Aihe: bugera v22 rikki
1 2 3 4 5
Durty
17.09.2012 20:55:28
Eikös tuo Bugera ole salanimellä esiintyvä Behringer?
aristoteles666
17.09.2012 21:07:09

mua jäi hämäämään mistä ostetaan helpommin hajoavia vastuksia ja kondensaattoreita? ne kun on halvatkin parempia laadultaan ja toleransseiltaan kuin ne massavastukset mitä ennen vanhaan käytettiin. eli mistä bugera ostaa helpommin hajoava osia , kun kaupoista niitä ei löydy?
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
antibiootti
17.09.2012 21:08:27
Kyllhään se on behringerin joku alajaosto.

On tullut kyllä monet kerrat näin jälkeenpäin mietittyä että minkä hemmetin takia menin myymään fender hot rod deluxen ja ostin tilalle pod hd300 ja bugera v22... :D

Aina ei järki leikkaa. Onneks leikkas edes myöhässä.
hallu
17.09.2012 21:12:56
aristoteles666: mua jäi hämäämään mistä ostetaan helpommin hajoavia vastuksia ja kondensaattoreita? ne kun on halvatkin parempia laadultaan ja toleransseiltaan kuin ne massavastukset mitä ennen vanhaan käytettiin. eli mistä bugera ostaa helpommin hajoava osia , kun kaupoista niitä ei löydy?

Minähän siis en tiedä, mutta epäilisin ettei kyse oikeasti ole huonoista komponenteista, vaan huonosta kokoonpanosta. Siis jos ne juotokset sieltä hajoaa, niin kyllähän ne voi käräytellä sitten niitä komponenttejakin, joka on hajonnut "huonoa laatuaan". Oikeastaan olen vähän lukenut noista muista bugeroita käsittelevistä ketjuista, että siellä voi olla ihan rakenteen suunnittelusta lähteviä heikkouksia, mutta tiedä sitten.

Mitä tähän itse aiheeseen tulee, niin minulla pisti silmään tuo että nyt tällä kyseisellä vahvarilla on kolmas omistaja vielä takuuaikana!?! onko vahinko pantu kiertämään? vai mitä tämä tämmöinen on, että tavara vaihtaa omistajaa noin nopeasti?
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
aristoteles666
17.09.2012 21:17:15

hallu: Minähän siis en tiedä, mutta epäilisin ettei kyse oikeasti ole huonoista komponenteista, vaan huonosta kokoonpanosta. Siis jos ne juotokset sieltä hajoaa, niin kyllähän ne voi käräytellä sitten niitä komponenttejakin, joka on hajonnut "huonoa laatuaan". Oikeastaan olen vähän lukenut noista muista bugeroita käsittelevistä ketjuista, että siellä voi olla ihan rakenteen suunnittelusta lähteviä heikkouksia, mutta tiedä sitten.

Mitä tähän itse aiheeseen tulee, niin minulla pisti silmään tuo että nyt tällä kyseisellä vahvarilla on kolmas omistaja vielä takuuaikana!?! onko vahinko pantu kiertämään? vai mitä tämä tämmöinen on, että tavara vaihtaa omistajaa noin nopeasti?

silloin alussa oli yksi liitin jokaoli alimitoitettu, ja jonka korjaamiseen olisi riittänyt niiden johtojen kolvaaminen suoraan piirilevyyn, ja että kolmas omistaja, niin ensin tulee mieleen kolme tyyppiä jotka ei ole ennen käyttänyt putkivahvistimia, eikä vain ymmärrä ettei niistä lähde säröä hiljaa niin paljon kuin HM-2:ta, tai lisää-oma-särö-suosikkisi.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
antibiootti
17.09.2012 21:28:01
aristoteles666: ja että kolmas omistaja, niin ensin tulee mieleen kolme tyyppiä jotka ei ole ennen käyttänyt putkivahvistimia, eikä vain ymmärrä ettei niistä lähde säröä hiljaa niin paljon kuin HM-2:ta, tai lisää-oma-särö-suosikkisi.

Nyt en kyllä tajunnut yhtään mitään mitä yritit sanoa.
Tami
17.09.2012 22:24:26

antibiootti: Kyllhään se on behringerin joku alajaosto.

On tullut kyllä monet kerrat näin jälkeenpäin mietittyä että minkä hemmetin takia menin myymään fender hot rod deluxen ja ostin tilalle pod hd300 ja bugera v22... :D

Aina ei järki leikkaa. Onneks leikkas edes myöhässä.

