Aihe: seymor duncan vs. EMG
1 2 3 4 5 6 7 8 9
ancci
14.06.2013 11:03:23
Gypsy: No esimerkiksi kaveri osti juuri käytettynä kitaran missä on EMG81 ja sanoi haluavansa vaihtaa passiiveihin kun ei tykkää niistä kuulemma yhtään. No minä lupauduin antamaan semmoset vaihdossa.

Ne mikit onkin osaamattoman käsissä hirveen kuuloset, koska ne vaatii melko tarkkaa pikkauskättä soittajalta. Itsellä toimii metallimusiikissa täydellisesti. Aika saman luonteinen tuo aloittajan ehdottama Blackout. Jos hän noiden kahden välillä haluaa valita, niin siitä vaan. Molemmat on hyviä mikkejä metalliin.
Mr. Speed
14.06.2013 11:03:31
Gypsy: No esimerkiksi kaveri osti juuri käytettynä kitaran missä on EMG81 ja sanoi haluavansa vaihtaa passiiveihin kun ei tykkää niistä kuulemma yhtään. No minä lupauduin antamaan semmoset vaihdossa.

Kaverisi on varmaan kokeillut joskus aktiiveja ja todennut etteivät ne ole häntä varten. Se on kuitenkin aika eri asia kuin yleisen konsensuksen kysyminen Muusikoidien.netistä.

Mikeissä kannattaa muistaa se, että ne ovat vain osa signaaliketjua ja vaikuttavat soundiin vain rajallisesti. Sitä ihmettelenkin, että eikö jengi yritä säätää soundia uudelleen hankkiessaan uudet mikit/uuden kaapin yms? Jotkut tuntuvat kokeilevan kamoja plug & play -mentaliteetilla ja dumaavat kamat paskoina, kun eivät viitsi hieman säätää. Harvemmin se oma ideaalisoundi kuitenkaan löytyy suoraan vain vaikkapa kaapin tai mikkien vaihdolla vaan soundia pitäisi myös hieman hakea. Tällöin muodostuu se kokonaiskuva koko rigin soundista, eikä vain yhden asetuksen soundista.
http://www.sieni.us/?id=38
Laulava Kylätohtori
14.06.2013 11:05:00
Ja ettei tule sellaista fiilistä, ettei täällä saisi kysellä mitään, niin vinkiksi sanoisin, että kysymyksen pitäisi olla vähän tarkempi tai spesifisempi, jotta siinä olisi jotain järkeä. Kuten kummassa mikissä, X vai Y,on enemmän middleä ja alapäätä tai jotain sen suuntaista, kaikki varmaan ymmärtää.

Kysymys, onko SD vai EMG parempi, on järjetön, koska malleja ja käyttötarkoituksia on miljoona sekä mielipiteitä ja makuja äärettömästi. Ei tällaiseen kysymykseen voi edes vastata...

Kerro vähän, mitä soitat ja millä sekä millaista soundia tavoittelet (anna esim. joku referenssiartisti). Kun kysymys on sellainen, että siihen voi vastata, niin varmasti alat saamaan järkevämpiä vastauksia täältä...
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
ancci
14.06.2013 11:08:28
"Joten: Kummallakaan et mene metsään, molemmat toimii yhtä hyvin." Olet väärässä.

Molemmat ovat metallimusiikkiin suunniteltu. Perusvarma ratkaisu, josta on hyvä lähteä liikkeelle. Tietääpähän sitten pitääkö aktiiveista vai passiiveista.
DooMTroopeR
14.06.2013 11:14:28
Molemmat firmat valmistavat mahtavia mikkejä,jotka sopivat erilaisiin tarkoituksiin.
Mutta yhteenvetona voin väittää,että Duncan pätee enemmän passivimikkien markkinoilla ja EMG on aktiivimikkien herttua))Loput on makuasia.
Aina parhaat välineet eivät takaa parasta lopputulosta.
Laulava Kylätohtori
14.06.2013 11:15:23
Mr. Speed: Mikeissä kannattaa muistaa se, että ne ovat vain osa signaaliketjua ja vaikuttavat soundiin vain rajallisesti. Sitä ihmettelenkin, että eikö jengi yritä säätää soundia uudelleen hankkiessaan uudet mikit/uuden kaapin yms? Jotkut tuntuvat kokeilevan kamoja plug & play -mentaliteetilla ja dumaavat kamat paskoina, kun eivät viitsi hieman säätää. Harvemmin se oma ideaalisoundi kuitenkaan löytyy suoraan vain vaikkapa kaapin tai mikkien vaihdolla vaan soundia pitäisi myös hieman hakea. Tällöin muodostuu se kokonaiskuva koko rigin soundista, eikä vain yhden asetuksen soundista.

