Aihe: Unelmien custom kitara + Bare knuckle pickups kokemuksia?
1 2
niistu
26.02.2013 17:19:53
Juu no eihän se unelmien kitara tarvitsekkaan olla custom malli.. anteeksi epäselvä ja typerä otsikko.. itse vielä etsiskelen sitä unelmien kitaraa/suunnittelen customeita, mutta aika vaiheessa tuo ikuisuusprojekti on..
Frankster
27.02.2013 14:50:21
Eipä se custom itelle mikään itseisarvo, yhden straton Amfisoundilla olen teettänyt :) Ilohan siinä on että saa sellaisen kuin haluaa; kaulan mitat, väri yms. Ja juttuja kuten potikoiden sijainti ja määrä, output-jakin sijainti yms. Talla. Näitä juttuja jotka ehkä tuntuvat että tehdasvehkeissä eivät ole just siinä samassa paketissa kerralla koskaan.

BKP:n mikeistä: mulla on kaikissa sähkiksissä heidän mikit, lukuunottamatta yhtä kaulamikkiä.

Hyviä ovat; dynaamisia, musikaalisia ja erottelevia. Joka mikki ei sovi luonnollisesti joka kitaraan, tuovat sen kitaran soinnin aika hyvin esille. Ja toinen tärkeä seikka, ovat aika tarkkoja mihin korkeudelle ne asettaa. Olen BKP:n forumilla kohtalaisen aktiivinen, ja tasaisin väliajoin joku ihmettelee (tai pahempaa, pitää ominaisuutena) että BKP:n mikissä on hieman ponneton sointi ja matala ulostulo. Sitten selviää että mikki on jotain 6mm päässä kielistä.

Kaukana ne antavat tosi cleanin soinnin; se tarkkuus on osa niiden dynamiikkaa. Itse pidän hyvänä aloituskohtana 2mm kielistä, kieli painettuna viimeiseltä nauhalta. Tai vaihtoehtoisesti 4mm kun kieli soi vapaana.

-Frankster
Laulava Kylätohtori
27.02.2013 15:17:38
Ei ole koskaan himottanut mitkään customit, paitsi tietysti musta Gibsonin Custom Les Paul...

Toisaalta strato on mielestäni loistava, en keksi mitään, mitä voisin oikeasti parantaa siinä. Enemmän kamarunkkaus on kohdistunut pedaaleihin ja vahvistimiin. Tämän hetkisistä japsiTokaista saa kaiken, mitä kitaralta tarvitsen - siis tällä hetkellä. Toki tatsi, nauhat ym. voisivat aina olla parempia, mutta eipä se soitto noihin kitaroihin kaadu.. Mielestäni lähes kaikki sähkikset ovat jonkin sortin väännöksiä stratosta, enkä ole koskaan nähnyt yhtään kitaraa, joka olisi tyylikkäämpi kuin strato. Lespa on toki ehkä vielä kauniimpi, mutta se ei sovi soitannollisesti tassuun... Hyvä näin, custom-kärpäsen purema on niin kovin kallista... ;)
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
taikatatti
04.03.2013 22:43:58
Itse olen ihastunut tuohon Olan S7:kaan: http://i.ytimg.com/vi/zSiak_vGuUM/0.jpg
(anteeksi huono kuva)
Nuo Solar6 mallit eivät ole pahan hintaisiakaan, pitäs vaan jenkeistä tilailla ja testaaminen vähän hankalaa. Mutta komia on kyllä!

Eipä noissa omissa iboissakaan mitään sen suurempaa vikaa ole, kelluvat tallat vaan ottaa päähän kun en ole niitä ikinä tarvinnut :/
"No matter how hard life gets, remember there is nothing harder than pooping when you don't have to poop."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)