Aihe: Orange Dual Terrorin, Thunder 30, AD30htc vai joku ihan muu?
1 2 3
Lamarthon
08.06.2012 17:48:26

http://www.youtube.com/watch?v=GkdMmQxEclo

No hitto, hyvältähän se Rectumi kuulostaa!!
naavanka_
08.06.2012 18:01:28
Lamarthon: http://www.youtube.com/watch?v=GkdMmQxEclo

No hitto, hyvältähän se Rectumi kuulostaa!!

Perus dualreectumiin verraten hieman erilainen saundi koska El84 röhrit.
Ei huono ollenkaan.
Lamarthon
08.06.2012 19:28:17

Pitää myös ohimennen kysyä, että mitenkäs Labogan Caiman? Kenelläkään kokemuksia? Mitä sen verran Labogasta tiedän, niin eikös ne sen nupit ole justiinsa sitä "överi-gain" -osastoa? Behemothin Sethillä ja Before The Dawnin Saukkosella on nuo Mr. Hector -nupit, mutta eihän se varmaan tuosta Caimanista mitään kerro... Joissain Juutuubi-pätkissä kuulostaa kyllä sopivan tiukalta mun korvaan tuo Caiman...
naavanka_
08.06.2012 20:23:21
Lamarthon: Pitää myös ohimennen kysyä, että mitenkäs Labogan Caiman? Kenelläkään kokemuksia? Mitä sen verran Labogasta tiedän, niin eikös ne sen nupit ole justiinsa sitä "överi-gain" -osastoa? Behemothin Sethillä ja Before The Dawnin Saukkosella on nuo Mr. Hector -nupit, mutta eihän se varmaan tuosta Caimanista mitään kerro... Joissain Juutuubi-pätkissä kuulostaa kyllä sopivan tiukalta mun korvaan tuo Caiman...

Mr. Hector ei mulle iskenyt mutta tuon Caimanin cleani täysillä oli suorastaan mannaa.
Caimanin omasta särökanavasta en niin pitänyt.
Kannattaa käydä testimässä jos mahdollista, ainakin Kuopiossa nuita on yksi tälläkin hetkellä liikkeessä.
lonelyplayer
08.06.2012 21:05:08
Jos nyt sallitaan myöhäinen kommentti aiheeseen... niin kyllä vois tätä AD30htc-nuppia suositella. Todella hienot musikaalliset cleanit ja 2.kanavalla melkoisen pureavaa kasarisaundia. Pieni buustaus ( itsellä Little Green Wonder, tai miksei Tube Screamer) niin Gunnarit on sitten siinä...
Tää metallijuttu... ehkei kuitenkaan. Ei kuitenkaan kannata dissata yhtä parhainta vahvistinta... :)
Spike
08.06.2012 21:53:15
Ei kait täällä kukaan mitiih dissaakaan, eri ihmiset vaan diggaa eri jutuista.

Tulipa vielä mieleen, että nykyään fender tekee 5153:sta miniversiota:

http://www.topsound.fi/evh-5150-iii-mini-50w.html

11 kg ei oo mitään. 5150/6505:han on The melodeath-saundi. Kuulopuheiden mukaan olisivat noista vielä fenkulla parannelleet puhtaita, ja vähän kesyttäneet särökanavaa. Tiedä sitten.
Ziggy Bubba
08.06.2012 21:59:25 (muokattu 08.06.2012 22:00:45)

AD30 ei kyllä sovi mihinkään raskaampaan heviin, kuten joku taisi jo mainita. TT, DT, RV ja TV (jos tajusitte) ovat paljon parempia tommoseen raskaampaan ja modernimpaan menoon, ylivoimaisesti.

Jos haluaa Orangiltaan perinteisempää rock-klangia (ja joskus jopa hiukan ylirapeeta yläpäätä), niin AD30 on mainio. Siihen paksumpaan Orints-juttuun vaaditaan joku aiemmin lyhennetyistä. Soundi on ihan eri tavalla paksu... Noissa on sitten vivahde-eroja, mutta vähemmän kuin verrattaessa AD30:een.