No jaa mun mielestä tuo oli ihan perusteltavissa oleva vaihto. Tuo HRD on ihan tavallinen pökälevahvistin, joka ei tarjoa soundillisesti mitään ihmeellistä. Samaan sakkiin cleansoundin osalta menee kuin tuo v22, classic30 tai vaikka kinukki ac15. Säröpuoli tuossa fenkussa onkin sitten muita mainittuja huonompi .....mun mielestä...
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
hallu
18.09.2012 00:11:50
Tami: No jaa mun mielestä tuo oli ihan perusteltavissa oleva vaihto. Tuo HRD on ihan tavallinen pökälevahvistin, joka ei tarjoa soundillisesti mitään ihmeellistä. Samaan sakkiin cleansoundin osalta menee kuin tuo v22, classic30 tai vaikka kinukki ac15. Säröpuoli tuossa fenkussa onkin sitten muita mainittuja huonompi .....mun mielestä...

No se kestävyyshän tuossa voisi olla se huomioitava seikka. Bugeraahan ei kai pidetä mitenkään huonosoundisena laitteena, vaan kaikki lukemani moitteet kohdistuu sen luotettavuuteen/kestävyyteen. .... niin ja ... HodRodDeluxessa on hyvä särö.... mun mielestä, mutta se ei tee Bugerasta sen huonompaa tai parempaa, hyväksi sitäkin monet kehuu ja itselläni ei asiasta ole kokemusta.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka.
antibiootti
18.09.2012 00:30:20
Jep,,

Säröhän tuossa on paljon parempi kuin HotRodissa, mutta muuten ei oikein vakuuta.
Bändin kanssa keikkaillessa pitäis olla kuitenkin luotettava peli. Ja fenderin cleanit vie kyllä bugeraa 10-0.

Lähetinkin jo thomannille viestiä tästä, mutta kysyn nyt täälläkin: Meneekö takuu jos alkuperäiset putket on vaihdettu? Oon myös elementin vaihtanut tuohon, mutta sitä tuskin kannattaa kertoa jos aikoo saada takuun korvaamaan. (vaihtaa tietysti alkuperäisen kajarin takas.)

Toisaalta olis vaan helpompi viedä johonkin huoltoon ja maksaa sen mitä maksaa. Huonossa tapauksessa paljonkin....
mattim
18.09.2012 07:38:03 (muokattu 18.09.2012 07:39:58)

antibiootti: Jep,,

Säröhän tuossa on paljon parempi kuin HotRodissa, mutta muuten ei oikein vakuuta.
Bändin kanssa keikkaillessa pitäis olla kuitenkin luotettava peli. Ja fenderin cleanit vie kyllä bugeraa 10-0.

Lähetinkin jo thomannille viestiä tästä, mutta kysyn nyt täälläkin: Meneekö takuu jos alkuperäiset putket on vaihdettu? Oon myös elementin vaihtanut tuohon, mutta sitä tuskin kannattaa kertoa jos aikoo saada takuun korvaamaan. (vaihtaa tietysti alkuperäisen kajarin takas.)

Toisaalta olis vaan helpompi viedä johonkin huoltoon ja maksaa sen mitä maksaa. Huonossa tapauksessa paljonkin....

Putkien vaihto ei takuuta lopeta. Kaikki muut "kolvikädessä" tehdyt parannukset sen takuun voivat jo kumota.

Vahvistin siis toimii pienellä volalla normaalisti ?

Onko eroa nostatko voluumia master voluumista tai kanavavoluumista ?

Kuuluuko rutinaa/rätinää syöttäessäsi signaalia suoraan päätevahvistimeen efektiloopin paluun kautta oheisen esimerkkikuvan tavoin ?

http://www.dvdplaza.fi/galleria/sho … php/photo/23579/title/p-te/cat/1043

Varoitus:pääte huutaa täysillä, joten säädä pedaalisi ulostulo aluksi minimiin ;-)
Gabe
18.09.2012 15:08:13
hallu: No se kestävyyshän tuossa voisi olla se huomioitava seikka. Bugeraahan ei kai pidetä mitenkään huonosoundisena laitteena, vaan kaikki lukemani moitteet kohdistuu sen luotettavuuteen/kestävyyteen. .... niin ja ... HodRodDeluxessa on hyvä särö.... mun mielestä, mutta se ei tee Bugerasta sen huonompaa tai parempaa, hyväksi sitäkin monet kehuu ja itselläni ei asiasta ole kokemusta.

Näinpä juuri. Itse tiedän oikeasta elämästä viisi ihmistä jotka ovat ostaneet Bugeran, näistä neljä meni takuuseen alle kuukauden sisällä ja viimeinenkin vuoden jälkeen. Ei oikein vakuuta :/ Lisäksi kaikki kuulo/lukuhavainnot laitteesta lisää tätä käsitystä ainakin minulla. Marshal/Vox/Fender tyyppisten laatumerkkien kapineista ei vastaavanlaisia tule läheskään niin paljon vastaan. Ja kyllä niitäkin varmaan myydään kohtuullisen paljon :)
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
antibiootti
18.09.2012 15:11:01
mattim: Putkien vaihto ei takuuta lopeta. Kaikki muut "kolvikädessä" tehdyt parannukset sen takuun voivat jo kumota.

Vahvistin siis toimii pienellä volalla normaalisti ?

