Krice: Nauhoituskäytössä yksi efekti menee vahvistinmallinnukselle, sitten jääkin kaksi efektipedaalia. Aika nihkeää, eikä ollut kovin fiksu veto mielestäni. G3X tehdään varmaan paikkaamaan tuota. Jos ei jaksa odotella niin Zoom G5:ssä on 9 yhtäaikaista efektiä, tosin hintaa ja kokoakin on enemmän. Entä paljoko tulee hintaa ja fyysistä kokoa lisää? Kuten sanottu niin tuo formaatti olisi itselleni aika passeli kompromissi sekä monipuolisuuden että koon suhteen enkä kuvittele että olisin jotenkin poikkeusyksilö tässä suhteessa. Jos tarvitsen enemmän efektejä isommassa lankussa niin voin ihan hyvin käyttää vanhaa Pod XT Liveä. |
suosittelen tutustumaan Eleven Rackkiin, itse ostin tuossa pari kesää takaperin, ja käytössä ollut jatkuvalla syötöllä. helppo ja laaja soundi valikoima + Pro Tools 10 kaupan päälle. Jokaisen muusikon sisällä piilee basisti.. |
Ziggy Bubba: Ite harrastelen just noita "mikkitsydeemejä" myös himanauhotuksissa, eikä se tila ole musta lähimikityksen kanssa esteenä. Sitä harmoonista feedbackin laulantaa tietty jää paitsi, mutta himaan sopivalla vahvarilla ei muuten tartte tehdä kompromisseja. Toki vaikkapa se Eleven Rack voi olla helpompi ratkaisu, ainakin lyhyellä tähtäimellä. Tai no: mikki sopivaan paikkaan elementin eteen ja rec päälle, näin yksinkertaistettuna. Ite siirryin aikoinaan mallintavista just putkivahvareihin "kotistudiossa", enkä kaipaa takaisin. Onneks on kullekin tapoja mistä valita. Kyllähän tuon Eleven Rackin kanssa voi myös mikittää jos äänet ottaa ulkoisesta kaapista tai soittaa vaikka akustisella ja haluaa sen äänet erillisellä mikillä (tuossa on se mikin liitännän paikkakin suoraan tai jos hauaa kuten minä niin tuon 2:n ulkoisen mikin äänet mikserin kautta Line L ja R kautta sisään. Sen verran kommentoin tuota "itse siirryin aikoinaan mallintavista just putkivahvareihin" kohtaa, että tämä oli yksi niistä painavista syistä minkä takia juuríkin valitsin Eleven Rackin, siinä kun on tuntuma kuin putkivahvistimessa eli dynamiikka vastaa hyvin soittajan tatsiin ja vaikkapa kitaran vola-potikan säätöön esim. pienentämällä volaa särö puhdistuu kuin putkarissa. Mulla on vieressä putkari ja itekin tykkään putkareista mutta mä uskon, että enesimmäinen mikä Eleven Rackissä monia kiehtoo ja miellyttää on juurikin sama tuntuma kuin putkareissa + ne monet muut hyvät asiat, soundista nyt puhumattakaan. |