lavaamo 31.03.2012 18:39:25 (muokattu 31.03.2012 18:41:35) | |
---|
aristoteles666: on mulla monista floyd kitaroista kokemusta, tuo oli vain sellainen joka oli pisimmän aikaa, ja sun mukaan olisi pitänyt vaihtaa x kertaa jousia. Voi vittu, ei se nyt tarkoita että joka keppiin pitäis vaihtaa jouset kalenterin mukaan. Ongelmat vaan viittaisivat jousiin, ja ne on helppo ja halpa testata. On muuten jousia ja jousia, toiset kestää toiset ei. Kesti sun Kramerissa kuinka kauan vain. Miksi edes vaihdoit ne? Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |
aristoteles666 31.03.2012 18:44:06 | |
---|
lavaamo: Voi vittu, ei se nyt tarkoita että joka keppiin pitäis vaihtaa jouset kalenterin mukaan. Ongelmat vaan viittaisivat jousiin, ja ne on helppo ja halpa testata. On muuten jousia ja jousia, toiset kestää toiset ei. Kesti sun Kramerissa kuinka kauan vain. Miksi edes vaihdoit ne? en tietenkään vaihtanut, ei ole yhteenkään kitaraan, omaan taikka asiakkaiden tarvinnut ikinä vaihtaa jousia. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
lavaamo 31.03.2012 18:59:17 | |
---|
aristoteles666: en tietenkään vaihtanut, ei ole yhteenkään kitaraan, omaan taikka asiakkaiden tarvinnut ikinä vaihtaa jousia. Syytön mä siihen olen että herra "huoltomies" ei ole tehtäviensä tasalla. Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |
aristoteles666 31.03.2012 19:02:05 | |
---|
lavaamo: Syytön mä siihen olen että herra "huoltomies" ei ole tehtäviensä tasalla. just joo, ja sä tiedät niistä? olisit tietysti sinällään "hyvä" myyjä että myisit sellaista mitä ei tarvitse. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
lavaamo 31.03.2012 19:04:13 | |
---|
aristoteles666: just joo, ja sä tiedät niistä? olisit tietysti sinällään "hyvä" myyjä että myisit sellaista mitä ei tarvitse. No vittuilakseen ne liikkeet varmaan niitä jousia myy. Metalli ei väsy ja onhan auton jousetkin ikuisia. Eikös? Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |
aristoteles666 31.03.2012 19:11:25 | |
---|
lavaamo: No vittuilakseen ne liikkeet varmaan niitä jousia myy. Metalli ei väsy ja onhan auton jousetkin ikuisia. Eikös? lue uudelleen tuo "hyvä" myyjä, jos nyt tajuaisit. muuten esimerkkisi oli surkeita, et nyt tajua koko pointtia. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
lavaamo 31.03.2012 19:15:40 | |
---|
aristoteles666: lue uudelleen tuo "hyvä" myyjä, jos nyt tajuaisit. muuten esimerkkisi oli surkeita, et nyt tajua koko pointtia. En tainnut kuulla sulta yhtäkään erismerkkiä tai perustelua. Olis mielenkiintoinen kuulla, auttaako ketjun aloittajaa tuo satulan kiristys? Sä oot kyllä varmaan "hyvä" huoltomies, kun satula kiristetään oli tarvetta tai ei, ja muutahan ei sitten tehdä. Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |
aristoteles666 31.03.2012 19:19:22 (muokattu 31.03.2012 19:20:50) | |
---|
lavaamo: En tainnut kuulla sulta yhtäkään erismerkkiä tai perustelua. Olis mielenkiintoinen kuulla, auttaako ketjun aloittajaa tuo satulan kiristys? Sä oot kyllä varmaan "hyvä" huoltomies, kun satula kiristetään oli tarvetta tai ei, ja muutahan ei sitten tehdä. sitä kannattta kiristää jo ennen kuin tulee ongelmia, on hyvä käydä kaikki ruuvit ja mutterit kitarasta sännöllisesti läpi kiristäen ne. tietenkin tuokin sun pitäisi tietää. muutenkin odotan vastausta onko kielet edes uudet, vai nytkö kahden vuoden jälkeen ne ei pidä virettä. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
lavaamo 31.03.2012 19:32:54 | |
---|
aristoteles666: sitä kannattta kiristää jo ennen kuin tulee ongelmia, on hyvä käydä kaikki ruuvit ja mutterit kitarasta sännöllisesti läpi kiristäen ne. tietenkin tuokin sun pitäisi tietää. muutenkin odotan vastausta onko kielet edes uudet, vai nytkö kahden vuoden jälkeen ne ei pidä virettä. Ilman muuta kaikki ruuvit kannattaa pitää kireällä, ja muutenkin tsekkailla liikkuvat osat aina silloin tällöin. Silti tuo satula ei ole se ainut ongelmakohta. Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 |