Onko eroa nostatko voluumia master voluumista tai kanavavoluumista ?

Kuuluuko rutinaa/rätinää syöttäessäsi signaalia suoraan päätevahvistimeen efektiloopin paluun kautta oheisen esimerkkikuvan tavoin ?

http://www.dvdplaza.fi/galleria/sho … php/photo/23579/title/p-te/cat/1043

Varoitus:pääte huutaa täysillä, joten säädä pedaalisi ulostulo aluksi minimiin ;-)

Jep, eli rätisee tälläkin tavoin kun volumea nostaa hieman korkeammaksi.
Jos master on täysillä ja kanavan volume pienellä, eli kokonaisvolume alhainen, ei sillonkaan tule rätinää. Ainoastaan sillon kun kajarista tulee äänet kovaa ulos.
iec
18.09.2012 17:08:25

antibiootti: Jep, eli rätisee tälläkin tavoin kun volumea nostaa hieman korkeammaksi.
Jos master on täysillä ja kanavan volume pienellä, eli kokonaisvolume alhainen, ei sillonkaan tule rätinää. Ainoastaan sillon kun kajarista tulee äänet kovaa ulos.

Kuulostaa siltä, että voisit selvitä jopa pelkällä pääteputkien uusimisella... Mulla tosin on aika lyhyt kokemus putkivaffarien parissa.

Tuossa yksi linkki jossa vinkkejä vianhakuun:
http://www.geofex.com/ampdbug/ampdebug.htm
antibiootti
18.09.2012 17:12:33
Taidan testata joo uusia pääteputkia. Veikkaan tosin, että ongelma ei ole niissä koska ne ovat juuri vaihdetut JJ:t. (noin 6kk vanhat.)
aristoteles666
18.09.2012 17:19:56

Gabe: Näinpä juuri. Itse tiedän oikeasta elämästä viisi ihmistä jotka ovat ostaneet Bugeran, näistä neljä meni takuuseen alle kuukauden sisällä ja viimeinenkin vuoden jälkeen.:)

miten ne on toiminut sen jälkeen kun ne on tullut takuusta?
Jucciz
18.09.2012 17:25:04
antibiootti: juuri vaihdetut JJ:t. (noin 6kk vanhat.)

Pari juttua:
1) JJ:n laadunvalvonta on ollut paikoin yhtä huonoa tai jopa huonompaa kuin Bugeran. Mun hajonneista putkista miltei kaikki ovat olleet JJ:tä.
2) 6 kuukautta vanhat putket eivät TODELLAKAAN ole "juuri vaihdetut". Kovalla käytöllä (ja väärin biasoituina) tuon ikäiset putket voivat olla jopa lähestulkoon loppuunajetut.
Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan!
antibiootti
18.09.2012 17:29:58
Jucciz: Pari juttua:
1) JJ:n laadunvalvonta on ollut paikoin yhtä huonoa tai jopa huonompaa kuin Bugeran. Mun hajonneista putkista miltei kaikki ovat olleet JJ:tä.
2) 6 kuukautta vanhat putket eivät TODELLAKAAN ole "juuri vaihdetut". Kovalla käytöllä (ja väärin biasoituina) tuon ikäiset putket voivat olla jopa lähestulkoon loppuunajetut.

Okeoke. :D

Huomaa taas, ettei tiedä näistä jutuista mitään. Kokemuksena vaan, että hotrodilla soittelin originaaliputkilla monta vuotta ilman mitään ongelmia.
mattim
18.09.2012 17:56:58 (muokattu 18.09.2012 17:58:05)

antibiootti: Taidan testata joo uusia pääteputkia. Veikkaan tosin, että ongelma ei ole niissä koska ne ovat juuri vaihdetut JJ:t. (noin 6kk vanhat.)

Muista, että Bugeran pääteputket pitää biasoida vaihdon jälkeen. Jos et sitä tee, saattaa soundi olla aika kehno ja uusien putkien kesto kovinkin lyhyt varsinkin täysillä huudatettaessa. Voit toki kokeilla lyhyesti josko pääteputk(i)en vaihto auttaa rutinaan.
Gabe
18.09.2012 18:02:21
aristoteles666: miten ne on toiminut sen jälkeen kun ne on tullut takuusta?

Yksi kappale seilas huollossa aika kauan kunnes päätyi kaatopaikalle. Yksi myytiin heti huollosta palattua. Yhdestä peruttiin kauppa ja loput pari on olleet mun tietojeni mukaan käytössä ihan kunniakkaasti.
" Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen. " - Keith Richards -
mattim
18.09.2012 18:08:05

Gabe: Yksi kappale seilas huollossa aika kauan kunnes päätyi kaatopaikalle. Yksi myytiin heti huollosta palattua. Yhdestä peruttiin kauppa ja loput pari on olleet mun tietojeni mukaan käytössä ihan kunniakkaasti.

Olivatko kaikki näitä V22 bugeroita vaiko joitain muita malleja ?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)