ReBeat 05.01.2013 17:42:26 | |
---|
Näin on. Nimittäin Tokailla soittaessa se soittofiilis on merkittävästi terveempi. Puuttuu se itseinho mikä syntyy silloin jos keikaroi narrina Gibson kaulasta roikkuen. |
Jucciz 05.01.2013 17:55:54 | |
---|
ReBeat: Näin on. Nimittäin Tokailla soittaessa se soittofiilis on merkittävästi terveempi. Puuttuu se itseinho mikä syntyy silloin jos keikaroi narrina Gibson kaulasta roikkuen. And here we go again... ;) Odotan ainakin seuraavia argumentteja: "köyhien puhetta", "mites noi Gibsonin laatuongelmat" jne... Haen palan pizzaa ja jään seuraamaan kiinnostuneena. :) Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Trendkeel 05.01.2013 18:26:30 (muokattu 05.01.2013 18:26:45) | |
---|
Pakko hehkuttaa Gibsonin nitrolakkaa. Ei muovista tuntumaa, kuluu komean näköisesti ja jos oikein olen tulkinnut, tuoksuu myös erittäin hyvälle! (en tosin tiedä onko kyseessä yleinen tuoksu vai nimenomaan nitrolakka : D) Kaula on viiden ja puolen vuoden ikään mennessä muuttunut valkoisesta vintage whiteksi, mikä on tuonut skeballe rutkasti fiilistä. Tuntuu omalta kitaralta. Sekään ei haittaa jos kitara ottaa rokkiosumaa, koska Studion simppeli viimeistely antaa paljon anteeksi. En tiedä kuinka hyvältä naarmu tai kolhu näyttää Standardin loimukannen pinnassa.. (Disclaimer: myös Tokait, ESP:t, LTD:t, Yamahat ja muut LP-malliset kitarat ovat loistavia kitaroita, eikä nitrolakka yksinään tee kitarasta muita parempaa.) :D |
mattim 05.01.2013 19:14:04 (muokattu 05.01.2013 19:21:53) | |
---|
fox: Vähän kansipuitten rakenteen puolesta kyllä, jos totta puhutaan, ja vielä tuossa hintaluokassa viimeistely on erilainen. (nitro versus polylakka) Näin se menee, nykypäivän LS120 on jo oikeasti hyvempi, puhumattakaan LS150-560 malleista.Toksut on hyviä, mutta hyvät maksavat ... |
Wilmo 06.01.2013 14:28:36 | |
---|
Kiitos kaikille hyvistä neuvoista ja vinkeistä! En ollu aiemmin tutustunu sen tarkemmin tohon Tokain lepakkoon, mutta semmosta käytettyä lähden tossa reilun viikon päästä hakemaan. |
FensonGibder 06.01.2013 15:23:58 | |
---|
Jucciz: Studio selvästi riisutumpi malli (yleensä) huonommilla mikeillä.. Tarkoititko huonommilla nelisatasia? Eikö ne ole vain erikuuloiset kuin 57:t tai buckerit? Ainakin uusissa studioissa 4xx-mikit on luvattu PAF spekseillä. Tiedä sitten kuuluko ero hunajakorvassakaan.. Riffi, nyt. |
Jucciz 06.01.2013 15:47:50 | |
---|
FensonGibder: Tarkoititko huonommilla nelisatasia? Eikö ne ole vain erikuuloiset kuin 57:t tai buckerit? Ainakin uusissa studioissa 4xx-mikit on luvattu PAF spekseillä. Tiedä sitten kuuluko ero hunajakorvassakaan.. Itse asiassa mulla ei ole edes tarkkaa tietoa, mitä niissä Studioissa on ollut sisällä, joita olen soittanut (lähinnä 80-luvun lopun ja 90-luvun yksilöitä), mutta enemmän tykkään Burstbuckereista ja '57 Classiceista. Liekö kuitenkin 400-sarjaa lähinnä? Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Lonesome 06.01.2013 20:02:47 | |
---|
