Aihe: Ruokangas Guitarsille Taito-Finlandia
1 2 3 4 5
loner
16.11.2012 21:36:12 (muokattu 16.11.2012 21:40:05)
Ok, eli pahoitteluni ja muutan linjani m.netin tyyliseksi ja sulaudun joukkoon.
Nyt meni kyllä palkinto oikeaan osoitteeseen komppia täältäkin vaan ja onhan se Juha komea poikakin, kuten myös m.netin porukatkin..aijai komppia kaikille ja tsemppistä.
loner
16.11.2012 21:36:52
Gabe: Ei mennyt lainkaan väärään osoitteeseen. Onnea!

Täysin samaa mieltä herra. On muuten hieno hymiö.
loner
16.11.2012 21:38:52
blaekie: Ja oikein tuli yleisempi juttu klo 18:00 uutisissa. Myös Mad Professorin vahvistimista oli juttua sekä Kumu rummuista Suomalaisena laatutyönä.
Onneksi olkoon palkinnosta.

Oih täytynee katsoa heti jälkilähetyksenä. Sinulla on muuten aika kiva rivi kitaroita, taidat olla ola myös aika hyvä soittamaankin.
ballfish
16.11.2012 21:39:58
loner: Oih täytynee katsoa heti jälkilähetyksenä. Sinulla on muuten aika kiva rivi kitaroita, taidat olla ola myös aika hyvä soittamaankin.

Jos on elämässä vaikeeta niin ei tarvitse tulla tänne purkamaan.
"Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori
Laulava Kylätohtori
16.11.2012 21:40:56 (muokattu 16.11.2012 21:41:58)
loner: ....komea poikakin, kuten myös m.netin porukatkin..

Kiitos kiitos, ikinä ei ole minuakaan komeaksi haukuttu (paitsi tietysti naiset aika ajoin) ja nyt taas....

Niin ja tsemppiä sullekin, taidat tarvita sitä silloin ja tällöin...
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
blaekie
16.11.2012 21:42:04 (muokattu 16.11.2012 21:46:32)

loner: Oih täytynee katsoa heti jälkilähetyksenä. Sinulla on muuten aika kiva rivi kitaroita, taidat olla ola myös aika hyvä soittamaankin.

Kitarat on rivissä juu, mutta soittotaidosta en kyllä sano mitään. Elä nyt revi pelihousujas ihan vielä.
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... ja mitä se sulle kuuluu.. ja jos kuuluukin , niin syytön mä siihen oon.
loner
16.11.2012 21:42:46
ballfish: Jos on elämässä vaikeeta niin ei tarvitse tulla tänne purkamaan.

Osuvasti sanottu ja komppia vaan, taitavasti kyllä kirjoitit, aika rivi sinullakin uuten kitaroita, onnea onnea :)
mattim
16.11.2012 21:42:51 (muokattu 16.11.2012 21:44:39)

loner: Ruokankaalle kunnia, mutta ällöttää tämä typerä perseennuoleminen ja hännystely. Missä nämä kehut oli ennen palkintoa. Suurimmalla osalla porukasta ei ole mitään kokemusta koko ukosta tai tuotteistaan, kunhan "komppaillaan" toiset kutsuu perseennuolemiseksikin.

Edellisen kerran ällötti yhtä paljon tuossa ketjussa minuutti sitten:

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=3&t=213226

Lip service.

Olen digannut suomalaisten kitarantekijöiden tekemisistä pitkän ajan. Jos antaa tunnustuksen hyvästä työstä, ei se ole perseen nuolemista. Olen noita Ruokankaan tekemiä soittimia testannut useaan otteeseen, ostan heti jos rahaa riittää.
loner
16.11.2012 21:48:24
mattim: Olen digannut suomalaisten kitarantekijöiden tekemisistä pitkän ajan. Jos antaa tunnustuksen hyvästä työstä, ei se ole perseen nuolemista. Olen noita soittimia testannut useaan otteeseen, ostan heti jos rahaa riittää.

Niin , minullakin on Ruokangas Duke ollut jo vuosia ja ollut vakikäytössä koko elinikänsä.
Miksi ihmeessä kehumisen pitää aina mennä nuolennan puolelle joka asiassa?
Ruokangas ei ole sitä mitä se oli joskus. Nyt kitaroita tekee muutkin jannut siellä ja määrät kasvaa, mutta mikäs siinä ansaittu palkinto, mutta miksi pitää käydä mielistelemään ja ja ylionnittelemaan? Mielistely on synneistä pahimpia tai ehkä se vaan minusta tuntuu siltä.
blaekie
16.11.2012 21:51:42

Voe hyvää yötä ja samantien päivää.
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... ja mitä se sulle kuuluu.. ja jos kuuluukin , niin syytön mä siihen oon.
Laulava Kylätohtori
16.11.2012 21:55:10
Voi Jeesus Kristus taas tätäkin vääntöä. Ja mitä helvettiä kirjoittajien kitararivit tähän kuuluu? En taas ymmärrä...

