![]() 23.04.2013 22:26:43 | |
---|---|
MarkoA: Miks porukka dissaa halvempia Gibsoneita? Mun makuun noissa tonnin ja allekin hintaisissa Les Paul malleissa on kyllä helkutin hyviä joukossa. Vastikään kokeilin yhtä Faded mallia ja kyllä se mun puukorvaan soi kuin aito asia. Kärjistellään hieman. Jos Cläpä ois soittanut Creamissa Faded Specialilla, niin maailma olis hyvin erilainen... ;P Samoten satin finish ES-335 oli oikein maukas peli, alta kaden tonnin taisi jossain vaiheessa olla uutena. | |
![]() 23.04.2013 22:30:28 | |
p130: Eivät sovellu peilin edessä poseeraamiseen. Miten niin ei sovellu? Eivät kaikki halua kiiltoa ja bindingeja ;) Ei noi fadedit tosiaan mitään maanantaieriä ole, lakkauksissa ja koristeissa lähinnä säästetty. Samat raudat ja sähköt kuin muissa. Hyvin soi! "B.B. King can make one note count for a million Malmsteen notes" -Yngwie Malmsteen | |
![]() 23.04.2013 22:41:35 | |
calluna: Miten niin ei sovellu? Eivät kaikki halua kiiltoa ja bindingeja ;) Ei noi fadedit tosiaan mitään maanantaieriä ole, lakkauksissa ja koristeissa lähinnä säästetty. Samat raudat ja sähköt kuin muissa. Hyvin soi! Studiossa ei edes lakkauksessa ole säästetty. Ois paha mennä sokkotestissä erottamaan se standardista. Ja kun aloittaja kysyy saako tonnilla hyvän Gibsonin niin kyllä minä näkisin niin, että no tokkiisa saa! Mulle jopa 350€ Melody Maker on kunnon Gibson ja kuulostaa loistavalta. Vaikka onkin aika törkeän karu keppi. Tämä jo hieman offia, mutta aloittajalle: mahdollisimman monta testiin ja niistä valitset mieluisimman. Avoimin mielin. Se voi olla vaikka edellämainittu nn merkki joka pesee Gibsonit mennentullen kaverienkin mielestä ;) Well, I stand up next to a mountain,
Chop it down with the edge of my hand | |
![]() 23.04.2013 22:56:51 | |
p130: Eivät sovellu peilin edessä poseeraamiseen. Ei kun niillä kuuluu soittaa :D V | |
![]() 23.04.2013 23:00:30 | |
Kiitoksia kaikille jo vastanneille. hyvää tekstiä tullut :) Tänään selattuani T-kauppaa silmiini osui Les Paul Future tribute sekä Les Paul 70s Tribute. Nopeasti vilkaistuani ei ollut muuta eroa kuin kaulassa ja eri mikit. Toisessa Dirty Fingerit ja toisessa 57 classic ja 57 classit plus zebra.. onko noissa mikeissä mitä eroa käytännössä? Ja tietty jos joltain löytyy kokemusta kyseisistä kepeistä niin kommentti olisi kiva :) Miellytti omaa silmää ainakin sekä hinta olisi aika loistava.. Käytännön kätevyydestä ei voi mitään kyllä vielä sanoa.. | |
![]() 24.04.2013 06:46:16 | |
Pitää heittää juttua kun on tullut pohdittua vähän samaa aiemmin. Meinaatko muuten heittää keikkaa? Jos kyllä niin sitten ehkä Gibsoni on perusteltu. Itse olen tyytynyt ehkäpä tuolla perusteella Epiphoneihin koska peräkammarissa soittelen ja noin se tulee myös olemaankin, ehkä ;) Kitaroita olen soitellut 80-luvulta asti, tosin 2000-luvun alusta lähtien pidin 10-vuotta taukoa. 