Jucciz: Itse asiassa mulla ei ole edes tarkkaa tietoa, mitä niissä Studioissa on ollut sisällä, joita olen soittanut (lähinnä 80-luvun lopun ja 90-luvun yksilöitä), mutta enemmän tykkään Burstbuckereista ja '57 Classiceista. Liekö kuitenkin 400-sarjaa lähinnä? Normimalleissa ollut pitkään 490/498, itse asiassa sama setti myös LP Customissa. Toisaalta faded-malleissa BB Pro:t. Ja siltä väliltä. Mun Studio Deluxessa on 490/BB Pro-setti puolituksella. Mallien muuttuessa viimeksi mainittua poistettiin T-kaupasta hintaan 888 €. Sitä voisin uusista vaihtoehdoista sokkona ostettaessa suositella, mutta taitaa saatavuus olla jo heikkoa. No, nykyinen 2012/2013 Studio muistuttaa hyvinkin paljon tuota Deluxea (esmes 60's kaula, mikin puolitukset ja värisävy Vintage Burstina)... "When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett |
jomppu 07.01.2013 16:35:58 | |
---|
Minulla oli vähän aikaa sitten 60s tribute studio les paul p90 mikeillä. Tykkäsin siitä kyllä paljon, ei vikoja eikä viimeistelyssä puutteita ja hyvin sopi punk ja rokkihommiin. Se faded viimeistely oli mielestäni myös ihan ok varsinkin kun kaula kiillottui pian jopa mukavamman tuntuiseksi kuin satiinilakatussa fenderissäni. Suosittelen kokeilemaan myös noita muita tribute malleja, niitähän löytyy kai jo kolmeltalta vuosikymmeneltä ja taitaa niiden hinnat jäädä alle tonnin. Myin oman studioni pois kun päätin hankkia humbucker Les Paulin missä on reunalistat, no oma on myyty eikä uutta ole vielä hankittu. Eniten jostain syystä himoitsen classic customia minkä hinta on kyllä ehdoton yläraja minulle, sitten on traditional mallit tai standard käytettynä. Mitä mieltä raati on, onko tässä mitään järkeä? |
stumpe 07.01.2013 20:31:00 | |
---|
Ajattelin kysyä erästä mieltäni askarruttavaa asiaa. Mulla on pari LPeetä ollut, epiphone ja ltd. Ihan ok saundit, mutta tuo soittoergonomia haittasi. Eli istualteen soitettaessa LP painava perse saa aikaan sen että kaula nousee pääkoppaa kohti. Treenatessa biisejä istun lähes aina, joten ei hommasta tullut hevon kukkua, kun otelauta on alaleuassa kiinni. Ovatko muut painineet saman ongelman kanssa? Vai olenko vaan mielenvikainen? Olen ST-muotoisilla kyllä soitellut lähes aina. Seisaaltaan soitettaessa tuohan on vissiin etu :) |
julkke 07.01.2013 20:47:39 | |
---|
stumpe: Ajattelin kysyä erästä mieltäni askarruttavaa asiaa. Mulla on pari LPeetä ollut, epiphone ja ltd. Ihan ok saundit, mutta tuo soittoergonomia haittasi. Eli istualteen soitettaessa LP painava perse saa aikaan sen että kaula nousee pääkoppaa kohti. Treenatessa biisejä istun lähes aina, joten ei hommasta tullut hevon kukkua, kun otelauta on alaleuassa kiinni. Ovatko muut painineet saman ongelman kanssa? Vai olenko vaan mielenvikainen? Olen ST-muotoisilla kyllä soitellut lähes aina. Seisaaltaan soitettaessa tuohan on vissiin etu :) Aika jännä, ei mulla LP:n kanssa tuommoista ongelmaa ole ollut. Päinvastoin oikein mukava soitella istualtaankin. "Practice cures most tone issues." -John Suhr |
Midrange 07.01.2013 21:28:02 (muokattu 07.01.2013 21:29:43) | |
---|
stumpe: Ajattelin kysyä erästä mieltäni askarruttavaa asiaa. Mulla on pari LPeetä ollut, epiphone ja ltd. Ihan ok saundit, mutta tuo soittoergonomia haittasi. Eli istualteen soitettaessa LP painava perse saa aikaan sen että kaula nousee pääkoppaa kohti. Treenatessa biisejä istun lähes aina, joten ei hommasta tullut hevon kukkua, kun otelauta on alaleuassa kiinni. Ovatko muut painineet saman ongelman kanssa? Vai olenko vaan mielenvikainen? Olen ST-muotoisilla kyllä soitellut lähes aina. Seisaaltaan soitettaessa tuohan on vissiin etu :) Just tuon takia en Les Paulia istuvalteen soittoon ikinä harkitsisi. Se jalkaa muotoileva lovi on jotenkin sijoitettu huonoon paikkaan liian etualalle, ja siinä käy sen takia just noin miten kuvailit. Olis mielenkiintoista nähdä Gibsonilta Les Paulin päivitys jossa tuota ergonomiaa parannettaisiin hieman, mutta muoto ei muuttuisi liikaa. EDIT: ja rungon painokin vaikuttaa. Jotkut varmasti hieman enemmän takapainoisia kuin toiset. How many guitarist does it take to screw in a light bulb? Answer 50, one to screw it in, and 49 to stand back and say I could do that better |
