s8na 20.05.2013 09:04:39 (muokattu 20.05.2013 09:13:27) | |
---|
Jucciz: Tuo 0,054 tuuman kielen mahtumattomuus virittimeen kuulostaa sikäli oudolta, että viiskakkonen ainakin on mennyt kaikkiin omistamiini "perinnekitaroihin" heittämällä, eikä tuo ero vielä valtava ole. Mutta toki jos ei mene, eihän se silloin mene. Ei mene ei. Mulla on Classic Player Deluxe tele ja epäilen että 0.49 on jo kovin tiukassa mahtumaan. Luulen että kyseessä on samanlainen viritin jossa reiän sijaan tapissa on halkeama, ja kieli työnnetään ensin reikään virittimen sisään. Vastaavassa Squierissa virittimissä on tuohon loveen tehty lisää tilaa alapuolelle ja siihen mahtuu paljon paksumpi kieli. Vireenpidolle on ehkä jotain tehtävissä. Omista kitaroista tuo on nimittäin ollut kaikkein paras vireenpidollisesti. Lyijykynää satulaan ja niihin kielenpitimiin. |
Decadetroll 20.05.2013 09:43:28 | |
---|
s8na: Ei mene ei. Mulla on Classic Player Deluxe tele ja epäilen että 0.49 on jo kovin tiukassa mahtumaan. Luulen että kyseessä on samanlainen viritin jossa reiän sijaan tapissa on halkeama, ja kieli työnnetään ensin reikään virittimen sisään. Vastaavassa Squierissa virittimissä on tuohon loveen tehty lisää tilaa alapuolelle ja siihen mahtuu paljon paksumpi kieli. Vireenpidolle on ehkä jotain tehtävissä. Omista kitaroista tuo on nimittäin ollut kaikkein paras vireenpidollisesti. Lyijykynää satulaan ja niihin kielenpitimiin. Tokihan sen paksunkin kielen saa mahtumaan, kun ottaa vähän kielen päästä kierrettä pois ja laittaa sen ydinlangan sinne väliin ja senkus virittelee. I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
goatpit.weebly.com |
s8na 20.05.2013 14:14:41 | |
---|
Decadetroll: Tokihan sen paksunkin kielen saa mahtumaan, kun ottaa vähän kielen päästä kierrettä pois ja laittaa sen ydinlangan sinne väliin ja senkus virittelee. Juu kyllä se noin jotenkin tusaamalla onnistuisi. |
Decadetroll 20.05.2013 15:01:58 | |
---|
s8na: Juu kyllä se noin jotenkin tusaamalla onnistuisi. Ite ainaki joudun .065 kielen punosta nappaamaan vähäsen pois, kun laitan charveliini kiinni. Toimii, eikä kieli sen jälkeen siitä mihinkään purkaudu. Vireenkin pitää kivasti. I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
goatpit.weebly.com |
Lancelot 20.05.2013 15:39:09 | |
---|
En tiedä onko muilla ollut samaa ongelmaa, mutta aikoinaan kun Telellä veti roisisti rokkia, niin kielet tuppasivat siirtyillä siellä tallapalan päällä. Siinä oli siis perinteinen 3 palainen talla. Muuten toimi oikein hyvin mut vähän ku kovemmalla kädellä runttas ni aina heitti pienen epävireen päällensä. Mahdollisesti käyttäjävirhe, mutta siitä en Telessä tykännyt. Tietysti jollain uritetulla palalla olis voinu saada kielen pysyyn paikoillaan.. |
73nd3r 20.05.2013 16:48:23 | |
---|
Lancelot: En tiedä onko muilla ollut samaa ongelmaa, mutta aikoinaan kun Telellä veti roisisti rokkia, niin kielet tuppasivat siirtyillä siellä tallapalan päällä. Siinä oli siis perinteinen 3 palainen talla. Muuten toimi oikein hyvin mut vähän ku kovemmalla kädellä runttas ni aina heitti pienen epävireen päällensä. Mahdollisesti käyttäjävirhe, mutta siitä en Telessä tykännyt. Tietysti jollain uritetulla palalla olis voinu saada kielen pysyyn paikoillaan.. https://www.google.fi/search?q=tele … 35006a4768&biw=1516&bih=660 |
Lancelot 20.05.2013 19:54:31 | |
---|
|
Krice 20.05.2013 20:15:29 | |
