Aihe: Huijari liikkuu Muusikoiden.netissä
1 2 3 4 510 11 12 13 14
markus16
16.10.2012 21:45:22
Twinkle: No siis eihän noilla tienaa, se jokukin oli tehtaillut kymmenittäin petoksia ja kerännyt sillä jonkun vajaa viisi tonnia kolmessa vuodessa. se joku mikä minulta huijasi joskus, oli saanut kerättyä jonkun vajaan puolitoista donaa yhteensä vuoden harrastamisella. Ihmiset on kuitenkin nykyään aika varuillaan, etenkin kun isommista rahoista puhutaan ja kymppien kirnuaminen on aika työlästä ennen kuin siitä nyt milleen liksoille pääsee. Asia vaan on silleensä, että kun noilla ihmisillä ei ole mitään muutakaan, niin kaikki on kotiinpäin. Sossu tuo sen tietyn rahan himaan, ulosotossa noilla on pahimmillaan kymmeniä tuhansia niin niiden kannalta se on sit jo se ja sama.

Tässä jutussa mainitaan, että tyypillä on yhden vuoden ajalta 99 petosta ja saalis yli 10 000 euroa
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/119 … nia+paakalloja+ja+paljon+muuta.html

Liekö ihan kaikki jutut ja ohivedetyt fyrkat tulleet ilmi? Epäilen.
Lisäksi mainitaan, että pari vuotta aiemmin oli jo saanut tuomion 120 vastaavasta petoksesta, ja selvinnyt ehdollisella.
Kirka saatana!
ekikoo
17.10.2012 00:08:36 (muokattu 17.10.2012 00:09:16)
Laittakaa niihin ostetaan-ilmoituksiinne vaatimukseksi kuva laitteesta, jonka vieressä paperille kirjoitettu time-tagi ja piirretty yksisarvinen, ilman sitä ette osta!
Öyy...
Midrange
17.10.2012 00:53:38
ekikoo: Laittakaa niihin ostetaan-ilmoituksiinne vaatimukseksi kuva laitteesta, jonka vieressä paperille kirjoitettu time-tagi ja piirretty yksisarvinen, ilman sitä ette osta!

Tämä on ihan hyvä käytäntö ja käytössä laajasti ebayssä. Toisaalta toivon ettei se tule tänne, koska tilanne ei huijareiden kannalta ole vielä niin paha. Tuo nimittäin vaikeuttaa kaupan käyntiä ja jos kaikki eivät jaksa siirtyä tuollaiseen systeemiin niin ne tulkitsee kovin helposti potentiaalisiksi huijareiksi.

Paras neuvo on se, että joka ikisen kaupan tekijän kanssa googletetaan aina se puhelinnumero ja katotaan mitä tulee ilmi.
How many guitarist does it take to screw in a light bulb? Answer 50, one to screw it in, and 49 to stand back and say I could do that better
Ahvir
17.10.2012 09:44:09
Onpa tämä aiheuttanut keskustelua.

Eihän tässä voi syyttää kuin itseään. Aika paljonkin olen kauppaa täältäkin viimeaikoina tehnyt. Nyt vain sattui se paska flaksi..

Kyllä minusta tuntui että kaveriki oli joskus keppiä hakannut. Hyvin tiesi pedaalista ja kehui oikein pedaalin shimmeriä. Toisaalta ammattihuijari, niin on taustat selvillä.
Fantasmic
17.10.2012 12:23:19
Midrange: Tämä on ihan hyvä käytäntö ja käytössä laajasti ebayssä. Toisaalta toivon ettei se tule tänne, koska tilanne ei huijareiden kannalta ole vielä niin paha. Tuo nimittäin vaikeuttaa kaupan käyntiä ja jos kaikki eivät jaksa siirtyä tuollaiseen systeemiin niin ne tulkitsee kovin helposti potentiaalisiksi huijareiksi.

Paras neuvo on se, että joka ikisen kaupan tekijän kanssa googletetaan aina se puhelinnumero ja katotaan mitä tulee ilmi.

Mikä tuossa nyt niin vaikeaa on? Kuvan ottaminen(löytyy kyllä varmasti jo joka torpasta ainakin puhelimesta) ja luulisi nyt olevan kynä ja paperiakin. Aikaa koko operaatioon ei montaa minuuttia mene.
penatuna
17.10.2012 14:25:20
Fantasmic: Mikä tuossa nyt niin vaikeaa on? Kuvan ottaminen(löytyy kyllä varmasti jo joka torpasta ainakin puhelimesta) ja luulisi nyt olevan kynä ja paperiakin. Aikaa koko operaatioon ei montaa minuuttia mene.

Tai hoitaa suomen sisällä kaupat joko naamatusten tai postiennakolla (jossa paketin saa avata ennen lunastusta). Älkää koskaan laittako tuntemattomille rahaa tilille ennen kuin tavara on teillä.