1,5 vuotta sitten ostin kokeeksi ensimmäisen epin kaverilta, joka oli viemässä sitä kaniin. Maksoin jonku 150 euroa käytännössä soittamattomasta vuoden 2001 kitarasta. Myöhemmin paljastui että tuo oli tsekeissä tehty eli pikkasen parempi tai sanotaan arvostetumpi mitä nämä nykyiset Kiinan pelit. Kokeeksi ostin tuon siinä mielessä että ykköspelinä mulla oli vuoden 84 Tokai strato ja olin aina haaveillut Les Paulista mutta koskaan en sellaista ollut omistanut. No, jotenni toi epi vei ja tokai jäi lopulta pölyttymään, koska toi les paul mallinen kitara ja epin paksu kaula vaan jotenni sopi kouraan niin paljon paremmin. Tämän jälkeen aloin miettiin että vaihtais tuon Tokain pois koska en puolen vuoden jälkeen osannut käytännössä soittaa sillä. Hain musaliikkeestä kokeille Studion, siinä nyt ei ainakaan ollut mitään eroa havaittavissa epin ja gisbsonin välillä kun vierekkäin testaili. Tai siis oli eroa, mutta makuasioita. Epi oli kuitenkin paremmin viimeistelty jne. No, musanetistä sitten näihin aikoihin joku tarjosi Epi Slash Goldtop mallia vaihdettavaksi tuohon tokaihin ja sen sitten tein. Käytin sitä Amfisoundilla pienellä tuunauksella eli sähköissä oli pientä häikkää jne. Tossa mallissa on kunnon puut ja Kiinanpoikien viimeistelykin on todella hyvä (jos sähköpuolen pientä häikkää ei huomioida). Mieletön kitara varsinkin kun Slash fani olin jo valmiiksi :) Ei todellakaan mitään G-tuote kuumetta ole iskenyt tuon jälkeen. Tsekin poikien epi on sekin jäänyt hieman ns. pölyttymään. Mutta joo, hyviähän noi on Gibsonit ja Epeissäkin on hyviä pelejä. Mieti paljonko haluat laittaa rahaa ja mikä sun käyttö on. Jos ammattilainen niin ilman muuta G-tuote. Itse en tänä päivänä harrastuslaitteeisiin ole valmis laittamaan 2000 euroa kuten nyt eilen näytti nuo paremmat Gibsonit maksavan musaliikeessä. Ja käytettynä torilta saa kohtuu edullisesti joskus noita, tosin kitaraa en ostaisi kokeilematta. | |
![]() 24.04.2013 08:50:56 | |
Näillä näkymin keikkailua ei ole tulossa. eli koti/treenis oloissa soittelua vain tiedossa. ehkä jossain "kesäjuhlissa" tulee pari biisiä soiteltua ns. keikkana :D Eli loppujen lopuksi vain harva pääsisi ihastelemaan gibsonia jos sen ostaa :D Ei kai siinä mikään muu ratkaise kuin se että mikä sopii itselle parhaiten käteen ja mistä tykkää :D testailua testailua testailua... Mutta onko kellään noista dirty fingereistä ja 57 classiceista mittään tietoa eroaako ne miten? entäs '60 ja 70' kaulat? | |
![]() 24.04.2013 09:08:18 | |
jimbeans: Ei kai siinä mikään muu ratkaise kuin se että mikä sopii itselle parhaiten käteen ja mistä tykkää :D testailua testailua testailua... Jjuuri näin, samaa mieltä! Toi käteen sopivuuden merkitys tuli huomattua tuon Tokain kanssa, joka sinällään oli loistava kitara mutta ei vaan istunut kouraan. Tossa muuten hauskaa vertailua, just tuon värinen tsekki-peli on itsellä. http://www.guitarmaniacs.de/cgi-bin … allery.pl?action=gallery&id=117 | |
![]() 24.04.2013 09:10:50 | |
jimbeans: Mutta onko kellään noista dirty fingereistä ja 57 classiceista mittään tietoa eroaako ne miten? entäs '60 ja 70' kaulat? '57 classicit on, kuten nimikin kertoo, klassiset Gibson-humpuukkerit. Mun ja monen muunkin mielestä erittäin hyvät mikit, jos tykkää perinteisestä Gibson-soundista. Dirty fingersistä en tiijä mitn. 60's kaula on paksuudeltaan keskiverto - ei 50's tyylinen paksu eikä ohut, oikein mukava. 70's taitaa olla ohut, ellen erehdy. En sitten malttanut olla sanomatta. | |
