J.Nikkanen 12.03.2013 09:31:46 | |
---|
Hyvää tekstiä, kyllä mä tykkäsin noita lueskella. Sama se mitä fonttia monitorista verkkokalvoille heijastui, sisältö on oikeinkin Ok. Tattista vaan. Homojatsit sulla on housuissas. -Santukka |
Terry Pantheras 13.03.2013 10:55:50 | |
---|
Oih, hieno blogi! |
PIM 13.03.2013 10:58:34 | |
---|
Mikäs blogi tää tämmönen on, jota ei voi kommentoida? |
Kiksaus 13.03.2013 13:30:30 | |
---|
"Oh, what sad times are these when passing ruffians can say Ni at will to old ladies. There is a pestilence upon this land, nothing is sacred. Even those who arrange and design shrubberies are under considerable economic stress in this period in history." |
Kipander 01.04.2013 11:57:53 | |
---|
Uusi signaalitie-kirjoitus on eetterissä. Aiheena on soittimet ja elektroniikka. Tekstiä, linkkejä, kuvia ja videoita on sen verran paljon, ettei tällä ole enää termin "blogi" kanssa paljoa tekemistä. Fontti on korjattu yleisön pyynnöstä, linkki artikkeliin tästä: http://www.custom-sounds.com/blog.php?id=8 Pistäkää rohkeasti kommenttia tulemaan, vastaan mielelläni kritiikkiin joko täällä tai yksityisviesteissä. -Kimmo |
hjukke 02.04.2013 10:26:40 (muokattu 02.04.2013 10:35:37) | |
---|
Mukavaa katsottavaa ja luettavaa, löytyi itsellekkin hyödyllistä tietoa, ja jos huminan ja kohinnan määrää maailmasta saadaan vähennettyä niin maailma on heti hiukan parempi paikka! Mikäs sen parempaa kuin flunssan kourissa plärätä blogit ja videot läpi. |
Vladi 02.04.2013 10:28:12 | |
---|
Kipander: Uusi signaalitie-kirjoitus on eetterissä. Aiheena on soittimet ja elektroniikka. Tekstiä, linkkejä, kuvia ja videoita on sen verran paljon, ettei tällä ole enää termin "blogi" kanssa paljoa tekemistä. Fontti on korjattu yleisön pyynnöstä, linkki artikkeliin tästä: http://www.custom-sounds.com/blog.php?id=8 Pistäkää rohkeasti kommenttia tulemaan, vastaan mielelläni kritiikkiin joko täällä tai yksityisviesteissä. -Kimmo Jahas, tiedänpä nyt ainakin, mitä teen tänä iltana. Voisi tänään käydä kaikki nuo artikkelit läpi. Kiitos vaivannäöstä! Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
falconi 04.04.2013 19:50:43 | |
---|
Kipander: Uusi signaalitie-kirjoitus on eetterissä. Aiheena on soittimet ja elektroniikka. Tekstiä, linkkejä, kuvia ja videoita on sen verran paljon, ettei tällä ole enää termin "blogi" kanssa paljoa tekemistä. Fontti on korjattu yleisön pyynnöstä, linkki artikkeliin tästä: http://www.custom-sounds.com/blog.php?id=8 Pistäkää rohkeasti kommenttia tulemaan, vastaan mielelläni kritiikkiin joko täällä tai yksityisviesteissä. -Kimmo Hieno on blogi ja kiinnostavaa juttua. Yksi asia kuitenkin hieman ärsyttää, että kun lukee jotain tekstiä niin linkkejä muihin osiin ei ole, aina pitää mennä back -nappulalla sinne mistä voi kuukausittain hakea tekstit. Meni kirjanmerkkeihin kuitenkin tämä ! |
PIM 04.04.2013 20:47:55 | |
---|