---|
Jos haluaa pitää sen telecaster-imagon niin varmasti melko huokea vaihtoehto on panostaa satulaan ja lukkovirittimiin. Minusta kovassa menossa lukkotalla on varteenotettava vaihtoehto pitämään vireen kohdillaan ja kyllähän siltä osastolta löytyy hyvinkin hillittyjä ja perinnehenkisiä soittimia, kuten Charvelin Pro Mod -mallit, esim: http://www.thomann.de/fi/charvel_pro_mod_so_cal_style_1_hh_cb.htm |
madcow2 20.05.2013 20:53:50 (muokattu 20.05.2013 21:05:30) | |
---|
Paha Apina toimii kuin nakki. |
73nd3r 21.05.2013 09:14:43 | |
---|
Lancelot: Joo mut toi moderni vaihtoehto ei tullut kuuloonkaan:) Juuei. Mahoton Tehtävä (Mission Impotent) jos haluaa modernin rokkkkkitaran jonka pitää olla perinnekitara kaikilta osiltaan. Ja toisaalta, mihinkäs Tele ei olisi taipunut, vertaa Don Rich/John5... |
Laulava Kylätohtori 21.05.2013 09:44:25 | |
---|
73nd3r: Ja toisaalta, mihinkäs Tele ei olisi taipunut, vertaa Don Rich/John5... Jos ei telellä lähde, niin miehessä (tai naisessa) vika... ;) Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Joees 21.05.2013 09:55:46 | |
---|
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
Gabe 21.05.2013 09:58:09 | |
---|
|
Joees 21.05.2013 10:46:36 | |
---|
Gabe: Kiva :) Mistä tuo runko on? Rockingerilta. Soi vallan mukavasti ja pitkästi. Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja. |
Jimi 21.05.2013 11:18:21 | |
---|
Johann Onn: Tota noin: Pyöröviila on kyllä keksitty. Itse just viilasin pihinä, fillarin vanhan toimivan vaihdekaapelin (= kuusikulmainen pää), uuden vaihteiston tarvittaan "( )" muotoon. Meni varmaan lähinnä tunti, kunnes kaapeli oli täysin oikeassa muodossa. Ja ensin toinen siinä kun sahasin, veistelin ja repisin sen muovimötikän, sen kaapelinpään päältä pois... Vähän luulen että virittimen reiän pieni suurennus, on piiz of keik tohon vatun puuduttavaan, näpertelyyn verrattuna. tuossa on perinteinen stratoviritin eli kieli menee virittimen sisään eikä vain tapin läpi. Tähän asti ollaan vaan väkisin tungettu sivuttain siihen virittimen loveen kieli, jotta voi käyttää... Hieman ehkä vaikea viilata tuota reikää joka menee virittimen sisään pystysuunnassa. www.coloryband.com |
Jimi 21.05.2013 11:44:02 | |
---|
www.coloryband.com |
Krice 21.05.2013 11:46:02 | |
---|
Paras ratkaisu olisi tietysti vain soittaa perus-telellä ja olla välittämättä vireestä. Ehkä biisin keskellä voisi vähän viritellä. Siinähän olisi sitä rock-uskottavuutta kosolti. |
Gabe 21.05.2013 11:49:36 | |
---|
Methis: Rockingerilta. Soi vallan mukavasti ja pitkästi. Ok, pitääpä pistää korvan taakse. :) |
Jimi 21.05.2013 11:52:09 (muokattu 21.05.2013 11:55:41) | |
---|
Hienosti porukka kyl linkitelly kitaroita moderneilla osilla. Ainut ongelma, että kaikki niistä on ollut järkyttävän rumia. Ei tähän nyt pojat kyllä taida olla ratkaisua, kun vanha kunnon "vaihda kaikki"... Mut ei se mitään, saapahan sitten mieluisat osat. EDIT. itseasiassa toi heti eka linkki keskustelussa on kyllä todella varteen otettava. Vaikka onkin kallis, mutta löytyy hihnalukoista asti kaikki oleellinen = ei tarvii heti rupee säätää. Sekin ärsyttää, kun vaihtaa uuteen kitaraan hihnalukot, niin vaikka kuinka pitää huolen että ruuvi menee takaisin samaan uraan jne, niin a) ruuvi lähtee löystymään kokoaika soitossa b) kierteet menee bodystä.... www.coloryband.com |
s8na 21.05.2013 12:00:38 | |
---|
|