![]() 24.04.2013 10:07:16 (muokattu 24.04.2013 10:09:45) | |
Laulava Kylätohtori: Epiphone on parempi. En ole ikinä omistanut kumpaakaan, mutta myynti-ilmoitusten mukaan kaikki Epiphonet hakkaavat aina Gibsonit 6-0 tai mennen ja tullen, joten pakkohan niiden on olla parempia... :) Niin puhumattakaan HB merkistä mikä hakkaa taasen Epit 6-0, niiden on pakko olla Gibsonia 12-0 silloin parempia ..hmm. mikäs sitten HB:n hakkaa? hmm... mietintää... K-raudan perus rautakaupan kirves ja tekee sen taas 6-0 eli K-raudan kirves on Gibsonia 18-0 parempi. PappaSFin | |
![]() 24.04.2013 10:09:52 | |
pappasfin: :) Niin puhumattakaan HB merkistä mikää hakkaa taasen Epit 6-0, niiden on pakko olla Gibsonia 12-0 silloin parempia ..hmm. mikäs sitten HB:n hakkaa? hmm... mietintää... K-raudan perus rautakaupan kirves ja tekee sen taas 6-0 eli K-raudan kirves on Gibsonia 18-0 parempi. Tottakai se kirves hakkaa nuo kaikki muut. Vai meinasitko saada montakin kirvestä rikki hakkaamalla niitä kitaralla? ;) Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. | |
![]() 24.04.2013 10:13:01 | |
Vladi: Tottakai se kirves hakkaa nuo kaikki muut. Vai meinasitko saada montakin kirvestä rikki hakkaamalla niitä kitaralla? ;) http://theguitarotakucomplex.blogsp … fi/2011/11/ibanez-brass-guitar.html aika monta :) kaikki paitsi on turhaa. | |
![]() 24.04.2013 10:13:28 (muokattu 24.04.2013 10:13:51) | |
Vladi: Tottakai se kirves hakkaa nuo kaikki muut. Vai meinasitko saada montakin kirvestä rikki hakkaamalla niitä kitaralla? ;) Hmm... perkule..en uskalla koittaa noilla mun skitoilla, ne on liian kalliita..vois testiä vaikka tuolla mun Yamahan BB404 bassolla, siinä on pidempi kaula niin sais vipuvartta enempi, jolla kumauttaa sitä kirvestä ;) PappaSFin | |
![]() 24.04.2013 10:15:09 (muokattu 24.04.2013 10:19:16) | |
korvaoo: http://theguitarotakucomplex.blogsp … fi/2011/11/ibanez-brass-guitar.html aika monta :) Ja täällä monesti sanotaan että Gibsoni painaa, tuo on tosimiehen kitara, pitää olla vähän habaa jotta jaksaa seisaalteen soittaa, saati pätkiä sen kirveen säpäleiksi ;) PappaSFin | |
![]() 24.04.2013 11:12:17 | |
pappasfin: Ja täällä monesti sanotaan että Gibsoni painaa, tuo on tosimiehen kitara, pitää olla vähän habaa jotta jaksaa seisaalteen soittaa, saati pätkiä sen kirveen säpäleiksi ;) Kaikeksi onneksi noita ei kovin monia ole.. ;) Jeff Hasselberger, mies Hoshinolla, jonka aikana Ibanez lakkasi olemasta "King Of The Kopies", tuon teetti 1979 Chicagon NAMM-messuille. Kas kun tuo aika oli "messinkikautta" niin hän ajatteli, että mitäpäs jos tekisi messinkikitaran. Itse asiassa tuo on ontto, runko kahdesta koneistetusta palasta. Muuten tuo on 2622 EQ Artist-mallin mukaan tehty.. Ei tuosta loputonta sustainia lähtenyt, "It sounded quite thin" sanoi Jeff. Niin se paino - tuo painaa eri lähteitten mukaan tuollasen reilu 76 paunaa, nko se tuollaset 43 kiloa.. Hihnatapitkin siinä, messinkiset! ;)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1 | |
