![]() 23.07.2013 18:55:50 | |
---|---|
Theodor: Ei pöllömpi vaihtoehto tuokaan.. Harmi, ei näytä tällä hetkellä olevan kaupan yhtään. Missä hinnoissa nuo pyörii käytettynä? Mun muistin mukaan noita on näkynyt torilla useampi alle 300e. Yhden miehen pläskiä pruttua ja tunnelmaa: CROOKMACHINE | |
![]() 23.07.2013 20:20:46 | |
Ziggy Bubba: Mun muistin mukaan noita on näkynyt torilla useampi alle 300e. Dual EL34 nuppejako? Vähän tohdin epäillä. Dual EL84 comboja on näkynyt alle kolmen huntin toisinaan. I hate Muse. | |
![]() 23.07.2013 20:53:44 | |
beliel: Dual EL34 nuppejako? Vähän tohdin epäillä. Dual EL84 comboja on näkynyt alle kolmen huntin toisinaan. Voi olla toki että sekota mallit. Vähän päälle 500e näyttäis olevan uutena EL84-nuppi. H&K:n usein ihmeen alas poljetut hinnat mielessä vähän vajaa 300e ei nyt niin ihmeellinen hinta ole. Mutta niin, saattaa olla että sekoitan vaan mallit. Yhden miehen pläskiä pruttua ja tunnelmaa: CROOKMACHINE | |
![]() 23.07.2013 21:08:55 | |
Sopuhintaan mitä parhaimman oloinen peli, mulle tuli joku viikko sitten ja tuntuu näin alkumetreillä suorastaan loistavalta peliltä. Laadussa ei moitetta, Koreassahan tuo on kasailtu. http://www.thomann.de/fi/ampeg_gvt52112.htm Isi | |
![]() 23.07.2013 21:38:51 | |
Ziggy Bubba: Voi olla toki että sekota mallit. Vähän päälle 500e näyttäis olevan uutena EL84-nuppi. H&K:n usein ihmeen alas poljetut hinnat mielessä vähän vajaa 300e ei nyt niin ihmeellinen hinta ole. Ei toki. Ihan pieni huomio vielä: tuo Dual EL34 on ainoa Statesman-sarjan nuppimalli. ;) Dual El84:t olivat uusina 330-360€ luokkaa Thomannin ja Musicstoren poistossa. Hinnat on juuri tuon takia poljetut: ne myydään loppuun tuotannosta poistamisen jälkeen. I hate Muse. | |
![]() 23.07.2013 23:04:58 | |
minidriver: Sopuhintaan mitä parhaimman oloinen peli, mulle tuli joku viikko sitten ja tuntuu näin alkumetreillä suorastaan loistavalta peliltä. Laadussa ei moitetta, Koreassahan tuo on kasailtu. http://www.thomann.de/fi/ampeg_gvt52112.htm Hyvän kuulonen tämäkin ja ei oo kyllä hinnassa valittamista. Pitää varmaan viikonlopun aikana käydä Topsoundissa Seinäjoella testailemassa eri styrkkareita kun sinne suunnalle oon menossa. Vähän huonosti malleja tarjolla Tampereen musakaupoissa. |
|
|
|
V
tässä nyt sitten tämä alle kirjoitus | |
![]() 24.07.2013 00:02:56 | |
Mainio rokki combo ois mulla myynnissä juuri budjettiisi! Sori mainostus. On oikeesti hyvä vehje, eikä taida tuohon hintaan USA vehkeitä saada... Rohkea rokan syö. | |
![]() 24.07.2013 00:30:24 | |
Theodor: Pari thunder nuppia olis tuossa torilla tosiaan myynnissä varsin varteenotettavaan hintaan. Epäilyttää vaan aina käytettynä ostamisessa se, että joutuuko heti putkiremonttiin viemään --> hinta nousee viljalti. Ja noissa engleissä on vielä ollut konkkavikoja ilmeisen reilusti --> hinta nousee vielä lisää kun vie huoltoon. Toki nuo on vaan mietteitä, eikä jokaisessa nupissa ole ko. vikoja. Runsaudenpula iskee taas tässäkin hommassa. Liikaa hyviä vaihtoehtoja. GAS on valmis! Toisaalta putkiremontti kannattaa tehdä sitten kun siinä vekottimessa on jotain oireita tai soundissa kuuluu jotain hälyttävää. Ostat varasatsin putkia valmiiksi ja annat mennä. Jos tulee murheita => putket vaihtoon. Tuo konkkajuttu on mielenkiintoinen: Missä Engleissä on ollut konkkavikoja ja minkä lähteen mukaan? Kaverilta kuultu/ jostain luin ei nyt kelpaa, vaan olisi oikeasti mukava kuulla mihin nuo perustuu :-/ En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... | |
![]() 24.07.2013 08:06:15 | |
