Osteri 27.03.2013 10:24:38 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Koska muuten itseään voi virallisesti kutsua kitaristiksi? Olipa helkutin hyvä kysymys ??!! Kun katselee näitä meidän kirjoitteluja, niin vähän jokainen on tyytymätön omaan soitteluunsa, ku mikään ei riitä. Mutta olisko se virallinen raja jossain siinä kun esittää biisin onnistuneesti jollekin kuulijakunnalle? En minä tiedä, viisaammat vastatkoon, vaatis varmaan oman topicin. Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita.... |
Jormaz 27.03.2013 11:03:03 | |
---|
Kertokaa mulle miksi Ibanezeihin vaihdetaan "aina" Dimarzioita eikä esim. Duncaneita. Tiedän että Ibanez tehtaalla asentaa Dimarzion mikkejä mutta kun soittaja itse vaihtaa niin se on lähes aina myös Dimarzio. No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän.. |
Decadetroll 27.03.2013 11:51:38 | |
---|
Jormaz: Kertokaa mulle miksi Ibanezeihin vaihdetaan "aina" Dimarzioita eikä esim. Duncaneita. Tiedän että Ibanez tehtaalla asentaa Dimarzion mikkejä mutta kun soittaja itse vaihtaa niin se on lähes aina myös Dimarzio. Ehkä se on semmonen mielikuvakysymys? Dimarzion rosterissa on kuitenkin todella monta ibanezin soittelijaa, eikä pienimpinä ainakaan Vai ja Satch. Itselläni on toisessa ibanezissa Duncanit ja toisessa DiMarziot. Molemmat saundaavat omanlaiseltaan, eikä niitä parane alkaa vertailemaan paremmuudessa saundin kannalta. Meikä on tykänny tähän mennessä enemmän DiMarzion tuotoksista, kuin duncaneista, mutta enpä toisaalta ihan hirveän montaa eri mallia duncania ole kokeillutkaan. Yhdestä ainoasta mikistä olen halunnut välittömästi eroon: dimebuckerista. Muut on menneet enemmän tai vähemmän aikaa kitaroissa kiinni. Here is an education, the lesson professed is quite cruel
There are some things worse than death
And one of them is you |
ibnz 27.03.2013 13:17:20 | |
---|
Jormaz: Kertokaa mulle miksi Ibanezeihin vaihdetaan "aina" Dimarzioita eikä esim. Duncaneita. Tiedän että Ibanez tehtaalla asentaa Dimarzion mikkejä mutta kun soittaja itse vaihtaa niin se on lähes aina myös Dimarzio. Itse perustelen sen omalla kohdalla sillä samalla tekijällä, jonka aiempaan viestin laitoin, eli DiMarzion speksit demppaavat ("attenuate") aavistuksen korkeimpia taajuuksia ja siten se saundi vaikuttaa vähän isommalta tai paksummalta. Perus-RG kelluvalla tallalla (EDGE) on aika ohut saundiltaan, joten se korjaa tilannetta pikkaisen. Nyt tosin tremoloblokin isoon messinkiseen vaihtaneena vähän mietin, pitäiskö siihenkin laittaa jokin Duncan. Koska suosin niitä :) |
jhlamm 27.03.2013 16:28:59 | |
---|
Jormaz: Kertokaa mulle miksi Ibanezeihin vaihdetaan "aina" Dimarzioita eikä esim. Duncaneita. Tiedän että Ibanez tehtaalla asentaa Dimarzion mikkejä mutta kun soittaja itse vaihtaa niin se on lähes aina myös Dimarzio. Itselläni on ibanezissa seumour duncanin blackout. Tosin oli jo tehtaalta lähtiessä... "Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." |
mpekkanen 27.03.2013 16:57:56 | |
---|
Jormaz: Kertokaa mulle miksi Ibanezeihin vaihdetaan "aina" Dimarzioita eikä esim. Duncaneita. Tiedän että Ibanez tehtaalla asentaa Dimarzion mikkejä mutta kun soittaja itse vaihtaa niin se on lähes aina myös Dimarzio. Ibanezillä on lienee yhteistyötä ollut jo kymmenien vuosien ajan Dimarzion kanssa. Siinä varmaan suurin syy miksi niissä usein on dimarziot. Vaikka on niissä välillä muunkin merkkisiä mikkejä. Se miksi joku haluaa vaihtaa omaan Ibanez kitaraansa Dimarziot,eikä jotkut muut on minusta pitkälle mielikuva juttu. Johon varmasti vaikuttaa soittajan omat suosikki soittajat ja heidän valinnat. Duncan,Dimarzio,Emg ja moni muu valmistaa ihan hyviä mikkejä ja väitän edelleen ettei niitä sokkotestin perusteella ihan kaikkia kyllä kovinkaan seppä erota mikä on minkäkin merkkinen ja mikä on sen malli. nämä kolme esimerkkiä jotka otin ovat kuitenkin hinnaltaan aika samassa luokassa joten jos se tekee soittimesta mieluisemman että siinä on jonkun tietyn merkkiset niin ei muuta kuin vaihtamaan. toistan itseäni tähän loppuun vielä,että yleensä soittimet rakennetaan niin että kaikki osat ovat kyllä laadultaan aika hyvässä suhteessa toisiinsa nähden. Se on sitten eriasia jos halutaan jotain täysin muuta soundia kuin miksi se kitara on rakennettu. |