![]() 24.04.2013 12:02:32 | |
pappasfin: Ja täällä monesti sanotaan että Gibsoni painaa... Ei noi Melody Makerit, SG:t taikka Flying V:t nyt niin kovin painavia ole, se maine tulee joistain Les Pauleista, joita löytyykin ainakin sinne kuuden kilon kieppeille saakka. | |
![]() 24.04.2013 12:07:16 | |
KYS: Mutta onko kellään noista dirty fingereistä ja 57 classiceista mittään tietoa eroaako ne miten? entäs '60 ja 70' kaulat? VAST: '57 classicit on Mun ja monen muunkin mielestä erittäin hyvät mikit, jos tykkää perinteisestä Gibson-soundista. 60's kaula on paksuudeltaan keskiverto - ei 50's tyylinen paksu eikä ohut, oikein mukava. 70's taitaa olla ohut, ellen erehdy. 57 Classic on mun mielestäni hyvä ja selkeä soundi. Tykkään ja toimii monipuolisessa soitossa just mitä SG:ltä voikin odottaa. Olen lukemani perusteella käsityksessä että nämä olisivat hieman kirkkaammat kuin 400-sarjan mikit joita myös on SG:ssä. Jossain muussa ketjussa sanoinkin että olis kiva joskus verrata. Omassa tän vuoden Standardissa on ilmeisestikin tuo 60's kaula. Vieläkin ohuempi olisi ehkä parempi, mutta tässä ollaan jo sellaisilla rajoilla että ei jaksa valittaa. Soundien osalta ehkä hieman otsikon vierestä, mutta sikäli kun G kitaraa yleisesti on kopioitu, niin varmaankin tuollaiset tuntumaan liittyvät asiat on kopioissakin jotenkin havaittavissa. Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita.... | |
![]() 24.04.2013 12:38:59 | |
pappasfin: :) Niin puhumattakaan HB merkistä mikä hakkaa taasen Epit 6-0, niiden on pakko olla Gibsonia 12-0 silloin parempia ..hmm. mikäs sitten HB:n hakkaa? hmm... mietintää... K-raudan perus rautakaupan kirves ja tekee sen taas 6-0 eli K-raudan kirves on Gibsonia 18-0 parempi. Kamalan väkivaltaisia nyo "työväenluokan" kitarat, seuraavat varmaan jalkapalloa ja juovat kaljaa:-). Minä en ainakaan omaa Gibsoniani päästäisi moisten seuraan hakattavaksi:-) Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. | |
![]() 24.04.2013 13:33:47 | |
Laulava Kylätohtori: Epiphone on parempi. En ole ikinä omistanut kumpaakaan, mutta myynti-ilmoitusten mukaan kaikki Epiphonet hakkaavat aina Gibsonit 6-0 tai mennen ja tullen, joten pakkohan niiden on olla parempia... Mitenkäs Tokait sitten? Kun Epit ilmeisesti hakkaavat aina Gibsonit 6-0, mutta Tokaithan hakkaavat Gibsonit vähintään samoin lukemin? Onko Epiphone ja Tokai yhtä hyviä, tasapeli siis? Vai hakkaako jompi kumpi jatkoaikavoiton? 6-7 vai 0-1? | |
![]() 24.04.2013 14:29:21 (muokattu 24.04.2013 14:56:46) | |
Ai tonnin Gibson? Tää vois hyvinkin lähtee tonnilla. Todella hyvä ja nätti kitara. Mikeistä jos/kun ei tykkää, ni voi myöhemmin vaihtaa vaikka jonkun satasen SD-satsin tilalle. http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=748612 E: Tuli mulle kerran vaihdossa muutaman satkun Epiphone LP Stankkukin. Yllättävän hyvä peli oli. Mut kyllä noi Gibson-brändin tonnin hintaluokassa pyörivät luutut on mun kokemuksen mukaan laadultaan vielä ihan toista luokkaa. "Jonnes gona jonn." | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)