E: Jos aloittaja on hakua käyttänyt sanalla "Orange", mun saman henkiset jutut voipi olla jo tuttuja :)
Isoa pörinää ja muhkua melodiaa: Sonar Transistor
lonelyplayer
09.06.2012 22:49:55
Ziggy Bubba: AD30 ei kyllä sovi mihinkään raskaampaan heviin, kuten joku taisi jo mainita. TT, DT, RV ja TV (jos tajusitte) ovat paljon parempia tommoseen raskaampaan ja modernimpaan menoon, ylivoimaisesti.

Jos haluaa Orangiltaan perinteisempää rock-klangia (ja joskus jopa hiukan ylirapeeta yläpäätä), niin AD30 on mainio. Siihen paksumpaan Orints-juttuun vaaditaan joku aiemmin lyhennetyistä. Soundi on ihan eri tavalla paksu... Noissa on sitten vivahde-eroja, mutta vähemmän kuin verrattaessa AD30:een.

E: Jos aloittaja on hakua käyttänyt sanalla "Orange", mun saman henkiset jutut voipi olla jo tuttuja :)

Ei sovikkaan, pahoittelen innostustani...kun on vaan niin hyvä vahvistin :)
Kor_nelius
19.06.2012 01:49:49
Jos viellä oot vailla vaffaria ja mietinnän päällä, ni tuu hakemaan multa rektumaattori pois. Löytyy torin puolelta Single Rectifier Solo Head 50w. Löytyy kliini ja särökanava, sekä vielä siihen päälle boost. Oikeestaan ihan virheettömässä kunnossa.
Itte vetelen sillä ihanaa "paksusilmälasisanka" rokkia ja soitan toisaalta melodisessa death metal bändissä, eli se taipuu tosi moneen. Riippuen tyylistä boostaan vehjettä vielä tube screamerilla. Jos hyvää soundia hakee ni tosta vehkeestä se takuulla löytyy. Harmittaa vaan luopua omasta ehkä pienessä rahapulassa.
Lamarthon
27.07.2012 11:21:26 (muokattu 27.07.2012 11:22:15)

Joo,

nyt alkaa olla kuviot pikku hiljaa selvillä.

Teenkin sellaisen hurjan tempun, että hommaankin sen Drk Terrorin. Jotenkin vaan se iski meikäläiseen niin syvälle.

Eikä tässä vielä kaikki. Otin vähän selvää "kahden nupin ja yhden kaapin" taioista, ja keksin jotain tämän kaltaista:

Elikkäs Orange Dark Terror särönupiksi, ja kyytipojaksi (tai pikemminkin seuralaiseksi) Traynorin DH25H Quarterhorse (stomp boxin kokoinen trankkunuppi), josta tulisi cleanit ja semipörinät (toisin sanoen crunch). Hyvää tuossa on se, että olkoon kuin trankku vaan, niin siinä on samassa efektit (reverb ja tape echo), ja clean miellyttää mun korvia. Molemmat yhdistettäisiin 2 X 12 stereokaappiin, luultavasti HB tahi Bugera. Ja jollakin A/B tai A/B/Y-kytkimellä vaihdettaisiin sitten DT:n ja Quarterhorsen välillä. Eli kutakuinkin näin:

Toimiva idea?
Wallied
27.07.2012 18:27:11
Ongelmaksi taitaisi tulla tuon traynorin 25 trankkuwatin riittävyys, mikäli kotia edemmäs ajattelit lähteä soittelemaan.

Kukaan muuten vielä päässyt testaamaan Jim Root terroria? Täällä Kouvolan puolella ei ainakaan vielä löydy.
Ziggy Bubba
27.07.2012 20:15:32

Wallied: Ongelmaksi taitaisi tulla tuon traynorin 25 trankkuwatin riittävyys, mikäli kotia edemmäs ajattelit lähteä soittelemaan.

Kukaan muuten vielä päässyt testaamaan Jim Root terroria? Täällä Kouvolan puolella ei ainakaan vielä löydy.