Tämä oli niin hyvin sanottu, että "plussalla heitin"....

Ja mielestäni on jopa hieman ärsyttävää, jos joku jollain kamoilla on kokeillut pedaalia X, todennut sen huonoksi, ja sitten julistaa täällä absoluuttisena totuutena, että se on paska. Ehkä se niillä vehkeillä onkin (tosin tämäkin on vain ja ainoastaan makuasia), mutta jollain toisilla vehkeillä jopa em. henkilökin voisi pitää pedaalia jopa loistavana. Eikä kaikkeen tarvitse aina kirjoittaa, että "minun mielestäni", mutta kyllä sen monien kirjoituksista näkee, ettei siinä julisteta vain omaa mielipidettä, vaan ehdotonta totuutta...
Gypsy
14.06.2013 11:17:32
Näihin edellisiin, niin tosiaan ensinnäkään tämä yksi ei tiedä kaverin osaamistasosta mitään ja toinen on se, että kun toisen kaverin Fernandesin Super Gradeen, Custom) vaihdettiin Duncanin suosittu JB/Jazz -setti, niin musta se meni pilalle koko paska. Ei auta mitkään ruuvaamiset niillä kamoilla. Hän kyllä itse tykkää, mutta jos olis mun kamat, niin metsässä oltaisiin.
Aamen
Laulava Kylätohtori
14.06.2013 11:19:50
Gypsy: Näihin edellisiin, niin tosiaan ensinnäkään tämä yksi ei tiedä kaverin osaamistasosta mitään ja toinen on se, että kun toisen kaverin Fernandesin Super Gradeen, Custom) vaihdettiin Duncanin suosittu JB/Jazz -setti, niin musta se meni pilalle koko paska. Ei auta mitkään ruuvaamiset niillä kamoilla. Hän kyllä itse tykkää, mutta jos olis mun kamat, niin metsässä oltaisiin.

Tämä on mielestäni juuri täydellinen malliesimerkki, miksi tällaiset ketjut ovat turhia. Jokainen tykkää, mistä tykkää, eikä kukaan pysty toiselle kertomaan, mikä se toisen juttu on..
Gypsy
14.06.2013 11:20:20
Laulava Kylätohtori: Tämä oli niin hyvin sanottu, että "plussalla heitin"....

Ja mielestäni on jopa hieman ärsyttävää, jos joku jollain kamoilla on kokeillut pedaalia X, todennut sen huonoksi, ja sitten julistaa täällä absoluuttisena totuutena, että se on paska. Ehkä se niillä vehkeillä onkin (tosin tämäkin on vain ja ainoastaan makuasia), mutta jollain toisilla vehkeillä jopa em. henkilökin voisi pitää pedaalia jopa loistavana. Eikä kaikkeen tarvitse aina kirjoittaa, että "minun mielestäni", mutta kyllä sen monien kirjoituksista näkee, ettei siinä julisteta vain omaa mielipidettä, vaan ehdotonta totuutta...

Aivan, kannattaa ostaa jotkut mikit ja vaihtaa kaikki muu ympäriltä, että mikit miellyttää.
Aamen
Laulava Kylätohtori
14.06.2013 11:21:14
Gypsy: Aivan, kannattaa ostaa jotkut mikit ja vaihtaa kaikki muu ympäriltä, että mikit miellyttää.

Sorry, mutta sulta meni pointti nyt pahasti hukkaan....
ancci
14.06.2013 11:22:23
Gypsy: Aivan, kannattaa ostaa jotkut mikit ja vaihtaa kaikki muu ympäriltä, että mikit miellyttää.

