Aihe: koti- ja reenikamat
1 2
zedder
26.06.2013 00:44:48
Marsun DSL1:tä on nyt tullut testattua voluumirajoittamattomassa tilassa muutaman illan ja päivän verran siten että se on ollut kytkettynä Haze -mallisen nupin kaveriksi tarkoitettuun 1x12 kaappiin. Tätä ennen olen lähinnä hyödyntänyt kotioloissa ko. nupin line out-liitäntää. Itselleni oli melkoinen yllätys se kuinka paljon käyttökelpoista ääntä 1W vahvistin oikein tuottaakaan, volumet niin "classic gain" kuin myös "ultra gain" -kanavalla ovat olleet aavistuksen verran yli 4:n ja "löyly" riittää ainakin tälle amatöörille. Varsin mukavat (80-lukulaiset hardrock) soundit on ilmoille saanut loihdittua mm. Boss SD-1 ja CE-5 -pedaaleilla höystäen.

Varmaankin asiallisilla lisävarusteilla eli mikittäen tuosta nupista olisi iloa myös ihan oikeassa livetoiminnassa. Ei se 1W nimellisarvo putkivahvistimessa taida ihan vastata transistorilaitteen tehomerkintää eikä muutenkaan välttämättä kerro koko totuutta vahvistimen "äänekkyydestä" eikä varsinkaan soundillisesta annista.
jniska
26.06.2013 08:33:22
Gubb3: jniska, ostitko multa joskus ESP Eclipsen ?

No nyt ei osunu, en ole koskaan moista edes käsissäni pitänyt. Kyllä se on ollut joku muu.
Kai sitä saa jonkinlaiset kitarakamat omistaa sentään !!
Gubb3
26.06.2013 09:29:04 (muokattu 26.06.2013 09:33:04)
jniska: No nyt ei osunu, en ole koskaan moista edes käsissäni pitänyt. Kyllä se on ollut joku muu.

Ok, pyydän anteeksi harhaisuuttani =)

Täytyy tsekata tuo Jim Root Terror.
Musicians Warehouse Dubaissa myy Hayden Mini Mofoa poistohintaan 350 eur.
Saattashan tuokin kelvata. Kellään kokemusta ?
Vetehinen
26.06.2013 11:41:53
Gubb3: Olisko kellään tarinaa Dark Terrorista ?
Efektiluuppi olis jees, koska diggailen kovasti reverbistä.

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … amp;t=200353&o=0&#p10232574

Sillä kyllä soittelee hyvin kotona ja puutarhassa. Saundit on yllättävän jees vaikka ei ole kuin shape-potikka äänensävyn säätämiseen. Voihan sinne lenkkiin EQ-pedaalin tunkea jos tarkempaa säätövaraa haluaa.
"Once you free your mind about a concept of harmony and music being correct, you can do whatever you want." (Daft Punk)
Gubb3
03.07.2013 14:00:32 (muokattu 03.07.2013 14:02:58)
Ajattelin kuitenkin loppujen lopuksi hommata kerrostaloon joko Orange micro terrorin tai sitten Yamaha thr10.
Toi oranki voisi olla parempi, koska sille voisi hommata 1x2 tai 2x12 kaapin, ja tarvittaessa vaihtaa nuppi isompaan.
Harmi, kun ei pääse orankia täällä testaamaan...
azlag
03.07.2013 14:14:23
Absoluuttisen ehdottomasti suosittelen Micro Terroria. Enkä ole tuota Yamahaa koskaan edes kokeillut ja silti uskallan laittaa pääni pölkylle. Omistan itse kyseisen härpäkkeen ja kukaties parhaiten käytetty satanen koskaan. Eikä jää hinnankaan puolesta harmittamaan jos se vaikka unohtuisi takintaskuun ja joutuisi pesukoneeseen.

Jos ihan kliinistä cleania etsii niin sitten ei ehkä ihan optimaalinen (omaan makuun) yhden kanavansa kanssa, mutta blues ja rock ja hard rock ja miksei vielä jonkinsortin hevikin onnistuu (boostailematta). Kaikenlainen musiikki mitä kuuluu soittaa surkeana tai uhoten, kaljapullo toisessa kädessä ja nortti suupielessä. Ääntäkin lähtee sen verran että miltei rikoin tärykalvoni kerran kun unohdin korvani kaapin viereen ja volyyminamikan puoleen väliin. On se... jännä... Sen pituinen se mainospuhe.
Gubb3
03.07.2013 16:30:20
azlag: Absoluuttisen ehdottomasti suosittelen Micro Terroria. Enkä ole tuota Yamahaa koskaan edes kokeillut ja silti uskallan laittaa pääni pölkylle. Omistan itse kyseisen härpäkkeen ja kukaties parhaiten käytetty satanen koskaan. Eikä jää hinnankaan puolesta harmittamaan jos se vaikka unohtuisi takintaskuun ja joutuisi pesukoneeseen.