Root olevinaan Rockerverb 50:n mallinnus, jos osuu niin on tosi hyvä. Aika jännä, että tekevät tommosen - aika lähellä on idea DT:tä.
Isoa pörinää ja muhkua melodiaa: Sonar Transistor
Lamarthon
28.07.2012 12:29:32

Ziggy Bubba: Root olevinaan Rockerverb 50:n mallinnus, jos osuu niin on tosi hyvä. Aika jännä, että tekevät tommosen - aika lähellä on idea DT:tä.

Siitähän kuulemma se idea on otettu... Kattelin vähän tarkemmin specsejä ja näyttäisi siltä, että Root-malliin on lisätty potikka basson säätämiseksi. Putket esim on molemmissa ihan samat...
Lamarthon
28.07.2012 12:35:59

Wallied: Ongelmaksi taitaisi tulla tuon traynorin 25 trankkuwatin riittävyys, mikäli kotia edemmäs ajattelit lähteä soittelemaan.

Vähän kyllä joo pelottaa tuo 25 w teho... Kuinkahan kovaa siitä käytännössä sitten melua lähtee? Onko se mitään verrattuna 15w putkinuppiin? Luulisi kyllä olevan.. Aina ennen on soittanut trankkukomboilla (75w line6 spider II ja 100w Peavey Vypyr) ja 75wattiakin oli ainakin kotioloissa liikaa. Ja bändikämpilläkin soitti ehkä about 30-40 watin teholla.
s8na
28.07.2012 16:01:10

15 -> 25 W ei ole kovin iso ero mutta molemmat on jo kotisoittoihin paljon. Kotikäyttö riippuu enemmän vahvistimen toteutuksesta. Esim 50 W rockerverb toimii hyvin hiljaisellakin, tosin avattuna tietenkin kuulostaa paremmalle.
treble
01.11.2013 18:02:20
Mä ostin tänään uutena musamaailmasta dual terrorin ja ihmetys oli suuri, kun oli etusessa ja päätteessä täydet rivit JJ:n putkia. Mä oon luullut, että näissä olisi stockina jotain Kiina kamaa?
juici
01.11.2013 18:07:06

treble: Mä ostin tänään uutena musamaailmasta dual terrorin ja ihmetys oli suuri, kun oli etusessa ja päätteessä täydet rivit JJ:n putkia. Mä oon luullut, että näissä olisi stockina jotain Kiina kamaa?

Minullekin päätyi alkuperäisillä putkilla oleva Tiny Terror ja siinäkin kaikki putket oli JJ:tä.
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
Vilpur1
01.11.2013 19:55:34
treble: Mä ostin tänään uutena musamaailmasta dual terrorin ja ihmetys oli suuri, kun oli etusessa ja päätteessä täydet rivit JJ:n putkia. Mä oon luullut, että näissä olisi stockina jotain Kiina kamaa?

Mulla oli pari vuotta sitten Dual Terror jossa oli Kiinan lasiset ihmeet. Tilalle tosin vaihdoin JJ:t. Onnittelut hyvästä nupista! Millanen kaappi sulla on?
I got myself a Cadillac But I can't afford the gasoline
treble
02.11.2013 16:57:58
Vilpur1: Mulla oli pari vuotta sitten Dual Terror jossa oli Kiinan lasiset ihmeet. Tilalle tosin vaihdoin JJ:t. Onnittelut hyvästä nupista! Millanen kaappi sulla on?

Palmerin 1*12 V30 kaapilla tällä hetkellä vetelen. Jossain vaiheessa varmaan ehkä isompaa.
UKKOMIES
03.11.2013 15:27:52
Mulla on TH30 nuppi ja kaverina palmerin 2x12 kaappi greenbackeillä, mää tykkään!
Rokkimeininkiin hyvä vehje. Särö kanavan takia tuon hankin, cleani on iha hyvä ja käyttökelponen myös.

Mulla oli aikasemmin Tiny terror combo jollain celestionilla sekin oli, se oli kiva mutta mun mielestä tuo thunderi on aika paljon monipuolisempi. Ja säröä piisaa thunderissa liikaakin, riittää mun mielestä heavenderi touhuunkin hyvin..
Rohkea rokan syö.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)