Sulla on kyllä pahoja vaikeuksia ymmärtää luettua.
Mr. Speed
14.06.2013 11:23:58
Laulava Kylätohtori: Sorry, mutta sulta meni pointti nyt pahasti hukkaan....

Tämä lähinnä osoittaa sitä, että suomalaiset ovat poikkeuksellisen hyviä mielensä pahoittamisessa ja luetun väärinymmärtämisessä.
http://www.sieni.us/?id=38
ancci
14.06.2013 11:29:40 (muokattu 14.06.2013 11:30:11)
Mr. Speed: Tämä lähinnä osoittaa sitä, että suomalaiset ovat poikkeuksellisen hyviä mielensä pahoittamisessa ja luetun väärinymmärtämisessä.

Jep. Luulen että tuo luetun ymmärtäminen suomalaisilla nuorilla kärsii kun viinan juonti aloitetaan jo ala-asteella.

Jottei menisi aivan offtopiciksi niin aloittaja: Molemmat mainitsemasi aktiivimikit ovat useiden hyvien metalliartistien käyttämiä ja hyväksi toteamia mikkejä. Monet täällä ovat myös niin todenneet. Tottakai on aina joku joka haukkuu nämä. Missä asiassa näin ei olisi? Aina on joku joka ei pidä. Mutta keskustelun aloittaja voi mielestäni turvallisin mielin asentaa kitaraansa kumman tahansa mikin. Metalliin ne on suunnattu. Tottakai voit mennä esim kauppaan ja metsästää sieltä EMG:llä varustetun kepin ja sitten tehdä omat johtopäätöksesi.
Gypsy
14.06.2013 11:35:07
Mr. Speed: Tämä lähinnä osoittaa sitä, että suomalaiset ovat poikkeuksellisen hyviä mielensä pahoittamisessa ja luetun väärinymmärtämisessä.

En ole missään vaiheessa pahoittanut mieltäni, mutta pointti on se, että kyllä sä voit mennä mikkivalinnassa todellakin metsään.
Aamen
Gypsy
14.06.2013 11:40:22
"Mutta keskustelun aloittaja voi mielestäni turvallisin mielin asentaa kitaraansa kumman tahansa mikin. Metalliin ne on suunnattu. Tottakai voit mennä esim kauppaan ja metsästää sieltä EMG:llä varustetun kepin ja sitten tehdä omat johtopäätöksesi." Ensimmäinen juttu on edelleen täyttä paskaa. Sen sijaan tota kauppaan menemistä kannatan. Niistä saa myös ritsoja kotiin omilla laitteilla testattavaksi.
Aamen
ancci
14.06.2013 11:41:49
Gypsy: "Mutta keskustelun aloittaja voi mielestäni turvallisin mielin asentaa kitaraansa kumman tahansa mikin. Metalliin ne on suunnattu. Tottakai voit mennä esim kauppaan ja metsästää sieltä EMG:llä varustetun kepin ja sitten tehdä omat johtopäätöksesi." Ensimmäinen juttu on edelleen täyttä paskaa.

Huomaatko, että se on mielipiteesi.
Laulava Kylätohtori
14.06.2013 11:43:14
Kyllä mikkivalinnassa metsään voi mennä, mutta oma pointtini tässä keskustelussa on, että vain itse kokeilemalla voi selvittää, mikä on metsä ja mikä joku muu. Ei kukaan muu voi sitä tietää, mistä ihminen pitää, kuin kyseinen ihminen itse...
Gypsy
14.06.2013 11:43:27
ancci: Huomaatko, että se on mielipiteesi.

Ja sulla "totuutesi"?
Aamen
Gypsy
14.06.2013 11:44:02
Laulava Kylätohtori: Kyllä mikkivalinnassa metsään voi mennä, mutta oma pointtini tässä keskustelussa on, että vain itse kokeilemalla voi selvittää, mikä on metsä ja mikä joku muu. Ei kukaan muu voi sitä tietää, mistä ihminen pitää, kuin kyseinen ihminen itse...

No juuri näin.
Aamen
ancci
14.06.2013 11:48:31
Gypsy: Ja sulla "totuutesi"?

Ei, mullakin on mielipide. :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)