Aihe: Carl martin plexitone
1 2
jyrkalt
05.12.2012 14:27:23
Jucciz: Entäs jos vahvistimena on vaikka joku Jazz Chorus, jota ei todellakaan tee mieli käyttää kuin täysin puhtaalla soundilla, ts. oma särö on jokseenkin käyttökelvoton?

Purkkeja käytetään monella tapaa. Osa toimii boosterina, osa stand alone -tyyppisesti puhtaan soundin päälle, osa pikkusärön päälle, osa isomman särön päälle - osa useissakin noista tilanteista.

Mää ajelen toisinaan Plexitonea Fender-puhtaan päälle keikalla. Hyvin toimii.

Mää perustin edellistä kommenttia omaan tapaani toimia soittessa livenä keikalla tai treeneissä. Treeneissä otin vahvistimen pohjasaundin sellaisena semi-kliininä jonka halutessaan sai volumepotikalla tai soittotatsilla ultrapuhtaaksi. Tähän päälle sit säröpurkit, muljutukset ja delay. Kun vahvistimena on esim JTM45 on selvää että kaikissa keikkapaikoissa ei voi soittaa sillä äänenpaineella kuin treenikämpällä, on alettava soveltamaan että saadaan edes suht samaa saundia soittovehkeistä ulos kuin ns normaalitilanteessa.
Soveltamisessa käytin Timmypedaalia melkolailla signaaliketjun loppupuolella joka tavallaan simuloi sitä että vahvistin on säröllä. JTM täysin puhtaana + Timmy oli saundiltaan yllättävän hyvä perusta polkea muita säröjä ja fuzz-purkkeja verrattuna siihen normaalitilanteeseen.

Todella epäselvästi tämä sepostus nyt tähän tuli mut josko joku ymmärtää mitä tarkoitin..
Alkoholiongelma se on sekin kun viina ei maistu.
kimurantti1
05.12.2012 16:58:39
jyrkalt: Mistä ihmisille on muodostunut käsitys että säröpurkkeja pitäisi ajella täysin puhtaan saundin päälle?
Aika harvassa on pedaalit jotka hyvältä kuulostaa noin ajeltuna.

Mä ainakin tarvin ihan puhdasta soundia joka keikalla. Mulla ainoa käyttö noille hi-gain säröpedaaleille on juuri se, kun voi ottaa keikalle jonkun puhdasta soundia tuuttaavan pikkucombon ja pedaalilaudan. Ts. keikoilla joilla ei kaivata maailman jytyintä särösoundia vaan puhtaat/puhtaahkot soundit on pääosassa ja isoa säröä tarvitaan vaan satunnaisesti, toi toimii. Miedot overdrivet ja sellaiset "on the edge of break up" -purkit on erikseen, mutta mä en ole löytänyt yhtä ainutta hi-gain-säröpedaalia, joka kuulostaisi paremmalta kuin mun lempparivahvistinten oma särö(kanava), mistä syystä ne on (mulle henk. koht.) turhakkeita.
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
McLeach
05.12.2012 18:30:46
jyrkalt: Mistä ihmisille on muodostunut käsitys että säröpurkkeja pitäisi ajella täysin puhtaan saundin päälle?
Aika harvassa on pedaalit jotka hyvältä kuulostaa noin ajeltuna.

Ei kai tässä kukaan jakele mitään käsityksiä miten niitä pitää käyttää. Jokainen käyttää miten lystää. Mutta ainakin jos itseni tekee mieli vetää särökanavalla, niin vedän. Jos tekee mieli boostata sitä, niin boostaan sitä vaikka od:lla. Jos haluan taas käyttää tollasta perussäröspedua niin yleensä sen heitän puhtaan cleanin päälle. Muutenkin pidän ihan cleanista cleanista joten esim särökanavan, säröspedun ja vaikka wahin potkasu yhtäaikaa pelkästään sooloihin on liian rasittavaa. Muutenkin monessa styrkkarissa on samat namiskuukkelit käytössä molemmille kanaville joten kanavia ei edes voi säätämättä lennosta vaihtaa, tällöin kristallin kirkkaan cleanin päälle ei voi oikeen muuta kuin ampua säröä purkista.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)