Laulava Kylätohtori 07.01.2013 21:33:03 | |
---|
Taidan olla outolintu, kun mulla ei ole koskaan ollut yhdenkään kitaran kanssa mitään ylitsepääsemättömiä ergonomisia ongelmia. Lespa, Tele tai strato, niin onhan ne erilaisia, mutta siinähän ne kaikki menee yhtälailla. Flying-V:stä mulla ei ole kokemuksia... Strato taitaa olla mukavin, tai siitä ainakin pidän muuten eniten, mutta nyt en pystyisi edes erittelemään mitään erityisiä ongelmia missään mallissa. Ei sillä, etteikö niitä varmasti olisi, ei ole vain tullut kiinnitettyä huomiota... Tai ehkä se johtuu siitä, että soitan Tokailla... Laatupelejä, katsokaas... ;) Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
Todd 07.01.2013 21:45:46 | |
---|
Niin,lakkaukseenhan yleensä perustan itsekkin mielipiteeni kitarasta,ja tämä on sitten huudattamista tämä Käännän napojen polariteetin tämän kävyn ja paperiklemmarin avulla. Sitten teen suprajohteen merivedestä ja kuolleesta oravasta. -Angus MacGyver |
MarkoA 09.01.2013 16:33:48 (muokattu 09.01.2013 16:47:51) | |
---|
Minkälaisia nämä halvat Studiot on http://www.thomann.de/fi/gibson_lp_studio_50_tribute_gt_db_tm.htm Gibson Les Paul Studio '50s Tribute Humbucker Gold Top, dark back, e-guitar, exclusive made for Thomann, mahogany body thomann (chambered), maple top, mahogany neck, 50th neck, toasted maple fretboard, 22 frets, scale 628mm, 1x Gibson 490R (neck) and 1x Gibson 498T (bridge) humbucker pickup, 2 volume and 2 tone control. 1 toggle switch, incl. gig bag, finish satin gold top Monesti olen katsellut tällaista. Jos vain ääni ja soittotuntuma merkitsee, niin mitenkä mahtaa tuollainen toimia? 698€ ei ole järin hirveästi Gibson Les Paul kitarasta. Kyllä tuollainen josta kaikki "turhat" on karsittu pois, ois mun silmissä aika kova vaihtoehto vastaavan hintaiselle "silmäkarkki" Tokaille tai vastaavalle. Lievää hankintaintoa aina nostaa kun katsoo noita T-kaupan alle tonnin Gibsoneita. Tuo kultakantinen istuu mun silmään nätisti, mutta muitakin viimeistelyjä on tarjolla jos se ei kiinnosta. Edit: jäi vielä mainitsematta, että tuoltahan löytyy sekä 50s että 60s slim kauloja. P90:llä ja minihumpparilla (70s style). Edit2: Thomannin sivuilla on kirjautuneelle hyvä vertailu Epiphone Bonamassa vs Gibson 60s tribute studio Positiivista sen olla pitää!!! |
ancci 09.01.2013 17:19:10 (muokattu 09.01.2013 17:19:36) | |
---|
MarkoA: Minkälaisia nämä halvat Studiot on http://www.thomann.de/fi/gibson_lp_studio_50_tribute_gt_db_tm.htm