Jos ei nouto eikä postiennakko sovi myyjälle, niin jätän itse suosiolla väliin.
edenbeast
17.10.2012 14:51:34
penatuna: Tai hoitaa suomen sisällä kaupat joko naamatusten tai postiennakolla (jossa paketin saa avata ennen lunastusta). Älkää koskaan laittako tuntemattomille rahaa tilille ennen kuin tavara on teillä.

Jos ei nouto eikä postiennakko sovi myyjälle, niin jätän itse suosiolla väliin.

Postiennakossa on vain se vika että ostajan jättäessä lunastamatta paketin kaikki kulut jää myyjälle. Tuotteesta riippuen takkiin tulee reippaasti... Itelle on pari kertaa käyny noin vanhojen kameroiden kanssa ja kyseessä oli niin halvat kamerat ettei kannattanut maksaa takaisinlähetystä. Sinne jäivät. Kalliimpien tavaroiden kohdalla postiennakko on ihan ok homma.
penatuna
17.10.2012 15:03:15
edenbeast: Postiennakossa on vain se vika että ostajan jättäessä lunastamatta paketin kaikki kulut jää myyjälle. Tuotteesta riippuen takkiin tulee reippaasti... Itelle on pari kertaa käyny noin vanhojen kameroiden kanssa ja kyseessä oli niin halvat kamerat ettei kannattanut maksaa takaisinlähetystä. Sinne jäivät. Kalliimpien tavaroiden kohdalla postiennakko on ihan ok homma.

Tämäkin on totta. Itse myyn usein parin kympin tavarat vain jos tuote noudetaan. En muutenkaan jaksa muutaman kympin takia postiin tai matkahuoltoon lähteä :)
Fantasmic
17.10.2012 15:09:27
Tajusinpas juuri minkä oveluuden sama postineiti on tässä nyt kolmisen kertaa minulle tehnyt. Puhelimia tulee ostettua ja myytyä käytettynä jonkun verran harrastuspohjalta ja kun olen mennyt pakettia hakemaan postista olen antanut postinedille saapumisilmoituksen.
Tuon jälkeen hän on hakenut paketin hyllystä ja pyytänyt rahat. Ne saatuaan on kehottanut minua avaamaan paketin ja tarkastamaan että sisällä kaikki on kunnossa. Sen jälkeen kun kaiken on todettu olevan ok, on tämä kuitannut koneelle maksun suoritetuksi ja paketin noudetuksi.

Myyjänä taas mulla on aina toimitustavoiksi merkitty nouto ja posti. Ostajista noin 9/10 kysyy suoraan tilinumeroa maksaakseen vaikka postiennakkokin olisi mahdollinen ja summat pyörii yleensä tuossa 200-400 tietämissä.
pekurides
17.10.2012 17:34:30

Fantasmic: Tajusinpas juuri minkä oveluuden sama postineiti on tässä nyt kolmisen kertaa minulle tehnyt. Puhelimia tulee ostettua ja myytyä käytettynä jonkun verran harrastuspohjalta ja kun olen mennyt pakettia hakemaan postista olen antanut postinedille saapumisilmoituksen.
Tuon jälkeen hän on hakenut paketin hyllystä ja pyytänyt rahat. Ne saatuaan on kehottanut minua avaamaan paketin ja tarkastamaan että sisällä kaikki on kunnossa. Sen jälkeen kun kaiken on todettu olevan ok, on tämä kuitannut koneelle maksun suoritetuksi ja paketin noudetuksi.

Samaa hommaa olen muutamaan otteeseen yrittänyt mutta eivät ole postissa suostuneet että saisin tarkistaa paketin ennen maksamista.

Näin hesassa.
mielummin vähän liikaa kuin liian vähän!
Zeeboo
17.10.2012 18:21:47
pekurides: Samaa hommaa olen muutamaan otteeseen yrittänyt mutta eivät ole postissa suostuneet että saisin tarkistaa paketin ennen maksamista.

Näin hesassa.

Lähettäjä antaa luvan postiennakkolähetyksen tarkistamiseen merkkaamalla "Lisätietoja" tekstin "Vastaanottaja voi tarkistaa lähetyksen sisällön ennen maksamista". Jos merkintää ei ole, paketin pitäisi pysyä kiinni maksuun asti. Näin postin toimitusehtojen mukaan.

Ihmettelen kyllä, jos oikealla asialla oleva myyjä ei tavaran tarkistukseen suostu.
White men can't Monk
Fantasmic
17.10.2012 21:49:20
pekurides: Samaa hommaa olen muutamaan otteeseen yrittänyt mutta eivät ole postissa suostuneet että saisin tarkistaa paketin ennen maksamista.

Näin hesassa.

No siis tavallaanhan minä olen tuossa vaiheessa jo maksanutkin. Postivirkailijaa ei haittaa enää jos lähden juoksemaan paketti kainalossa kun rahat ovat jo kourassa mutta jos lootasta paljastuisikin kasa myllynkiviä,eivät rahat ehtisi minnekään lähteä.
edenbeast
17.10.2012 22:00:38
Fantasmic: No siis tavallaanhan minä olen tuossa vaiheessa jo maksanutkin. Postivirkailijaa ei haittaa enää jos lähden juoksemaan paketti kainalossa kun rahat ovat jo kourassa mutta jos lootasta paljastuisikin kasa myllynkiviä,eivät rahat ehtisi minnekään lähteä.