Jos ihan kliinistä cleania etsii niin sitten ei ehkä ihan optimaalinen (omaan makuun) yhden kanavansa kanssa, mutta blues ja rock ja hard rock ja miksei vielä jonkinsortin hevikin onnistuu (boostailematta). Kaikenlainen musiikki mitä kuuluu soittaa surkeana tai uhoten, kaljapullo toisessa kädessä ja nortti suupielessä. Ääntäkin lähtee sen verran että miltei rikoin tärykalvoni kerran kun unohdin korvani kaapin viereen ja volyyminamikan puoleen väliin. On se... jännä... Sen pituinen se mainospuhe.

No nyt kuulostaa mun vermeeltä kotisoittoon! =)
Ja toiminee pikkureeneissäkin?
Luuletko onko paljon eroa 1x12 vs 2x12 välillä? Orangen kaapin arvelin kaveriksi ottaa.
azlag
04.07.2013 08:31:14
Gubb3: No nyt kuulostaa mun vermeeltä kotisoittoon! =)
Ja toiminee pikkureeneissäkin?
Luuletko onko paljon eroa 1x12 vs 2x12 välillä? Orangen kaapin arvelin kaveriksi ottaa.

En osaa kyllä sanoa onko noilla suurta eroa. Framuksen 1x12:lla olen itse soitellut. 2x12 Laneyn kanssa osaisin sanoa arvion joskus ensi viikolla kun sellainen kotiin kiikutetaan. 2x12 Bugeraa ei lasketa koska siitä tuskin saisi millään nupilla mitään kelvollista irti. 1x12 riittää tuolle kyllä oikein mainiosti oman mielipiteeni mukaan, mutta kai se enimmäkseen riippuu siitä että kuinka pian olet mahdollisesti vaihtamassa suurempaan, sex appealista treeneissä, kamojen raijaamisen yleisestä vaikeudesta ja innokkuudesta ko. toimintaa kohtaan, treenitiheydestä, vaatimuksista kotioloissa jne jne. Mikäs nyt taas onkaan suomenkielinen vastine sanoille "personal preference", sellainen tähän väliin.

Itse aloitin 1x12:sella (Framus Cobran perässä, 100W high gainia), siirryin 4x12:seen ja nyt taas vähän downshiftailen kohti 2x12:sta (Framus Cobralle 4x12, Laney IRT60H:lle 2x12, Micro Terrorille 1x12 ja muille - halpiksille ja mallintaville - vähän mitä sattuu). Ja Micro Terror on halpis vain hinnaltaan! Koskaan ei kuitenkaan ole tyytyväinen niin kannattaako sitä edes tavoitella :D

Varmaksi en siis osaa tästä sanoa mitään, ehkä joku muu osaisi vielä avustaa jos vaikka p**stuntumani olisikin viallinen.

Pikkutreeneissä toimii kyllä, rumpalista riippuen. Toisille ei varmaan riittäisi kiloWattikaan mutta itse olen ollut onnistuneissa treeneissä 15W pikkumarsunkin kanssa. Ja Micro Terror pesee (IMO) pikkumarsun niin desibeleissä kuin soundissakin puhtaasti 6-0. En tiedä missäpäin asustelet mutta jos Porin suunnalla niin teretulemas kokeilemaan!
Gubb3
04.07.2013 12:15:38
Pikkutreeneissä toimii kyllä, rumpalista riippuen. Toisille ei varmaan riittäisi kiloWattikaan mutta itse olen ollut onnistuneissa treeneissä 15W pikkumarsunkin kanssa. Ja Micro Terror pesee (IMO) pikkumarsun niin desibeleissä kuin soundissakin puhtaasti 6-0. En tiedä missäpäin asustelet mutta jos Porin suunnalla niin teretulemas kokeilemaan!

Kiva kuulla kokemuksia...
Asun vielä toistaiseksi Abu Dhabissa, mutta syssyllä sitten taas Vantaalla. Kiitos kuitenkin!
Luulen, että orangen 1x12 riittää mulle, ellei tuo 2x12 sitten kuulosta avoimena paremmalta.
mattim
04.07.2013 23:37:57

Gubb3: Kiva kuulla kokemuksia...
Asun vielä toistaiseksi Abu Dhabissa, mutta syssyllä sitten taas Vantaalla. Kiitos kuitenkin!
Luulen, että orangen 1x12 riittää mulle, ellei tuo 2x12 sitten kuulosta avoimena paremmalta.

Miksi takaisin Vantaalle Abusta ? Sinne mahtuis enempi eli isompi loota, mikä on aina paremman kuuloinen.
.
Gubb3
05.07.2013 08:31:29
mattim: Miksi takaisin Vantaalle Abusta ? Sinne mahtuis enempi eli isompi loota, mikä on aina paremman kuuloinen.

Joo, jotain masokismiä lie taustalla =)
mpekkanen
05.07.2013 10:51:58
Itsellä on sellainen soittotyyli, että akustiset kitarat ja muut akustiset soittimet toimivat kotisoitossa enemmän kuin hyvin. Sähkökitaroitakin kyllä on ,mutta aika vähän tulee nykyään niillä enää soitettua.

Akustinen kitara voi olla kuitenkin ihan hyvä treeni laite vaikka bänditouhuissa soittaisikin hieman säröisillä soundeilla. Ymmärrän kyllä ,että jos haluaa soittaa metallimusaa kotona tai muutenkin niin eihän se akustisella kitaralla kuulosta ihan samalta :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)