Monesti olen katsellut tällaista. Jos vain ääni ja soittotuntuma merkitsee, niin mitenkä mahtaa tuollainen toimia? 698€ ei ole järin hirveästi Gibson Les Paul kitarasta. Kyllä tuollainen josta kaikki "turhat" on karsittu pois, ois mun silmissä aika kova vaihtoehto vastaavan hintaiselle "silmäkarkki" Tokaille tai vastaavalle. Lievää hankintaintoa aina nostaa kun katsoo noita T-kaupan alle tonnin Gibsoneita. Tuo kultakantinen istuu mun silmään nätisti, mutta muitakin viimeistelyjä on tarjolla jos se ei kiinnosta. Kiinnostais kyllä itteäkin tuollainen, ehkä jopa kyseinen. Mutta toisaalta jos on yhtään samaa tasoa ku se special faded, jota olen testannut, niin sitten jätän nuo sikseen. Pitäis päästä tyyppailemaan noita taas. Jos olisi samaa tasoa soittotuntuma kuin näissä niin voisin olla hyvinkin kiinnostunut: http://www.thomann.de/fi/gibson_les_paul_studio_2012_aw_gh.htm Niin monesti ollut lähellä tuon osto.. Mutta sitten aina päätynyt ostamaan jotain muuta.. Soittotuntuma kyllä oli kyllä aika jumalainen siinä yksilössä jota viimeksi testasin. Ehkä sit ensi kerralla. |
Point 09.01.2013 18:24:33 (muokattu 09.01.2013 18:26:25) | |
---|
MarkoA: Minkälaisia nämä halvat Studiot on http://www.thomann.de/fi/gibson_lp_studio_50_tribute_gt_db_tm.htm
Monesti olen katsellut tällaista. Jos vain ääni ja soittotuntuma merkitsee, niin mitenkä mahtaa tuollainen toimia? 698€ ei ole järin hirveästi Gibson Les Paul kitarasta. Kyllä tuollainen josta kaikki "turhat" on karsittu pois, ois mun silmissä aika kova vaihtoehto vastaavan hintaiselle "silmäkarkki" Tokaille tai vastaavalle. Lievää hankintaintoa aina nostaa kun katsoo noita T-kaupan alle tonnin Gibsoneita. Tuo kultakantinen istuu mun silmään nätisti, mutta muitakin viimeistelyjä on tarjolla jos se ei kiinnosta. Edit: jäi vielä mainitsematta, että tuoltahan löytyy sekä 50s että 60s slim kauloja. P90:llä ja minihumpparilla (70s style). Edit2: Thomannin sivuilla on kirjautuneelle hyvä vertailu Epiphone Bonamassa vs Gibson 60s tribute studio Tilasin kyseisen goldtopin perjantaina tuolta. Voin sitten raportoida ensivaikutelmat tänne vaikka ääninäytteiden tai videon muodossa, mikäli kiinnostaa. E: Ja ainakin kuvien perusteella tykkään ulkonäöstä kovasti, enempää silmäkarkkia en haluaisikaan. Saa nyt tosiaan nähdä, kunhan veistos rantautuu tänne päin. |
MarkoA 09.01.2013 19:41:04 | |
---|
AKWM: Tilasin kyseisen goldtopin perjantaina tuolta. Voin sitten raportoida ensivaikutelmat tänne vaikka ääninäytteiden tai videon muodossa, mikäli kiinnostaa. E: Ja ainakin kuvien perusteella tykkään ulkonäöstä kovasti, enempää silmäkarkkia en haluaisikaan. Saa nyt tosiaan nähdä, kunhan veistos rantautuu tänne päin. Wau! Tottakai kiinnostaa. Laitahan kunnon raporttia ja mieluusti kuvien kera. Samaa mieltä goldtopin ulkonäöstä: komea ilman listoja ja helmiäisiä. Positiivista sen olla pitää!!! |
Midrange 09.01.2013 19:43:35 | |
---|
Onko tuo toasted maple fretboard yhtä kirkas soundin puolesta kun perinteinen vaahteraotelauta? How many guitarist does it take to screw in a light bulb? Answer 50, one to screw it in, and 49 to stand back and say I could do that better |
FensonGibder 09.01.2013 20:18:18 (muokattu 09.01.2013 20:18:44) | |
---|
Midrange: Onko tuo toasted maple fretboard yhtä kirkas soundin puolesta kun perinteinen vaahteraotelauta? Tietämättä mitään asiasta, sanoisin, että olisi helvetin typerää jos se kuullostaa samalta kuin vaahteraotelauta. Mahdollisimman lähellä RW ääntä ainakin yrittäisin konservatiivisille markkinoille. Kyllä RW-soundin jatkuvuudelle on selkeät perusteet. Muutenkin, mitä järkeä jos on eri vaihtoehtoja kaulamateriaalille, mutta ne kuullostaisivat samalta? Riffi, nyt. |