aristoteles666 31.03.2012 19:35:51 | |
---|
lavaamo: Ilman muuta kaikki ruuvit kannattaa pitää kireällä, ja muutenkin tsekkailla liikkuvat osat aina silloin tällöin. Silti tuo satula ei ole se ainut ongelmakohta. no satavarma ettei se ole kiristänyt niitä satulasta, koska se ei tiennyt missä ne on. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
Sotahippi 31.03.2012 22:45:59 | |
---|
Kylläpä taas keskustelu kuumenee... löylyä lissää. Aiheeseen: Edge Pro:ssa on Ibanez-miesten tietotoimiston mukaan semmoinen tyyppivika että tolpat saattaa löystyä, kun niitä ei voi kiristää mitenkään. Siihen on ulkomailta saatavana modi, jonka pitäisi ongelma ratkaista. Itse tätä tilannut en ole, mutta joskus tarkoitus olisi. Eli talla pois otappa ja kokeile tolpatko heiluvat. /Yoda tsihh.... |
cr4b 31.03.2012 23:01:34 (muokattu 31.03.2012 23:05:01) | |
---|
Sotahippi: Kylläpä taas keskustelu kuumenee... löylyä lissää. Aiheeseen: Edge Pro:ssa on Ibanez-miesten tietotoimiston mukaan semmoinen tyyppivika että tolpat saattaa löystyä, kun niitä ei voi kiristää mitenkään. Siihen on ulkomailta saatavana modi, jonka pitäisi ongelma ratkaista. Itse tätä tilannut en ole, mutta joskus tarkoitus olisi. Eli talla pois otappa ja kokeile tolpatko heiluvat. tsihh.... Mulla on muuten toi modi. Toisaalta hommasin sen jo heti alkuun, eli vertailukohtaa ei ole Edge Prosta ilman sitä. http://www.ibanezrules.com/tech/setup/stud_mod_03.htm Tuolta äijältä sellaisen saa 44$ hintaan. If I played that any faster, your minds would blow up, 'cos I'm so amazing. I'm the best. |
Vesihiisi 01.04.2012 01:13:56 (muokattu 01.04.2012 12:55:01) | |
---|
|
sarkjan 01.04.2012 10:05:18 | |
---|
Oijoi. Pelkästään hyviä muistoja tuollaisesta EVO-kitarassakin olevasta vanhemmasta Edge-tallasta. Huolimatta siitä, että toinen "veitsi" oli saanut hieman kolhuja osakseen, Ibanez RG 760 piti vireensä ja talla toimi muutenkin erinomaisesti. Toisin on Lo Pro Edge-tallan kanssa, jossa ei auttanut kaikkien tallaosien uusiminenkaan (uus talla, tukipilarit tms., kielilukot jne. jne.) Saattaahan se sitten olla kitarassa itsessäänkin vika. |
skebab 01.04.2012 10:43:18 | |
---|
Sotahippi: Kylläpä taas keskustelu kuumenee... löylyä lissää. Aiheeseen: Edge Pro:ssa on Ibanez-miesten tietotoimiston mukaan semmoinen tyyppivika että tolpat saattaa löystyä, kun niitä ei voi kiristää mitenkään. Siihen on ulkomailta saatavana modi, jonka pitäisi ongelma ratkaista. Itse tätä tilannut en ole, mutta joskus tarkoitus olisi. Eli talla pois otappa ja kokeile tolpatko heiluvat. tsihh.... Tulihan sentään asiaakin ! Toki vika voi olla jousissa tai sitten ei, mutta jatkakaahan pojat nokittelua vaikka pikaviesteillä ! Mun veikkaus on juurikin, että vika on joko "tolpissa" tai veitsenterissä (luulenpa, että paljaalla silmällä ei näe, onko terät kuluneet...) tai sitten ne jouset on sellaisia, joita mahtuu ainakin 12 tusinaan ;) Ei muuta kun....lisää paskaa housuun ! |
Decadetroll 01.04.2012 11:57:17 | |
---|
skebab: Tulihan sentään asiaakin ! Toki vika voi olla jousissa tai sitten ei, mutta jatkakaahan pojat nokittelua vaikka pikaviesteillä ! Mun veikkaus on juurikin, että vika on joko "tolpissa" tai veitsenterissä (luulenpa, että paljaalla silmällä ei näe, onko terät kuluneet...) tai sitten ne jouset on sellaisia, joita mahtuu ainakin 12 tusinaan ;) Kyllä nuo veitsenterän kulumiset yleensä näkee ihan paljaalla silmämunallakin.. Kannattaa tsekata ne tolpat, ne kuluvat yleensä nopeammin. don't look so surprised,
happy birthday...fucker!
