Aihe: Schaller locking tuners stratocasteriin
1 2
skebab
17.03.2012 14:29:49
op87: Onhan se toki nopeampi. oisko minuutin nopeampi

No mä vaihdan ainakin kolmeen kitaraan, joissa lukot, samassa ajassa, kuin yhteen jossa ei. Voi toki olla, että en ole 30 vuodessa oppinut kielten vaihtoa tavallisilla virittimillä... Oikeasti jos käyttää useampaa kitaraa ja vaihtaa kielet useamminkin kuin kerran vuodessa, niin kyllä lukot vaan ovat rahansa väärtti (ainakin mulla).
Ei muuta kun....lisää paskaa housuun !
aristoteles666
17.03.2012 14:32:20

aristoteles666: jos sulla on vaihdettu lukkovirittimet kitaraan, ja se ei pysy vireessä paremmin kuin tavallisislla, olet joko laittanut kielet päin helvettiä lukkokoneistoon, tai satula on surkea.
sori, siinä on todelliset vaihtoehdot. muita ei ole.
tai no, ikivanhat kielet.

keksin vielä yhden syyn, et ole kiristänyt lukkovirittimen lukkoja, tai et ole kiinnittänyt koko lukkokoneistoa lapaan ollenkaan.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
AndyH
17.03.2012 16:40:33
skebab: No mä vaihdan ainakin kolmeen kitaraan, joissa lukot, samassa ajassa, kuin yhteen jossa ei. Voi toki olla, että en ole 30 vuodessa oppinut kielten vaihtoa tavallisilla virittimillä... Oikeasti jos käyttää useampaa kitaraa ja vaihtaa kielet useamminkin kuin kerran vuodessa, niin kyllä lukot vaan ovat rahansa väärtti (ainakin mulla).

Heh, mulla menee varmaa puoli tuntia tuon Charvelin kieltenvaihdossa, siinä Kluson-tyyppiset virittimet ja FL-talla :D Mun mielestä aika harvinainen yhdistelmä.
Antti1
17.03.2012 16:44:05
AndyH: Heh, mulla menee varmaa puoli tuntia tuon Charvelin kieltenvaihdossa, siinä Kluson-tyyppiset virittimet ja FL-talla :D Mun mielestä aika harvinainen yhdistelmä.

Häh? Siis toi omakuvan keppi? Siinähän on lukkosatula, jolla ei ole mitään tekemistä lukkovirittimien kanssa. En nyt tajunnut tekstin pointtia.
"Gradually slide from 12-bar Blues to a more Vivaldi-like cadenza. Intonation!"
AndyH
17.03.2012 16:47:30
Antti1: Häh? Siis toi omakuvan keppi? Siinähän on lukkosatula, jolla ei ole mitään tekemistä lukkovirittimien kanssa. En nyt tajunnut tekstin pointtia.

Noh, ei sillä ookkaan mitään tekemistä lukkovirittimien kanssa. Jostain ihmeen syystä vain otin kantaa tuohon kieltenvaihtoon kuluvaan aikaan liittyvään offtopicciin. Sori.
Antti1
17.03.2012 16:48:57
AndyH: Noh, ei sillä ookkaan mitään tekemistä lukkovirittimien kanssa. Jostain ihmeen syystä vain otin kantaa tuohon kieltenvaihtoon kuluvaan aikaan liittyvään offtopicciin. Sori.

Njaa joo, niin. Mä jo ihmettelinkin... :) Kyllähän sitä itsellä on kielten vaihtoon joskus hurahtanut kuukausikaupallakin aikaa. En tiedä johtuiko lukkoviritinten puutteesta kuitenkaan.
AndyH
17.03.2012 16:52:28
Antti1: Njaa joo, niin. Mä jo ihmettelinkin... :) Kyllähän sitä itsellä on kielten vaihtoon joskus hurahtanut kuukausikaupallakin aikaa. En tiedä johtuiko lukkoviritinten puutteesta kuitenkaan.

Kun tossa on, en tiedä mikä on virallinen termi, mutta sellaiset virittimet joissa kieltä ei pujoteta reiän läpi vaan se on halki koko tappi. Enkä ole oppinut oikein koskaan kunnolla saamaan sitä kieltä suosiolla pysyyn paikoillaan :D
Antti1
17.03.2012 16:55:55 (muokattu 17.03.2012 16:56:42)
AndyH: Kun tossa on, en tiedä mikä on virallinen termi, mutta sellaiset virittimet joissa kieltä ei pujoteta reiän läpi vaan se on halki koko tappi. Enkä ole oppinut oikein koskaan kunnolla saamaan sitä kieltä suosiolla pysyyn paikoillaan :D

Kokeiles seuraavalla kerralla vetää kieli ihan suoraksi ja jätä ylimääräistä (tää riippuu sit ihan kitarasta, kokeilemalla selviää) n. 1,5-2 viritystapin väliä. Katkaise kieli, pujota se niin syvälle virittimeen (pystysuunnassa siihen koloon), kuin menee. Sen jälkeen teet siihen taitoksen. Mä yleensä taitan vähän virittimessä ja joillakin kieliseteillä saatan vääntää vähän terävämmäksi vielä sormissa pyöritellen, ei kuitenkaan tarpeellista välttämättä. Sitten vaan kieli sormin "kireäksi" ja virittimellä veivaten paikalleen. Ei tarvii mitään kiepautella ylialiympäriämpäri, se on siinä ja pysyy.
AndyH
17.03.2012 17:12:42
Antti1: Kokeiles seuraavalla kerralla vetää kieli ihan suoraksi ja jätä ylimääräistä (tää riippuu sit ihan kitarasta, kokeilemalla selviää) n. 1,5-2 viritystapin väliä. Katkaise kieli, pujota se niin syvälle virittimeen (pystysuunnassa siihen koloon), kuin menee. Sen jälkeen teet siihen taitoksen. Mä yleensä taitan vähän virittimessä ja joillakin kieliseteillä saatan vääntää vähän terävämmäksi vielä sormissa pyöritellen, ei kuitenkaan tarpeellista välttämättä. Sitten vaan kieli sormin "kireäksi" ja virittimellä veivaten paikalleen. Ei tarvii mitään kiepautella ylialiympäriämpäri, se on siinä ja pysyy.

Kiitti vinkistä, pitää koittaa !!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)