Tähän viimeiseen osaan voisi lisätä maininnan, että perinteisten hihnalukkojen rinnalle on tullut myös lukkohihnat, jotka toimii sekä kitaran alkuperäisten että hihnalukkojen mukana tulleiden tappien kanssa. Toistaalla taas kieliä käsittelevässä osassa ei sanallakaan mainita, että "peruskielten" lisäksi on markkinoilla myös eri materialleilla päällystettyjä kieliä, esim. Optiman kullatut, joita itse olen käyttänyt jo yli 20 vuotta ja jotka ainakin omassa käytössäni kestää huomattavasti normikieliä pidempään soittokuntoisina. En tyytynyt tavanomaiseen. |
Kipander 07.04.2013 08:16:09 | |
---|
falconi: Hieno on blogi ja kiinnostavaa juttua. Yksi asia kuitenkin hieman ärsyttää, että kun lukee jotain tekstiä niin linkkejä muihin osiin ei ole, aina pitää mennä back -nappulalla sinne mistä voi kuukausittain hakea tekstit. Meni kirjanmerkkeihin kuitenkin tämä ! Moi! Tämä ongelma on tiedostettu, johtuu taustanhallinnan muodosta. Itseäni haittaa se, että kirjoitukset ovat ajallisesti "väärässä" järjestyksessä. Suunnitelussa on sisällysluettelo, joka toimii samalla arkistona vanhoille teksteille. Koitan kehittää tälle järkevän muodon seuraavan kirjoituksen yhteydessä. Kiitän palautteesta! -Kimmo |
Kipander 07.04.2013 08:24:28 | |
---|
PIM: Tähän viimeiseen osaan voisi lisätä maininnan, että perinteisten hihnalukkojen rinnalle on tullut myös lukkohihnat, jotka toimii sekä kitaran alkuperäisten että hihnalukkojen mukana tulleiden tappien kanssa. Toistaalla taas kieliä käsittelevässä osassa ei sanallakaan mainita, että "peruskielten" lisäksi on markkinoilla myös eri materialleilla päällystettyjä kieliä, esim. Optiman kullatut, joita itse olen käyttänyt jo yli 20 vuotta ja jotka ainakin omassa käytössäni kestää huomattavasti normikieliä pidempään soittokuntoisina. Moi! Maailma on täynnä laitteita, kaikkia ei ole vain mahdollista mainita. Kaikista teksteistä on editoitu valtaosa pois, että kokonaisuus pysyisi edes jotenkin kasassa. Hihnalukkoja on muitakin, viime NAMM:issa oli mielenkiintoisiakin malleja. Kieliä on myös paljon, käyttämäsi kielet ovat varmasti hyviä. Ideana on aina esitellä aihe eri näkökulmasta ja välttää liikaa luettelointia. Mutta edelleenkin, kaikki kommentit ovat tervetulleita. -Kimmo |
hallu 07.04.2013 09:53:33 | |
---|
Kipander: Moi! Maailma on täynnä laitteita, kaikkia ei ole vain mahdollista mainita. Kaikista teksteistä on editoitu valtaosa pois, että kokonaisuus pysyisi edes jotenkin kasassa. Hihnalukkoja on muitakin, viime NAMM:issa oli mielenkiintoisiakin malleja. Kieliä on myös paljon, käyttämäsi kielet ovat varmasti hyviä. Ideana on aina esitellä aihe eri näkökulmasta ja välttää liikaa luettelointia. Mutta edelleenkin, kaikki kommentit ovat tervetulleita. -Kimmo No itselleni tuon blogin parasta antia on juurikin avata sitä miten asiat toimii eikä niinkään sitä että mitä kaikkia tavaroita on myytävänä. Esimerkiksi kieliä käsittelevässä bogissa oli itselleni paljon uutta (hikisen hihnan haitallisuus kitaralukussa tai vaikkapa se ydinlangan paksuusasia). Ymmärrykseni käyttämistäni laitteista ja niiden huoltamisesta lisääntyi taas hiukan ja se on arvaamattoman arvokasta. Hyvä blogi se on. Tiukkaa käytännössä testattua asiaa ja kirjoitettu käytännönläheisesti että sen ymmärtämiseksi ei tarvitse olla mikään tohtori. Vaikka tämä blogi ei vaikutakaan miltään mainokselta, niin tämä omissa silmissäni kohottaa myös custom soundis brädiä ihan uudelle tasolle. Toisaalta olen kerran siinä liikkeessä asioineena pannut muutenkin merkille sen hyvän laadun lämpimän hengen, ainoa että se sijainti ei ole ihan paras mahdollinen, mutta kaikkea ei voi saada. No asiaan, blogi on hyvä einkä itse keksi siitä mitään kritisoitavaa. ... edes fontista:-D Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