Mainio rokki combo ois mulla myynnissä juuri budjettiisi! Sori mainostus. On oikeesti hyvä vehje, eikä taida tuohon hintaan USA vehkeitä saada... Ihan hyvältä soundaa, mutta pikkasen sais olla raakempi laitos. Kevyt rokkiroso ja cleanit tuossa oli kyllä gutaa! Kiitos tarjouksesta kuitenkin! Tami: Toisaalta putkiremontti kannattaa tehdä sitten kun siinä vekottimessa on jotain oireita tai soundissa kuuluu jotain hälyttävää. Ostat varasatsin putkia valmiiksi ja annat mennä. Jos tulee murheita => putket vaihtoon. Tuo konkkajuttu on mielenkiintoinen: Missä Engleissä on ollut konkkavikoja ja minkä lähteen mukaan? Kaverilta kuultu/ jostain luin ei nyt kelpaa, vaan olisi oikeasti mukava kuulla mihin nuo perustuu :-/ Jep, nehän olis tietty hyvä hommata varastoon ettei tuu sitte kiirus jos hajoaa pahaan paikkaan. Uraltonen sivuilta selvittelin tota konkkavikajuttua: "Engl vahvistimet: -Konkkaremppa 100€ (työ) + osat 20-40€. Engl vahvistimissa on paljon konkkavikoja johtuen konkkien huonosta sijoittamisesta pääteputkien viereen. Siirrämme samalla konkat toiselle puolelle levyä jotta ne kestävät jatkossa pidempään. " Ilmeisimmin koskee englin layouttia yleensä. Kuvahaulla kun googlettelee niin thunder mallissa ainakin on tosiaan pari konkkaa heti päätteiden "alla". Siitä taitaa sitten ottaa lämpöä liiaksi ja poksahtaa. |
|
|
|
V
![]() 24.07.2013 09:19:24 | |
Suosittelen Statesman -sarjan vahvistimia. Kirkkaan soundin ja särön tyyppi sekä määrä juuri sopivassa suhteessa omaan soittooni Quad EL84:ssä. Käteviä ja yksinkertaisia laitteita myös käyttää. En ole vielä missään nähnyt minkäänlaisia moitteita näistä laitteista. Kannattaa hankkia aina kun on saatavilla. Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita.... | |
![]() 24.07.2013 11:45:39 (muokattu 24.07.2013 11:46:24) | |
Vaikka nyt ei ehkä uppoa sun tarpeisiin, niin perus rokkirämistelyyn kyllä suosittelen tarkastamaan ton peavey Windsorin. Melko yksinkertainen laitos mutta hyvä siinä mihin tarkoitettu ja tosta saa modattua vaikka mitä !! Ja epäilemättä moni on tästä kanssani erimieltä. | |
![]() 24.07.2013 20:05:11 | |
JuSu: Vähän puskista tulee mutumenetelmällä... Jet City JCA50H -nuppi ja sille mätsäävä komero alle Ostin itse Jet City 100HDM -nupin ihan vaan testimielessä kun oli niin halpa. Mikä positiivinen yllätys! Oikeasti, loistava rokkikone joka taipuu klassikkorokista heviin saakka. http://www.thomann.de/fi/jet_city_amplification_100hdm.htm | |
![]() 24.07.2013 20:49:46 | |
Socialite: Ostin itse Jet City 100HDM -nupin ihan vaan testimielessä kun oli niin halpa. Mikä positiivinen yllätys! Oikeasti, loistava rokkikone joka taipuu klassikkorokista heviin saakka. http://www.thomann.de/fi/jet_city_amplification_100hdm.htm On kyllä soundit kohdillaan ja monipuolinenkin tuntuu olevan. http://www.youtube.com/watch?v=G0Az4Q5_DH0 Ei paljo kevennä kukkaroa esim. tämä bundle. Aiemmin oli vielä ko. kaappiakin kehuttu. http://www.thomann.de/fi/jet_city_a … id=8a5148b2de84ddac69ebe05a8ee70d00 Mistähän muuten nuo OVH hinnat juontaa juurensa? :D "569 € sisältäen ALV:n. mutta eivät thomann rahtia OVH: 1 338,90 € Säästösi: 769,90 € (57,50 %)" Torilla olis myös yks mielenkiintonen mesan f-50 combo myynnissä. Hyvät on soundit siinäkin ja sitä vois ajatella "sijoituksena" kun varmasti pitää arvonsa hyvin. Nyt ollaan suurien valintojen edessä...Yhtenä kriteerinä tietty sekin, kun joudun mahdollisesti ravaamaan parin bändikämpän väliä styrkan kanssa. Toki jos hommais molempiin omat kaappinsa niin olis helpointa kun tarttis kantaa vaan nuppia. Tollasen jykevän combonkaan rehaaminenkaan kun ei oo mitään herkkua. |
|
|
|
V
![]() 24.07.2013 21:15:58 | |
Voivoivoi kun jokapaikassa noista jca vermeistä puhistaan, kohta joutuu tilaamaan..on se niin hyvänkuuloinen aparaatti ettei tottakaan ja varmasti oiva valinta rokinveivaukseen! | |
![]() 25.07.2013 00:42:18 | |
Pakko mainita pitkästä aikaa Koch Studiotone. Käytettynä osuu budjettiin. Hyvä kliini ja vielä paremmat säröt. Erittäin dynaaminen peli, eli mä soitan usein kliinitkin särökanavalla. http://www.youtu.be/L5gGjlyzxfo | |
