puolentoistametrin pätkä ei niinkään. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |