calluna 05.06.2013 19:52:20 (muokattu 05.06.2013 19:52:54) | |
---|
blues guitar: En väittänytkään että pätee ainoastaan mallintaviin. Mutta halpoihin mallintaviin pätee aina. En nyt ihan pääse mukaan pointtiisi. Mut se on yleensä mun ongelma ;) Halpoja analogi/putkipelejä tehdään ihan yhtälailla kaukomailla ja monet ovat jopa kertakäyttökulttuurin edustajia siinä missä monet mallintavatkin. Se mikä niistä mallintavista tekee (kiistellysti) huonompia onkin vaikeampi kysymys. Monille se on soundi. "B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen |
Ziggy Bubba 05.06.2013 21:38:43 | |
---|
Blackstarin ID-sarja vaikuttaa varsin tuoreelta toteutuksen ja soundien suhteen. Kannattanee tsekata. |
blues guitar 06.06.2013 05:35:44 | |
---|
calluna: En nyt ihan pääse mukaan pointtiisi. Mut se on yleensä mun ongelma ;) Halpoja analogi/putkipelejä tehdään ihan yhtälailla kaukomailla ja monet ovat jopa kertakäyttökulttuurin edustajia siinä missä monet mallintavatkin. Se mikä niistä mallintavista tekee (kiistellysti) huonompia onkin vaikeampi kysymys. Monille se on soundi. Juurikin näin. Myös itse pidän enempi analogivehkeiden soundista, varsinkin putkivahvistimien. ...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt... |
azlag 06.06.2013 07:32:55 | |
---|
Antti1: Oma arvioni laitteesta: kamala muovisen muhjun kuuloinen paskaläjä, hintaansakin nähden. En mä voi alkaa väittämään vastaan harjaantuneelle kuulolle :) Koska itse ihan avoimesti kuulun siihen maailman suurimpaan ja epätoivoisempaan porukkaan eli amatööreihin, omiin korviini ei tuo ero niin hirvittävän suuri ole. Ehkä se siitä joskus vielä kehittyy, tuo kuulokin siis. Mutta joo, en silti amatöörinäkään voi väittää että Line 6 (tai muutkaan halpa"mallintavat") pesisi putkivehkeitä mitenkään päin. Edes periaatteesta. En vaan koskaan ole ymmärtänyt että miksi sitä pidetään NIIN huonona :P |
jimbeans 06.06.2013 08:40:54 | |
---|
Voisin suositella kotisoittelijalle Peavey Vypyr 75 mallintavaa.. itse omistan ja tyytyväinen olen ollut.. mahdollisuuksia löytyy todella paljon. Vaikka nyt omistanut pari vuotta niin en ole vielä kerennyt etsimään edes optimaalisia säätöjä :/ ehkä nyt lomalla olisi siihen aikaa.. Mutta ihan pätevä vehje kotisoittelijalla ja menee tuo treeneissäkin mukavasti ;) Ps. Edellinen vahvistimeni oli Microcube joten siihen oli aika moinen parannus tuo Peavey ja täten myös lausunnollani ei ole todellista pohjaa eikä vertailukohteita mistään samankaltaisista laitteista |
Sheraton II 06.06.2013 11:59:23 | |
---|
Itseäni kiinnostaisi juuri nyt suunnattomasti tuon em. Blackstarin hehkutetun ID-malliston pienimmät vahvarit, eli 15- tai ehkäpä 30-wattinen. Huomasin vaan, että näissä kahdessa edullisemmassa on tingitty säätömahdollisuuksista, eli isoveljiinsä verrattuna näistä puuttuvat Master-säädöistä PRESENCE ja RESONANCE sekä hieman kummallisesti sävynsäätimistä keskiäänipotikka. Jollain ulkomaisella foorumilla väitettiin, että nämä säätimet löytyvät kyllä erikseen ladattavalta softalta, kunhan vahvarin iskee kiinni tietokoneeseen, mutta omaa käyttöäni ajatellen tämä saattaa mennä kyllä turhan hankalaksi kikkailuksi. Jos joku omistaa jomman kumman näistä Blackstareista, olisi kiva tietää kaipaako noita ylimääräisiä säätöjä, mikäli vahvaria ei halua tai pysty aina tietokoneen kanssa käyttämään? "It's good to be here, it's good to be anywhere..." -Keith Richards |
Vallu-Veke 06.06.2013 12:11:09 | |
---|
Jos teho riittää, niin tässä on aika monipuolinen ja ei ihan sikahintainen. http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/s … tuote_id/21695&kategoria_id=308Puhdasta kanavaa on tullut itselläni enemmän käytettyä. Välissä käytän Boss BD2:sta aika usein. Latasin sen fuse-ohjelman, mutten ole kokeilua enempää ehtinut perehtymään. Kaikenlaista saa ohjelmoitua. Vaikuttaa ihan ok peliltä. Sellainen putkivahvarin ja mallintavan sekoitus tuo kakkos kanava. |