![]() 25.07.2013 01:33:27 (muokattu 25.07.2013 01:34:28) | |
sepisti: Pakko mainita pitkästä aikaa Koch Studiotone. Käytettynä osuu budjettiin. Hyvä kliini ja vielä paremmat säröt. Erittäin dynaaminen peli, eli mä soitan usein kliinitkin särökanavalla. Kyllä toi munsta on paras puhtaalla tai pienellä säröllä. Aika muhjua on ne omat pörinät kun gainit laittaa isommalle. Olen siis Studiotone -combon entinen omistaja. Ja jos säröjä laittaa vahvarista, on periaatteessa pakko olla se presence-kytkin ns. miinuksella. Muuten tulee sirinää niin maan älyttömästi. Ja jos isoa rock-soundia haluaa, sitä ei tosta ohuesta, pienestä ja avoimesta Kochin kotelosta lähde. Ihan sama soittaako kotona vai missä. Iso suljettu (esim. 2x12) kaappi on lääke siihen. Eikä muuten vie 2x12 kaiutin pystyssä ja nuppi päällä enempää tilaa kuin Studiotone - soundi on vaan aivan eri tavalla iso ja hyvä. Yhden miehen pläskiä pruttua ja tunnelmaa: CROOKMACHINE | |
![]() 25.07.2013 01:57:25 (muokattu 25.07.2013 02:16:13) | |
Niin tai näin. Mulla maksimi-gainit on klo 13 kohdalla. Od:lla tiukennusta tarvittaessa. Master-volume on maksimissaan klo 10. Ei piere, eikä kirsku. Tottakai jokaiselle systeemille on omat tilanteensa. Meidän bilehommissa se iso rokkisoundi tulee bändistä ja bändi kuuluu pa:sta :) http://www.youtu.be/L5gGjlyzxfo | |
![]() 25.07.2013 02:12:05 | |
sepisti: Niin tai näin. Mulla maksimi-gainit on klo 13 kohdalla. Od:lla tiukennusta tarvittaessa. Master-volume on maksimissaan klo 10. Ei piere, eikä kirsku. Totta kai jokaiselle systeemille on omat tilanteensa. Meidän bilehommissa se iso rokkisoundi tulee bändistä ja bändi kuuluu pa:sta :) Onko sulla siis käytössä tämä Studiotone -combo? Siitä ei kyllä isoa rock-murinaa lähde mitenkään. Siis ainakaan omalla kaapilla. Eikä ilman ulkoisia purkkeja, vähintään tiukentamaan. (TS-henkiset spedut toimii kyllä tosi hyvin ton Kochin muron päälle.) Yhden miehen pläskiä pruttua ja tunnelmaa: CROOKMACHINE | |
![]() 25.07.2013 02:32:55 | |
Ziggy Bubba: Onko sulla siis käytössä tämä Studiotone -combo? Siitä ei kyllä isoa rock-murinaa lähde mitenkään. Siis ainakaan omalla kaapilla. Eikä ilman ulkoisia purkkeja, vähintään tiukentamaan. (TS-henkiset spedut toimii kyllä tosi hyvin ton Kochin muron päälle.) Kombo on joo. Toki mä olen soittanut sitä suljettujen kaappien kanssa myös ja tällä hetkellä omistan Kochin 112-kaapin. Erilliseen kaappiin soitettaessa minusta irtoaa kyllä isoa soundia, jos sitä tarvitsee. Käytännön kokemus on kuitenkin osoittanut, että bändin seassa pa:sta kuultuna ero on niin mitätön, että helpommalla selviää, kun mikittää tuon kombon. Tässähän on tarkoitus antaa vinkkejä kaverille, jolla on rajallinen budjetti. Minusta Koch on varteen otettava vaihtoehto, jos samassa topicissa puhutaan H&K:n dualista... Mä en mitenkään joudu tyytymään "vaan studiotoneen", vaan pidän sitä oikeasti hyvänä vahvistimena :) http://www.youtu.be/L5gGjlyzxfo | |
![]() 25.07.2013 02:43:31 (muokattu 25.07.2013 02:45:12) | |
sepisti: Minusta Koch on varteen otettava vaihtoehto, jos samassa topicissa puhutaan H&K:n dualista... Mä en mitenkään joudu tyytymään "vaan studiotoneen", vaan pidän sitä oikeasti hyvänä vahvistimena :) H&K:n Dual on vaan paljon parempi vahvari, vähintäänkin säröillä (puhtailla en niin hyvin tuota tunne). Tosta Dual-nupista saa jopa varsin mehukasta pikkumuroa ja isompaa rock-räyhää. Studiotone-combossa on kyllä oikein passeli puhdas soundi, pikkumurokin sinne päin. Mutta eihän se nyt ole edes lähelle yhtä halpa kuin tämä mainittu H&K? E: 900-1000e uutena. Yhden miehen pläskiä pruttua ja tunnelmaa: CROOKMACHINE | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)