Aihe: saako squier stratocasterista fenderin veroisen
1 2
Midrange
29.07.2013 15:45:04
Kyllikki: Squierin Stratosta saa enemmän Fendermäisen, kun säätää tallapaloista intonaation pieleen, säätää kaulaa ja viilaa nauhoja niin, että kielet särisevät lähes joka nauhalta, vaikka kielet nostaisi vähintään tuuman korkeudelle.

Jos halutaan Squierin ulkonäkökin muistuttamaan vaikkapa relikoitua Fenderiä, niin kitaran voi viedä viikoksi johonkin lastentarhaan tai päiväkotiin "relikoitavaksi" katu-uskottavalla ammattitaidolla.

Näillä toimenpiteillä Squierisi muistuttaa aitoa jenkki-Fenderiä jopa siinä määri, ettei kitaroita erota toisistaan kuin lavan logosta. Puhumattakaan Squierin arvonnoususta käsittelyn jälkeen.

Plussa paukahti, niin hauskasti on kirjoitettu. Ja joskushan se meneekin noin.

Hyvä yksilö squierissa voi olla parempi kun huono jenkki fender.
20% soittamista ja 80% muusikoiden.nettiä
reative
29.07.2013 16:40:43 (muokattu 29.07.2013 17:00:13)
Tsugu Way:

Mutta jos pohditaan tuota esille noussutta kysymystä, että miten jonkun merkin saa kuulostamaan toiselta merkiltä, niin tykkäisin taas tehä sokkotestin: Joku kitarankorjaaja fiksais leppärunkoisiin ja vaahterakaulaisiin Squier bullettiin, Classic Vibeen, Japsi Tokaihin, Mex-fenderiin, jenkki-fenderiin ja Customshopin kitaraan samat mikit + säädöt. Sitte silmätsidottuina säkkipäässä kymmenen eri tasoista kitaristia istumaan pimeään huoneeseen, ku joku kitaramestari puottelis siinä samassa huoneessa samoilla säädöillä vahvari cleanilla kuus kertaa Paranoidin. Säkkipää kaverit yrittäis arvata missä kohti tulee fender tai joku muu. Kuinkahan moni noista kymmenestä jampasta ois niin kultakorvia, että sais kuusi oikein?

Itse meinaan jossain välissä tollasen squier bulletin ostaa ja mikit vaihdettuna vähän ottaa tyyppiä ja miksei orkkismikeilläkin. Varmasti säätöjen jälkeen ihan menevä skeba.

e. Hömmöm, pitää varmaan ostaa sellanen affinitykin uudelleen
mpekkanen
29.07.2013 17:05:05
Tämän testin voisi suorittaa myös oluella otetaan vaikka 10 tyyppiä ja juotetaan heille 5 tai 6 erimerkkista Suomalaista lager olutta ja kysytään mikä on mitäkin. Suurin osahan tunnistaa omien sanojensa mukaan tietysti kaikki?

Voidaanhan näiden kitaroiden kanssa tehdä sitten sellainen testi jossa annetaan aloittelijalle Fender Custom Shop ja jollekin Pulliasen Esalle halvin Squier ja kysytään kumpi kuulosti paremmalta.

Muuten hyviä testejä mutta ne eivät liity mitenkään vaan toisiinsa eikä niillä ole muutenkaan mitään käytännön merkitystä.

Joku lehti voisi sellaisen kyllä järjestää, mutta tuskin täältä löytyy sellaisia vehkeitä ja soittajia jotka omalla kustannuksella alkavat koko hommaa tekemään. Vai olisiko tästä tuloksesta joku maksamassa kenties jotakin,tuskin.

Näin ne hyvätkin ideat kaatuu kun aika monen asian toteuttamiseen tarvitaan rahaa. Tähän jopa useampia ihmisiä jotka tekisivät tämän kuuntelu työn ja sitten tarvittaisiin vielä ne soittajatkin. Kunnollisessa testissä pitäisi olla useita täysin erityylisiä soittajia ,jotta kunnollinen tulos saataisiin aikaiseksi.

Ajatuksena tämähän olisi todella hyvä lähes mille tahansa musiikki kamalle vaan siihenpä se sitten taitaa jäädäkkin.
Tsugu Way
29.07.2013 17:28:03
mpekkanen:
Näin ne hyvätkin ideat kaatuu kun aika monen asian toteuttamiseen tarvitaan rahaa. Tähän jopa useampia ihmisiä jotka tekisivät tämän kuuntelu työn ja sitten tarvittaisiin vielä ne soittajatkin. Kunnollisessa testissä pitäisi olla useita täysin erityylisiä soittajia ,jotta kunnollinen tulos saataisiin aikaiseksi.

Ajatuksena tämähän olisi todella hyvä lähes mille tahansa musiikki kamalle vaan siihenpä se sitten taitaa jäädäkkin.