Virallisesti vaikka paketissa olisi myllynkiviä virkailija ei saisi antaa sinulle rahoja takaisin. Asia olisi vietävä poliisille ja koitettava saada rahoja takaisin oikeusteitse ja onnistuminen olisi aika epätodennäköistä ja ainakin helvetin aikaavievää.
Fantasmic
17.10.2012 22:03:04 (muokattu 17.10.2012 22:03:55)
edenbeast: Virallisesti vaikka paketissa olisi myllynkiviä virkailija ei saisi antaa sinulle rahoja takaisin. Asia olisi vietävä poliisille ja koitettava saada rahoja takaisin oikeusteitse ja onnistuminen olisi aika epätodennäköistä ja ainakin helvetin aikaavievää.

Mikä oikeasti estää? Jos lähetyslippuun on kirjattu sisällöksi vaikkapa "keppihevoinen" ja sisällä onkin dildo niin?
Paikalla kun on usein muitakin postivirkailijoita joten tarvittaessa todistajia riittää.
Zeeboo
17.10.2012 22:26:59
edenbeast: Virallisesti vaikka paketissa olisi myllynkiviä virkailija ei saisi antaa sinulle rahoja takaisin. Asia olisi vietävä poliisille ja koitettava saada rahoja takaisin oikeusteitse ja onnistuminen olisi aika epätodennäköistä ja ainakin helvetin aikaavievää.

Itellan toimitusehdoissa tavarankuljetuspalveluista postiennakon kohdalla sanotaan:

"Yksityihenkilöiden välisessä liikenteessä lähettäjä voi antaa luvan Postipaketin sisällön tarkistamiseen --. -- Mikäli vastaanottaja sisällön tarkistamisen jälkeen kieltäytyy vastaanottamasta lähetystä, palautetaan se alkuperäisen lähettäjän kustannuksella."

Näitten askelmerkkien mukaan postin henkilökunnan on mentävä, edellyttäen tietysti että lähettäjä on luvan tarkistamiseen osoitekorttiin laittanut. Itselläni lupa on kaupanteon ehto, jos postiennakkoa käytetään. Puolin ja toisin.
White men can't Monk
edenbeast
17.10.2012 22:46:38
Fantasmic: Mikä oikeasti estää? Jos lähetyslippuun on kirjattu sisällöksi vaikkapa "keppihevoinen" ja sisällä onkin dildo niin?
Paikalla kun on usein muitakin postivirkailijoita joten tarvittaessa todistajia riittää.

Kuten zeeboo sanoi, ainoastaan siinä tapauksessa että lähettäjä on antanut luvan paketin avaamiseen saa paketin avata ennen maksua. Jos lupaa ei ole, pakettia ei saa luovuttaa ennen kuin maksu on suoritettu.
Fantasmic
17.10.2012 22:48:43
edenbeast: Kuten zeeboo sanoi, ainoastaan siinä tapauksessa että lähettäjä on antanut luvan paketin avaamiseen saa paketin avata ennen maksua. Jos lupaa ei ole, pakettia ei saa luovuttaa ennen kuin maksu on suoritettu.

Luetko sä edes näitä kirjoituksia?
oprila
17.10.2012 23:01:53
En ole koskaan ymmärtänyt alla olevaa tekstiä. Mitä postiennakko takaa? Pakettia et saa nähtävälle, etkä ainakaan avata ennen kuin olet maksanut. Paketissa voi olla vaikka kiuaskiviä ja rahat meni jo...

"Mitä tästä opitaan on kyllä varmasti se että postiennakko on varmin tapa näihin tuntemattomilta ostettaviin laitteisiin."
Räkkipeli
17.10.2012 23:07:54
oprila: En ole koskaan ymmärtänyt alla olevaa tekstiä. Mitä postiennakko takaa? Pakettia et saa nähtävälle, etkä ainakaan avata ennen kuin olet maksanut. Paketissa voi olla vaikka kiuaskiviä ja rahat meni jo...

"Mitä tästä opitaan on kyllä varmasti se että postiennakko on varmin tapa näihin tuntemattomilta ostettaviin laitteisiin."

Kyllä minä olen ainakin katsonut jokaisen paketin sisälle minkä postiennakolla olen saanut. Mitäs järkeä siinä sitten olisi jos ei saisi katsoa?
edenbeast
18.10.2012 02:06:49
Fantasmic: Luetko sä edes näitä kirjoituksia?

Luetko itse? Et taida? Kuten aikaisemminkin on sanottu niin jos MYYJÄ antaa luvan avata paketin ennen maksua niin OSTAJA saa avata paketin ennen maksua. Jos MYYJÄ ei anna lupaa siihen niin OSTAJA saa paketin kouraansa maksettuaan maksun. Onko tässä jotakin liian vaikeaa?????
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)