aristoteles666 07.04.2013 09:58:28 | |
---|
aja rantatien kautta niin custom sounds on ihan näppärästi hollilla. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
jyrkalt 07.04.2013 10:00:17 | |
---|
hallu: ainoa että se sijainti ei ole ihan paras mahdollinen Liikeen sijainti on munsta ihan loistava! Customista kolmiloikkaa ja olet Pajalla :) Ainoat musiikkiin liittyvät kaupat, missä itse tulee käytyä. |
hallu 07.04.2013 10:28:16 | |
---|
aristoteles666: aja rantatien kautta niin custom sounds on ihan näppärästi hollilla. No kyllä se löytyy, mutta parkkipaikoista on vaan uupelo. Kesällä sitten prätkällä niin ei ole parkkiongelmaa. Toinen on se DLX menin viimekesänä kaisaniemeen niin ei siellä ollut mitään toivoa laittaa autoa mihinkään tai edes pysähtyä (tänä kesänä yritän varmasti uudelleen). valitettavasti itselleni tulee nämä keskustan puljut kierrettyä kaukaa tämän vuoksi. Hyvä silti, että näille kaupoille asiakkaita riittää koska on hyvä että ne ovat olemassa, vaikka itselleni onkin vähän kynnys lähteä helsinkiin seikkailemaan täältä malminkartanosta. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
hallu 07.04.2013 10:31:23 | |
---|
jyrkalt: Liikeen sijainti on munsta ihan loistava! Customista kolmiloikkaa ja olet Pajalla :) Ainoat musiikkiin liittyvät kaupat, missä itse tulee käytyä. No pajalle mua ei saa kirveelläkään, mutta Customsound on kiva pulju että sinne viitsii vääntäytyä, vaikka se vähän periferiassa onkin:-). Toisaalta asuuhan niilläkin kulmilla muusikoita varmasti joten hyvä että on kauppa jotakuta lähellä. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |
Vetehinen 07.04.2013 11:06:11 | |
---|
Viimeisin kirjoitus on kattava opastus kitaran säädön saloihin. Minulle uutena vinkkinä löytyi se pikaliimaa satulauraan -jippo joka tulikin tarpeeseen. Olin hyvin lähellä laittaa satulalle korotuksen mutta tuon vinkin turvin se hoitui helpommin ja lopputulos on siistimpi. Kiitos. Hyvä blogi kaikin puolin. "When I die, I want you to bury me upside down so that anyone who doesn't like me can kiss my ass!" -Red |
the-Antero 07.04.2013 11:10:31 (muokattu 07.04.2013 11:11:08) | |
---|
hallu: Toinen on se F-Musiikki menin viimekesänä kaisaniemeen niin ei siellä ollut mitään toivoa laittaa autoa mihinkään tai edes pysähtyä Dlx on sitten kalasatamassa joka sekin on huonossa paikassa... Musiikki ei tunne rajoja, eivätkä kitaristit tunne nuotteja. |
Hynkel 07.04.2013 11:17:47 | |
---|
hallu: No pajalle mua ei saa kirveelläkään Ai. Minua ei saa ulos kirveelläkään. C'é solo un Capitano. |
hallu 07.04.2013 11:46:03 | |
---|
Hynkel Belzepop: Ai. Minua ei saa ulos kirveelläkään. Olis kirveelle töitä:-D. No, se näistä. Paja on maineikas ja arvostettu pulju ei siinä mitään. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka. |