Btw, miten kehutaan nuolematta? Kenties tyyliin: "Vitun hyviä kitaroita sulla kusipää!!"
artal
16.11.2012 21:58:41
Nyt on kyllä perjantain kunniaksi joku naukannut ärrimurri-pullosta :D

Jos nyt vaikka oltaisiin vaan iloisia siitä, että palkinto meni juuri kitarantekijälle ja näin alan arvostus kasvaa ja Suomeen saadaan ehkä vielä nykyisen hienon tilanteen lisäksi lisää hyvien soittimien valmistajia.
mattim
16.11.2012 22:01:07 (muokattu 16.11.2012 22:02:25)

Laulava Kylätohtori: Voi Jeesus Kristus taas tätäkin vääntöä. Ja mitä helvettiä kirjoittajien kitararivit tähän kuuluu? En taas ymmärrä...

Btw, miten kehutaan nuolematta? Kenties tyyliin: "Vitun hyviä kitaroita sulla kusipää!!"

Vihaaminen, dissaaminen, kehuminen, perseen nuoleminen, nuo on netissä viestin lukijan päässä. Huomenna Turenkiin.
Laulava Kylätohtori
16.11.2012 22:03:52
mattim: Vihaaminen, dissaaminen, kehuminen, perseen nuoleminen, nuo on netissä viestin lukijan päässä. Huomenna Turenkiin.

Totta, usein kyseiset tunteet löytyvät ainoastaan lukijan omasta päästä ja heijastelevat enemmänkin lukijan omia päänsisäisiä mielenliikkeitä kuin alkuperäisen kirjoittajan...
Krice
16.11.2012 22:15:52

loner: Nykyään Ruokangas on aika kaukana köyhästä käsityöläisestä.

Jos noin on niin sehän on vain hyvä asia. Suomi on pieni maa ja täälläkin meno voisi olla huomattavasti ankeampaa, mutta sen sijaan löytyy osaavia ja ahkeria ihmisiä, jotka ovat valmiita tekemään töitä ja vieläpä onnistuvat siinä. Jotakin on siis tehty oikein.
Muovinen
16.11.2012 22:23:53

Ruokankaan kitarat on hyviä vain jos Ruokangas itse tekee ne kaikki nälkäpalkalla. Tilaan siltä kitaran siis heti, kun sillä menee huonosti.
-General Petrovsky
klobasa
16.11.2012 22:48:20
Tossa Ylen uutisessa puhuttiin muotoilusta ja itse Ruokangaskin otti esille sen, ettei ole saanut muotoilussa koulutusta jne. En ole koskaan nähnyt Ruokankaan kitaroita livenä, enkä epäile yhtään niiden hyvyyttä millään tasolla, mutta jos jossain olisi "valitettavaa", niin nimenomaan muotoilussa... Eikös noi melkein kaikki mallit ole kuitenkin selkeitä johdannaisia tele, strato, lespa yms. perusmalleista?

Jos Ruokangas olisi saanut lisäksi muotoilijan koululutuksen, niin mallistossa saattaisi olla yhtä hyviä kuin nykyiset, mutta persoonallisemman näköisiä malleja.
mattim
16.11.2012 22:57:53 (muokattu 16.11.2012 22:58:25)

Palkintosumma oli aikas olematon, tai sitten olin kännissä. Taidan huomenna tonefestissä saman verran Ruokankaan kitataraan sijoittaa, riippuu tietty mun huomisesta.
Vetehinen
17.11.2012 06:28:51
loner: Ruokangas ei ole sitä mitä se oli joskus. Nyt kitaroita tekee muutkin jannut siellä ja määrät kasvaa

Niin siis onko nykyisin laatutaso parempi? Fenderitkin meni pilalle kun Leo palkkasi ekan apurin.. Haloo.. tsemppistä sullekin, on se niin upeaa että sulla on vuosia vanha Ruokangas, paljon parempi kuin nämä uudet. Kokeilematta upea peli. Onnea!

Hyvä juttu että suomalaista pienyrittäjyyttä tuodaan esille tällaisten palkintojen kautta. Ruokankaan kitaroista minulla ei ole kokemusta mutta kiinnostaa kyllä.

Ja vielä tuosta nuolemisesta. Minusta on hyvä, jos Ben, Juha tai vaikka Bluetone tai Amfisound saavat somesta nostetta tuotteilleen. Ei se hype näiden tekijöiden osalle tyhjästä ole tullut. Suomessa on niin ankara verotus, eläkemaksut ja muu byrokratia että jo se vaikeuttaa markkinoilla pysymistä. Hatunnosto.

Ja lonerille toivon parempaa lääkitystä.
Ambition makes you look pretty ugly, kicking and squealing Gucci little piggy
xjas73
17.11.2012 07:48:44

Onneksi olkoon Juha Ruokangas ja kumppanit! Olette palkinnon ansainneet! Muutaman kerran mitä olen teidän pajalla asioinnut ja s-postaillut, niin voin todeta, että huipputyyppejä olette. Ja erittäin tyytyväinen olen ollut tekemäänne kitaraan! Menestystä myös jatkossa.

Terv. Juho Saikkonen
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)