Blow that candle out,
we're gonna kick you, kick you! |
Johann Onn 01.04.2012 18:19:57 (muokattu 01.04.2012 18:52:21) | |
---|
Vesihiisi: Näin yksi ongelma on ratkaistu setä Vain kitarassa "The device you are looking at here is a trem setter...." ...jonka nimi on, mun tietääkseni "Back Stop". Ainakin 1987 vuoden 540S:än, kuului se Back Stop, ei sitä erikseen tarvinnut kitaraan asentaa. Kuvassa olevasta puuttui yksi osa: Se tallablokissa ollut musta muovinkaistale, johon ne Back Stop:in "päät" ajan myötä liimaantui (tai oli ehkä liimattu tehtaalla ?) sen verran hyvin että tuntui, kuin siellä olisi kilo epoksia välissä. Kohdasta "Back Stop" voi hyvin päätellä, että täysin turhaan se nyt siellä oli, tostahan kannatti luopua... http://www.ibanez.co.jp/anniversary/expansion.php?cat_id=158&now=1 |
skebab 01.04.2012 21:01:08 | |
---|
Decadetroll: Kyllä nuo veitsenterän kulumiset yleensä näkee ihan paljaalla silmämunallakin.. Kannattaa tsekata ne tolpat, ne kuluvat yleensä nopeammin. Ok - paitsi ei mun silmämunalla... huom yksikkömuodossa ;) Tuo taitaa olla muuten totta mitä kirjoitit, sillä ainoa F mikä mulla on ollut, kului juurikin noista tolpista vaikka ekassa postauksessani kirjiotinkin veitsistä. Ja jos ne tolpat hiukankin urautuu, niin varmasti alkaa vire mennä persiisiin kun vemputtaa kammella ;)- P Ei muuta kun....lisää paskaa housuun ! |
Jippe770DX 02.04.2012 12:48:16 | |
---|
cr4b: Mulla on muuten toi modi. Toisaalta hommasin sen jo heti alkuun, eli vertailukohtaa ei ole Edge Prosta ilman sitä. http://www.ibanezrules.com/tech/setup/stud_mod_03.htm Tuolta äijältä sellaisen saa 44$ hintaan. Itse ratkaisin tuon sillä että ostin t-kaupasta Edgen lukittavat tolpat (maksoi vajaan kympin/kipale) ja leikkasin m8 pidätinruuvista ~3mm napit jotka ruuvasin holkkien pohjalle. Näppärä kaveri väsää nuo lisäosat vanhoista tolpista. Jokatapauksessa ehdottoman suositeltava modaus. Tuolta ibanezrules -sivulta kannattaa muutenkin lukasta Tech osio. Jousien vaihtoa saa kokeilla, voivat auttaa oireisiin mutta itse syytä ne ei korjaa. |
cr4b 02.04.2012 16:29:31 | |
---|
Jippe770DX: Itse ratkaisin tuon sillä että ostin t-kaupasta Edgen lukittavat tolpat (maksoi vajaan kympin/kipale) ja leikkasin m8 pidätinruuvista ~3mm napit jotka ruuvasin holkkien pohjalle. Näppärä kaveri väsää nuo lisäosat vanhoista tolpista. Jokatapauksessa ehdottoman suositeltava modaus. Tuolta ibanezrules -sivulta kannattaa muutenkin lukasta Tech osio. Jousien vaihtoa saa kokeilla, voivat auttaa oireisiin mutta itse syytä ne ei korjaa. Joo, mäkin meinasin ensin tehdä tuollaviisiin, mutta en keksinyt millä leikkaisin sen ruuvin, joten päädyin ostamaan valmiin modipaketin. If I played that any faster, your minds would blow up, 'cos I'm so amazing. I'm the best. |