Aijaa, no voi harmistus sentään.. Olin tuossa jo luonnostellut mailia Myytinmurtijille. Olisin myynyt niille mun loistoidean - Suomi erikoisjakso - Suuri Säkkipäätesti: Squierista Fender vain mikit vaihtamalla. Voi voi, en kait sitte lähetä.
Blues is allright!
s8na
31.07.2013 10:44:16 (muokattu 31.07.2013 10:44:44)

Mulla on lähes identtiset kitarat, toinen indonesian Squier ja toinen Mexico Fender mallia Classic player, jossa pitäisi olla vähän parempaa rautaa kuin normi meksikossa.

Squieri häviää kyllä aika pitkälle kaikissa ominaisuuksissa. Virittimet, nauhatyö, potikat, mikit, potikan nupit, pleksin työn jälki, ruuvien asetus, tallan materiaali ja työn jälki...

Puiden laadusta en osaa sanoa ja pintakäsittely tuntuisi molemmissa olevan kunnossa. Kuitenkin mehikaani vie saundillisesti voiton selvästi tällä hetkellä. Squierin mikit on honottavat ja ääni jää varsinkin putkivahvistimella jotenkin kolkoksi ja yksiulotteiseksi.

Olisi kiinnostava kyllä vaihtaa tuosta potikat ja mikit ja sitten tehdä vertailua soundillisesti. Tuo kaikki muu heikompi laatu ei kuitenkaan itselle ainakaan ole niin suuri tekijä, etteikö tuolla kepillä välillä ihan mielellään soittelisi.
Osteri
31.07.2013 11:23:54 (muokattu 31.07.2013 11:26:37)
Tsugu Way: Niin, onko olemassa "fender-soundi"?

Mielestäni on. Se on mielleyhtymä siitä kun näkee artisitin soittavan nimenomaan Fender Stratocaster merkkisellä kitara ja kuulee sellaisen rautalanka/surf/Pulliainen/Knopfler...jne.. soundin, millainen se aina on ollutkin. Se miten soundi sitten muuttuu vahvemmin särötettynä, onkin toinen juttu. Minusta on hienoa että kyseisellä kitaralla soittavat vaalivat perinnettä ja pyörintä asian ympärillä jatkuu.

Mulle henk koht ei koskaan ole tuo "fender soundi" ollut niin tarkkaa, että sen pitäisi perustua just Fender kitaraan. Riittää kun on jollain luutulla edes sinne päin, jos tarvii (omassa soitossa en edes tarvii). Mutta kyllä olen sitä mieltä että käsitteenä fender soundi on olemassa. Erityisesti diggaan Knopflerin fender-soundista.
Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita....
reative
31.07.2013 13:21:46
Osteri: Mulle henk koht ei koskaan ole tuo "fender soundi" ollut niin tarkkaa, että sen pitäisi perustua just Fender kitaraan. Riittää kun on jollain luutulla edes sinne päin.

Ja tästähän tässä olikin kysymys ettei siellä lavassa tartte fender logo olla.. Mutta sitä mieltä itse olen (tai sitten olen vainoharhaisen) että millään muulla puulla kuin lepällä ei saada selllaista fendermäistä sointiasoundia. Tai tietty saarnihan on toinen.

Nimittäin kun mulla esim on noi kaksi kuikkaa, vintage mod lehmusrungolla ja toi ruskea (laadukkaalla!!) leppärungolla niin kyllä toi ruskea vaan kirkkaammin soi ja eikös straton nimenomaan pitäisi näin soida? Eihän toi vintage modifiedikään huonosti soi mutta aika auttamatta se tuolle ruskealle häviää.

Tai ehkä kuitenkin oikeampi sana olisi selkeämpi sointi(?). Mutta paremmin se joka tapauksessa soi.
Tawsky
31.07.2013 14:44:50
Jii-Gee: Tottakai saa, Indonesiassa tehty Squier Stratocaster kuulemma kuulostaa tällaiselta:

http://dl.dropbox.com/u/49322143/thebrownsound.mp3

Makeet EVH:t lähti. Oliko mikä mikki/vahvistin?
Mä olenkin välillä haaveillut meidän tapaamisesta. Mielikuvissani on välkkynyt Rush, komeita keppejä, neitien juomia ja karjuntaa. -EvilDead
julkke
31.07.2013 17:27:55

ADEHD: Makeet EVH:t lähti. Oliko mikä mikki/vahvistin?

Super Distortion ja 2203.
Tawsky
31.07.2013 17:34:39
julkke: Super Distortion ja 2203.

Ai niin tää oli se sun, olinhan mä tämän kuullut. Hyvä soundi tosiaan
Mä olenkin välillä haaveillut meidän tapaamisesta. Mielikuvissani on välkkynyt Rush, komeita keppejä, neitien juomia ja karjuntaa. -EvilDead
ancci
31.07.2013 22:45:48
Gabe: Jos joku saa trollauksesta iloa elämäänsä niin eiköhän se kerro enemmän sen trollaavan osapuolen henkisestä tilasta. Minusta on kuitenkin mukavampi jos haulla joku löytää jotain oikeasti hyödyllistä eikä vain lukittuja rölötysketjuja. :) Ei tämä nyt niin vakavaa ole.

Tämä.

Virheliianlyhytkirjoitusymsjnetjsp
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)